Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 16.06.2024, 8:45
Dnes je nedela 16. júna 2024, meniny má Blanka a zajtra Adolf




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 75 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5
 Jeep Cherokee VM - na tri válce...VYRIEŠENÉ 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
:oops: dík. A ešte jedna vec...komu sa zdá jeho VMko hlučné, nech skontroluje tie plošky ma vahadlách, ktorými tlačia vahadlá na ventily. Ja som si našiel na niekolkých odlúpnutú cementovanú vrstvičku. Spôsobuje to velkú vôlu, ktorú hydroštel nevie korigovať a potom je to hlučné. Na čerokízoch je to smiešne jednoduchá oprava výmenou za nové vahadlá(najlepšie aj s tyčkami). Na grandoch pribudne spustenie motora zo silentblokov. Drasticky to zníži hlučnosť a skultivuje chod motora. U motorkára stojí vahadlo 1.900,-Sk, čo je trochu vela ale tyčka len 150,-Sk...tam neni čo váhať.

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Štv, 29.03.2007, 12:13
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Str, 01.11.2006, 12:26
Príspevky: 424
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
http://www.chromwerk.at/ pocit ze to su tie suciastky co sa vam budu hodit

_________________
Grand Cherokee V8 4,7 WJ
Jeep Wrangler 2,5 YJ


Štv, 05.04.2007, 21:08
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ludo píše:
http://www.chromwerk.at/ pocit ze to su tie suciastky co sa vam budu hodit


mám lacnejšie zdroje než rakušáci pažraví. :-D ale dík za link.

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Štv, 05.04.2007, 21:38
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Vahadlá a tyčky vymenené. Nezávislí poslucháči skonštatovali rapídne skultivovanie chodu motora.

Na moje prekvapenie boli staré tyčky o cca 4mm kratšie než nové a teda tiež velmy opotrebované. Až som sa zlakol, či mi predali tie správne.

Na fotke vzadu nové vahadlo, v strede normálne opotrebovanie šiestich z ôsmych vahadiel po 200000km a vpredu kazové - extrémne opotrebovanie dvoch z ôsmych vahadiel.

Obrázok

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Sob, 28.04.2007, 17:53
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Str, 16.06.2010, 20:49
Príspevky: 305
Bydlisko: Strezenice-City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
cau jacko, prosim ta, to vyfukove a sacie potrubie sa najskor na stole dotiahne ku hlave a az potom to cele osadim na motor? kupili sme si s kamosom grand chero, obidva 2,5td a ten kamosov davame dokopy. tak tu je kazda rada dobra.

_________________
5,2 plyňák V8, postupne sa začína podobať na auto ;)


Pia, 22.04.2011, 11:31
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jacko Ti možno tiež odpovie, ale ak nepohrdneš mojou radou....tak:

Ja hlavy poukladám na blok motora s tesnením pod hlavy, pozastrkujem a len prstami pouťahujem všetky šróby...potom BEZ tesnenia potrubia priložím sacie a výfukové potrubie, a len velmi zlahka pouťahujem malou račňou(v manuáli je to predpísané s tesnením a na malý moment)...ak sa niektorá medzera medzi hlavami zjavne vymyká ostatným, skúsim to páčením dorovnať...vykonám prvé uťahovanie hláv presne podla manuálu...zhodím sacie a výfukové potrubie, nasadím tesnenie a utiahnem na moment, ktorý mi vnukne intuícia(s mojim momenťákom sa tam neviem dostať). Pri druhom uťahovaní hláv už na potrubie nesiaham...ale skontrolovať utiahnutie nezaškodí. Pri treťom detto. Robil som to takto pred piatimi rokmi a VMko tesnilo bez chyby. Teraz som si to zopakoval, kôli prasknutým hlavám. Dôvod ich prasknutia bola dlhodobo mrtvá viskospojka vrtule. Takže týmto varujem všetkých VMkárov...skontrolujte si visko. Vrtula musí počutelne zahučať pri zošliapnutí plynu aj neprehriateho motora. Pri hodne zohriatom už musí hučať fest. Mne už dlhý čas nehučala vobec. ...až pri jednom mordovaní sa v hlbokom snehu púúúk...prááásk...
Prvé roky po kúpe som teplotu nevedel dostať cez 100 st. Posledné roky už v tiahlych stúpaniach vedela vyletieť aj cez 110. Teraz po výmene visko znova drží do 100...takže aj priebeh teplotných pomerov motora je dobrý indikátor správne fungujúceho chladenia.

Povera, že VM hlavy vydržia len 100000km je podla mna hovadina...tolko práve asi vydržia, ak je chladenie nedostatočné(zanesený chladič, mrtvá visko, zlá vodná pumpa...). Ja som na origo hlavy najazdil takmer 300000...nebyť tej visko, asi aj podstatne viac...

Jeden poznatok po odjazdení piatich rokoch/100000km. Keď som ho mal otvorené po 190000km, tak boli tyčky zdvihátiek kratšie oproti novým o cca 4mm. Teraz po odjazdení dalších 100000km som preventívne kúpil zase nové ale zistil som že zbytočne. Nebol prakticky žiadny rozdiel...možno desatinky. Z toho vyplýva že ak VMku pravidelne vymieňajú olej, tak je to držiak. Zároveň vrelo doporučujem posilniť závity štyftov koníkov. Origo su krátke a malé....časom sa zvyknú uklepať...práve kôli velkým vôlam pri nedodržaní výmeny oleja. Ja ich všetky prerábam na večší a dlhší závit. Všetky moje prerobené držali aj po piatich rokoch...naopak na jednej teraz vymieňanej za moju prasknutú nezniesli ani predpísaný moment a vyliezli z hlavy ako šestka vlavo dole.

Takže VMkári...poctivo meniť olej, dorobiť chladič oleja, kontrolovať viskospojku vrtule! V zime netočiť cez 2000 kym sa nezohreje...alebo dorobiť webasto. Najlepšie aj preventívne vymeniť tie tyčky, skontrolovať vahadlá a prerobiť tie štyfty. Na to stačí dať dole veko hláv.

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Pia, 22.04.2011, 11:51
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Str, 16.06.2010, 20:49
Príspevky: 305
Bydlisko: Strezenice-City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
diky diesel, skusime to tak dotiahnut ako to tu pises. hydrostely mame rozhybane, vycistene, tycky nove a skusime aj tie stifty na koniky. a pouzil si nejake konkretne stifty alebo vyroba novych? uz len najst si cas a vrhnut sa na to. diky za radu.

_________________
5,2 plyňák V8, postupne sa začína podobať na auto ;)


Str, 27.04.2011, 5:59
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
stifty som robil na sustruhu z pôvodných srobov na hlavy valcov. Sú tu aj vyfotené...na predch. strane

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Str, 27.04.2011, 6:38
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Str, 16.06.2010, 20:49
Príspevky: 305
Bydlisko: Strezenice-City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
kedze mame dobrych kamaratov na dobrych miestach tak myslim ze nebude problem tie stifty vyrobit (a s materialom to tiez nebude problem) :D akurat zas bude porod dotiahnut sanie a vyfuk, je tam paradny pristup. motor sme nevytiahli von, len spustili na silentblokoch. ked to budem robit na svojom grande tak ho asi cely vytiahnem a chcelo by to aj cele pretesnit. lebo je to pekna olejnicka. a aky olejovy chladic sa tam dava? origo alebo nahrada? ak origo tak to by asi mohol mat aj Palo zo ZA, chodime k nemu na diely.

_________________
5,2 plyňák V8, postupne sa začína podobať na auto ;)


Str, 27.04.2011, 9:49
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
materiál na stifty MUSÍ byť kvalitný...tie hlavové sroby su tusim 10.8...ak nie viac. Chladic oleja aj s termostatom som bral od palachera(tuším Racimex?)... Motor tiež len spúšťam zo silentblokov.

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Str, 27.04.2011, 10:54
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 31.08.2013, 20:00
Príspevky: 23
Bydlisko: Ružindol.. okr TT
Odpoveď s citáciou
Zdravím pani, mám pododný problem. mám xj s motorom 2.5td,stále sa mi povoluje centralny stift v hlavne na vahadlách (koníkoch) 2 a 4 valec (od chladica). tým padom mi stále vypadava tycka a motor ide na 3valce. skúsal som rozne varianty ale, zatial asi zaberá teflonová páska na závite stiftu.... uz ma nebaví stale rozoberanie. nejake skabilné riesenie sa nenajde? diky :smt022 :smt013 :smt147




jeep cherokee 2,5td ,,95,, country,cb inetek m 150plus


Štv, 23.01.2014, 22:07
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4306
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
peporion píše:
Zdravím pani, mám pododný problem. mám xj s motorom 2.5td,stále sa mi povoluje centralny stift v hlavne na vahadlách (koníkoch) 2 a 4 valec (od chladica). tým padom mi stále vypadava tycka a motor ide na 3valce. skúsal som rozne varianty ale, zatial asi zaberá teflonová páska na závite stiftu.... uz ma nebaví stale rozoberanie. nejake skabilné riesenie sa nenajde? diky



centrálny štift = staré jednoštiftové hlavy ?
Nový štift, vyvložkovať závit v hlave (helicoil vložka ) + lepidlo na závity

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Pia, 24.01.2014, 13:15
Profil WWW
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 31.08.2013, 20:00
Príspevky: 23
Bydlisko: Ružindol.. okr TT
Odpoveď s citáciou
ano jednostiftové hlavy,kde to dostanem kupit. na vsetkých strankach co som listoval som take nic nenasiel. to treba zhodit znovu hlavy dole vestky?


Jeep cherokee country 2,5td ,,95,, čierna metaliza cb- intek m150plus


Pia, 24.01.2014, 18:46
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4306
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
čo chceš kupovať??? Závitové vložky sa predávajú bežne ako opravné sady
Štift ak máš dobrý použi ten, ak nie tak vyrobiť
lepidlo na závity je bežný sortiment
tesnenie veka tiež
a hlavy dole načo keď to je zhora ? :shock: :shock:

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Pia, 24.01.2014, 18:54
Profil WWW
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 31.08.2013, 20:00
Príspevky: 23
Bydlisko: Ružindol.. okr TT
Odpoveď s citáciou
:smt156 diky palino, jeepom este len zacínam.. :smt156


Pia, 24.01.2014, 19:07
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 75 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: