4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Servo XJ
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=152&t=1791
Stránka 1 z 2

Autor:  biker [ Pia, 25.05.2007, 0:38 ]
Predmet príspevku:  Servo XJ

:roll: zas nieco :roll:
uz dlhsiu dobu mi kvapkal olej zo serva a len som dolieval a dolieval. ten od maditu. a dnes som sa dozvedel ze pod autom mam moc oleja....a ze docela dost :!:
na aute sa teraz nejazdi a olej zo serva qapka a qapka. neviem presne odkial,lebo je to vsetko okolo cele od oleja ale asi niekde pri remenici. z tej plastovej nadobky to neni. na cerpadle pri tej remenici a oske je asi nejake gufero ktore je praskle... zeby? :smt017 moze to byt tato zavada?

je to dost nanic takto nadialku zistovat co tomu je ale robim si objednavku z RDR tak by mi tam hned supli to tesnenie co je tam treba-ak teda budu vediet co potrebujem :wink:
existuje na to nejaka sada tesneni? by som cely system vycistil,preplachol,pretesnil a zacal tam liat to co tam ma byt: PSF :!: a ne na to co tam niekto lial roky a posilovac nieje na to stavany :roll:
(vsadim sa ze to je tym ze to teraz niekde ruplo :evil: )

Autor:  palo-cherokee [ Pia, 25.05.2007, 8:26 ]
Predmet príspevku: 

asi ti stvrdlo gufero , ale možností je viac

tutoky som si dovolil ti zavesiť na web - servopumpa v roku 88 :-D


http://www.spinsro.sk/jeep/power%20steering%20pump.pdf

Autor:  diesel [ Pia, 25.05.2007, 17:33 ]
Predmet príspevku: 

Mne na starom XJčku tiež časom začalo čerpadlo serva tiecť. Cez gufero remenice. Vtedy som ešte netušil čo to je PSF takže som tam veselo lial dexronIII. Keď mi zahlásili v motorkárovi nejakú šialenú sumu, riešil som to návštevou vrakoviska a kúpou čerpadla z Renaulta 21. Bolo navlas rovnaké akurát remenica iná. Na sústruhu u kamaráta(ešte som nemal svoj :-D )sme odpichli z R21 čerpadla remenicu a o zvyšné jadro remenice sme troma symetricky rozmiestnenými šróbmi centricky pripevnili origo remenicu, ktorú sme predtým odpichli od starého čerpadla blízko pri strede. Fungovalo to celé bez najmenších problémov až kým som to celé nepredal. :? :smt089

akurát neviem či 4Liter má rovnaké čerpadlo ako 2,1TD...

Autor:  biker [ Pia, 25.05.2007, 21:28 ]
Predmet príspevku: 

dik palo,diesel :smt023 ten manual je oki,ale nejsom si isty ci je to ta pumpa co tam mam ja.. moja vyzera nejak takto:

Obrázok

myslim ze to nebude rovnake ako 2.1 lebo len na styrliter ich je dost druhov- podla roku... ale mohlo by :-D
tak mam radsej kupit pouzite servo ktore netecie alebo repas tohto mojho? podla toho manualu tam je dost casti co mozu byt opotrebovane... :roll:

Marty ak citas mas tam pouzitu power steering pump z 4.0L ?

nasiel som aj sady tych tesneni,len netusim ktore je na moj 4.0 1988 :?
http://www.crownautomotive.net/search/s ... p+seal+kit

Autor:  diesel [ Pia, 25.05.2007, 22:11 ]
Predmet príspevku: 

je to iné. :?

Autor:  Harley [ Sob, 26.05.2007, 10:26 ]
Predmet príspevku: 

Pumpy na Jeepech jsou stejný co do zvhledu a principu.U většiny modelů jsou prohazovatelný. Lišej se ale redukčním ventilem,pro konkrétní typ auta a převodku řízení.
Nicméně,nejlepší je tam dát tu pumpu,která tam má bejt a kterou vyžaduje převodka.

Od 96 roku nebo tak nějak, se změnil převod řízení a volanty ztuhly. Tohle jsem vypozoroval u XJ,ZJ ale i u Forda. Takový to točení na místě jedním prstem a pomalu šel volant rotztočit z rejdu do rejdu už není. Je to prý kvůli větší bezpečnosti,nevím.Každopádně mě to na XJ vyhovovalo,jak to šlo zlehka. U ZJ to už takový není.Původně jsem chtěl dát celou převodku i pumpu s XJ,je to technicky záměný ale pak jsem se na to vykašlal a vyměnil jen redukčák s XJ pumpy.Řízení se lehce uvolnilo.
Některý ZJ(většinou s fabrickým tažným) mají progresivní servo.Na místě to jde lehčejc za jízdy to tuhne. Moje ZJ to nemá :( . To se dyštak pozná tak,že k redukčáku vedou dráty.Na volantový tyči je nějakej snímač a nad pedálama je je takovfá řídící jednotka.

Autor:  diesel [ Sob, 26.05.2007, 11:57 ]
Predmet príspevku: 

hmm, to čo dal biker na fotke vôbec nespoznávam. Možno mýli tá nádržka.

Autor:  Harley [ Sob, 26.05.2007, 13:01 ]
Predmet príspevku: 

Jo,jo,to bude tou nádržkou. Ta je tam jen přichycená takovejma dvěma pružnejma svorkama..To samý servo jsem viděl i na jinejch autech a nádobka byla dál od něj.

Autor:  diesel [ Sob, 26.05.2007, 18:05 ]
Predmet príspevku: 

Harley píše:
To samý servo jsem viděl i na jinejch autech a nádobka byla dál od něj.


no minimálne na R21 určite. :-D A konečne som pochopil prečo mi odvtedy išlo riadenie s o niečo večším odporom...to ten iný redukčný ventil. Človek sa učí celý život... :roll: Na XJ2,1TD bola nádobka tiež mimo čerpadla.

Autor:  Andrej [ Pon, 28.05.2007, 12:23 ]
Predmet príspevku: 

Jo všade sa premielajú oleje ale akosi sa na brzdovú kvapalinu nejak pozabudlo. Čo používate za brzdovku?? IDem meniť celý objem. nutná výmena

Autor:  biker [ Pon, 28.05.2007, 13:44 ]
Predmet príspevku: 

a tam ma ist nejaka specialna? :shock: ja som len dolial tu co mam do motorky.. shell nejaky DOT4 alebo 5? :smt139

Autor:  Andrej [ Pon, 28.05.2007, 13:50 ]
Predmet príspevku: 

biker píše:
a tam ma ist nejaka specialna? :shock: ja som len dolial tu co mam do motorky.. shell nejaky DOT4 alebo 5? :smt139


To neviem ale asi DOT4 a vyššie :smt102 len sa pýtam

Autor:  Harley [ Pon, 28.05.2007, 15:34 ]
Predmet príspevku: 

Jo,DOT 4.

bacha na jednu věc! DOT 5 není kompatibilní s DOT 3 nebo 4 a nebo 5,1. je to speciální na silikonový bázi kapalina a je v podstatě jen do některých americkejch vozidel.Spíš starších.Do 05 roku jí používal Harley Davidson.Teď už i oni přešli na DOT 4.

Navazující kapalina na čtyřku je 5,1. Je to trochu zavádějící označení ale je to tak a bacha na smíchání.Vzájemě se srážej a ikdyž je systém vypláchnutej ,tak jak jednou byly na gumičkách jedna kapalina,je v nich nasáklá a pak se smícháním s druhou,gumičky rozežírá a viditelně bobtnaj. Prostě jak na gumičkách byl jeden typ,nesmí na ně přijít druhej. Jinak je jim to jako novejm jedno.

jinak DOT 5 měla výhodu viššího bodu varu,stálosti vůči vodě a s jejím použitím bylo ovládání brzd trochu měkčí. A hlavně! nežrala lak!

Autor:  Andrej [ Pon, 28.05.2007, 15:49 ]
Predmet príspevku: 

Harley píše:
Jo,DOT 4.

bacha na jednu věc! DOT 5 není kompatibilní s DOT 3 nebo 4 a nebo 5,1. je to speciální na silikonový bázi kapalina a je v podstatě jen do některých americkejch vozidel.Spíš starších.Do 05 roku jí používal Harley Davidson.Teď už i oni přešli na DOT 4.

Navazující kapalina na čtyřku je 5,1. Je to trochu zavádějící označení ale je to tak a bacha na smíchání.Vzájemě se srážej a ikdyž je systém vypláchnutej ,tak jak jednou byly na gumičkách jedna kapalina,je v nich nasáklá a pak se smícháním s druhou,gumičky rozežírá a viditelně bobtnaj. Prostě jak na gumičkách byl jeden typ,nesmí na ně přijít druhej. Jinak je jim to jako novejm jedno.

jinak DOT 5 měla výhodu viššího bodu varu,stálosti vůči vodě a s jejím použitím bylo ovládání brzd trochu měkčí. A hlavně! nežrala lak!


Objem náhodou Harley nevieš v ZJ??

Autor:  VladoKE [ Štv, 07.06.2007, 20:25 ]
Predmet príspevku: 

Harley píše:
Od 96 roku nebo tak nějak, se změnil převod řízení a volanty ztuhly. Tohle jsem vypozoroval u XJ,ZJ ale i u Forda. Takový to točení na místě jedním prstem a pomalu šel volant rotztočit z rejdu do rejdu už není. ......
Některý ZJ(většinou s fabrickým tažným) mají progresivní servo.Na místě to jde lehčejc za jízdy to tuhne. Moje ZJ to nemá :( . .


Nemám fabrické ani iné ťažné ale servo jak píšeš - ZJ97 LTD, na mieste ide ľahúčko jedným prstom a so zvyšujúcou sa rýchlosťou sa zvyšuje odpor. Na jeepe vyšli dve veci dokonale: volant mi sedí presne do ruky a aktívny posilovač :-D To boli aj prvé veci pri skúšobnej jazde ktoré rozhodli a to nekecám.

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/