Dnes je nedela 16. júna 2024, meniny má Blanka a zajtra Adolf
Autor |
Správa |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4611 Bydlisko: Hlavná dedina
|
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pon, 12.10.2009, 9:01 |
|
|
5ko
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 30.04.2008, 8:06 Príspevky: 407 Bydlisko: Bratislava
|
som pohybal so vsetkym co sa dalo, skontroloval ci tie podtlakove hadicky idu ci nie su popraskane. skratka som sa s tym snazil urobit vsetko co ma napadlo. aj drotiky som vsetky skontroloval...
predosly majitel ze nieco robil s klapkami tak neviem co tam ono porobili. cely problem je ze to kuri ako za dusicky
po mojom zasahu som to kurenie este neskusal resp neviem ci to pomohlo vcera mi svietilo slnko celu cestu do auta a bol tam hic aj bez kurenia
TO ANDREJ: sa ti zda ze som rozobral malo? vsak tam uz nebolo co odsroubovat!!! keby som sa nedaj boze do toho este niekedy pustil tak by som odsrouboval kus menej
inak fasa robota...
|
Pon, 12.10.2009, 12:34 |
|
|
PEŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.02.2007, 18:42 Príspevky: 566 Bydlisko: senk
|
Ja som to tiez musel poriesit regulovanie tepleho a studeneho vzduchu, v nedelu sme to skusali rozhybat s Palom, teda len Palo ja som len tak okolo poskakoval no neslo s tym pohnut ani tuk, Vcera som isel za chalanom kvoli alarmu, a ja som to zatial skusal rozobrat.
Ten motorcek drzi na 3 srobkoch 8, trochu onania ale ide to. Prilozil k tomu kostru na priamo a uz vrcal, pre istotu to rozobral ale nic zleho tam nebolo, tak nasponoval kontakty na konektore a zalozil som ho spet, zatial ide.
Inak je to tak silno sprevodovane ze sa s tym pootocit neda ked je motorcek uplne mimo, asi to bude sluzit len ako pomoc motorceku ked ide tazko klapka alebo je problem v tych prevodoch.
|
Uto, 13.10.2009, 10:20 |
|
|
luxury
Frajer
Registrovaný: Sob, 20.06.2009, 14:29 Príspevky: 201 Bydlisko: Žiar nad Hronom
|
budem sledovať pozorne túto tému a dúfam že sa to vyrieši aj ja mám podozrnie na nedostatočnú účinnosť kúrnia ale to je asi osud nás jepkarov zvikli sme si na fullku a ked niečo nejde na 1OO% tak sa cukáme čo potom keby bola pachta mimochodom dá sa to nejako odmerať či to má tak kúriť myslím že niesom sám čo mu nevyhovujú ikonky na kúrení
|
Uto, 13.10.2009, 19:43 |
|
|
Jacko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:07 Príspevky: 907 Bydlisko: EU
|
No ja som musel vymeniť radiator kúrenia - bol rozpadnutý,ale momentálne pri rozoberaní kúrenia montujem aj webasto a konečne som prišiel na to prečo mi to tak slabo kúrilo - bol poškodený ventil kúrenia - ten podtlakový,čo je v motorovom priestore.Vymontujte s neho hadice a dobre si pozrite vnútro ventilu - môže byť poškodený vo vnútri a nemusí fungovať tak ako má!!
|
Str, 14.10.2009, 19:24 |
|
|
luxury
Frajer
Registrovaný: Sob, 20.06.2009, 14:29 Príspevky: 201 Bydlisko: Žiar nad Hronom
|
[quote="Jacko" bol poškodený ventil kúrenia - ten podtlakový,čo je v motorovom priestore.Vymontujte s neho hadice a dobre si pozrite vnútro ventilu - môže byť poškodený vo vnútri a nemusí fungovať tak ako má!![/quote] a viš niečo bližšie o tom ventíle kde sa presne nachádza ked je to v motorovom priestore tak potom to pracné rozoberanie prístrojovky asi netreba
|
Str, 14.10.2009, 19:59 |
|
|
PEŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.02.2007, 18:42 Príspevky: 566 Bydlisko: senk
|
Jacko musela ist pristrojovka dolu pri vymene toho radiatoru, popripade nemas nejake foto co vsetko sa muselo rozoberat? Mne zatial este netecie ale prve minuty je citit nemrznucu takze to bude asi otazka casu.
|
Štv, 15.10.2009, 9:23 |
|
|
Jacko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:07 Príspevky: 907 Bydlisko: EU
|
No fotky by som mal,ale iba ako to vyzerá,keď to je rozobraté - to si môžeš pozreť aj fotky Hirošimi... Ten ventil je hneď na spodnej hadici,ktorá ide do kúrenia - v pravo od trubiek klímy.Tie hadice sú zalomené smerom dolu - nestíham ísť do garáže to odfotiť - skúsim zajtra. Inak v poslednej dobe sa mi takéto roboty len tak sypú... Už začínam nenávidieť autá s kúrením - asi si kúpim koňa
|
Štv, 15.10.2009, 20:30 |
|
|
PEŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.02.2007, 18:42 Príspevky: 566 Bydlisko: senk
|
Dyk a musela ist cela palubovka kvoli tomu radiatoru dolu, alebo sa da dolu kastlik spolujazdca a za nim su nejake kryty a si pri radiatore. Fotky Hirosimi som uz videl ale tam som si ziadny radiator z chera nevsimol, asi bol trochen prekureny
|
Štv, 15.10.2009, 20:59 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4306 Bydlisko: ZA
|
pozor
neplette si facelift XJ (od97 nahor) a klasiku
sú to dva úplne rozdielne druhy interiérov a kúrenia
|
Pia, 16.10.2009, 11:58 |
|
|
luxury
Frajer
Registrovaný: Sob, 20.06.2009, 14:29 Príspevky: 201 Bydlisko: Žiar nad Hronom
|
pali nám to zase zavaril a včul buď múdry ja mám už po tom facelifte ked dva tipi kúrenia tak kde môže byť chyba v tej slabej teplote kúri ale neni to buh ví co ako by som mal prísť na chybu?
|
Pia, 16.10.2009, 17:00 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4306 Bydlisko: ZA
|
takže takto:
do roku 96 je "klasika" - ovládanei kúrenia je posuvnými páčkami
od roku 97 je "facelift" - ovládanie kúrenia je otočnými gombíkmi (ako šporák)
smerovanie vzduchu - ovládanie klapiek je u obidvoch verzií riadené podtlakom, u klasiky do roku 94 je jedna klapka riadená mechanicky - bowdenom
u klasiky je aj ventil kúrenia, ktorý priamo zatvára vodu. Je pod kapotou na pravej strane, na hadici vstupujúcej do radiátora, je ovládaný podtlakom.
U faceliftu tam tento ventil nie je , teplota je ovládaná len pomocou zmiešavacej klapky (z výnimkou prechodného roka 96/97, kedy sa môže vysyktovať)
Okrem toho je u oboch modelov teplota ovládaná aj zmiešavacou klapkou, ktorá smeruje nasávanie vzduchu radiátor - klima a klapkou vnútorný-vonkajší obeh vzduchu
u faceliftu je zmiešavacia klapka ovládaná elektrickým servom, ktoré je umiestnené v priestore nôh spolujazdca, zospodu, tesne pri stredovom tuneli
teplota:
pri vonkajšej teplote 15°C , klapkách nastavených "na nohy" a ventilátore na max musí byť teplota vzduchu, vychádzajúceho z výduchov kúrenia, min 65°C
|
Pia, 16.10.2009, 17:31 |
|
|
luxury
Frajer
Registrovaný: Sob, 20.06.2009, 14:29 Príspevky: 201 Bydlisko: Žiar nad Hronom
|
palo-cherokee píše: takže takto:: pri vonkajšej teplote 15°C , klapkách nastavených "na nohy" a ventilátore na max musí byť teplota vzduchu, vychádzajúceho z výduchov kúrenia, min 65°C tak to ani zdaleka na to zabudni že 65 stupnou a ako zistím či je to radiator alebo ventil. Čo to má spoločné z chladiacou sústavou? Ja som mal chladenie úplne zanesené dával som aj preto nový chladič môže byť tento sairajt príčinou aj tohto kúrenia? Kedysi dávno som na peugeote riešil tiež kúrenie a chyba bola že potrubie ktorým sa teplo dostávalo do kabiny bolo prerušené teda od seba oddlené....ak je to u XJčka neni tamslabé miesto citlivé na otrasy v teréne?
|
Pia, 16.10.2009, 18:14 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4306 Bydlisko: ZA
|
luxury píše: Čo to má spoločné z chladiacou sústavou? Ja som mal chladenie úplne zanesené dával som aj preto nový chladič môže byť tento sairajt príčinou aj tohto kúrenia?
v podstate si si odpovedal sám
kúrenie je SÚČASŤOU chladiacej sústavy. rovnaká voda = rovnaký sajrajt = bude rovnako zanesené ako bol chladič.
|
Pia, 16.10.2009, 18:39 |
|
|
luxury
Frajer
Registrovaný: Sob, 20.06.2009, 14:29 Príspevky: 201 Bydlisko: Žiar nad Hronom
|
písal som to čo som si myslel. Takže aby sme sa posunuli..... keď som vymenil chladič, tak som jazdil v lete do kopcou bez problémou aj v najväčších horúčavách to chladenie ide na 100%. Včuleki mám vymeniť radiator? Keď chcem mať v jipíku v zime teplúčko. Ako sa odstranuje táto chyba? Nedá sa to napríklad vyčistiť?
|
Pia, 16.10.2009, 19:10 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|