Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 16.06.2024, 7:34
Dnes je nedela 16. júna 2024, meniny má Blanka a zajtra Adolf




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 21 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 Problém so samosvorom po výmene oleja 
Autor Správa
Učeň

Registrovaný: Štv, 02.04.2015, 22:02
Príspevky: 25
Odpoveď s citáciou
Prosím o radu skúsenejších, mám Jeep cherokee 2,5 TD , vzadu samosvor, po výmene oleja začal diferák pri rozbehu potrhávať resp. chová sa ako stále zovretý, kolesá prekonávajú rozdiel dráh pri zatáčaní prešmykom pneumatiky na asfalte, sem tam diferák povolí a gumy netrhajú vtedy sa ale z dif. ozve nejaký surový zvuk , zrejme konečne niečo z ťažkosťami prešmykne. Diferák pred výmenou otvorili , vystriekali tech.benzínom, vyfúkali vzduchom a po zmontovaní naliali 75W90 Vatoil + LS2.
Predtým šlo auto do zákrut aj v malej rýchlosti bez problémov (ako klasický zadný náhon). Čo sa mohlo stať? Alebo je to normálny jav? Deje sa to len pri nízkych rýchlostiach, predovšetkým pri parkovaní atd.

A ešte jeden problém, občas sa mi roztrasie predok auta pri prejazne nerovnosťou alebo pri brzdení do pravej zákruty, auto sa rozkmitá do strán tak že to nie je možné zastaviť, pomôže len úplné zastavenie auta za silného trasenia do strán. Vymenil som čapy na pravej strane, ešte skúsim ľavú stranu ale tá sa zdá že je OK , v poriadku vyzerajú byť aj čapy riadenia. Stretol sa s tým už niekto?
Ďakujem.


Pia, 22.05.2015, 8:19
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 24.07.2014, 14:21
Príspevky: 996
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
80w90 tam ma ísť? Ne?

_________________
Jeep Grand Cherokee 5,9 v8, gear ratio 4.56 , Np 242 1995, Magnaflow metallic cat, Flowmaster 50, ARB locker, Prins Lpg, HUG 5409 FI AIRGAP kit, HUG 5504 BIG GULP THROTTLE BODY, Suzuki GSX S 1000


Pia, 22.05.2015, 8:29
Profil
Učeň

Registrovaný: Štv, 02.04.2015, 22:02
Príspevky: 25
Odpoveď s citáciou
Podľa manuálu má ísť 75W90 ale olej ktorý z dif. vytiekol bol o hodne hustejší než ten čo je tam teraz.


Pia, 22.05.2015, 8:45
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 24.07.2014, 14:21
Príspevky: 996
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
http://www.us-car-service.cz/technika/o ... aplne.html

_________________
Jeep Grand Cherokee 5,9 v8, gear ratio 4.56 , Np 242 1995, Magnaflow metallic cat, Flowmaster 50, ARB locker, Prins Lpg, HUG 5409 FI AIRGAP kit, HUG 5504 BIG GULP THROTTLE BODY, Suzuki GSX S 1000


Pia, 22.05.2015, 9:14
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 24.07.2014, 14:21
Príspevky: 996
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
viewtopic.php?f=5&t=22

_________________
Jeep Grand Cherokee 5,9 v8, gear ratio 4.56 , Np 242 1995, Magnaflow metallic cat, Flowmaster 50, ARB locker, Prins Lpg, HUG 5409 FI AIRGAP kit, HUG 5504 BIG GULP THROTTLE BODY, Suzuki GSX S 1000


Pia, 22.05.2015, 9:15
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Medzi 75W90 a 80W90 je minimálny rozdiel, normálnemu autu to nemôže vadiť (neviem ako u Jeepa :-D )

Vo veci trasenia predku by som prve upodozrieval vymrdané puzdrá panhardky; ono sa to ťažko zisťuje lebo rukou tým nepohneš --> pajser. Okrem toho skontrolovať veškeré komponenty riadenia, esli nie je niekde nejaká vôľa, a následne naštelovať geometriu.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Pia, 22.05.2015, 9:44
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4306
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
cyroamiro píše:
Diferák pred výmenou otvorili , vystriekali tech.benzínom, vyfúkali vzduchom a po zmontovaní naliali 75W90 Vatoil + LS2.
Predtým šlo auto do zákrut aj v malej rýchlosti bez problémov (ako klasický zadný náhon). Čo sa mohlo stať? Alebo je to normálny jav? Deje sa to len pri nízkych rýchlostiach, predovšetkým pri parkovaní atd.


To že ho otvorili je normálne, inak sa to nedá :-) Ale čo je LS2 ? Od nich poznám len motorkové helmy.
A do TracLok diferáku patrí oaditívum od Mopar-u. Nič iné tam poriadne nefunguje. Takže pre veľký úspech ešte raz a tentokrát správne a čím skôr (kým nie je neskoro).
85W14 + 1 aditívum Mopar, zabehnúť a bude dobre.


cyroamiro píše:
A ešte jeden problém, občas sa mi roztrasie predok auta pri prejazne nerovnosťou alebo pri brzdení do pravej zákruty, auto sa rozkmitá do strán tak že to nie je možné zastaviť, pomôže len úplné zastavenie auta za silného trasenia do strán. Vymenil som čapy na pravej strane, ešte skúsim ľavú stranu ale tá sa zdá že je OK , v poriadku vyzerajú byť aj čapy riadenia. Stretol sa s tým už niekto?
Ďakujem.


Death Wobble. Nič nové pod slnkom. tripí tým väčšina áut s tuhou nápravou. Ale nerieši sa to výmenou jedného alebo dvoch čapov. DW je VŽDY!!! spôsobené minimálne 2 a viac faktormi ktoré nie sú v tolerancii. A ak je DW naozaj poriaden, a nodstrániš to naraz, tak čap ktorý si včera vymenil už bude dnes zasa rozbitý

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Pia, 22.05.2015, 10:59
Profil WWW
Učeň

Registrovaný: Štv, 02.04.2015, 22:02
Príspevky: 25
Odpoveď s citáciou
Neviem aká to bola značka ale na nádobke bolo napísané LS II (ak sa dobre pamätám).
Ak budem znova meniť olej, stačí ak ho odsajem cez otvor a nalejem nový alebo to treba
zase otvárať ? Mám olej DIVINOL 75W90 GL5/LS , je určený do samosvorov (všeobecne)
+ dolejem tú prísadu od Moparu. Alebo je overené aj použitie konkrétnej značky oleja?
Napr. Mopar?

To DW je poriadne, mal som pocit že sa auto rozsype. Vymením teda všetky čapy. Neopotrebováva sa to lôžko čapu v náprave tým že sa
opakovane vyberá a zase nalisováva nový čap? Ako sa to rieši ak už nebude presah na udržanie čapu dostatočný?


Pia, 22.05.2015, 11:16
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4306
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
cyroamiro píše:
Neviem aká to bola značka ale na nádobke bolo napísané LS II (ak sa dobre pamätám).
Ak budem znova meniť olej, stačí ak ho odsajem cez otvor a nalejem nový alebo to treba
zase otvárať ? Mám olej DIVINOL 75W90 GL5/LS , je určený do samosvorov (všeobecne)
+ dolejem tú prísadu od Moparu. Alebo je overené aj použitie konkrétnej značky oleja?
Napr. Mopar?


ešte raz:
olej daj taký ako je predpísaný (tam na značke až tak nezáleží ale nie všetyk sú OK) a prísadu pre samosvor daj MOPAR
Alebo povedz a pošlem ti čo treba:-)

A jednoznačne otvoriť, vyčistiť . žiadne odsávanie

cyroamiro píše:
To DW je poriadne, mal som pocit že sa auto rozsype. Vymením teda všetky čapy. Neopotrebováva sa to lôžko čapu v náprave tým že sa
opakovane vyberá a zase nalisováva nový čap? Ako sa to rieši ak už nebude presah na udržanie čapu dostatočný?


A prečo meníš čapy ako na páase? Najprv nájdi príčinu toho DW. a nemusia (a ani nebudú) to len čapy. Skontroluj ramená, panhardku, kolesové náboje...
A tiež nie sú čapy ako čapy. Inak povedané - ak tam dávaš zvisláky z Autokelly tak je to v keli.

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Pia, 22.05.2015, 11:47
Profil WWW
Učeň

Registrovaný: Štv, 02.04.2015, 22:02
Príspevky: 25
Odpoveď s citáciou
Zvisláky mi dali z Elitu , značka RTS, v servise skúšali pajsrom všetky čapy, ako zlé vyhodnotili len tie zvisláky na pravej strane.
Tú prísadu Mopar si prídem kúpiť , som z Bytče , nemám to ďaleko, kúpim aj olej. Tie čapy asi vymením preventívne všetky aj s
tým drahým panchartom :-)


Pia, 22.05.2015, 12:22
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 04.09.2012, 9:43
Príspevky: 1887
Bydlisko: GA-Kosuty
Odpoveď s citáciou
Daj na Paliho,k tomu DW na mojom Zj bol vymlátený čap na prednej panhardke vymenil som a nič sa nezmenilo,číhal som po ďalšej vôli a ľavé spodné rameno tiež v perdeli :smt151

_________________
VW T3 1,6 aircooled boxer(1980). EX:Jeep Grand Cherokee 5,2 V8,Jeep Grand Cherokee 5,2 V8,Jeep Cherokee 2,5 td,Ford Maverick 2,7td,Jeep Grand Cherokee 5,2V8,Jeep Grand Cherokee 4,0i,Jeep Grand Cherokee 2,5td,Hyundai Galloper 2,5td,Jeep Cherokee 2,5td


Pia, 22.05.2015, 12:28
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4306
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
cyroamiro píše:
Zvisláky mi dali z Elitu , značka RTS, v servise skúšali pajsrom všetky čapy, ako zlé vyhodnotili len tie zvisláky na pravej strane.
Tú prísadu Mopar si prídem kúpiť , som z Bytče , nemám to ďaleko, kúpim aj olej. Tie čapy asi vymením preventívne všetky aj s
tým drahým panchartom :-)



1. RTS = viva Espaňa :-D
2. zvisláky ani panhardka sa pajsrom vyskúšať NEDAJÚ
3. geometria je na tom ako?
4....
5....
6....
...
..
.
36. zastav sa s tým a pozrieme

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Pia, 22.05.2015, 12:47
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 15.03.2009, 22:18
Príspevky: 2347
Bydlisko: Banská Štiavnica
Odpoveď s citáciou
Po mojej skusenosti s DW je to asi tak ak som ho už raz dostal vždy šlo o niektorí zv. čep a po jeho výmene som do cca mesiaca menil aj druhú stranu , lebo sa pri tom trasení poje...li aj na druhej strane a preto mením vždy obe naraz a pekne spolu vrch aj spodok. A ešte jeden postrech rozdiel medzi lacnými a drahšími je cca 300km . A skoro vždy su v prdeli po odjazdení cca.10000 - 15 000km .Ak mením na jesen je to tak ,že vydržia max. 3 zimy ak na jar tak 2 :-D čim to asi bude :smt017

_________________
Ex. XJ. 2,5td 1998.
WJ 2,7 crd 2002. zatial leštenka . Grand Vitara 2,0td 2006 3dv.
WK/WH 3crd. 2006.
Prejdem kade chcem - skoro všade !


Sob, 23.05.2015, 7:58
Profil
Čumil

Registrovaný: Pia, 03.01.2014, 19:17
Príspevky: 7
Odpoveď s citáciou
Pozeral si tie capy napravy ked bolo auto na zdvyhaku? ked ano nic nenajdes aj ked ti to bude triast...
Napravy musíš mat normalne zatazene jako keby si jazdil...takze najlepsie skontrolovat z montaznej jamy
DW je skor specificka věc pre znacku JEEP a sposobuje to ulozenie riadiacich tyci do Y...
Najcastesi problém je spodne puzdro na panhardskej tyci a ak to mas uz dlhsi cas tak mas problém aj z okom na naprave...
Puzdro vecsinou vydrzi ale zozerie to srob a vznikne vola ktora sa prejavy az pod velkou zatazou...
Povol srob co drzi panhardku na naprave a potom skus pajser...ak je tam vola tak to rovno mozes rozobrat...možno bude třeba pouzit vecsi priemer srobu a prisposobit aj otvory v panhardke a naprave
vecsinou su ovalne
https://www.youtube.com/watch?v=GdNmSalVnkc


Sob, 23.05.2015, 16:40
Profil
Učeň

Registrovaný: Štv, 02.04.2015, 22:02
Príspevky: 25
Odpoveď s citáciou
Zatiaľ sa podarilo vyriešiť diferák, nalial som olej ktorý odporučil palo-cherokee 85W140 + prísada Mopar a diferák ide zase potichu, bez trhania v zákrutách a bez rôznych pazvukov.
Výstraha pre vešetkých NELEJTE DO SAMOSVORU 75W90 (v mojom prípade Vatoil ) + prísada LS2 (noname). Z diferáku s touto náplňou sa ozývajú zvuky ako z podpalubia Titanicu po náraze. Olej 75W90 ktorý som z diferáku vylial po cca 150 najazdených km bol úplne čierny, spálený , smrdel ako McDonald po záverečnej.


Ned, 24.05.2015, 22:25
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 21 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: