4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Jeep Cheroke 2,5 td - hlavy valcov http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=152&t=12901 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | lupenik [ Pia, 22.04.2011, 20:52 ] |
Predmet príspevku: | Jeep Cheroke 2,5 td - hlavy valcov |
ahojte,chcel by som vas poprosit oradu,kde zohnat hlavy valcov na jeep cheroke 2,5 td r.v.1996 motor by to mal byt alfa romeo.dakujem za kazdu radu |
Autor: | Oron72 [ Pia, 22.04.2011, 21:00 ] |
Predmet príspevku: | |
tak to budes mat tazke |
Autor: | efendi [ Pia, 22.04.2011, 21:55 ] |
Predmet príspevku: | Re: hlavy valcov |
lupenik píše: ahojte,chcel by som vas poprosit oradu,kde zohnat hlavy valcov na jeep cheroke 2,5 td r.v.1996 motor by to mal byt alfa romeo.dakujem za kazdu radu nuz teoreticky anoo ale prakticky niee, je to podobny motoru alfy 164, ale ma inachsie uchytky na silenbloky, ma inachsie tryskyy, aj cerpadlo , v podstate je podobny, ale hlavy sa daju namontovat aj z alfy..obrat sa na Palachera alebo Andreja..oni ti uz poradia, oni su od teho dochtory... |
Autor: | Zuzuu [ Sob, 23.04.2011, 20:15 ] |
Predmet príspevku: | Re: hlavy valcov |
lupenik píše: ahojte,chcel by som vas poprosit oradu,kde zohnat hlavy valcov na jeep cheroke 2,5 td r.v.1996 motor by to mal byt alfa romeo.dakujem za kazdu radu My sme riešili podobné problémy s hlavami na Chrysler Voyageri 2,5 TD rok výroby 95, a vyriešili sme to tak, že sa nám podarilo zohnať hlavy s Alfa Romeo 164 ale rozdiel bol v tryskách. Hlavy sú identické akurát trysky sme museli dať Alfácke. Riskli sme to, dali sme to dokopy a ku podivu motor šlapal jak hodinky, čerpadlo Voyager, trysky Alfa. Dokonca sa mi zdá, že to išlo ešte lepšie ako s tými Voyageráckymi. Spotreba taká istá akurát sme museli troška ináč poriešiť prepady z trysiek, ale to bol ten najmenší problém. Tieto hlavy sa montovali aj do 33-ky Alfy 1,8 TD, alebo ešte do starších modelov Alfa Romeo 2,4 ky turbo diesle. Staršie sa dajú zohnať za pomerne dosť dobré ceny na vrakoviskách, alebo na inzerátoch cca 200 Eur. Tvoj motor je pravdepodobne rok prelomový, keď sa začali robiť modernejšie hlavy, spoznáš to podľa trysiek, pokiaľ ich máš klasické šróbovacie tak je to do r. 96 a ak ich máš len vsunuté, zaistené jednou maticou s podložkou tak je to model od roku 96. Pri tejto novšej verzii už to starými Afáckymi nahradiť nemôžeš. Rozdiel je ešte v žhavičoch, staršie ich majú montované kolmo do hlavy staršie zvrchu, šikmo.Ak máš záujem o kúpu nových hláv, dajú sa kúpiť cez firmu www.orakor.sk, ale jedna ťa vyjde zhruba na cca 350 Eur. Treba si tie ceny ešte overiť, lebo túto skúsenosť máme ešte spred niekoľkých rokov. Ale pozor aj u Alfy 164-ky existujú dve verzie trysiek. Starší model so zasúvacími tryskami, novší model do 95 s klasickými šróbovacími. My sme mali vo Voyageri šróbavacie a použili sme tie z toho staršieho modelu, zasúvacie.Preto sme boli aj prekvapení, že ten motor tak dobre šlapal. Ináč auto sme predali a ten motor šlape dodnes, lebo ho kúpil jeden známy. To sú naše skúsenosti. V skratke hlavy na VM-kový motor sa vyrábali tri typy, z toho prvé dva typy sú použiteľné do motorov do roku 96 ešte s klasickými čerpadlami a potom tie novšie typy od 96 už so vstrekovacími čerpadlami riadenými elektrikou.Poznáš to podľa toho,m či ti tam ide klasické plynové lanko, alebo tam máš len kábel. Ale pozor pri kúpe starších hláv na pohľad môže hlava vyzerať nepoškodená, ale tieto hlavy zvyknú praskať v premostení medzi ventilami pri starších typoch hláv krásne vidíš, či je to premostenie bez praskliny. Tieto praskylinky zvyčajen zasahujú do rôznych hľbok, boli aj hlavy kde na každej bola prasklinka, ale len povrchová novšie typy hláv mali medzi premostením hláv maliu vlisovanú vložku, ktorá mala zabrániť vzniku týchto prasklín. Napriek tejto vložke hlavy zvykli praskať aj naďalej, akurát ich už nebolo vidieť, pretože vznikali pod vložkami.Zo 6-tich hláv, ktoré sme mali k dispozícii boli dve zlé.Zistili sme to pomocou prípravku na ktorom sa hlava dala otlakovať.Až potom sme ich namontovali na motor. |
Autor: | rustycj [ Sob, 23.04.2011, 21:14 ] |
Predmet príspevku: | |
super prispvok. malokde sa clovek docita veci co pises. ked praskne na tom mieste medzi ventilmi, stlaceny vzduch prenika do vodneho alebo olejoveho kanala? a pri tej tlakovej skuske, aky to maju pripravok? zistia nim aj praskliny mimo spalovacieho priestoru napr. vo vnutri kanalov nad ventilmi? ci mimo spalovaku to nezvykne praskat? pytam sa lebo s jeepom som dostal aj 4 povodne hlavy, ktore su vraj prasknute, ale ja tam nic prasknute nevidim. |
Autor: | diesel [ Sob, 23.04.2011, 23:32 ] |
Predmet príspevku: | |
mal som jednu hlavu prasknutú vo vnútri komôrky! Takže navonok neviditelné. Bez bieleho dymu, len tlakovalo vodu, prestávalo kúriť a ručička teploty lietala od podchladenia až cez 110st. Až na základe týchto obrovských teplotných skokov mi praskla hlava medzi ventilmi, a až vtedy sa začala dostávať voda do spalovacieho priestoru s následnými kúdolmi bieleho dymu z výfuku. Tlakovať hlavy sa dá aj home made satarmo...ocelovými kuželmi som ucpal všetky vodné otvory až na ten najväčší...zberný. Do toho som nacpal gumový ventil z ráfku, zaistil po stranách dvoma šrobmi s velkými podložkami...napumpoval na 4 atm, strčil do vody...a len s úžasom koukal na tie bubliny... |
Autor: | palo-cherokee [ Ned, 24.04.2011, 17:05 ] |
Predmet príspevku: | |
Zuzka pekne pises, akurat trochu upresnim. Tie hlavy sa okrem sposobu montaze zhavicov a zaistenia trysiek lisia este aj sposobom uchtenia konikov pre ventily (jedno alebo dvoj stiftove) a su alebo niesu navzajom zamenne. V zavislosti od toho, co vsetko sa Ti chce prerabat na motore. Sposob uchytenia trysiek nema nic spolocne s rokom vyroby. Hlavne zmeny boli umiestnenie zhavicov, stifty na koniky a komorka. Cerpadlu je uplne jedno, do akej hlavy prasi naftu. Takze v zasade je mozne kludne namontovat jednostiftove hlavy z roku 1993 na motor z roku 2001. Akurat ze musis pomenit dost veci. Ale mozne to je. A je uplne jedno z akeho auta budu hlavy. VM sa montovalo do kadecoho. Inak to s tym premostenim medzi ventilmi - to sa menilo asi 2x. Prvykrat niekedy v 95 ci 96 roku a potom este raz, tusim v 99 ci 2000. A vtedy aj zmenili tvar komorky. Vraj kvoli zvyseniu odolnosti. Len potom to je s tym praskanim presne tak ako pise Diesel |
Autor: | pepo_ba [ Štv, 30.06.2011, 22:53 ] |
Predmet príspevku: | |
Poradi niekto, co vlastne sposobuje praskanie hlav na VM Motori 2,5 TD? Je odporucana nejaka prevencia? Pevne verim, ze aj tu plati najma stare zname: "Pricina problemu sa vyskytla medzi sedadlom sofera a volantom"... P. |
Autor: | diesel [ Pia, 01.07.2011, 8:56 ] |
Predmet príspevku: | |
pepo bolo to tu už vela krát "zhrnuté"...napr tu: viewtopic.php?t=300&start=60 ...ale aj inde, inými. Skús sa aj pohrabať sám. V zásade ale platí aj to, čo píšeš sám. |
Autor: | Andrej [ Pia, 01.07.2011, 9:02 ] |
Predmet príspevku: | |
Praskanie nastáva na 90% po vypnutí motora po cca nejakých 10-15 min, kedy prestane cirkulovať voda v systéme a nakoľko blok je masívna oceľ po povedzme veľmi rýchlej jazde nakalená, a hlavy sú malé hliníkové, tak teplo stúpajúce z bloku zovrie vodu v hlavách a máme to tam. Za nedorobené chladenie v jeep pri 2,5TD by trebalo konštruktérovi nasrať do rúk a nepustiť týždeň k vode. Prevencia je ne nahánať auto, nechať ho vychladnúť, prípadne dorobiť prídavný chladič motorového oleja, prípadne dobehové čerpadlo na cirkuláciu vody v systéme po vypnutí motora. A. |
Autor: | pepo_ba [ Pia, 01.07.2011, 12:30 ] |
Predmet príspevku: | |
Dakujem deisel... som tu este novy a nestihol som prehrabat vsetko... pozriem... a snad z toho trochu zmudriem... ![]() |
Autor: | pepo_ba [ Pia, 01.07.2011, 12:37 ] |
Predmet príspevku: | |
Andrej píše: Praskanie nastáva na 90% po vypnutí motora po cca nejakých 10-15 min, kedy prestane cirkulovať voda v systéme a nakoľko blok je masívna oceľ po povedzme veľmi rýchlej jazde nakalená, a hlavy sú malé hliníkové, tak teplo stúpajúce z bloku zovrie vodu v hlavách a máme to tam. Za nedorobené chladenie v jeep pri 2,5TD by trebalo konštruktérovi nasrať do rúk a nepustiť týždeň k vode. Prevencia je ne nahánať auto, nechať ho vychladnúť, prípadne dorobiť prídavný chladič motorového oleja, prípadne dobehové čerpadlo na cirkuláciu vody v systéme po vypnutí motora. A. Dakujem Andrej. Celkom sa mi pozdava myslienka: "dorobiť prídavný chladič motorového oleja, prípadne dobehové čerpadlo na cirkuláciu vody v systéme po vypnutí motora" Je tu niekto sikovny, koho by som mohol v tejto veci oslovit? Mas predstavu, ake je to konstrukcne a casovo narocne a co by to stalo? P. |
Autor: | efendi [ Pia, 01.07.2011, 12:43 ] |
Predmet príspevku: | |
Citácia: Celkom sa mi pozdava myslienka: "dorobiť prídavný chladič motorového oleja, prípadne dobehové čerpadlo na cirkuláciu vody v systéme po vypnutí motora" Je tu niekto sikovny, koho by som mohol v tejto veci oslovit? Mas predstavu, ake je to konstrukcne a casovo narocne a co by to stalo? P. ak ma pamat nem klamee, tak obehove cerpadlo alebo daco podobnéé asik neco podobne robil Palocheroo, skus sa jeho spytat, asi ti poradi, alebo Andrej sak su tam obaja spolu a lepsie ti vedia poradit.. |
Stránka 1 z 1 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |