4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
olej do jeep VM motor http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=152&t=10607 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | sickvm [ Str, 28.04.2010, 19:01 ] |
Predmet príspevku: | olej do jeep VM motor |
zdravim, aky motorovy olej doporucujete do vm motora? dakujem |
Autor: | EssoSk [ Str, 28.04.2010, 19:35 ] |
Predmet príspevku: | - |
Záleží na stave motora ..... ja som dával 10W40 ... poprípade tam môžeš dať aj 5W40 ide ho tam 6,5l |
Autor: | Oron72 [ Str, 28.04.2010, 19:40 ] |
Predmet príspevku: | |
najlepsie je zistit co tam davali predtym ale mal by tam ist 10w40 najlepsie Seleniu. Je to taliansky motor a selenia je vyvinuta pre talianou, Ale pozor ak tam bol mineralny(15W40) olej tak to mozes zadret lebo vytvara usadeniny a karbonizuje a polosyntetika(10W40) a syntetika(5W40) tie karbony rozpusta a mozu sa potom upchat mazacie kanaliky napr.na kluke alebo filter. Laicky sa to da zistit tak,ze zhodis vicko na dolievanie oleja a malo by byt ciste,bez usadenin.Najlepsie keby si zhodil viko ventilov. |
Autor: | marisko [ Str, 28.04.2010, 20:46 ] |
Predmet príspevku: | |
podľa usadenín na víčku zistíš typ oleja? Nebodaj aj výrobcu ? ![]() |
Autor: | Oron72 [ Str, 28.04.2010, 21:12 ] |
Predmet príspevku: | |
podla usadenin zistis ci je to mineral alebo sintetika. Sintetika nekarbonuje! |
Autor: | marisko [ Str, 28.04.2010, 21:19 ] |
Predmet príspevku: | |
A polosyntetika? karbón je len na polovici víčka? |
Autor: | Oron72 [ Str, 28.04.2010, 21:33 ] |
Predmet príspevku: | |
polosintetika a sintetika rozpusta karbon preto sa nema bez riadneho preplachu prechadzat z mineralu na sintetiku. Alel to by mal profik ako ty vediet. |
Autor: | EssoSk [ Str, 28.04.2010, 21:43 ] |
Predmet príspevku: | - |
Kamarádi nehádajte sa tu ![]() Oron72 Rozpráva katastroficke príbehy ktoré sa stanú v 1 zo 100? 1000?prípadoch ![]() |
Autor: | marisko [ Str, 28.04.2010, 21:58 ] |
Predmet príspevku: | |
ja som sa len chytil toho že niekto sa pozrie na víčko na dolievanie a určí podľa neho druh oleja aký je v motore, tak som ho trocha podpichoval, lebo je to pravdaže nezmysel ![]() Snáď sa to nikoho nedotklo a postrehli ste tú trošku irónie.. To že sa nemá prejsť len tak na výrazne kvalitnejší olej pri motore čo má niečo za sebou je úplná pravda, ale taký preplach neexistuje čo by odstránil karbón z celého motora, hoc aký majster s hoci čím by ho preplachoval. Len po úplnej generálke snáď. Ale tu by som sa skôr držal predpisu výrobcu minimálne o viskozite ak už nie o výkonnostnej triede. |
Autor: | Oron72 [ Str, 28.04.2010, 22:20 ] |
Predmet príspevku: | |
nevravim,ze v kazdom pripade ale urcite menej ako 1 ku 100,skus do favorita co bol jazdeny len na mineral naliat magnatec alebo nieco podobne ,najazdi 10-20000 (dve vymeny) a kusne sa ako pitbul |
Autor: | Costelo [ Ned, 02.05.2010, 0:38 ] |
Predmet príspevku: | Olej do motorov |
Zaujala ma diskusia o olejoch do motorov. Skúste si nájsť: oleje.cz názory odborníkov..... Určite sa niektoré Vaše názory zmenia a nebudú strašiť nikoho. Všeobecne platí ak sa motor zadrie, tak olej nieje na vine, lebo tam nebol. A ak sa v oleji usadzuje niečo, tak pravdepodobne je v oleji niečo čo tam nemá byť, najčastejšie chladiaca zmes a teda- tesnenie pod hlavou je najčastejšou príčinou. Dnes sa nevyrábajú oleje, z ktorých by sa niečo malo usadzovať. Ak je motor v poriadku môžete tam dávať olej minerálny alebo syntetický, najlepšie podľa toho čo predpisuje výrobca. A nezabudnite olej predáva pekná nálepka na fľaši. |
Autor: | efendi [ Ned, 02.05.2010, 8:54 ] |
Predmet príspevku: | |
nuz neda mi too, ale musim sa zastat Oron72, bo nakolko nepisal zlee,ale pisal k veci ale by som ho kusok poopravil,,, že ak bol v motore mineral oleej ,kludne tam moze ist !!!!!!polosyntetika,,,ta nerozpusta karbon, je taka neutral,, uz ale plna syntetika v ziadnom pripade, bo by doslo k poskodeniu motora, vyssie uvedenyma sposobmi,, a jak bolo uvedene ze ak das dole vyko ventylov, podla teho mozes usudit ze aky olej tam bol, mineral alebo synteticky,,poda teho usadenehoo sajrajtu,,, ale že ci bol tam schel, esso agip alebo cojaviem co nezistis čo sa hned pose... ![]() |
Autor: | marisko [ Ned, 02.05.2010, 11:47 ] |
Predmet príspevku: | |
efendi tie zázračné prísady do olejov, snáď okrem Bishop´s Original, nefungujú. Nemusím ti snáď siahodlho vysvetľovať rozdiely medzi prostriedkami investovanými do vývoja zo strany výrobcov olejov (skôr aditivátorov, lebo len vylepšujú základové oleje vyrábané niekoľko málo producentami) a prostriedkami ktoré majú na vývoj títo výrobcovia opičích kvapiek (lebo tak sa tie prísady do oleja občas nazývajú) Na farbe sajrajtu na víčku sa podieľa nielen druh oleja, ale aj do oleja prenikajúca chladiaca zmes a látky do oleja sa dostávajúce z paliva. Takže ten, kto tvrdí že pozrie na víčko a povie či minerál, polosyn alebo fullsyn je táraj. Asi toľko k insitnej tribológii. |
Autor: | Oron72 [ Ned, 02.05.2010, 12:32 ] |
Predmet príspevku: | |
Plna syntetika nerobi karbon .Neviem z akych kniziek mas tieto mudrosti ale ja robim s motormi uz viac ako12 rokov a viem svoje zo skusenosti. Netvrdim,ze nemas pravdu ale je to dost velke riziko davat do min. syntetiku,ale ja si myslim,ze sickvmu to je uz asi aj tak jedno lebo uz ma asi aj tak ten olej vymeneny aj bez nasich dristov.sickvm nalej tam v pohode desinu. |
Autor: | efendi [ Ned, 02.05.2010, 17:46 ] |
Predmet príspevku: | |
marisko s olejmi a motormi nerobim rok ale desatrocia, pretoze uz daky piatpk beham po svete takze akusi skusenost mam a otom sa s tebou nemienim hadat, k tzv,opicim kvapkam,, to len taky tvrdia co nemaju s tym skusenost!,, je zaujimave ze ty co to poznaju a pouzivaju tvrdia tvoj opak.. |
Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |