4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Suzuki GV 2.7 V6 - pruser nejde predny nahon
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=146&t=8353
Stránka 1 z 2

Autor:  bajaja [ Sob, 11.07.2009, 19:24 ]
Predmet príspevku:  Suzuki GV 2.7 V6 - pruser nejde predny nahon

zdravim vas

chcel by som poprosit o radu, dnes som sa bol previest a v kolajach som zabadol, po chvili ako som skusal vybehnut z kolaji zrazu puk puk a predny nahon nefunguje :-( nahodou neviete najpravdepodobnejsiu pricinu ? (homokint.. dif ?) ked mam 2H tak v pohode ide bez akehokolvek hluku aj ked dam 4H tak ziadny hluk az na to ze predok nejde :( :( :(

auto Suzuki GV 2.7 V6 r.v. 2003

diky za kazdu radu

Autor:  patrikovia [ Sob, 11.07.2009, 19:33 ]
Predmet príspevku: 

volnobezky :roll:

Autor:  bajaja [ Sob, 11.07.2009, 19:38 ]
Predmet príspevku: 

skus upresnit (nie som odbornik tak sa radsej spytam)


dik

Autor:  patrikovia [ Sob, 11.07.2009, 19:41 ]
Predmet príspevku: 

no kamarat ma vitaru a jazdili sme po lese a srazu taky hrozny zvuk .predny nahon nic .vsetko sme prezreli pololsi,dif...
nakoniec to boli volnobezky :(

Autor:  bajaja [ Sob, 11.07.2009, 19:55 ]
Predmet príspevku: 

hm kde presne su volnobezky ? (odpajanie na kolese nemam) neviem ako to ma toto auto riesene :-(

Autor:  GaboSB [ Sob, 11.07.2009, 21:29 ]
Predmet príspevku: 

No ja to vidím na zmrvenie zapínania predného náhonu vo vnútri diferenciálu, kde sa predok zapína tlakom vzduchu od kompresora. ALe môže to byť aj slabým tlakom kompresora, tým pádom neudrží predok zapnutý. Pozri samozrejme aj klby na poloskách. Edit - tie sa však nezvyknú pototo.

Autor:  bajaja [ Sob, 11.07.2009, 21:36 ]
Predmet príspevku: 

dik

zajtra to skusim pozriet, ak nie tak servis :shock: :shock:

Autor:  GaboSB [ Sob, 11.07.2009, 21:39 ]
Predmet príspevku: 

Ak to bude ten differ, lacné to veru nebude. :roll:

Autor:  bajaja [ Sob, 11.07.2009, 22:17 ]
Predmet príspevku: 

si ma ukludnil :-)

Autor:  bajaja [ Ned, 12.07.2009, 20:58 ]
Predmet príspevku: 

zdravim

takze dnes som to rozobral a v dife kopec zeleznych pilin, na vonok okrem nich ziadna chyba (tazke asi to bude zapinanie predneho difu vo vnutri vzduchom), a co by ste radili teraz existuje nejaka "repasacia" pripadne nahrada alebo nieco pod. ?????

Obrázok

Obrázok



dakujem

Autor:  janotoyotak [ Pon, 13.07.2009, 0:20 ]
Predmet príspevku: 

Tvoje auto nemá volnobežky ako malé Vitary.
Tou podtlakovou blbosťou, ktorú si nafotil, sa len odpája jedna poloos a tým pádom predok neprenáša výkon. U Jeepa sa niečo podobné volá Axledisconect.
Už som niečo podobné riešil na jednej Grand Vitare 2.0HDi. Tam bol na výrobu podtlaku taký miniatúrny kompresorček umiestnený pod predným nárazníkom. Súc v zime obhadzovaný slanou brečkou mal silno skorodované kontakty. Ale chyba sa sporadicky objavovala naďalej. Predok raz fungoval a raz nie. Spolu s tým svietila kontrolka 4x4 len vtedy, keď to fungovalo, Nakoniec bola chyba lokalizovaná na prevodovke. Na vrchu prevodovky, za pákou radenia je el. spínač. Po zaradení 4x4 tam gulička zatlačila na spínač, ten zopol obvod, zapol kontrolku a spustil kompresorček, ktorý vyrobil podtlak a priradil odpojenú poloos. Keď spínač nezopol, tak nesvietila kontrolka a nezaplo kompresorček .... Chybný bol ten spínač.
U teba je to o ten kompresorček jednoduchšie. Máš asi len solenoid, ktorý privedie podtlak zo sacieho potrubia.
Odskúšaj pripájanie poloosi ( stačí poriadne cucnúť hubou na tom vývode).
Ak to nefunguje, je prasknutá membrána a tá sa dá kúpiť.
Ak to hubou zopneš, bude chyba asi niekde v elektrike.

Ja ti len opisujem prípad, ktorý som riešil pred 3-4 rokmi a už si to presne nepamätám. Možno to budeš mať trochu inakšie.

Iba sa mi nepáčie tie železné piliny v oleji. :(

Autor:  GaboSB [ Pon, 13.07.2009, 12:30 ]
Predmet príspevku: 

Neviem, či sa radšej neoplatí kúpiť mechanické voľnobežky na náboje a ten difer nejako bloknúť natvrdo. Budeš síce musieť pri vjazde do terénu vystupovať a zapnúť tie voľnobežky, ale aspoň by to bola istota, že ten predok už nebude robiť šarapatu, pretože toto je problém u všetkých GV včetne XL7, ktoré majú tento systém priradzovania predného náhonu.

PS: pozrel si aj satelitky a planetovky v dife, či sú o.k?

Autor:  bajaja [ Uto, 14.07.2009, 17:55 ]
Predmet príspevku: 

Zdravim

nakoniec som to doriesil tak ze som dif zaviezol do firmy allmetal a dohodli sme sa tak ze dif spravia natvrdo + dam volnobezky

dufam ze to potom coto vydrzi ;-)

diky za rady

ado

Autor:  GaboSB [ Uto, 14.07.2009, 20:39 ]
Predmet príspevku: 

Toto už určite držať bude. 8-) Nech ti nezabudnú odpojiť kompresor, nech ti zbytočne nevrčí, ak ho už neodpojili.

Autor:  bajaja [ Uto, 14.07.2009, 20:49 ]
Predmet príspevku: 

jo tym chlapikom verim ze to bude good, som aj rozmyslal kupit novy ale to je blbost lebo znovu by sa to rosypalo ....

ado

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/