Dnes je štvrtok 24. júla 2025, meniny má Vladimír a zajtra Jakub
Autor |
Správa |
doki
Čumil
Registrovaný: Str, 05.10.2011, 18:53 Príspevky: 2 Bydlisko: nove mesto
|
na tesneni mas pisanu hrubku a k hrubke je oznaceny prislusny pocet dierok (zubkov) a ak nie tak sa to da pozriet v katalogu a k tomu mas aj postup utiahnutia. a ked si uz pri hlave kup aj nove sroby hlavove do toho.
|
Sob, 08.10.2011, 13:15 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
U VM striktne dodržuj manuál...inak sa zaradíš medzi šíritelov hrozostrašných rozprávok o VM.
Ako kolega píše, tie nove šroby su povinnosť...je to v manuále.
Delené tesnenie nemá žiaden zmysel o ktorom by som vedel. Skôr naopak. Ak ti niekto bude tvrdiť že v prípade poruchy stačí riešiť jednu hllavu...tým aj tesnenie...pomáha ti zaradiť sa medzi tých, čo som hore uviedol.  Postup uťahovania treba aj tak absolvovať na všetkých hlavách súčasne...takže by si aj tak zvyšné povoliť musel...tým pádom nové tesnenie + nové šróby. Kto si myslí, že s tým vybabráva, vybabráva hlavne so sebou...ak si chce auto nechať. Servisáci a špekulanti, čo takto auto "opravia" a hned pošlú do obehu, to je iná kapitola. 
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Sob, 08.10.2011, 14:27 |
|
 |
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
da sa nejako zistit u hlav ci a kolko boli zbrusene?
akosi sa mi nezda ze by boli brusene a podla tesnenia to vychadza ze az na maximum
|
Sob, 08.10.2011, 16:37 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
aj ja som mal najhrubšie tesnenie...neskumal som to...dal som tam take iste.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Sob, 08.10.2011, 17:16 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
rustycj píše: co sa tyka hrubky tesnenia pouzivaju niektori vyrobcovia namiesto dierok napr. znacenie drazkou ako je na obrazku - je to vobec znacenie?
mikrometrom som to meral ale dava to cca 1,4mm, nie 1,6mm ako by to malo byt (1 bodka = 1.62mm)
stretol sa niekto s tym?
niektori vyrobcovia to znacia presne opacne
|
Sob, 08.10.2011, 21:08 |
|
 |
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
Este mam jednu nejasnost - pri osadzani hlav vraj treba pouzit VM special tool - centrovacie tycky (ako jeep/VM nabada). Musia byt hlavy tak presne osadene - hadam aj na desatinu mm, alebo to staci len srobami dorovnat + sacim potrubim?
|
Str, 12.10.2011, 20:26 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
ja som to robil presne ako naznačuješ...šrobami, sacím potrubím a jemne som doladil šrobovákom aby špáry boli na pohlad rovnaké.....doposial bez negatívnych následkov. Ono ťa to vlastne v takom prápade ani do nejakej velkej chyby nepustí. No sú aj ludia, čo nemajú cit...tak tí ten special tool potrebujú. 
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Str, 12.10.2011, 20:34 |
|
 |
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
Pravda nemalo by pustit. Este jedna vec sa mi tam celkom nepozdava - tie krajne nastavce maju presne licovat s krajnymi hlavami? tie co tam mam su o par desatin vyssie. Ma to tak byt?
|
Pon, 17.10.2011, 11:58 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Sú to pôvodné ktoré si mal s tvojimi hlavami? Ak áno, asi by som to neriešil. Dôležité sú skôr miesta kde dosadajú tie tvarované podložky šrobov. A tie sú od nich otlačené jaksi samočinne do roviny. Samozrejme za predpokladu, že nemáš buď hlavu alebo ten krajný článok novú/nový. Hlavy aj tie segmenty sa síce zrovnávajú, ale v prípade VM by sa kôli tým šrobom a podložkám mali vlastne aj z hora...čo sa ale nerobí...pokial viem.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Pon, 17.10.2011, 17:33 |
|
 |
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
napadlo ma pozriet manual a oni tam pisu aj rozmery - ak je pouzite tesnenie v celku tie kraje su o celych 1.3 mm vyssie ako hlavy (!!), cize podlozky na 4 krajnych M14 sroboch su tam nasikmo
myslel som ze to je taka talianska tolerancia ale ono je to urcene na tie delene tesnenia a tie kraje idu priamo na blok, cize maju byt vlastne par stotin nizsie nez hlavy. na tom motore ma stale nieco sralo a ono to tadial asi fukalo pri otackach/zatazi.
|
Pon, 17.10.2011, 20:56 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
hmm, no ja som mal jednodielne tesnenie pôvodne, a také som aj dal...takže som na ten problém ani nenarazil...
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Str, 19.10.2011, 17:43 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|