Dnes je štvrtok 26. júna 2025, meniny má Adriána a zajtra Ladislav, Ladislava
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 14 ] |
|
Autor |
Správa |
Palino
Koumák
Registrovaný: Sob, 07.10.2006, 15:53 Príspevky: 180 Bydlisko: Čadca
|
Takto krásne vyzerá motor od Harleya na XJ
Palino píše: harley píše: Včera jsem přivezl převrtanej blok s přebroušenou a uloženou klikou a s usazenejma pístama.Hned jsem ho stříknul,jak jsem měl v plánu. Bude v barevný kombinaci jako se dělají Magnum motory od Moparu. Oranžová,hlava a vana stříbrná a dekly černý  8) . teď pracuju na hlavě     Ta spodní fotka má reálnej odstín oranžový. Tak už mi Harley pomaly pripravuje motor do XJ.
Mal by mať okolo 260 koní.
_________________ Jeep Cherokee 4,6i
Suzuki KQ 700
|
Uto, 23.01.2007, 14:09 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Koně by tak nějak měly bejt ale hlavně ten krouťák! 450Nm!
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Uto, 23.01.2007, 14:17 |
|
 |
Palino
Koumák
Registrovaný: Sob, 07.10.2006, 15:53 Príspevky: 180 Bydlisko: Čadca
|
Takže ďalšia investícia, okrem motora bude,po prečítaní viaccerých príspevkov, sací filter+celý kit,sviečky, káble ale o tom sa už budem radiť s tebou.
_________________ Jeep Cherokee 4,6i
Suzuki KQ 700
|
Uto, 23.01.2007, 14:28 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Je jedno krásný motorkářský přísloví:
"A biker´s work is never done!"
Tady platí taky! 
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Uto, 23.01.2007, 14:33 |
|
 |
Palino
Koumák
Registrovaný: Sob, 07.10.2006, 15:53 Príspevky: 180 Bydlisko: Čadca
|
Harley píše: :D Je jedno krásný motorkářský přísloví: "A biker´s work is never done!" Tady platí taky! 
Tak,.vzhľadom k tomu,že neovládam žiadny cudzí jazyk,asi mi to budeš musieť preložiť. 
_________________ Jeep Cherokee 4,6i
Suzuki KQ 700
|
Uto, 23.01.2007, 14:42 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Motorkářova práce nikdy nekončí.
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Uto, 23.01.2007, 15:28 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Slinty slinty toto je fakt pecka ach jo  to bude mazel. Pali bude teraz aj pri motore spávať 
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Uto, 23.01.2007, 17:18 |
|
 |
TOM
Koumák
Registrovaný: Ned, 12.11.2006, 22:01 Príspevky: 184
|
parada  a co tam este upravene okrem toho vrtania? kto to robil?
|
Uto, 23.01.2007, 20:08 |
|
 |
biker
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00 Príspevky: 1239 Bydlisko: Senica
|
Harley píše: Motorkářova práce nikdy nekončí.
no toto je teda pravda 8) ziadny stock produkt nieje nikdy dost dobry 8)
Harley:  tak toto je uz ine kafe-vazne profi
btw kolko stoji komplet prerabka origo motora na toto a co vsetko tam este bude lepsie ako na povodnom?
|
Str, 24.01.2007, 0:18 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|

 Sem rád,že se líbí.
Je to běžná úprava ve státech. Je toho o tom mraky napsáno a je i několik variant a cest jak to udělat a co použít. Taky vzhledem k tomu,že amíci jsou v tuningu motorů jedničky,a taky velcí nadšenci,tak každá verze a typ úpravy je i odzkoušenej nejen v praxi ale i na motorový brzdě a tak se ví,jaká úprava bude mít jaký parametry.
Takže já jsem zvolil jednu s variant a tu jsem jen lehce doplnil o svoje výpočty a moje zkušenosti. Zase né nic zázračnýho a laboratorního jen takový zpreciznění některejch detailů.Konkrétně přesně sníženej blok,úpravený spal.prostor v pístu a přesně odměřená na minimu antidetonační omůrka(squish band).
Takže běžnej 4,0L blok se převrtá na třetí výbrus a použije se klika z Jeepový starý I6 4,2L. A taky 4,2 ojnice. Tahle klika má větší zdvih než čtyřlitrová ale aby nevyběhly zase písty ven s bloku,tak se použijí i kratší 4,2 ojnice. Takhle je ale zase píst moc nízko a tak se snižuje vršek bloku asi o 1,1mm,podle toho,jak byl blok přesně vyroben. Někdo to nechává utopený já ne.
Takhle vznikne obsah 4,6L (kdyby se to převrtalo na 6tej výbrus,tak je obsah 4,7L ale už není možnost dalšího výbrusu.)
Takže tohle je takovej základ úpravy.Klikovky a ojnice jsou mezi těmahle motorama plně záměný stejně jako ložiska.
Já klikovku a ojnici použil s Wagoneera( myslím 81rok? už si nepamatuju,co sme to s Martym koupili). Tu sem nechal zkontrolovat na magnetoskopii,stejně tak i blok, a pak přebrousit na plusový ložiska. Pak jsem to nechal v motorářský firmě,co se dělá výbrusy a broušení klikovek (f. Berk) uložit klikovku,ojnice a písty do motoru.
Ostatní je už na mě. Výběr vačky,zabrušení ventilů a tak vše co je k sestavení motoru třeba. Taky sem musel udělat povrchovku,protože bez toho by mě to nebavilo.  . dělám barevnou kombinaci jako jsou od Moparu jejich natuněný Magnum motory ,tzn. oranžovej blok,stříbrná hlava a černý dekly.
Na týhle úpravě je hezká jedna věc. S venku se ten motor vůbec nezmění(technicky) vše na něj pasuje a nikdo větší obsah a výkon nevidí. Vše je dělaný s běžnejch ND na Jeep,žádnej spešl drahej tuning-díly. Jedině snad vačka od Crane ale ta je i u nás běžně dostupná. Navíc to funguje i stovární. Né ale tak efektivně.
Parametry tahle varianta má taky impozantní. Jsou na úrovni mý 5,9 V8. 250-270 Hp a 450-60Nm krouťák!
No a někdo se ptal na cenu. Já vím,na kolik mě to přišlo v dílech a v cenách práce,kterou sem musel zadat.není v tom moje snažení a některá drobotina.Taky spoustu věcí pro někoho přeháním a šlo by v některejch případech ušetřit ale já sem zvyklej takhle dělat.
Cena je na úrovni kompletní generálky stávajícího motoru.Takový fakt poctivý,kdy se mění vše.samozřejmě,nestojí to o tovíc,co mě stálo pořízení bloku-hlavy-klikovky a ojnic.To už většinou každej má když dělá generálku. Zase ale musí odstavit auto,a čekat,až se generálka dodělá.takhle se dá s autem furt jezdit a pak jen prohodit motory a původní motor ještě prodat.
Takže mě to přišlo na 40tis.Kč plus ještě jsou nutný větší vztřiky a ty příjdou asi do deseti tis..
Nedělám auto motory ale myslím,že je to cena průměrný generálky a vlastně vytvoření novýho motoru. O parametrech ani nemluvě.
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Str, 24.01.2007, 10:29 |
|
 |
TOM
Koumák
Registrovaný: Ned, 12.11.2006, 22:01 Príspevky: 184
|
sikovne vymyslene,tie zameny
co si to upravoval na tom pieste? ukaz
a nekombinuje sa toto aj prechipovanim, prip. s nejakou upravou sania?
lebo takto by som tipoval ,ze najviac zisku da ta vacka 8)
|
Štv, 25.01.2007, 16:11 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Samozřejmě.Vačka dělá hodně v relativně sériovým motoru. Stejně tak i otevřený sání a dobrej vejfuk.
Písty normálně mají spalovací prostor v nich. Já musel kvůli kratším ojnicím,snížit vršek bloku( 1,1mm) aby písty byly na nule zároveň s blokem v horní úvrati a abych antidetonační mezírku která je mezi hlavou a pístem dostal na hodnotu maximálně 1,2mm. Jenomže zároven tím sem zvednul kompresní poměr přes 10:1 a to je moc pro silniční motor. Proto jsem jen udělal větší zahloubení v pístech a trochu vybral spalovací prostor v hlavě. Tím jsem se dostal na kompresi 9,2:1. Je to jednak počítaný a i odměřovaný biretou.
Nic zásadního.
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Štv, 25.01.2007, 19:23 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Štv, 25.01.2007, 19:38 |
|
 |
TOM
Koumák
Registrovaný: Ned, 12.11.2006, 22:01 Príspevky: 184
|
jeee co mi to robis?  toto sem budem chodit studovat mesiac 
|
Štv, 25.01.2007, 23:46 |
|
 |
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 14 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|