Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 26.06.2025, 18:24
Dnes je štvrtok 26. júna 2025, meniny má Adriána a zajtra Ladislav, Ladislava




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 21 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
 AW4 Automat do XJ 2,5 diesel ? 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09
Príspevky: 646
Bydlisko: Praha
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Není co dodat! 8)

Na výhodu řízení oběma nohama jsem zapoměl.Na silnici to znatelně zkracuje reakční dobu šlápnutí na brzdu. Když jedu ve městě je to dost podobný jízdě na motorce.Tam mám taky ruce i nohu lehce položený na pákách brzdy.

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz


Pia, 28.09.2007, 17:57
Profil WWW
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Marty píše:
uvažoval jsem o zástavbě starýho tříkvaltovýho automatu do 2,1Td ale nakonec jsem to vzal, protože už jenom napasování automatu na jinej motor mi příde že za to nestojí. ....


To napasovanie je len mechanika - adaptér sa dá vyrobiť.

Marty píše:
U AW-4 ky se to všechno ještě komplikovalo další elektrikou ....


Ja si práve kvôli tej elektronike myslím opak - výhodou AW4 je oddelená TCU a zas tak moc tej elektroniky tam nie je a dá sa krásne prerobiť na radenie tlačítkami.

Marty píše:
Tím netvrdím že to nejde, spíš bych řek že to prostě nestojí za to. A v nespoední řadě je otázka nárůstu spotřeby u dýzlu. Jestli by na tom pak nebyl skoro jako 4,0 ....


No to je vec ktorú odhadnúť neviem, otázka je či by tam nejaký nárast bol, a ak áno, tak aký. Toto som neriešil

Marty píše:
jo jinak se dělali i 2,1tdky s automatem ale viděl jsem v životě jenom jednu, ale byl to starej tříkvaltovej a neviděl jsem zapojení a nic jinýho co bych k tomu moch podotknout, jen to že měli z fabriky 4.56 převod.

Toto som nevedel - 2,1 s automatom z fabriky -to bol asi rovnaký ako v XJ 2,5 benzín - typ Chrysler 30RH


Marty píše:
Co se týče celkovýho zpřevodování myslím že už byses dostával někam mimo převodů který by zkousla 30ka, protože pokud vezmu originál auto na sériovejch kolech s automatem tak si myslím že by bylo potřeba tak 4.11 spíš 4.56 a pokud bych chtěl pak dávat větší kola 31ky ti nadělej 4.88 a 33ky už nedáš protože je neuvezeš a pomalejší převod pro HP30 se nedělá .

To je asi pravda :( Tiež mi to tak vyšlo. Nevedel som (alebo skôr nepredpokladal) že je taký veľký rozdiel v odstupňovaní prevodov medzi AW4 a NV3550 - hlavne tá jednotka

Marty píše:
jinak automat je v terénu samoozřejmně výhodou, vidim to i na závodech kde člověk sleduje akorát brány a ne kterej kvalt má zrovna zařazenej + mám vždycky dost výkonu pokuď ho potřeuju a v neposlední řadě práce oběma nohama současně na plynu i brzdě ....


Veď toto je to čo ma viedlo k takejto úvahe.

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Pia, 28.09.2007, 21:31
Profil WWW
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Takže keď to zhrniem ešte raz.

Technicky možné to je.

Mechanicky to problém nie je, ale problém by mohla trochu robiť elektrika.

Ako to bude fungovať - nikto nevie (nikto neskúsil) :)

Ak to má fungovať poriadne, tak je to finančne nákladnejšie ako sa zdá,
lebo treba nový (upravený, tuningový) hydromenič a tiež asi novú (programovateľnú) TCU, plus kopu drobností na prestavbu.

A v našich zemepisných šírkach sa niektoré veci zháňajú zle :cry:

Záver je , že s AW4 sa to neoplatí (možno iba ako pokus :wink: )
Alebo skúsiť vytipovať nejaký vhodnejší automat (alebo vymeniť auto :-D )

ĎAKUJEM VŠETKÝM ZA PODNETNÉ PRÍSPEVKY - hlavne Harley a Marty (to som aj čakal)

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Pia, 28.09.2007, 21:39
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09
Príspevky: 646
Bydlisko: Praha
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tys to sice schrnul ale ještě něco dodám.

Rozhodně to jde ,to už jsem říkal.Elektriky u AW 4 bych se nebál,je to převodovka vpodstatě ještě mechanická a jen lehce doplňená o primitivní elektroniku. Jenže! To platí jen za přepokladu,že jí mám k čemu připojit.Což je u nafty trochu problém jelikož nemá potřebný čidla a mechaniku jako všechny benzíny.A tady bych viděl tu komplikovanost montáže.
Převody to je jasný.Ale ještě tu bude další velká laborace a vychytávání v uchycení samotný převodovky k autu,kvůli její dýlce a tím i budou atypický dýlky kardanů..
Určitě by si narazil ještě asi na sto dalších roblémů při samotný konverzi,který sme tady nezmínili.
Ha! Ještě jeden! :D Chlazení! Potřebuješ mít chladič(vodní) kterej má v sobě i chladič automatu.Jen přídavnej by nestačil.

Zmínil si se o možnosti diagnostiky AW4 máš k tomu něco bližšího? Taky by mě zajímala její komunikace přes CCDbus. Máš nějaký odkazy na to?

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz


Pia, 28.09.2007, 21:53
Profil WWW
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Harley píše:
Tys to sice schrnul ale ještě něco dodám.

Rozhodně to jde ,to už jsem říkal.Elektriky u AW 4 bych se nebál,je to převodovka vpodstatě ještě mechanická a jen lehce doplňená o primitivní elektroniku. Jenže! To platí jen za přepokladu,že jí mám k čemu připojit.Což je u nafty trochu problém jelikož nemá potřebný čidla a mechaniku jako všechny benzíny.A tady bych viděl tu komplikovanost montáže.

ak sa nebavíme o základných kábloch ako napájanie a pod, tak čidlá má AW4 svoje vlastné, potrebuješ akurát "input speed sensor" - čo je vlastne signál s otáčkomera. Output speed sensor - ten je zabudovaný priamo v AW4 - to sú výstupné otáčky prevodovky.
A potrebuješ ešte "Brake sense" - to má aj diesel
Kick-down kábel - ten treba natiahnuť - najlepšie je použiť celé assembly z 4.0. TPS sa dá simulovať priamo signálom od plynového pedála - PLATÍ LEN PRE 2,5 DIESEL od 97+ - ten má elektronický plyn.

Harley píše:
Převody to je jasný.Ale ještě tu bude další velká laborace a vychytávání v uchycení samotný převodovky k autu,kvůli její dýlce a tím i budou atypický dýlky kardanů.

Uchytenie by nemal byť problém - maximálne upraviť zadný crossmember. Kardany - to asi áno, ale aj tak mám vzadu SYE a custom kardan, a predný by mal pasovať z I6.

Harley píše:
Určitě by si narazil ještě asi na sto dalších roblémů při samotný konverzi,který sme tady nezmínili.


Mne to je úplne jasné že to nie je "Bolt-On" prestavba. Ak by som to mal všetko vymenovať, tak popíšem minimálne 4 strany :D

Harley píše:
Ha! Ještě jeden! :D Chlazení! Potřebuješ mít chladič(vodní) kterej má v sobě i chladič automatu.Jen přídavnej by nestačil.


Tuto si dovolím oponovať! Podľa mňa stačí aj keď bude len prídavný. Saomozrejme nie ten čo je ako stock, ale nejaký HD alebo custom, prípadne s ventilátorom. N atých Stuových stránkach má na TJ IBA prídavný chladič s nejakým ventilátorom a má ho umistnený naspodu auta pod podvozkom a stačí to !
Samozrejme že treba aj "Trans temp gauge" - a krajši ako tvoja ! :-D :-D

Harley píše:
Zmínil si se o možnosti diagnostiky AW4 máš k tomu něco bližšího? Taky by mě zajímala její komunikace přes CCDbus. Máš nějaký odkazy na to?


popis tu - preklikaj si ten článok
http://www.stu-offroad.com/engine/aw4/wiring4tcm.htm
ale inak, TCM od AW4 má 4 diag káble - CCD+, CCD- a SCI transmit/receive

pomocou nich komunikuje s PCM a BCM a zdieľa OBD2 informácie. Takže ak to zapojíš, si schopný diagnostikovať prevodovku na OBD2 úrovni. Ale ak je to konverzia manual to auto , tak treba pozmeniť (doinštalovať, preflashovať) časť software v PCM , inak bude hlásiť chyby.
Alebo tie káble nezapojiť a nestane sa NIČ :-D . Ale zas ak bude nejaký tranny error - tak o ňom nevieš.

Inak som sa trochu hral s mojou PCM (dorábal som tempomat) a je to modulárne. Takže môžeš skombinovať rôzne verzie software pre jednotlivé podskupiny a funguje to.

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Pon, 01.10.2007, 9:52
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09
Príspevky: 646
Bydlisko: Praha
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Na tu diagnostiku kouknu až v klidu.

Ten chladič. On ten chladič převodovky v chladiči vody nemá jen funkci zchladit olej v automatu ale má taky za úkol naopak ho rychle ohřát na provozní teplotu aby byla blízká teplotě motoru. Když se zapojuje přídavnej chladič,tak olej s automatu jde nejdřív do přídavnýho a teprv pak až do vodního a pak zpět do vany převodovky. Tím vidíš,že olej se nejdřív brutálně schladí v tom přídavným a pak se ale trochu ohřeje ve vodním. Dát jen přídavnej jde jen tam,kde je furt teplo ale tady u nás by si převodovku podchlazoval. Krom studenýho oleje,kterej by neumožnil prohřátí převodovky,taková elektronicky řízená převodovka(což AW4 není) by špatně a nebo nevhodně řadila,jelikož by byla ve studeným modu.
Takže jen nejde o to dát co největší chladič.

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz


Pon, 01.10.2007, 11:19
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 21 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: