Dnes je pondelok 29. apríla 2024, meniny má Lea a zajtra Anastázia
Autor |
Správa |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
... tu je niekto trochen mimo aktuálny čas...
Doba asfaltových zalievacích bateriek, obkročmých záťažových voltmetrov a prdlých článkov je už preč.
Mladší ani nebudú vedieť, ako to vyzerá.
Bezúdržbová plastová baterka je dobrá, alebo nie. A keď nie, nikto neskúma, či jej zdochol článok, alebo vykrútilo dosky alebo čo... A také triky, ako premostiť mrtvý článok kúskom drátu a dvomi samorezkami narvanými do prepájacieho mostíka ... to už budú len historky, ktoré starý kmeti rozprávajú pri ohníku pionierom ...
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Uto, 13.01.2009, 9:40 |
|
|
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1759 Bydlisko: SK
|
rustycj píše: O my god. Priklad. Danka a Janka maju rovnako velke jeepy a 4000 Sk. tak kupia baterky. Danka jednu velku 100Ah baterku, janka dve 55Ah prepojene. Kazdej z nejakej priciny odisiel jeden clanok. Po nabiti danka nenastartuje, janka nastartuje, lebo ma stale jednu dobru.
No konečne, ide to z teba ako z chlpatej deky.
Keď stále preskakuješ od 6V bateriek cez 12voltové po náklaďakovú elektriku, tak sa v tom ani divá sviňa nevyzná.
Teraz už tomu asi rozumiem, celý čas v podstate hovoríš o paralelnom zapojení, ten zvyšok sú len také nepodstatné úlety géniovej mysle.
|
Uto, 13.01.2009, 9:52 |
|
|
MIrec01
koumák
Registrovaný: Pia, 28.12.2007, 0:25 Príspevky: 1358 Bydlisko: Banska Bystrica
|
rustycj: mas dake poznatky otom kolko je vo Vitare miesta kolko sa tam bateriek vojde???
prosimta riesme aktualny problem pan chce dat silnejsiu baterku koli navijaku ale nema vela miesta v aute Vitara je male kompaktne auto nie ako Jeeep kde sa zmesti este aj elktrocentrala na 230V preto je idealnejsie pre pana riesit silna baterka a druhy atik aby bol v pohode z dobijanim
rustycj: ty tu davas ze spojit dve baterky je to cice dobry napad ale stale sme nedoriesli ako sa tie baterky budu dobijat,potom tu je zas vaha toho vsetkeho dve baterky ktomu prislusna ektronika kable odpojovace a eltronika ktora riadi rovnomerne dobijanie oboch bateriek Patrolisti vedia ocom
rustycj: neviem si predstavit ako sa to bude spravat v terene ked sa ras vytihnes pomocou navijaka potom budes potrebovat znova a nebudes mat dostatok energie hmm vsetci vieme kolko zeru naviajky suu nenazrane a dve baterky to nikdy neviriesia kym nebudes mat prisun ele.energie
rustycj. panovi hrozi Black aut nedostatok energie cize naj riesenie nie moc komplikovane je druha baterka co najcvecsia ako sa da dat a potom silny atik naj z disloveho auta co ma aj klimu aby to stihalo a bude vsetko oki
_________________viewtopic.php?f=4&t=3491&hilit=moj+samikviewtopic.php?t=9904&postdays=0&postorder=asc&start=0 Nerob si starosti s tým, čo si o tebe myslia iní. Tí majú dost starostí s tým, čo si o nich myslíš ty.
|
Uto, 13.01.2009, 10:17 |
|
|
Pato Zvolen
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 28.12.2006, 18:59 Príspevky: 586 Bydlisko: Zvolen
|
Mirec to pekne napísal.
Keď tu už niekto začal a povedal
a) Rieši dostatočnú zásobu a odber energie, treba povedať aj
b) Ako a čím xceme túto energiu doplniť - tu narážam na "mechanizmus" inteligentného dobíjania medzi 2 BATT.
_________________Z prúseru sa vytiahnem, po "svojich" však vždy domov dôjsť xcem. Nikdy nesúťažte s debilom! Stiahne vas na jeho úroveň a tam vás prevalcuje svojimi skúsenosťami! ex. Lada Niva 1.6
|
Uto, 13.01.2009, 10:33 |
|
|
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
neviem kolko ma suzuki miesta, ale urcite sa da nejake spravit (napr. vyhodit vzduchovy filter a dat tam k&n a hned je miesto). A dobijat by to malo, je len otazka (pre elektrikara?) ako spolahlivo, ci sa tam prudy nejako nebiju.
A samo, ten kto ma $$ a nema problem ich vyhadzovat najlepsie riesenie je zdroj s co najvacsim Ah a startovacim prudom co rozmery dovolia
|
Uto, 13.01.2009, 11:20 |
|
|
Rudy-Vitara
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 10.01.2009, 1:54 Príspevky: 262 Bydlisko: Žarnovica
|
rustycj píše: neviem kolko ma suzuki miesta, ale urcite sa da nejake spravit (napr. vyhodit vzduchovy filter a dat tam k&n a hned je miesto). A dobijat by to malo, je len otazka (pre elektrikara?) ako spolahlivo, ci sa tam prudy nejako nebiju.
A samo, ten kto ma $$ a nema problem ich vyhadzovat najlepsie riesenie je zdroj s co najvacsim Ah a startovacim prudom co rozmery dovolia
fuha tak ja som rad ze tak horlivo odpovedate ale tak skor Ti co sa vyznaju.keby si niekedy videl pod kapotu vitare vedel by si ze vzduchovy filter je nad motorom cize mi nijako nepomoze nahradzat ho KN kom.inak to je celkom nestastne riesenie ked chodis cez vodu...(pokial to nieje na snorchli).
Vdaka za rady dam silnejsiu bateriu napr Banner alebo Vartu asi 74Ah miesto na nu mam.a alternator zozeniem z nejakeho ineho auta. dik
_________________ Vitara 1.6, navijak, šnorchel, zdvihutá, rozšírená, T3, Hi-lift, kompresor,....
|
Uto, 13.01.2009, 12:57 |
|
|
GaboSB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 11.10.2006, 22:19 Príspevky: 886 Bydlisko: Šoma - východ SR
|
Ja tiež rozmýšľam len nad jednou bat., ale buď 82ah alebo až 95ah, podľa všetkého pôjde na to isté miesto, ale pozdĺžne a nie priečne ako je teraz. Zavadzá mi tam len kryt držiaka tlmiča, ale keďže mám bodylift, je tam zbytočný a pojde preč.
Altík mám z GV 80A, tak by to potom malo byť ako-tak dobré.
_________________"Každý z nás je len taký človek, ako vníma a posudzuje iných ľudí okolo seba." https://www.youtube.com/channel/UCI80j8 ... y0FyRKt0Xg
|
Uto, 13.01.2009, 13:06 |
|
|
GaboSB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 11.10.2006, 22:19 Príspevky: 886 Bydlisko: Šoma - východ SR
|
Táák, 100ah bannerka zabudovaná a musím povedať, že je to poriadny rozdiel v štartovaní a aj v samotnom navijakovaní. Ani som netušil, aký rýchly dokáže byť môj naviják. Dokonca vošla na pôvodné miesto, bez väčších úprav, len trocha dlhšia miska musela ísť.
_________________"Každý z nás je len taký človek, ako vníma a posudzuje iných ľudí okolo seba." https://www.youtube.com/channel/UCI80j8 ... y0FyRKt0Xg
|
Sob, 17.01.2009, 23:48 |
|
|
Martin
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 09.04.2008, 11:26 Príspevky: 376 Bydlisko: NR
|
Pato Zvolen píše: Ja sa prikláňam k názoru (a tak som aj po namontovaní navijáka učinil), že tam treba "narvať" čo najväčšiu BATT s najväčšou kapacitou aká sa tam rozmerovo zmestí. Martin, naše maximum (rozmerovo a aj kapacitne) je napr. VARTA Silver Dynamic 77Ah - toto som tam dostal ja. Toto bola tá pozitívnejšia a radostnejšia stránka "veci". Sklamanie však prišlo zanedlho. Ako už Mirec vyššie napísal, 43 A(moja Niva má zatiaľ 41 A) alternátor úúúúrčite postačovať nembude - teda aspoň nie mne čo sa poväčšine presúvam na krátke trasy a BATT sa nemaá kedy dobiť. Sem-tam niekoho potiahnem z "prúseru", ale následne už aj pri štartovaní cítiť, že to už nie je ono. A to ešte nehovorím o svetelnej rampe a podobnom príslušenstve. Takže záverom : Čo najväčšia BATT určite áno, ALE zároveň aj s výmenou alternátora, lebo ináč sa ti fakt môže prihodiť to, že ostaneš niekde v lese v prúsere sám, s vymotanou špulkou a bez šťavy.
Noo to máš pravdu, teraz tam mám 74Ah a menej určite nie..tá Varta môže byť fajn, pozriem sa na ňu. Ja mám alternátor tuším 80 A takže pohoda, aj keď nejakých 110 A by som uvítal..aj kôli svetlám..som tak približne rátal že keď všetko zapnem (teda iba svetlá) tak nejaký 1 kW to vcucne Alternátor budem meniť až keď sa pôvodnému niečo prihodí
_________________Niva 1.7i, LPG, gurtne, dynamická gurtňa, navijáčik, šekle, lopata, baterka, CB, PMR, motorová píla, kompresor, air jack, menič 12/230V 1500W, nejaké náradie, T3 a ďalšia výbava Samurai s navijákom 9500LB, T3
|
Pon, 19.01.2009, 2:14 |
|
|
Martin
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 09.04.2008, 11:26 Príspevky: 376 Bydlisko: NR
|
Martin 4:
Mať dve (alebo 5) bateriek v aute nieje problém..len ich treba dať paralelne, nabíjať sa budú ako jedna, taktiež vybíjať. Len je lepšie voliť rovnaké baterky aby bol približne rovnaký ich vnútorný odpor.
rustycj píše: A dobijat by to malo, je len otazka (pre elektrikara?) ako spolahlivo, ci sa tam prudy nejako nebiju.
Biť sa tam nemá čo..
_________________Niva 1.7i, LPG, gurtne, dynamická gurtňa, navijáčik, šekle, lopata, baterka, CB, PMR, motorová píla, kompresor, air jack, menič 12/230V 1500W, nejaké náradie, T3 a ďalšia výbava Samurai s navijákom 9500LB, T3
|
Pon, 19.01.2009, 2:33 |
|
|
Martin
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 09.04.2008, 11:26 Príspevky: 376 Bydlisko: NR
|
pali sj410 píše: zato je lebsie mat 2 co ja viem 45 ako jednu 75 lebo pri dvoch mas jednu v zalohe a na jednej ficis a zbitocne neskracujes zivotnos tej velkej a malim zapojemim samik alternator potiahne v pohode naviak alternator samuraja dava pri 2000-3000 ot skoro 70% co davaju maloktore alternatori cize ak sa navijakom budes tahat staci trochu pridat plin a alternator zasobuje dostatkom prudu bateriu a keby nahodov ti to zdochlo zapnes druhu a ficis
Alternátor ti určite navijak "nepotiahne" keďže rozdiel prúdov je niekoľkonásobný..Alternátor ti akurát predĺži dobu vybitia baterky.
Nieviem o tom, že by mal Samec nejaký extra výkonný alternátor, ktorý keď pridáš plyn tak dá 300A a nezdochne mu pritom motor ďalej radšej neriešim
_________________Niva 1.7i, LPG, gurtne, dynamická gurtňa, navijáčik, šekle, lopata, baterka, CB, PMR, motorová píla, kompresor, air jack, menič 12/230V 1500W, nejaké náradie, T3 a ďalšia výbava Samurai s navijákom 9500LB, T3
|
Pon, 19.01.2009, 2:49 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|