Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 24.07.2025, 5:48
Dnes je štvrtok 24. júla 2025, meniny má Vladimír a zajtra Jakub




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 26 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
 Jeep cherokee - VM hlava 
Autor Správa
Čumil

Registrovaný: Str, 05.10.2011, 18:53
Príspevky: 2
Bydlisko: nove mesto
Odpoveď s citáciou
Poslať 
na tesneni mas pisanu hrubku a k hrubke je oznaceny prislusny pocet dierok (zubkov) a ak nie tak sa to da pozriet v katalogu a k tomu mas aj postup utiahnutia. a ked si uz pri hlave kup aj nove sroby hlavove do toho.


Sob, 08.10.2011, 13:15
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
U VM striktne dodržuj manuál...inak sa zaradíš medzi šíritelov hrozostrašných rozprávok o VM.

Ako kolega píše, tie nove šroby su povinnosť...je to v manuále.

Delené tesnenie nemá žiaden zmysel o ktorom by som vedel. Skôr naopak. Ak ti niekto bude tvrdiť že v prípade poruchy stačí riešiť jednu hllavu...tým aj tesnenie...pomáha ti zaradiť sa medzi tých, čo som hore uviedol. :-D Postup uťahovania treba aj tak absolvovať na všetkých hlavách súčasne...takže by si aj tak zvyšné povoliť musel...tým pádom nové tesnenie + nové šróby. Kto si myslí, že s tým vybabráva, vybabráva hlavne so sebou...ak si chce auto nechať. Servisáci a špekulanti, čo takto auto "opravia" a hned pošlú do obehu, to je iná kapitola. :wink:

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Sob, 08.10.2011, 14:27
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49
Príspevky: 692
Bydlisko: TN
Odpoveď s citáciou
Poslať 
da sa nejako zistit u hlav ci a kolko boli zbrusene?

akosi sa mi nezda ze by boli brusene a podla tesnenia to vychadza ze az na maximum


Sob, 08.10.2011, 16:37
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
aj ja som mal najhrubšie tesnenie...neskumal som to...dal som tam take iste.

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Sob, 08.10.2011, 17:16
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
rustycj píše:
co sa tyka hrubky tesnenia pouzivaju niektori vyrobcovia namiesto dierok napr. znacenie drazkou ako je na obrazku - je to vobec znacenie?

mikrometrom som to meral ale dava to cca 1,4mm, nie 1,6mm ako by to malo byt (1 bodka = 1.62mm)

stretol sa niekto s tym?



niektori vyrobcovia to znacia presne opacne

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Sob, 08.10.2011, 21:08
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49
Príspevky: 692
Bydlisko: TN
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Este mam jednu nejasnost - pri osadzani hlav vraj treba pouzit VM special tool - centrovacie tycky (ako jeep/VM nabada). Musia byt hlavy tak presne osadene - hadam aj na desatinu mm, alebo to staci len srobami dorovnat + sacim potrubim?


Str, 12.10.2011, 20:26
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ja som to robil presne ako naznačuješ...šrobami, sacím potrubím a jemne som doladil šrobovákom aby špáry boli na pohlad rovnaké.....doposial bez negatívnych následkov. Ono ťa to vlastne v takom prápade ani do nejakej velkej chyby nepustí. No sú aj ludia, čo nemajú cit...tak tí ten special tool potrebujú. :wink:

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Str, 12.10.2011, 20:34
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49
Príspevky: 692
Bydlisko: TN
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Pravda nemalo by pustit. Este jedna vec sa mi tam celkom nepozdava - tie krajne nastavce maju presne licovat s krajnymi hlavami? tie co tam mam su o par desatin vyssie. Ma to tak byt?


Pon, 17.10.2011, 11:58
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Sú to pôvodné ktoré si mal s tvojimi hlavami? Ak áno, asi by som to neriešil. Dôležité sú skôr miesta kde dosadajú tie tvarované podložky šrobov. A tie sú od nich otlačené jaksi samočinne do roviny. Samozrejme za predpokladu, že nemáš buď hlavu alebo ten krajný článok novú/nový. Hlavy aj tie segmenty sa síce zrovnávajú, ale v prípade VM by sa kôli tým šrobom a podložkám mali vlastne aj z hora...čo sa ale nerobí...pokial viem.

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Pon, 17.10.2011, 17:33
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49
Príspevky: 692
Bydlisko: TN
Odpoveď s citáciou
Poslať 
napadlo ma pozriet manual a oni tam pisu aj rozmery - ak je pouzite tesnenie v celku tie kraje su o celych 1.3 mm vyssie ako hlavy (!!), cize podlozky na 4 krajnych M14 sroboch su tam nasikmo

myslel som ze to je taka talianska tolerancia ale ono je to urcene na tie delene tesnenia a tie kraje idu priamo na blok, cize maju byt vlastne par stotin nizsie nez hlavy. na tom motore ma stale nieco sralo a ono to tadial asi fukalo pri otackach/zatazi.


Pon, 17.10.2011, 20:56
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
hmm, no ja som mal jednodielne tesnenie pôvodne, a také som aj dal...takže som na ten problém ani nenarazil...

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Str, 19.10.2011, 17:43
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 26 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron