Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 09.05.2025, 22:24
Dnes je piatok 9. mája 2025, meniny má Roland a zajtra Viktória




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 9 ] 
 Správanie sa automobilu-dymenie z výfuku 
Autor Správa
Čumil

Registrovaný: Pon, 08.09.2014, 20:00
Príspevky: 4
Odpoveď s citáciou
Potešilo by ma, keby mi odborník v oblasti motorizmu vedel objasniť čo spôsobuje nasledovné správanie sa môjho autobobilu SUZUKY GRAND VYTARA 1.9 JT/D44V/. rok výrobi 2008 120 000 km.
Automobil som zakúpil pred tromi mesiacmi. Pri jazde zhruba po 7 až 20 km my auto začne výrazne dymiť modrým dymom. Po koľkých km sa takto začne správať záleží od stúpavostí terénu a otáčok. Čím väčšia stúpavosť a nižšie otáčky, tým skôr. ak ho na 2 až 3 sekundý vypnem a znova zapnem, dýmiť prestane. Takto sa to neustále opakuje. Kamarát mi poradil odpojiť váhu vzduchu a na moje prekvapenie automobil prestal dymiť. Dalšie prekvapenie ma čakalo po odjazdení asi 50 km po piatich dňoch keď mi automobil pri štartovaní štiry krát naskočil a zhruba po sekunde, dvoch zhasol. Po zapojení váhy vzduchu normálne naskočil. Chcel by som vedieť ako pracuje váha vzduchu, aká je jej úloha v automobile, či je jednoznačne vadná, alebo to môže spôsobovať aj nejaké iné zariadenie automobilu, s ktorím je prepojená a čo by mohlo spôsobiť jej dlhodobé odpojenie. Diagnostický prístroj neukazuje žiadnu závadu. Po odpojení sa samozrejme rozsvieti na prístrojovke kontrolka.


Pon, 08.09.2014, 21:10
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 01.07.2013, 15:54
Príspevky: 85
Bydlisko: Liptovsky Mikuláš
Odpoveď s citáciou
A len taká lajická otázka vody v chladiči máš koľko ??

_________________
EX: UAZ 469
EX: Mitshubishi Pajero I 2.3
EX:Toyota Land Cruiser HZJ 73
LR discovery II Td5 2" lift, šnorchel, fedima truck 2000 ostatné je v úpravách

0944 300 730


Pon, 08.09.2014, 21:26
Profil
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 8011
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
vahu vzduchu v ziadnom pripade neodpojovat :smt152 ,,,,,,mozes mat aj vadne turboo a prepusta olej ,, ponevac modry dym je olej alebo este u dieselov tryska cura a nespaluje dokonale,, v tychto prypadoch tlaci sa modry dym,, biely dym je para-voda, a u dieselovych motoroch aj plus nedokonale spalovanie za studena, mozmo aj slabsou kompresiou :smt151 ,,,, a cierny dym je vela paliva, ci uz benzin alebo nafta.. :smt151

modry dym moze zasierat aj lambdu sondu,ktora potom vysiela do rj spatny signal a potom sa podla toho riadi motor a navyse ked odpojis vahu vzduchuu, rj nedostava potrebny signal o prietoku vzduchu a motor moze ist nepravidelne,, ponevac dolezitu ulohu hra aj lambda sonda aj vaha vzduchu pri riadeni motora a jeho chodu cez rj.

dalej mozes mat prasknutu hlavu valcov a pri zatazeni sa hlava prehreje a moze prenikat olej, dalej moze byt aj tesnenie pod hlavou valcov v prdeli ktore sa pri zohriati roztiahne a netesni a prepusta trosku oleja do spalovacieho priestoru, pokial mas intercooler, moze byt zasrany od oleja a moze aj ten prenikat sanim do motora,, ale kazdopadne s tym nis spolocne nema vaha vzduchu.....to ze ti motor nenaskocil nadruhy den je to ze si mal odpojenu vahu vzduchu :smt151 pokial ti trebars turbo prepusta olej do motora, to diagnostika ti neukaze,,ale ked niektore prevky ako vadna vaha vzduchu, lambda sonda a ostatne cidlá, tak to ukaze..

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Pon, 08.09.2014, 22:51
Profil
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 03.01.2013, 20:58
Príspevky: 173
Bydlisko: Bytča
Odpoveď s citáciou
prekontroloval funkciu EGR ventilu a ak je to možné zaslepiť ho.

Ak sa dymenie stratí vyp-zap motora je to chyba elektroniky alebo jej súčastí takže nehladal by som chybu v prasknutej hlave a pod....

Odpojenie váhy vzduchu ti robí to že motor ide v núdzovom režime a nebre do uvahy všetky čidla pripadne regulaciu spalín a hodnoty lambdy - to tiež ukazuje na chybu elektroniky

Začni ventilom EGR z toho čo popisuješ mi to sedí najviacej práve na neho, dalej pokračuj variabilitou turba ak ju tam máš

_________________
Nissan DoubleCab 2,5D 205/80 R16


Pon, 08.09.2014, 23:09
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40
Príspevky: 2320
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
Zacni vycistenim tej vahy

_________________
http://www.4x4offroad.sk
Rasto
Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9
ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon


Uto, 09.09.2014, 7:30
Profil
Čumil

Registrovaný: Pon, 08.09.2014, 20:00
Príspevky: 4
Odpoveď s citáciou
Bobo73 píše:
A len taká lajická otázka vody v chladiči máš koľko ??

Laická odpoveď,
,vody mám dosť. Ďakujem za ochotu.


Uto, 09.09.2014, 19:47
Profil
Čumil

Registrovaný: Pon, 08.09.2014, 20:00
Príspevky: 4
Odpoveď s citáciou
efendi píše:
vahu vzduchu v ziadnom pripade neodpojovat :smt152 ,,,,,,mozes mat aj vadne turboo a prepusta olej ,, ponevac modry dym je olej alebo este u dieselov tryska cura a nespaluje dokonale,, v tychto prypadoch tlaci sa modry dym,, biely dym je para-voda, a u dieselovych motoroch aj plus nedokonale spalovanie za studena, mozmo aj slabsou kompresiou :smt151 ,,,, a cierny dym je vela paliva, ci uz benzin alebo nafta.. :smt151

modry dym moze zasierat aj lambdu sondu,ktora potom vysiela do rj spatny signal a potom sa podla toho riadi motor a navyse ked odpojis vahu vzduchuu, rj nedostava potrebny signal o prietoku vzduchu a motor moze ist nepravidelne,, ponevac dolezitu ulohu hra aj lambda sonda aj vaha vzduchu pri riadeni motora a jeho chodu cez rj.

dalej mozes mat prasknutu hlavu valcov a pri zatazeni sa hlava prehreje a moze prenikat olej, dalej moze byt aj tesnenie pod hlavou valcov v prdeli ktore sa pri zohriati roztiahne a netesni a prepusta trosku oleja do spalovacieho priestoru, pokial mas intercooler, moze byt zasrany od oleja a moze aj ten prenikat sanim do motora,, ale kazdopadne s tym nis spolocne nema vaha vzduchu.....to ze ti motor nenaskocil nadruhy den je to ze si mal odpojenu vahu vzduchu :smt151 pokial ti trebars turbo prepusta olej do motora, to diagnostika ti neukaze,,ale ked niektore prevky ako vadna vaha vzduchu, lambda sonda a ostatne cidlá, tak to ukaze..

Ďakujem za ochotu prekontrolujem to.


Uto, 09.09.2014, 19:49
Profil
Čumil

Registrovaný: Pon, 08.09.2014, 20:00
Príspevky: 4
Odpoveď s citáciou
mito.al píše:
prekontroloval funkciu EGR ventilu a ak je to možné zaslepiť ho.

Ak sa dymenie stratí vyp-zap motora je to chyba elektroniky alebo jej súčastí takže nehladal by som chybu v prasknutej hlave a pod....

Odpojenie váhy vzduchu ti robí to že motor ide v núdzovom režime a nebre do uvahy všetky čidla pripadne regulaciu spalín a hodnoty lambdy - to tiež ukazuje na chybu elektroniky

Začni ventilom EGR z toho čo popisuješ mi to sedí najviacej práve na neho, dalej pokračuj variabilitou turba ak ju tam máš

Eger ventil som už zaslepil,zabudol som to napísať. Pozrem na tú varibialitu a lambdu . Srdečná vďaka.


Uto, 09.09.2014, 19:56
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 19.12.2011, 23:09
Príspevky: 261
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
diagnostikovalo sa to na univerzálnej diagnostike alebo origo suzuki SDT ???

_________________
2x Samurai pozitív


Str, 10.09.2014, 21:58
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 9 ] 

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: