Dnes je piatok 9. mája 2025, meniny má Roland a zajtra Viktória
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 9 ] |
|
Správanie sa automobilu-dymenie z výfuku
Autor |
Správa |
JANO K
Čumil
Registrovaný: Pon, 08.09.2014, 20:00 Príspevky: 4
|

Potešilo by ma, keby mi odborník v oblasti motorizmu vedel objasniť čo spôsobuje nasledovné správanie sa môjho autobobilu SUZUKY GRAND VYTARA 1.9 JT/D44V/. rok výrobi 2008 120 000 km. Automobil som zakúpil pred tromi mesiacmi. Pri jazde zhruba po 7 až 20 km my auto začne výrazne dymiť modrým dymom. Po koľkých km sa takto začne správať záleží od stúpavostí terénu a otáčok. Čím väčšia stúpavosť a nižšie otáčky, tým skôr. ak ho na 2 až 3 sekundý vypnem a znova zapnem, dýmiť prestane. Takto sa to neustále opakuje. Kamarát mi poradil odpojiť váhu vzduchu a na moje prekvapenie automobil prestal dymiť. Dalšie prekvapenie ma čakalo po odjazdení asi 50 km po piatich dňoch keď mi automobil pri štartovaní štiry krát naskočil a zhruba po sekunde, dvoch zhasol. Po zapojení váhy vzduchu normálne naskočil. Chcel by som vedieť ako pracuje váha vzduchu, aká je jej úloha v automobile, či je jednoznačne vadná, alebo to môže spôsobovať aj nejaké iné zariadenie automobilu, s ktorím je prepojená a čo by mohlo spôsobiť jej dlhodobé odpojenie. Diagnostický prístroj neukazuje žiadnu závadu. Po odpojení sa samozrejme rozsvieti na prístrojovke kontrolka.
|
Pon, 08.09.2014, 21:10 |
|
 |
Bobo73
Učeň
Registrovaný: Pon, 01.07.2013, 15:54 Príspevky: 85 Bydlisko: Liptovsky Mikuláš
|
A len taká lajická otázka vody v chladiči máš koľko ??
_________________ EX: UAZ 469 EX: Mitshubishi Pajero I 2.3 EX:Toyota Land Cruiser HZJ 73 LR discovery II Td5 2" lift, šnorchel, fedima truck 2000 ostatné je v úpravách
0944 300 730
|
Pon, 08.09.2014, 21:26 |
|
 |
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 8011 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|

vahu vzduchu v ziadnom pripade neodpojovat  ,,,,,,mozes mat aj vadne turboo a prepusta olej ,, ponevac modry dym je olej alebo este u dieselov tryska cura a nespaluje dokonale,, v tychto prypadoch tlaci sa modry dym,, biely dym je para-voda, a u dieselovych motoroch aj plus nedokonale spalovanie za studena, mozmo aj slabsou kompresiou  ,,,, a cierny dym je vela paliva, ci uz benzin alebo nafta.. modry dym moze zasierat aj lambdu sondu,ktora potom vysiela do rj spatny signal a potom sa podla toho riadi motor a navyse ked odpojis vahu vzduchuu, rj nedostava potrebny signal o prietoku vzduchu a motor moze ist nepravidelne,, ponevac dolezitu ulohu hra aj lambda sonda aj vaha vzduchu pri riadeni motora a jeho chodu cez rj. dalej mozes mat prasknutu hlavu valcov a pri zatazeni sa hlava prehreje a moze prenikat olej, dalej moze byt aj tesnenie pod hlavou valcov v prdeli ktore sa pri zohriati roztiahne a netesni a prepusta trosku oleja do spalovacieho priestoru, pokial mas intercooler, moze byt zasrany od oleja a moze aj ten prenikat sanim do motora,, ale kazdopadne s tym nis spolocne nema vaha vzduchu.....to ze ti motor nenaskocil nadruhy den je to ze si mal odpojenu vahu vzduchu  pokial ti trebars turbo prepusta olej do motora, to diagnostika ti neukaze,,ale ked niektore prevky ako vadna vaha vzduchu, lambda sonda a ostatne cidlá, tak to ukaze..
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Pon, 08.09.2014, 22:51 |
|
 |
mito.al
Koumák
Registrovaný: Štv, 03.01.2013, 20:58 Príspevky: 173 Bydlisko: Bytča
|
prekontroloval funkciu EGR ventilu a ak je to možné zaslepiť ho.
Ak sa dymenie stratí vyp-zap motora je to chyba elektroniky alebo jej súčastí takže nehladal by som chybu v prasknutej hlave a pod....
Odpojenie váhy vzduchu ti robí to že motor ide v núdzovom režime a nebre do uvahy všetky čidla pripadne regulaciu spalín a hodnoty lambdy - to tiež ukazuje na chybu elektroniky
Začni ventilom EGR z toho čo popisuješ mi to sedí najviacej práve na neho, dalej pokračuj variabilitou turba ak ju tam máš
_________________ Nissan DoubleCab 2,5D 205/80 R16
|
Pon, 08.09.2014, 23:09 |
|
 |
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
Zacni vycistenim tej vahy
_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon
|
Uto, 09.09.2014, 7:30 |
|
 |
JANO K
Čumil
Registrovaný: Pon, 08.09.2014, 20:00 Príspevky: 4
|
Bobo73 píše: A len taká lajická otázka vody v chladiči máš koľko ?? Laická odpoveď, ,vody mám dosť. Ďakujem za ochotu.
|
Uto, 09.09.2014, 19:47 |
|
 |
JANO K
Čumil
Registrovaný: Pon, 08.09.2014, 20:00 Príspevky: 4
|

efendi píše: vahu vzduchu v ziadnom pripade neodpojovat  ,,,,,,mozes mat aj vadne turboo a prepusta olej ,, ponevac modry dym je olej alebo este u dieselov tryska cura a nespaluje dokonale,, v tychto prypadoch tlaci sa modry dym,, biely dym je para-voda, a u dieselovych motoroch aj plus nedokonale spalovanie za studena, mozmo aj slabsou kompresiou  ,,,, a cierny dym je vela paliva, ci uz benzin alebo nafta.. modry dym moze zasierat aj lambdu sondu,ktora potom vysiela do rj spatny signal a potom sa podla toho riadi motor a navyse ked odpojis vahu vzduchuu, rj nedostava potrebny signal o prietoku vzduchu a motor moze ist nepravidelne,, ponevac dolezitu ulohu hra aj lambda sonda aj vaha vzduchu pri riadeni motora a jeho chodu cez rj. dalej mozes mat prasknutu hlavu valcov a pri zatazeni sa hlava prehreje a moze prenikat olej, dalej moze byt aj tesnenie pod hlavou valcov v prdeli ktore sa pri zohriati roztiahne a netesni a prepusta trosku oleja do spalovacieho priestoru, pokial mas intercooler, moze byt zasrany od oleja a moze aj ten prenikat sanim do motora,, ale kazdopadne s tym nis spolocne nema vaha vzduchu.....to ze ti motor nenaskocil nadruhy den je to ze si mal odpojenu vahu vzduchu  pokial ti trebars turbo prepusta olej do motora, to diagnostika ti neukaze,,ale ked niektore prevky ako vadna vaha vzduchu, lambda sonda a ostatne cidlá, tak to ukaze.. Ďakujem za ochotu prekontrolujem to.
|
Uto, 09.09.2014, 19:49 |
|
 |
JANO K
Čumil
Registrovaný: Pon, 08.09.2014, 20:00 Príspevky: 4
|
mito.al píše: prekontroloval funkciu EGR ventilu a ak je to možné zaslepiť ho.
Ak sa dymenie stratí vyp-zap motora je to chyba elektroniky alebo jej súčastí takže nehladal by som chybu v prasknutej hlave a pod....
Odpojenie váhy vzduchu ti robí to že motor ide v núdzovom režime a nebre do uvahy všetky čidla pripadne regulaciu spalín a hodnoty lambdy - to tiež ukazuje na chybu elektroniky
Začni ventilom EGR z toho čo popisuješ mi to sedí najviacej práve na neho, dalej pokračuj variabilitou turba ak ju tam máš Eger ventil som už zaslepil,zabudol som to napísať. Pozrem na tú varibialitu a lambdu . Srdečná vďaka.
|
Uto, 09.09.2014, 19:56 |
|
 |
Samik1300JX
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 19.12.2011, 23:09 Príspevky: 261 Bydlisko: Trenčín
|
diagnostikovalo sa to na univerzálnej diagnostike alebo origo suzuki SDT ???
_________________ 2x Samurai pozitív
|
Str, 10.09.2014, 21:58 |
|
 |
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 9 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|