4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Správanie sa automobilu-dymenie z výfuku http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=146&t=19330 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | JANO K [ Pon, 08.09.2014, 21:10 ] |
Predmet príspevku: | Správanie sa automobilu-dymenie z výfuku |
Potešilo by ma, keby mi odborník v oblasti motorizmu vedel objasniť čo spôsobuje nasledovné správanie sa môjho autobobilu SUZUKY GRAND VYTARA 1.9 JT/D44V/. rok výrobi 2008 120 000 km. Automobil som zakúpil pred tromi mesiacmi. Pri jazde zhruba po 7 až 20 km my auto začne výrazne dymiť modrým dymom. Po koľkých km sa takto začne správať záleží od stúpavostí terénu a otáčok. Čím väčšia stúpavosť a nižšie otáčky, tým skôr. ak ho na 2 až 3 sekundý vypnem a znova zapnem, dýmiť prestane. Takto sa to neustále opakuje. Kamarát mi poradil odpojiť váhu vzduchu a na moje prekvapenie automobil prestal dymiť. Dalšie prekvapenie ma čakalo po odjazdení asi 50 km po piatich dňoch keď mi automobil pri štartovaní štiry krát naskočil a zhruba po sekunde, dvoch zhasol. Po zapojení váhy vzduchu normálne naskočil. Chcel by som vedieť ako pracuje váha vzduchu, aká je jej úloha v automobile, či je jednoznačne vadná, alebo to môže spôsobovať aj nejaké iné zariadenie automobilu, s ktorím je prepojená a čo by mohlo spôsobiť jej dlhodobé odpojenie. Diagnostický prístroj neukazuje žiadnu závadu. Po odpojení sa samozrejme rozsvieti na prístrojovke kontrolka. |
Autor: | Bobo73 [ Pon, 08.09.2014, 21:26 ] |
Predmet príspevku: | Re: Správanie sa automobilu-dymenie z výfuku |
A len taká lajická otázka vody v chladiči máš koľko ?? |
Autor: | efendi [ Pon, 08.09.2014, 22:51 ] |
Predmet príspevku: | Re: Správanie sa automobilu-dymenie z výfuku |
vahu vzduchu v ziadnom pripade neodpojovat ![]() ![]() ![]() modry dym moze zasierat aj lambdu sondu,ktora potom vysiela do rj spatny signal a potom sa podla toho riadi motor a navyse ked odpojis vahu vzduchuu, rj nedostava potrebny signal o prietoku vzduchu a motor moze ist nepravidelne,, ponevac dolezitu ulohu hra aj lambda sonda aj vaha vzduchu pri riadeni motora a jeho chodu cez rj. dalej mozes mat prasknutu hlavu valcov a pri zatazeni sa hlava prehreje a moze prenikat olej, dalej moze byt aj tesnenie pod hlavou valcov v prdeli ktore sa pri zohriati roztiahne a netesni a prepusta trosku oleja do spalovacieho priestoru, pokial mas intercooler, moze byt zasrany od oleja a moze aj ten prenikat sanim do motora,, ale kazdopadne s tym nis spolocne nema vaha vzduchu.....to ze ti motor nenaskocil nadruhy den je to ze si mal odpojenu vahu vzduchu ![]() |
Autor: | mito.al [ Pon, 08.09.2014, 23:09 ] |
Predmet príspevku: | Re: Správanie sa automobilu-dymenie z výfuku |
prekontroloval funkciu EGR ventilu a ak je to možné zaslepiť ho. Ak sa dymenie stratí vyp-zap motora je to chyba elektroniky alebo jej súčastí takže nehladal by som chybu v prasknutej hlave a pod.... Odpojenie váhy vzduchu ti robí to že motor ide v núdzovom režime a nebre do uvahy všetky čidla pripadne regulaciu spalín a hodnoty lambdy - to tiež ukazuje na chybu elektroniky Začni ventilom EGR z toho čo popisuješ mi to sedí najviacej práve na neho, dalej pokračuj variabilitou turba ak ju tam máš |
Autor: | bull4x4 [ Uto, 09.09.2014, 7:30 ] |
Predmet príspevku: | Re: Správanie sa automobilu-dymenie z výfuku |
Zacni vycistenim tej vahy |
Autor: | JANO K [ Uto, 09.09.2014, 19:47 ] |
Predmet príspevku: | Re: Správanie sa automobilu-dymenie z výfuku |
Bobo73 píše: A len taká lajická otázka vody v chladiči máš koľko ?? Laická odpoveď, ,vody mám dosť. Ďakujem za ochotu. |
Autor: | JANO K [ Uto, 09.09.2014, 19:49 ] |
Predmet príspevku: | Re: Správanie sa automobilu-dymenie z výfuku |
efendi píše: vahu vzduchu v ziadnom pripade neodpojovat ![]() ![]() ![]() modry dym moze zasierat aj lambdu sondu,ktora potom vysiela do rj spatny signal a potom sa podla toho riadi motor a navyse ked odpojis vahu vzduchuu, rj nedostava potrebny signal o prietoku vzduchu a motor moze ist nepravidelne,, ponevac dolezitu ulohu hra aj lambda sonda aj vaha vzduchu pri riadeni motora a jeho chodu cez rj. dalej mozes mat prasknutu hlavu valcov a pri zatazeni sa hlava prehreje a moze prenikat olej, dalej moze byt aj tesnenie pod hlavou valcov v prdeli ktore sa pri zohriati roztiahne a netesni a prepusta trosku oleja do spalovacieho priestoru, pokial mas intercooler, moze byt zasrany od oleja a moze aj ten prenikat sanim do motora,, ale kazdopadne s tym nis spolocne nema vaha vzduchu.....to ze ti motor nenaskocil nadruhy den je to ze si mal odpojenu vahu vzduchu ![]() Ďakujem za ochotu prekontrolujem to. |
Autor: | JANO K [ Uto, 09.09.2014, 19:56 ] |
Predmet príspevku: | Re: Správanie sa automobilu-dymenie z výfuku |
mito.al píše: prekontroloval funkciu EGR ventilu a ak je to možné zaslepiť ho. Ak sa dymenie stratí vyp-zap motora je to chyba elektroniky alebo jej súčastí takže nehladal by som chybu v prasknutej hlave a pod.... Odpojenie váhy vzduchu ti robí to že motor ide v núdzovom režime a nebre do uvahy všetky čidla pripadne regulaciu spalín a hodnoty lambdy - to tiež ukazuje na chybu elektroniky Začni ventilom EGR z toho čo popisuješ mi to sedí najviacej práve na neho, dalej pokračuj variabilitou turba ak ju tam máš Eger ventil som už zaslepil,zabudol som to napísať. Pozrem na tú varibialitu a lambdu . Srdečná vďaka. |
Autor: | Samik1300JX [ Str, 10.09.2014, 21:58 ] |
Predmet príspevku: | Re: Správanie sa automobilu-dymenie z výfuku |
diagnostikovalo sa to na univerzálnej diagnostike alebo origo suzuki SDT ??? |
Stránka 1 z 1 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |