Dnes je štvrtok 24. júla 2025, meniny má Vladimír a zajtra Jakub
Jeep XJ r.v. 97 - Problémy s nápravou
Autor |
Správa |
eddie
Učeň
Registrovaný: Str, 15.09.2010, 8:03 Príspevky: 63 Bydlisko: Veľký Meder
|

Ahojte.
Hľadám pár odpovedí na nejaké situácie. Otázky sa viažu na XJ r.v. 97, 230 000 km, ktoré som nedávno kupoval.
1. Pri jazde po asfalte pri miernych nerovnostiach mam pocit ako na mori. Ako náhle prejdem malou nerovnosťou už sa kolíšem z prava doľava a opačne, mixuje to so mnou. Neviem či to je normálne vzhľadom na terénne auto, pretože na druhom osobnom aute pri prejazde nerovnosťami auto sedí na ceste a popisované hojdanie z jeden na druhú stranu nepociťujem.
2. Ďalší problém ktorý evidujem je pri prejazde zákrutou, niekedy sa stane že pri natočenom volante počas zákruty, akoby auto samo od seba z ničoho nič trhlo trocha volantom a viac zatočilo koleso, pričom volant je v tej istej polohe ako som ho ja natočil.
3. Niekedy keď ráno naštartujem a rozbieham sa tak pár metrov počujem z prednej nápravy vŕzganie. Vŕzganie počuť z nápravy ako sa točí. Po pár metroch potom ustane.
4. Stojím na asfalte vytočím volant úplne do krajnej polohy. Začnem sa pohýnať, predné koleso sa ale nechce pretáčať ale akoby som ho tlačil pred sebou. Keď zaradím 4x4 tak to je ešte markantnejšie, auto sa len s väčším plynom pohne. Na toto mi jeden servisák povedal že to je choroba jeepov. Neviem čo je na tom pravdy mne sa to nezdá.
Servisák mi menil:
Silentbloky vzadu aj s listovými pružinami, zadné tlmiče, predné tlmiče, silentbloky v predu v ramenách. Tlmiče som dával štandardné.
|
Uto, 20.09.2011, 19:53 |
|
 |
012Roman_0
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 27.12.2009, 20:08 Príspevky: 583 Bydlisko: Martin
|
XJ nemá medzidiff že? Tak ten posledný problem bude asi tým že 4x4 nemôže byť zapnuté na asfalte 
_________________ Suzuki vitara OME
|
Uto, 20.09.2011, 20:03 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
97? ...možno skôr 330 000.
1. flopa pod auto, kolega pri volante nech točí zlava do prava, a ty sleduj prípadné vôle na panhardke a gulových čapoch riadenia.
2. detto čo 1. + skontrolovať tlmič riadenia.
3. to by som tipoval predný kardan...niektorý kríž alebo gulový čap dvojkríža. Prípadne brzdy?
4. krížové kĺby pri predných kolesách zrovna nejasajú v plnom rajde..nebodaj v zábere. Nie nadarmo Full-Time zpravidla znamená prítomnosť homokineťákov. Ale začal by som tým, že by som si zdvihol najprv jedno koleso v plnom rajde, zhodil koleso a pootáčaním holými rukami hladal kde je problém. Potom druhé...
PS:slovo "servisák" je u mna už hodne pejoratívna nadávka...  ...v súvislosti s tými "chorobami jeepov"...
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Uto, 20.09.2011, 20:14 |
|
 |
RENSO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.08.2008, 15:31 Príspevky: 1393 Bydlisko: Revúca
|
XJ medzidif má, nie každé ale má. no dieslak ti dobre píše. ja osobne by som si terénne vozidlo nedal robiť do servisu kde sa zaoberajú a robia 98% osobáky, tam je taký "servisák" možno doma a ide mu to ako na páse, no vozidlá ako cheero a podobne su uplne inak riešené a tam už sa nepríde na podstatu veci, tam sa len bezhlavo robí. toto nemám rád.
_________________ vek: 25 ex: Wrangler 2,5i ex: Wrangler 4,0i ex: Cherokee 4,0i ex: Cherokee 2,5TD ex: Cherokee 4,0i ex: Cherokee 4,0i závodný špeciál ex: Grand Cherokee 4,7 WJ cestná leštenka now: Ford Explorer
|
Uto, 20.09.2011, 20:20 |
|
 |
tibik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 15.03.2009, 22:18 Príspevky: 2349 Bydlisko: Banská Štiavnica
|
uff. tak choroba no že som o takej nepočul ani po totalke a jeepka jazdi po oprave veselo dalej , ale každopadne tak ako píše DIESEL hopla pod jeepa , ja som tak už par vecí objavil  a v čo najbližšom čase odstranil.
_________________ Ex. XJ. 2,5td 1998. WJ 2,7 crd 2002. zatial leštenka . Grand Vitara 2,0td 2006 3dv. WK/WH 3crd. 2006. Prejdem kade chcem - skoro všade !
|
Uto, 20.09.2011, 20:21 |
|
 |
laci73
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03 Príspevky: 553 Bydlisko: xx
|
Choroba jeepov...hahahaha na tom som sa dobre zabavil...asi servisak nikdy nepochopil zakladne fyzikalne zakony ze pri na tvrdo zaradenom 4x4 je rozdiel v polomere otacania naprav a tym padom aj vo vzdialenosti aku kolesa prejdu a tym padom auto na pevnom podklade musi prekonat riadny odpor. Ak to berieme v tomto smere, tak tuto chorobu maju vsetky auta( traktory a p) so zaradenym 4x4. Taktiez pri natvrdo zaradenom 4x4 sa ti zvacsuje polomer zatacania, ktory sa este zvysi zapnutim uzavierky diferencialu, ale tu chero v standarde nema.
Co sa tyka tyka coho opisujes, tak urcite bude vola na riadeni alebo na niektorom zo zvislych capov na prednej naprave. Klikanie v prednej naprave najskor sposobuju opotrebene krize. Ak nemas full time tak 4x4 pouzivaj len na klzkom podklade.
|
Str, 21.09.2011, 5:08 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Mno stačí aby dotyčný povedal čo za srdce motorové má v XJ, ak 2,5TD tan je tam comand trak čo samozrejme medzidif nemá, ak by mal 4l tak by tam mal byť selec trak, ktorý medzidif má.
Ostatné tu už bolo rozpísané.
A.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Str, 21.09.2011, 8:47 |
|
 |
eddie
Učeň
Registrovaný: Str, 15.09.2010, 8:03 Príspevky: 63 Bydlisko: Veľký Meder
|
Ďakujem vám za skvelé rady.
P.S. Srdiečko je 2.5 TD
|
Str, 21.09.2011, 12:13 |
|
 |
OFFroad4wd
Pandík
Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33 Príspevky: 3300
|
donedávna aj my sme lietali na sfaltke zo strany na stranu a presne to isté v zátačke zrazu trhlo akoby som trhol volantom a pritom som netrhol
choroba tejto chyba zároveň aj nebezpečnej jazdy (my sme lietali až skoro do protismeru a bol problém vrátiť sa s5) boli spodné čapy
pomenil som ich a odvtedy to na tak podvihnuté auto sedí fajn
(píšem o Pande 4x4 čo je riadný rozdiel ale čapy má aj chero 
|
Str, 21.09.2011, 13:37 |
|
 |
eddie
Učeň
Registrovaný: Str, 15.09.2010, 8:03 Príspevky: 63 Bydlisko: Veľký Meder
|

Ľahol som pod auto a nechal nech točia s volantom. Na riadení som nezbadal žiadnu vôľu. Na panhardke asi áno na strane čapu kde je úchyt o kasňu. Ako som točil tak sa koniec panhardky pohyboval zdola hore a keď sa točil volant späť tak to išlo opačným pohybom. Neviem či to je ono čo mám hľadať. Nakoľko nie som až tak zdatný a zatiaľ neviem čo mám hľadať, tak pripájam video z točenia volantom. Možno niekto niečo uvidí. Ak by video nestačilo cez mobil a vidíte v tom možnosť diagnostikovať problém, tak to môžem nahrať vo Full HD kvalite a zavesiť to na web.
http://www.youtube.com/watch?v=w5DeTbVG36o
No a ešte som zistil že mám všetky gumené priechodky na stabilizátore popraskané alebo sú vyšúchané (tie ktoré su pripevnené o kasňu).
Ešte ma zaujal príspevok od OFFroad4wd, túto istú teóriu som počul od chlapíka čo menil silenty.
Ako sa ale viem na 100 % presvedčiť že naozaj je problém v napr. v tých čapoch, či v panhardke....
Chcel by som sa vyvarovať toho že na aute vymením všetko a až tou poslednou výmenou sa chyba odstráni.
Menil som silenty, tlmiče, zatiaľ bez úspechu. Teraz ak mám kupovať novú panhardku, alebo potom čapy... tak ma hodí už o zem. Vieme teda s nejakou istotou vysloviť konkrétny záver? Viem že to je cez web asi nereálne a najlepšie by bolo ísť s tým na obhliadku k technikovi. Problém ale je že pomaly v mojom okolí prestávam veriť servisom čo majú domácu dielňu, ale to platí iba na moje blízke okolie nehovorím že každý s domácou dielňou je slabší mechanik...
_________________ Jeep Grand Cherokee Limited 5,9 LX V8, 2" FAT BOB'S Garage spacers, Rancho 5000, SelecTrac, Flowmaster, K&N EX: Jeep Cherokee Sport 2.5TD, 2" spacers, Rancho 5000
|
Str, 21.09.2011, 15:05 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Každá vola na čapoch je na dveveci, takže panhardka ťa neminie.
Silenbloky aj ked sú po smrti niesú až taká závada ako vylágrovaný čap na panhardke a nahanajúce auto po ceste.
Na plávanie má vplyv aj silenbloky v podvozku, tlmiče, druh a ako sú kvalitné, geometria pneu atd.
A.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Str, 21.09.2011, 15:27 |
|
 |
eddie
Učeň
Registrovaný: Str, 15.09.2010, 8:03 Príspevky: 63 Bydlisko: Veľký Meder
|
Tlmiče su monroe, a silenbloky sú z jeepparts... tak to by mohlo byť ? 
_________________ Jeep Grand Cherokee Limited 5,9 LX V8, 2" FAT BOB'S Garage spacers, Rancho 5000, SelecTrac, Flowmaster, K&N EX: Jeep Cherokee Sport 2.5TD, 2" spacers, Rancho 5000
|
Str, 21.09.2011, 15:35 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
tlmiče Monnroe moc nepoznám, asi bežný štandard v tlmičoch pokiaľ fungujú tak ok.
A.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Str, 21.09.2011, 15:42 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
edie, trochu si ma asi nerozumel. tým točením zlava do prava som nemyslel pomalé točenie od dorazu po doraz ale skôr kmity volantom...asi tak 20cm na obvode doprava dolava rýchlo za sebou. Tak skôr uvidíš nejaké vôle. 
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Str, 21.09.2011, 15:56 |
|
 |
eddie
Učeň
Registrovaný: Str, 15.09.2010, 8:03 Príspevky: 63 Bydlisko: Veľký Meder
|
No tak som sa dopracoval na jednej polskej stránke ( www.jeepshop.pl) k cenám ktoré sú o dosť iné ako na jeepparts.sk. Posielaju za slušné poštovné do celej EU.
Priklad:
Panhardka:
=výrobca BAW cena 41 EUR (asi čínska srajda)
=výrobca Raybestos cena 64 EUR (že by USA)
=Silenblok cena 11 EUR
Tieto ceny nie sú tak strašné oproti jeepparts.sk kde to vychadzana okolo 170 EUR. Čo hovoria na to chalani z Jeepparts.sk, nedajú zľavu ? 
_________________ Jeep Grand Cherokee Limited 5,9 LX V8, 2" FAT BOB'S Garage spacers, Rancho 5000, SelecTrac, Flowmaster, K&N EX: Jeep Cherokee Sport 2.5TD, 2" spacers, Rancho 5000
|
Str, 21.09.2011, 16:22 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|