Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 16.06.2024, 6:35
Dnes je nedela 16. júna 2024, meniny má Blanka a zajtra Adolf




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 75 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5  Ďalší
 Jeep Cherokee VM - na tri válce...VYRIEŠENÉ 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jacko píše:
no ja som si menil zdvihátko ventilov sám a tým pádom museli hlavy dole.Nikdo mi to nechcel robiť,nemal som internet a ani kamošov,čo by mi pomohli,tak som robil sám,akurát jeden mechanik ma programy na opravy aut,tak som ho poprosil,či by mi to nedotiahol...Som sa pekne oj.bal,lebo ten debo si nepozrel postup :evil: takže som to rozoberal druhý krát-fučalo mi cez sacie potrubie.Najprv si musíš dotiahnuť sacie a výfukové potrubie,potom hlavy,potom to poskladať a naliať všetky kvapaliny a naštarovať a nechať zohriať motor ,nechať vychladnúť a potom vypustiť vodu-chlad. kvapalinu,dať dole víko ventilov,koníky na ventily a povoliť aj rampu rozvodu vody,vybrať holendre na olej povoliť hlavy a znova dotiahnuť a poskladať :-D tak nejak som to robil ja a už mám od leta najazdených asi 8OOO km a to aj v teréne a v mestských zápchach...možno tam niekto fundovaný niečo doplní,ak som zabudol :oops:


Mať garáž, tak neváham si to urobiť sám. Už pomaly postup viem naspamäť. Momenťák mám. Ešte by ma zaujmalo ktoré všetky tesnenia treba nové a či je skutočne nutné kúpiť aj nové šróby. A kde to vlastne všetko kúpiť. Skúsim sa s mechanikom dohodnúť že budem pri oprave. Nebude nadšený. :twisted:

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Sob, 18.11.2006, 18:50
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nakoniec je to relatívne triviálna záležitosť. Rosypaný hydroštift sacieho ventilu druhého válca. Ten ostal stále uzavretý a válec tým pádom nenasával vzduch. Z hydroštiftu odletela malá pérovka, ktorá ho drží pokope. Zajtra idem k motorkárovi, že kolko miliónov stojí nový hydroštift. :shock: :twisted:

PS: a postup demontáže hláv válcov si amerikánci môžu strčiť do zadku. Ani po spustení prevodovky na maximum nebolo možné sňať kryt hlavy válcov. Tak som po hodinách zúrenia namontoval priečnik pekne nas5 a spustil priamo motor po uvolnení silentblokov. Potom už išlo všetko ako po masle.

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Štv, 23.11.2006, 20:34
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:07
Príspevky: 907
Bydlisko: EU
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Prepáč Diesel,zabudol som,že máš Granda :( tam treba daťdole olejový filter a pustiť motor zo silenblokov na diferák. V tomto má XJčko výhodu :-) P.S.:kamarát ttú segerku dokázal nohodiť naspať :-D iba vybral tyčku...


Štv, 23.11.2006, 21:08
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jacko píše:
Prepáč Diesel,zabudol som,že máš Granda :( tam treba daťdole olejový filter a pustiť motor zo silenblokov na diferák. V tomto má XJčko výhodu :-) P.S.:kamarát ttú segerku dokázal nohodiť naspať :-D iba vybral tyčku...


Nemáš sa za čo ospravendlňovať. :wink: To by mali tí, čo písali manuál na ZJ 2,5TD r.98! Presne tak ako píšeš som aj urobil. Sekerku som tam naspäť nedal lebo jednak asi pláva dole v olejovej vani a jednak tá drážka v ktorej má držať je dosť obúchaná. Takže by bolo len otázkou času, kedy by vyletela znova. Teraz sa už len obávam, kolko hadíc a šróbov mi zostane po skompletovaní. :oops: :D :lol:

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Štv, 23.11.2006, 21:22
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4611
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
čo zostane bude do rezervi na buduce nie??? :-D :-D :-D :-D

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Štv, 23.11.2006, 21:34
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Andrej píše:
čo zostane bude do rezervi na buduce nie??? :-D :-D :-D :-D


vidíš, dobrý nápad. :wink: :lol: Hlavne nabudúce to už bude pohoda. Už ma to bude stáť len štvrtinu síl.

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Štv, 23.11.2006, 21:42
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4611
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Heh presne vidíš ako lahko to ide poriešiť, a ako poznam budeš meniť všetko čo nieje good a nezda sa ti ked už je to cele von z auta

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Štv, 23.11.2006, 21:47
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tak dnes milášek spustil na všetky válce na 20min. :smt129 Neveril som vlastným ušiam a schopnostiam. :smt127 Už som zo silami hotový tak druhé uťahovanie zajtra a je hotovo. V sade som mal aj nové simeringy na ventily, tak som vymenil aj tie. Čo sa stalo mne, stalo sa určite predchádzajúcemu majitelovi. Ten asi keď počul kolko by zaštekal u motorkára za výmenu hydroštelu, tak ho dal len zasunúť naspäť, zapatlal veko hlavy silikónom a rýchlo to dal do bazáru. V podstate sa nanho za tento malý podvod ani nehnevám. Zase ma to len posilnilo...už nemám rešpekt ani pred opravou motoru. Ako pomsta bude stačiť, že si nikdy v živote nekúpim lisované CD "Ine kafe".(ono by som si ho asi aj tak nekúpil) :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :P

Inak Jacko, podla mna netreba na druhé uťahovanie nič vypúšťať ani demontovať. V postupe je písané povoliť vždy len jeden šrób, a hneď dotiahnuť na 30Nm a dvakrát 65St. Až potom ďalší podla poradia. Na záver dotiahnúť bočné šróby bez povolovania na 90Nm. Tak sa hlava nemôže pohnúť ani uniknúť žiadna z kvapalín. Navyše na kryte hláv sú plastové záslepky priamo nad uťahovanými šróbmi. Čiže sa neráta s nejakým rozoberaním. Ja len uvolním výfuk, spustím motor o pár cm, zhodím to veko, podoťahujem, dotiahnem sacie a výfukové potrubie na 30Nm a finito.

Ty si to musel rozoberať a vypúšťať, kôli tým nezlícovaným sacím a výfukovým potrubím.

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Sob, 25.11.2006, 17:12
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:07
Príspevky: 907
Bydlisko: EU
Odpoveď s citáciou
Poslať 
to ma nenapadlo,ale s tým sacím a výfukovým máš pravdu :-D Sa mi vidí,že sa tu rodí nový servis na VMka :smt014 :smt122


Ned, 26.11.2006, 10:09
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Njn, ale dnes som ešte odhalil ďalšiu nastraženú bombu. :evil: Strhnuté závity dvoch držiakov vahadiel. Neudržali ani predpísaný uťahovací moment. Musel to robiť pekný pako. Takže ukončenie až zajtra. Musím tam spraviť nové večšie závity a kúpiť kvalitné šróby.

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Ned, 26.11.2006, 17:58
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:50
Príspevky: 818
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
:smt023


Ned, 26.11.2006, 22:48
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4306
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
2Diesel:

nechcem rýpať :-), ale keď si takpekne vo švungu, tak by som potreboval vymeniť kôš predného difu, zvisláky, listy..... (ja nemám kedy :cry: )
nechce sa ti ? :-D :) :D :wink: :smt127


Pon, 27.11.2006, 10:22
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:50
Príspevky: 818
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Dobrý nápad mohol by som na tú opravu dieselovi to auto v pondelok ráno doviesť zo ZA, oprava potrvá určite minimálne týždeň a v piatok by som ho zobral opravené späť do ZA.
(ani ja nechcem rýpať) :-D


Pon, 27.11.2006, 13:10
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45
Príspevky: 3148
Bydlisko: VYCHOD PO
Odpoveď s citáciou
MiroZa píše:
Dobrý nápad mohol by som na tú opravu dieselovi to auto v pondelok ráno doviesť zo ZA, oprava potrvá určite minimálne týždeň a v piatok by som ho zobral opravené späť do ZA.
(ani ja nechcem rýpať) :-D


Miro len Ty nesadaj do JEEPA :!: :smt018 Lebo sa s nim budes tazko lucit,na dobre veci si totiz velmi rychlo zvyknes :smt129 :smt121 :smt121

_________________
My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom.

ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk


Pon, 27.11.2006, 13:24
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:50
Príspevky: 818
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Nebudem sa dív :smt015 ať.


Pon, 27.11.2006, 13:35
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 75 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: