4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Grand Vitara alebo čo? http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=146&t=2551 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | Gabo [ Uto, 18.09.2007, 13:43 ] |
Predmet príspevku: | Grand Vitara alebo čo? |
Konečne som našiel, čo hľadám od detstva: www.4x4club.sk Dlhšie sa snažím zohnať schopné auto na cestu i do terénu. Moje predstavy a požiadavky najlepšie spĺňa Grand Vitara. Aspoň kým som neobjavil tento web. Chcem ( a chcem a chcem...!) používať 4x4 aj na ceste, najmä v zime. V poslednej dobe je to so snehom všeliaké- je, nie je, mení sa na ľad a drží vytrvalo aj niekoľko dní. Je poblematické dostať sa do okolitých obcí a to ja aj v zime musím ( a musím a musím...!). V daždi by som tiež rád pohon na všetky štyri. Som zdesený z toho, čo som sa dočítal tu- že zapnúť 4x4 na asfaltke nie je pre GV v poriadku. Nie je mi jasné ako to stým pohonom funguje. Možete mi to prosím objasniť? 2. Aké auto by mohlo nahradiť GV ( okrem toho, že žiadne), aby spĺňalo, čo potrebujem, chcem a musím? PS: Samozrejme myslím na ojazdenú GV s dízlom od mazdy, príp. 2.0 benzín. |
Autor: | marcek4x4 [ Uto, 18.09.2007, 14:18 ] |
Predmet príspevku: | |
vitaj Gabo nevýhoda koncepcie GV spočíva v tom,že má trvalo poháňaný zadok a predok pripájaš natvrdo tj. bez medzinápravového diferenciálu.Keď ideš do zákruty tak sa ti predná náprava krúti inou rýchlosťou ako zadná z dôvodu nerovnakých prejdených vzdialeností.Na to slúži ten medzidiff ktorý GV nemá.Dá sa žiť v zime aj so zadným náhonom / niekedy je to veselé/ treba sa naučiť kedy použiť 4x4 a kedy nie/.Ak to chceš hlavne na cesty tak dobré zimné gumy ![]() aj mimo cesty tak poctivý off/lepšia voľba ![]() ![]() |
Autor: | eliot [ Uto, 18.09.2007, 16:18 ] |
Predmet príspevku: | Re: Grand Vitara alebo čo? |
vitaj ![]() Gabo skus tento link: viewtopic.php?t=150&highlight=druhy+pohonov je tu toho dost a mozno aj nieco naviac co Ti urcite pomoze v rozhodovani |
Autor: | fiberopt [ Uto, 18.09.2007, 17:19 ] |
Predmet príspevku: | ... |
mam pre Teba riesenie... je jedine: Mitsubishi Pajero Pinin so systemom Super Select... a mas po problemoch... |
Autor: | finder [ Uto, 18.09.2007, 22:48 ] |
Predmet príspevku: | |
Neprovokuj furt s pininom, aj tak je to len odvar classicu ![]() Ale s tym pohonom mas pravdu, jedna z mala veci co je asi k dispozicii v tomto smere na trhu ... Gabo, z toho pohonu nemaj tazku hlavu, napriek absencii medzidiffu ... Viac ako 90% ciest budes absolvovat aj tak na zadku, zvysok tvori zima alebo teren. Dazd nikdy taky nezazijes, aby si musel zapinat predok. Musela by byt prietrz mracien, a dost pochybujem, ze v takomto lejaku si dovolis ist rychlo minimalne uz len kvoli viditelnosti, teda tvojej bezpecnosti.... V zime je to s predkom tak, ze ked ti zadok zahrabe na mieste, alebo ti bude ustrelovat uz aj za miernej rychlosti, velmi rychlo nahmatas druhu salt-paku ... Vyradit sa to naucis casom, ked sa ti podmienky zlepsia tak, ze proste bude zbytocny ... Upozorni ta na to minimalne mierne tazsie zatacanie do zakrut vdaka zapnutemu predku ... |
Autor: | mirko [ Str, 19.09.2007, 8:06 ] |
Predmet príspevku: | |
PS: Samozrejme myslím na ojazdenú GV s dízlom od mazdy, príp. 2.0 benzín. A prečo nie GV s HDI? S dieslom od mazdy sa moc ponáhľať nedá a ten 2.0 benzín nemá zrovna malú spotrebu. |
Autor: | palo-cherokee [ Str, 19.09.2007, 8:41 ] |
Predmet príspevku: | |
finder píše: ...z toho pohonu nemaj tazku hlavu, napriek absencii medzidiffu ... Viac ako 90% ciest budes absolvovat aj tak na zadku, zvysok tvori zima alebo teren. Dazd nikdy taky nezazijes, aby si musel zapinat predok. Musela by byt prietrz mracien, a dost pochybujem, ze v takomto lejaku si dovolis ist rychlo minimalne uz len kvoli viditelnosti, teda tvojej bezpecnosti.... V zime je to s predkom tak, ze ked ti zadok zahrabe na mieste, alebo ti bude ustrelovat uz aj za miernej rychlosti, velmi rychlo nahmatas druhu salt-paku ... Vyradit sa to naucis casom, ked sa ti podmienky zlepsia tak, ze proste bude zbytocny ... Upozorni ta na to minimalne mierne tazsie zatacanie do zakrut vdaka zapnutemu predku ... Tak Finderko sorry ale toto teda si zapotil riadnu haluz. Hlavne s tým že ...taký dážd nezažiješ... Samozrejme že sa DÁ jazdiť v zime na zadný náhon, ale Full-time 4x4 dáva tomu autu DIAMETRÁLNE iný rozmer. A v daždi (ktorých tu máme čoraz viac) to platí tiež. A nejde iba o rýchlosť. Celková kultúra jazdy je iná. Istota pri obiehaní, pri preraďovaní sa..... Ak chceš, dám ti vyskúšať ![]() Neviem ako Vitara, ale Jeep na klzkom povrchu a zadnom náhone celkom slušne vrtí zadkom. |
Autor: | Jano JP [ Str, 19.09.2007, 8:41 ] |
Predmet príspevku: | |
pridávam sa k Findeerovi, dobre si to prečítaj, čo píše... nikto normálny nespochybňuje výhody stáleho pohonu 4x4 no naozaj to nie je nevyhnutné, pri pohone jednej nápravy u offa dosahuješ nižšiu spotrebu a akonáhle jazdíš po nestabilnom povrchu, priradenie druhej nápravy aj bez medzinápravového difu je úplne OK viac ako trvalá štvorkolka sa ti osvedčí redukcia, ktorú nemá väčšina SUV s trvalým pohonom 4x4... 2 Palo-cherokee - Pali, máš pravdu, ale ja som Findera pochopil inak, ako si to ty zobral... |
Autor: | palo-cherokee [ Str, 19.09.2007, 8:50 ] |
Predmet príspevku: | |
Jano JP píše: pridávam sa k Findeerovi, dobre si to prečítaj, čo píše... nikto normálny nespochybňuje výhody stáleho pohonu 4x4 no naozaj to nie je nevyhnutné, pri pohone jednej nápravy u offa dosahuješ nižšiu spotrebu a akonáhle jazdíš po nestabilnom povrchu, priradenie druhej nápravy aj bez medzinápravového difu je úplne OK viac ako trvalá štvorkolka sa ti osvedčí redukcia, ktorú nemá väčšina SUV s trvalým pohonom 4x4... Janko, aj tebe budem oponovať. Spotrebu dosahujež nižšiu iba za predpokladu, že máš voľnobežky alebo iný systém,ktorý odpája kolesá od hnacích súkolí v diferáku. Takže u mňa je to jedno. Na nespevnenom povrchu sa bez medzidifu dá. Ale skús to na bežnej asfaltke v daždi. ![]() Samozrejme, ak má byť auto len do terénu, s minimom km po cestách, tak je medzidif zbytočný. Ale ak je to auto na denné jazdenie - vrelo doporučujem. A navyše, ak tam máš napríklad v zime AT pneu a nie 100% zimáky (veľa je takých , aj ja ![]() |
Autor: | Jano JP [ Str, 19.09.2007, 8:56 ] |
Predmet príspevku: | |
Palko, proti tebe súhlasím, ale nepreháňaj to - hádam nechceš mne, čo jazdím na tereňákoch 15 rokov vysvetlovať, čo je kedy dobré a kedy čo pripojiť; môj aj Finderov príspevok je relatívne stručný a preto bez detailov a nuáns, ktoré ty vyťahuješ; ja som chlapca pochopil tak, že nechce audi quatro, ale tereňák aj keď by mal rád aj stály pohon 4x4, podľa toho mu aj odpovedáme... mimochodom my mu neradíme auto bez medzidifu - ako vieš aj medzi offmi sú také, akurát že v menšine a navyše ak sa chlapcovi ľúbi GV ktorá medzidif nemá, aby vedel, že to nie je koniec sveta a možno splní jeho očakávania na 100%, len sa ju musí naučiť správne ovládať... |
Autor: | michi [ Str, 19.09.2007, 9:00 ] |
Predmet príspevku: | |
palo-cherokee píše: ...ale Jeep na klzkom povrchu a zadnom náhone celkom slušne vrtí zadkom. O tom by Ti vedel Andrej porozprávať...! ![]() |
Autor: | fiberopt [ Str, 19.09.2007, 9:10 ] |
Predmet príspevku: | |
"finder" Neprovokuj furt s pininom, aj tak je to len odvar classicu ![]() ... neprovokujem, napisal som pre neho riešenie, a ak chce ostat v tejto kategorii je jedine... BUHUZIAL JE TO TAK. Je samozrejme na nom co sa mu paci a co potrebuje. |
Autor: | Jano JP [ Str, 19.09.2007, 10:38 ] |
Predmet príspevku: | |
...máme v robote tú nešťastnú verziu pinina bez redukčnej prevodovky, je to (trošku preháňam) o polovicu menšie ako moje pajero šport a žere to skoro o dva litre viac ako šport... ...keď s tým v zime nabehneme do 20cm záveja, končíme...takže je to len cestná štvorkolka; ovšem verzie s redukčnou to verím je o niečom inom, ale ja podobne ako Finder by som doporučoval rovno väčšiu verziu mitsu... |
Autor: | Gabo [ Str, 19.09.2007, 11:02 ] |
Predmet príspevku: | |
Ďakujem všetkým za odpovede/názory. Som zmúdrel... A preto sa budem ešte dlho pýtať. 2. Som prešťastný, že som 4x4 nekupoval pred pol rokom ako som mal v pláne... 3. Ďalšia moja otázka znie: Môžem do takéhoto auta pustiť aj manželku s dvoma nemluvňatami? Ja zadný náhon lúbim ( to ešte od žiguli...), ale nie som si istý, ako by to zvládla a ona tiež nie. |
Autor: | Jano JP [ Str, 19.09.2007, 11:59 ] |
Predmet príspevku: | |
Gabo píše: ... Ďalšia moja otázka znie: Môžem do takéhoto auta pustiť aj manželku s dvoma nemluvňatami? Ja zadný náhon lúbim ( to ešte od žiguli...), ale nie som si istý, ako by to zvládla a ona tiež nie. ![]() myslím, že mnohé manželky nás fóristov bravúrne ovládajú tieto tátoše a máme tu na fóre aj naše offkvetinky ![]() |
Stránka 1 z 3 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |