Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 27.06.2025, 1:04
Dnes je piatok 27. júna 2025, meniny má Ladislav, Ladislava a zajtra Beáta




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 16 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 Dobíjanie XJ TD 99 
Autor Správa
Učeň

Registrovaný: Pia, 16.10.2015, 12:02
Príspevky: 10
Odpoveď s citáciou
zdravim. mam podobny problem...Mam XJ 2,5 TD, 1999. Nabijem baterku 74 Ah mimo auta, zalozim, nastartujem...asi desat sekund je na voltmetri palicka zdvihnuta, potom okamzite spadne na nulu a subezne sa rozsvieti check gauges kontrolka. Ked zacnem turovat tak sa niekedy ta aplicka voltmertra dvihne ale vzapati pada a ostava na nule. Motor vypnem a druhykrat uz ani nenastartujem. Nasledne zoberiem taky tester baterii z lidla (asi je to iba nejaky voltmeter) a tam mi svieti ze baterka je ok ale mne to pride akoby sa po prvom starte ihned vybila, musim ju znova nabit ak chcem znova startnut (baterku som dal mechanikovi na nejaky test tak povedal ze vyzera byt dobra). Co by to mohlo byt? Nieco co vycucne tu baterku hned ako nastartujem? Pred casom som mal popretrhane kable v dverach tak to sa prejavilo ze tu baterku vycucol postupne asi skrat ale teraz nenastartuje ani dva krat po sebe, hned je akoby prazdna. Nemoze byt chyba taka ze nieco (starter a pod.) ma zvyseny odber ako je bezne? kupil som si aj taku nabijacku s pomocnym startom (ten da 75Ah) a tiez to ani nestartne, preto sa pytam na nejaky zvyseny obder. Vdaka za radu


Ned, 13.12.2015, 1:39
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
To na 99,9% nie je baterkou. Schválne, ak máš možnosť požičať si druhú, určite funkčnú baterku, tak to vyskúšaj s ňou, alebo so zdvojenými baterkami, ale silne pochybujem že sa niečo zmení.

Na to by sa baterka (aj keď nie nová a 100%tná) úplne vybila za niekoľko desiatok sekúnd, musel by z nej tiecť prúd rádovo v tisícoch A, to by ti spoľahlivo zapálilo káble od baterky. Tu bude chyba v nejakej riadiačke, ktorá je buď umierajúca, alebo niekde získava blbé dáta a následne robí nezmysly.

Takže nehľadaj skrat a čo vybíja baterku, hľadaj niečo čo tomu dáva pokyny; viac ti poradia kolegovia od jeepu.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Ned, 13.12.2015, 5:05
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6668
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Pokial to auto nepotrebujes na kazdodenne jazdenie, resp. mas cas experimentovat, a vies sa odrazit (vies, popisal si to), tak odpoj tie dvere. Ak je tam nieco zle zapojene, tak by sa situacia mala zlepsit. (Zalezi ci hovorime o strane kabelaze v dverach, alebo blizsie k motoru).
(videl som, aj zazil osobne rozne psie kusy - smerovka rozvecovala kontrolku rucnej brzdy, zaradenia spiatocka nedovolila zhasnut motor, atd. - a to vsetko predrate a navzajom zoskratovane kable).

Ale uz to, ze nevies nastartovat s inym zdrojom poukazuje na samotne auto ako take.
Mozes poodpajat vsetky mozne relatka, poistky, RJ, a prestriekat kontakty niecim (pozor, odporucam po jednom, kus za kusom, puzzle z elektrosuciastok v aute je zly napad), pripadne velky zdroj zabavy na vecsine aut je kostrenie. (Ak nehrozi utrhnutie, odrobovat, mechanicky ocistit (ak sa da), prestriekat, zasrobovat).

Co by som este skusil, je skontrolovat odber auta naprazdno. (zvyseny odber kontrolovat zase tahanim poistiek).
(neviem ci aj U jeepu plati, ze az tak za 30-40 minut od vypnutia motora, nez dobehnu nejake timeouty)
Mohlo by to napovedat na nejakeho vinnika.


Ned, 13.12.2015, 16:08
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
2 Marti-no:
1. prečo miešaš hrušky z jablkami a XJ zo ZJ a to navyše v x rokov starej téme ??? (rozsekol som to)
2. 99 XJ má riadenie dobíjania v RJ
3. aby niečo vycuclo 74Ah baterku za 10min tak by to muselo mať odber v 1000-kach A
A to by tá baterka a jej káble asi nevydržali. Takže si myslím, že buď je tá baterka v prdeli (medzičlánkový skrat a podobne) alebo niečo také. Daj to na relevantný test a nei že mechanik povedal od oka

Pri štartovaní to robí čo? Má to snahu otočiť štartérom alebo nie? Aký je odber štartéra? (meraný napríklad kliešťovým ammetrom)
Obvod štartovania nemá nič z RJ. Blbá elektromechanika. Signál od spínačky zopne relátko, to zopne solenoid štartéra a už sa točí . Ak nie, je závada niekde tam. Najčastejšie solenoid alebo uhlíky

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Ned, 13.12.2015, 17:25
Profil WWW
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 8014
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
Palko napisal si to dobre, ale ja bych odporucil skusit vymenit baterku a nastartovat to na skusku s inou a ma to hned objasnene,, mal som to podobne na baworaku,, a navyse s novou baterkou tak zn, Banner,, ,,,, takisto som mal podobny prypad na xj ,ze stahovalo prud, vymenil som spinac na startry-teda solenoid, na xj cku a bolo ok,,a dobijanie bolo slabe, vymenil som este rj a vsetko bolo OK,,,samozrejma vec ze stahovalo prud ale nie tak rychlo ako sa to vyssie uvadza,,to je podla mna skratova baterka,, v baterke bude mat ohnute separatory-clanky a tu baterku v akuservise vedia premerat zatazovym meracom a vysledok bude 100 percentny,, ale od oka sa merat neda :smt152 ...to by musel byt Hanunsen-jasnovidec :smt139 a kadeake lidlove merace,, hm, no neviem,, nabijacka este ujde ale,,,to hm neviem neviem.. :smt139

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Ned, 13.12.2015, 18:08
Profil
Učeň

Registrovaný: Pia, 16.10.2015, 12:02
Príspevky: 10
Odpoveď s citáciou
to s tym nahlym vybitim baterky ma napadlo preto, lebo raz som na plne nabitu baterku napojil 6 tonovy elektricky offroad navijak ze ci ten navijak funguje a tak zachvilu ta baterka uz neutiahla chod, navijak ju vycucol napockanie (navijak nebol na aute, bol samostatne). Dnes som skusil toto: prepojil som dve nove a nabite (take male) baterky 12 V 17Ah dohromady a to som cez startovacie kable prepojil na moju nabitu zrejme problemovu baterku 74 ah v jeepe (ine baterky doma nemam, tie dve teda asi dohromady pri paralelnom zapojeni daju 17 plus 17=34 Ah) Startol som, ok. Startol som este raz, ok. Treti krat uz nestartlo... Cize jeden start navyse oproti tomu ked v aute je iba origo baterka. samozrejme voltmeter na pristrojovke bol na nule, ani pri stlaceni plynu sa nepohne, akoby to nedobijalo. Po tretom pokuse auto uz len tak pretaca ale nechytne (neviem co tak znie ci startet ai. ale pri uplne slabej baterke uz iba tuka cosi, teraz este pretacalo...)Premeral som nasledne baterky voltmetrom, origo cca 12,4 volt, tie dve spojene cca 12,8V. Skusim este premazat tie poistky a zatazovy test na baterku. Mozno to s tym nesuvisi, ale pred casom boli na aute tieto problemy: ten spinac hlavnych svetiel co sa vytahuje pod volantom bol roztaveny bakelit na nom, musela tam byt vysoka teplota od kablov co don idu-vymenil som ho... poistka, taka mala zlta myslim, bola odpalena... dozadu na strop som dal jeden iny reprak (asi z grand cherokee) vedla neho je origo reprak, tie kabliky v dverach boli pretrhnute vplyvom otvarania dveri sa to pretrhlo-spojil som...a v obvode nemam brzdovku este, vypustena... Ja to asi neporiesim, dam to mechanikovi pozriet, len by som sa rad nechal navigovat, ze naco sa ma zamerat, dam mu to aj precitat. dakujem vam za odpovede aj doterajsie :-).


Ned, 13.12.2015, 19:50
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45
Príspevky: 3143
Bydlisko: VYCHOD PO
Odpoveď s citáciou
..to su experimenty :smt135 v prvom rade by som si dal zaležat na tom ,aby baterka bola fakt sto percentna resp. novšieho data ,nie že ju nabijaš a nabijaš a z nej nič,ale prideš na to ,že ešte bola vyrobena za dinosaurov :lol:..a v druhom rade dobijanie alternatora..

_________________
My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom.

ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk


Ned, 13.12.2015, 20:17
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6668
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Tie 17A baterie su urcene na prevadzku vozidla ? Ak nedavaju potrebny startovaci prud, tak defacto stale startujes len na primarnej, a teda vysledok je taky nejaky o nicom.

Tie spalene kable - uplne zle. Nema zhoret kabel, ma prdnut poistka ... Bud to nie je origo kabel (je tensi), alebo je poistka ina.
Treba zistit co je nepovodne, a da to do poriadku, lebo sa dockas prekvapenia ...

(btw - asi pred mesiacom som skusal (nie v aute, chavala bohu), ako rychlo sa da minut 2 kg hasicak a na aku plochu - ucinok fajn, okamzity, skonstatoval som, ze to je minimum, co sa oplati v aute vozit. Za 10 sekund moze byt auto nenavratne v plamenoch).


Ned, 13.12.2015, 20:40
Profil
Učeň

Registrovaný: Pia, 16.10.2015, 12:02
Príspevky: 10
Odpoveď s citáciou
to suhlasim, bezpecnost prvorada. neviete o nejakej scheme ako maju byt v xj 2,5 TD 1999 rozlozene poistky v tom kybliku kde su pozasuvane? Lebo oni su niektore tvarovo rovnake ale odlisuju sa hodnotami(farbou), tak ich tam mohol aj niekto prehodit...Co sa týka baterky, tie 17 amperhodinove, to su z tzv. starthilfe z kaufu (taky plastak co je tam kompresor, pomocne startovanie, svetlo...) Som zobral dva tie boxy ze si spojim tie dva 17 ah baterky do jedneho starthilfe, ale ono by to malo pomoct startnut mensim kubaturam aj samostatne... Neporadi mi niekto este ze aka najsilnejsia bateria sa mi vojde do xj 2,5 TD 1999? nakolko tam do toho podstavca nevojde moc rozmerna bateria a do buducna dam na auto navijak atd a preto chcem kupit to najsilnejsie co sa tam vojde, len neviem aka znacka/model to je.


Ned, 13.12.2015, 21:17
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6668
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Pozicaj si od suseda na par startov jeho bateriu, uvidis na com si... Alebo ju daj testnut na masine. (prva varianta je lacnejsia).
Podstavec zmeraj, a bud si rozmery pozri v obchode alebo eshope, uvidis, co vlezie ...


Ned, 13.12.2015, 21:29
Profil
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 8014
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
no ked tam chces dat aj navyjak tak kup si startovaciotrakcnu baterku ta vydrzi dlho a je troska drachsia ale stoji zato,, a to bud Vartu silver alebo Bosch,,len Banner nie su to sracky ,, ja som v baworaku menil a po roku odisla a po roku zas,, tak len tolko ku baner baterkam,, doposial boli najosvedcenejsie varty,, v tvojom pripade skus s minimum 75 alebo 95 AH..ale skontroluj si to rozmerovo ci vojde tam.. kebys mal dobijanie spatne. tak mam navyse jednu RJ k 2.5 TDI Jeepke, nakolko ma regler zabudovany v nej,, a za rozumnu cenu..

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Ned, 13.12.2015, 21:36
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 15.03.2009, 22:18
Príspevky: 2349
Bydlisko: Banská Štiavnica
Odpoveď s citáciou
Mne cca. pred mesiacom tiež z ničoho nič za jazdy prestalo dob. a zavada bola v pripojení kabla od alt. do poistiek bol kapanek povytiahnutý stačilo len nan zatlačiť a všetko fachčí ako má.

_________________
Ex. XJ. 2,5td 1998.
WJ 2,7 crd 2002. zatial leštenka . Grand Vitara 2,0td 2006 3dv.
WK/WH 3crd. 2006.
Prejdem kade chcem - skoro všade !


Pon, 14.12.2015, 5:54
Profil
Učeň

Registrovaný: Pia, 16.10.2015, 12:02
Príspevky: 10
Odpoveď s citáciou
tak bol som s tou bateriou na test, mechanik povedal ze jej stav je zhruba tak na 70 % oproti novej a ze chyba bude v tom, ze bud nedobija alternator alebo nejaky skrat...odnesiem mu auto nech sa nato pozrie a napisem v com bol problem.
Mam este jeden problem, neviem ci to sem mozem dat, ale podobnu temu som nenasiel...Vyskocila mi pruzina z toho navijača, co stahuje pás pri vodicovi. Neviem ako ju tam dat naspat, lebo su v podstate dve moznosti. ta plastova nadobka v ktorej je pruzina ulozena ma taky plastovy uchyt o ktory sa pruzina uchyti. Neviem ale v akom smere ju upnut, ci v smere hodin. ruciciek alebo proti smeru....Rozobral som aj pas od spolujazdca, teda pravý, tam je pruzina navinuta proti smeru h.r. (foto vidite, spolujazdec ma modry plast, pri vodicovi je zeleny plast, u vodica bude ta prutina navinutá naopak ako je u spolujazdca, ci tak isto? ).
Startil som aj ten biely plastový prevodník ktory prepaja pruzinu s navijacom (tiez je na foto). Nemate to niekto na predaj? Je taky diel aj v zadných pasoch aby som ho vybral stamad, ak by som to nikde nemohol zohnat? vdaka


Ned, 27.12.2015, 13:59
Profil
Učeň

Registrovaný: Pia, 16.10.2015, 12:02
Príspevky: 10
Odpoveď s citáciou
obrazky tu:
Obrázok 


Ned, 27.12.2015, 14:09
Profil
Učeň

Registrovaný: Pia, 16.10.2015, 12:02
Príspevky: 10
Odpoveď s citáciou
Obrázok 


Ned, 27.12.2015, 14:14
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 16 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: