Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 29.03.2024, 4:09
Dnes je piatok 29. marca 2024, meniny má Miroslav a zajtra Vieroslava




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 14 ] 
 Grand Vitara 2.0TD neštartuje . problém s elektrikou 
Autor Správa
Čumil

Registrovaný: Štv, 22.11.2018, 9:17
Príspevky: 7
Bydlisko: Liptovský Hrádok
Odpoveď s citáciou
Ahojte, riešim tiež problém servisu na moju Suzuki Grand Vitaru 2.0TD (Mazda RF -64kW rv:2000).
Problém je, že v okolí Liptovského Hrádku neviem nájsť odborníka na Suzuki GV :( .
Popis závady: auto pri jazde vyplo motor - asi palivo a od vtedy nešlo naštartovať ( len po vstreknutí štartovacieho spreja odpálilo - pokiaľ vyhorel ) Podobalo sa to na problém s imobilizérom, tak som auto odviezol ku autoelektrikárovi, ten sa nemohol spojiť s ridiacou jednotkou, tak sme objednali RJ aj s kľúčom, po zapojení RJ problém pokračoval, bolo mi povedané, že odišla nejaká el. časť v čerpadle - DENSO, nové čerpadlo stojí 4500 eur??? - za to kúpim celé auto, takže to neprichádza do úvahy. Tá cievka, ktorá odišla sa nedá samostatne kúpiť, aspoň tak mi to povedal. Proste, aby som to skrátil, potrebujem servisáka, ktorý má skúsenosti hlavne s týmto modelom Suzuki, aby som nekupoval všetko možné a problém pokračoval daľej. Prosím ak niekto viete pomôcť, tak napíšte, prípadne pošlite SS. ďakujem


Štv, 22.11.2018, 10:14
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 04.09.2012, 9:43
Príspevky: 1886
Bydlisko: GA-Kosuty
Odpoveď s citáciou
Skúsil si už zohnat diel u niekoho kto rozpredáva auta na nd? Možno by stalo za úvahu aj cele čerpadlo :smt017

_________________
VW T3 1,6 aircooled boxer(1980). EX:Jeep Grand Cherokee 5,2 V8,Jeep Grand Cherokee 5,2 V8,Jeep Cherokee 2,5 td,Ford Maverick 2,7td,Jeep Grand Cherokee 5,2V8,Jeep Grand Cherokee 4,0i,Jeep Grand Cherokee 2,5td,Hyundai Galloper 2,5td,Jeep Cherokee 2,5td


Štv, 22.11.2018, 21:17
Profil
Čumil

Registrovaný: Štv, 22.11.2018, 9:17
Príspevky: 7
Bydlisko: Liptovský Hrádok
Odpoveď s citáciou
Predáva sa pár čerpadiel, ale obávam sa že vyhodím pár stovák a výsledok je vo hviezdach, lebo na tento typ auta sa moc nechytajú servisáci z okolia. Problém je hlavne v tom, že na aute sa odbavil nejaký elektrikár samouk, je tam pár káblov ťahaných úplne amatérsky - tak som to kúpil :-( a preto sa obávam, aby tam nebola ešte aj iná chyba. Dobré by bolo zohnať chlapa, čo sa vyzná, lebo ak mám kupovať náhradné diely pokus - omyl, tak ma to bude stáť kopec peňazí a času. Je možnosť aj repasovať čerpadlo za celkom "rozumnú" cenu cca 400 až 500 euro. Bola to veľmi zlá kúpa ( 3000 eur ), lebo som najazdil len nejakých 2-3 tisíc KM a opravovať som musel nápravu, ložiská, brzdy, tlmiče, nádrž, riadiačku, vymenil som remene, pneumatiky, všetky oleje a filtre. Už som z toho zúfalý, auto ma už stálo 5000 a stále je to nepojazdný šrot :-( Preto chcem odborníka, nech povie, či to mám dať do šrotu, alebo to ešte vie zachrániť.


Pia, 23.11.2018, 21:31
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 04.09.2012, 9:43
Príspevky: 1886
Bydlisko: GA-Kosuty
Odpoveď s citáciou
To je také slovenské :smt151 Precitaj témy v sekcii Suzuki,možno natrafis na niekoho kto tomu rozumie a vedel by Ti poradiť.

_________________
VW T3 1,6 aircooled boxer(1980). EX:Jeep Grand Cherokee 5,2 V8,Jeep Grand Cherokee 5,2 V8,Jeep Cherokee 2,5 td,Ford Maverick 2,7td,Jeep Grand Cherokee 5,2V8,Jeep Grand Cherokee 4,0i,Jeep Grand Cherokee 2,5td,Hyundai Galloper 2,5td,Jeep Cherokee 2,5td


Pia, 23.11.2018, 22:37
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3267
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
MichalR píše:
auto pri jazde vyplo motor - asi palivo a od vtedy nešlo naštartovať ( len po vstreknutí štartovacieho spreja odpálilo - pokiaľ vyhorel ) Podobalo sa to na problém s imobilizérom,

Cerpadlo vydrzi strasne vela.Pokial v nafte nebudes mat vodu a neodstavis to tak aby zhrdzaveli elementy tak pojde dovtedy,pokial nezoderies motor.
Odpoj trubky,daj do flasky,pretoc motorom ci cerpadlo dava naftu.Ak nie,problem aj dajme tomu z imobilizerom.Ja som mal 2 presne rovnake kluce ktore sedeli do spinacky ale len v jednom bol cip.A raz to islo,raz nie.Potom som do dveri dal vyrobit iny kluc a odvtedy mi to ide.

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Sob, 24.11.2018, 9:41
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3267
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
pampuch131 píše:
To je také slovenské

Ani nie,ty co maju take auta to nemuseli robit a my co take auto nemame mozeme len polemizovat.

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Sob, 24.11.2018, 9:44
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 04.09.2012, 9:43
Príspevky: 1886
Bydlisko: GA-Kosuty
Odpoveď s citáciou
Milan píše:
pampuch131 píše:
To je také slovenské

Ani nie,ty co maju take auta to nemuseli robit a my co take auto nemame mozeme len polemizovat.

Milan,žijeme v rovnakej krajine? :-D

_________________
VW T3 1,6 aircooled boxer(1980). EX:Jeep Grand Cherokee 5,2 V8,Jeep Grand Cherokee 5,2 V8,Jeep Cherokee 2,5 td,Ford Maverick 2,7td,Jeep Grand Cherokee 5,2V8,Jeep Grand Cherokee 4,0i,Jeep Grand Cherokee 2,5td,Hyundai Galloper 2,5td,Jeep Cherokee 2,5td


Sob, 24.11.2018, 13:03
Profil
Čumil

Registrovaný: Štv, 22.11.2018, 9:17
Príspevky: 7
Bydlisko: Liptovský Hrádok
Odpoveď s citáciou
Pokúsim sa to rozobrať, ale treba mi nejako zaaretovať rozvody. Niečo vymyslím. Imoblizér je v prvej riadiačke odstránený, druhá je originál aj s kľúčom, takže by to malo ísť. Mechanické veci si viem dať do poriadku, brat má dielňu, ale elektrike sa nerozumiem, preto hľadám pomoc.
Neviem čo je také slovenské, aké autá sa predávajú, alebo aký blbec to môže kúpiť :-) Bola to chyba páni, veru. Určite už nepôjdem sám po auto.


Sob, 24.11.2018, 14:02
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 04.09.2012, 9:43
Príspevky: 1886
Bydlisko: GA-Kosuty
Odpoveď s citáciou
To je súbeh všetkých okolností. :-D Daj si ho postupne do poriadku a budeš si na 100% istý čo kde máš.Ja som zatial kúpil jediné auto v podstate bez problémov tu z fóra,že Patrol :-D ostatne čo som mal,resp.mám ma viac či menej hnevali a niektoré hnevajú dodnes :smt151

_________________
VW T3 1,6 aircooled boxer(1980). EX:Jeep Grand Cherokee 5,2 V8,Jeep Grand Cherokee 5,2 V8,Jeep Cherokee 2,5 td,Ford Maverick 2,7td,Jeep Grand Cherokee 5,2V8,Jeep Grand Cherokee 4,0i,Jeep Grand Cherokee 2,5td,Hyundai Galloper 2,5td,Jeep Cherokee 2,5td


Naposledy upravil pampuch131 dňa Sob, 24.11.2018, 19:36, celkovo upravené 1



Sob, 24.11.2018, 14:14
Profil
Čumil

Registrovaný: Štv, 22.11.2018, 9:17
Príspevky: 7
Bydlisko: Liptovský Hrádok
Odpoveď s citáciou
No od 18 ročného auta som nečakal bezporuchovosť, ale náklady na opravy a následný nájazd 2000 km = 1km -1 euro :-( a to nerátam spotrebu, len servis. Možno to už bude posledná vec a budem sa len voziť :smt162
Aspoň si tak sám sebe klamem :D


Sob, 24.11.2018, 19:11
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3267
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
pampuch131 píše:
Milan,žijeme v rovnakej krajine? :-D

OK.Uz som pochopil co si tym myslel :smt023

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Ned, 25.11.2018, 0:11
Profil
Čumil

Registrovaný: Štv, 22.11.2018, 9:17
Príspevky: 7
Bydlisko: Liptovský Hrádok
Odpoveď s citáciou
Ahojte, takže dnes sa rozhodlo! Vitara dostane klasické čerpadlo - rotačku. Po niekoľkých telefonátoch odborníkom, som dospel k záveru, že čerpadlo je na motore 2.0 TD Mazda RF 64kW veľmi poruchové, predáva sa prvé pri rozpredávaní auta a dokonca aj riadiace jednotky idú ako teplé rožky, lebo najčastejšie auto skolabuje na problém s elektriku vo vysokotlakom čerpadle a mnoho mechanikov vyhodnotí ako problém s riadiačku. Predsa len auto má 18 rokov a polovodiče vraj starnú. Cena nového, je tak vysoká, že si ho nekúpi ani najväčší maniak do tohoto typu auta. Som zvedavý, ako sa (ne)podarí tá prerábka na klasické čerpadlo. Držte palce, o priebehu budem informovať.


Sob, 15.12.2018, 15:50
Profil
Čumil

Registrovaný: Štv, 22.11.2018, 9:17
Príspevky: 7
Bydlisko: Liptovský Hrádok
Odpoveď s citáciou
Ahojte, pridávam pár informácií, na motor Mazda 2.0TD 64kW RF pasuje mech. čerpadlo z Mitsubishi Galant 2.0TD, (1,8TD) ročníky treba pozerať pod rok 1998. Ja som zohnal čerpadlo pod označením MD 305651. Zajtra, ho skúsim založiť :-) Pomáhať mi bude jeden pán, čo to už realizoval na svojej Vitare. Treba počítať s tým, že bude svietiť kontrolka motora a nepôjde otáčkomer - odpojenie niekoľkých konektorov. Pripája sa len cievka, ktorá otvára a zatvára palivo. Na reguláciu dávky ( pre turbo ) sa pripája podtlaková hadička od sania. Prívod chl. kvapaliny do regulátora ( dávka pre studený motor ) a zapojenie akceleračného pedálu sa dá urobiť nasledovne: na pôvodnom riešení sa odpojí prívod kvapaliny ku klapke, škrtiaca klapka sa odmontuje a lanko akceleračného pedálu sa pripojí na čerpadlo. Toľko zatiaľ teória. Neskôr napíšem ako to dopadlo.


Pia, 21.12.2018, 15:47
Profil
Čumil

Registrovaný: Štv, 22.11.2018, 9:17
Príspevky: 7
Bydlisko: Liptovský Hrádok
Odpoveď s citáciou
Ahojte, mechanické čerpadlo zamontované, kto bude mať problém, viem doporučiť pána, čo mi to namontoval, trvalo mu to cca 8 hodín. Auto funguje :-D Nedostatky: nie je kde zapojiť koncovku pre otáčkomer a svieti kontrolka motora - niekoľko odpojených konektorov z pôvodného čerpadla. Horšie štarty pri nízkych teplotách. Inakšie priebeh výkonu sa mi zdá lepší, ako pri pôvodnom čerpadle :smt162
Prajem Vám úspešný rok 2019 :D


Štv, 27.12.2018, 11:07
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 14 ] 

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: