4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

XJ problem z Full a Part time
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=152&t=22019
Stránka 1 z 1

Autor:  Vladoffroad [ Pon, 19.12.2016, 23:33 ]
Predmet príspevku:  XJ problem z Full a Part time

zdravym,mam problem z mojim xj,ked sa trapi pri tazsej jazde(v snehu ,v blate) tak sa mi stane ze auto prestane tahat,sprava sa ako keby smykala spojka.pri zaradeni part time alebo full time nejde po pridani plinu na spiatocku ide ale do predu nie. ked dam 4Lo tak to ide normalne.neham ho chvilu postat a potom to uz zasa ide normalne.pritom nieje prehriate teplota klasika 90 az 100 stupnou.jedna sa o jeep XJ 4.0 1992, automat. kde moze byt problem? dik

Autor:  ridder92 [ Uto, 20.12.2016, 0:10 ]
Predmet príspevku:  Re: XJ problem z Full a Part time

Podla mna z toho čo si opísal, to bude prešmykujúci automat. Ako prvé skontroluj olej, či jeho dosť , či nesmrdí po spálenine.

Autor:  Vladoffroad [ Uto, 27.12.2016, 21:15 ]
Predmet príspevku:  Re: XJ problem z Full a Part time

tak som pozrel ten olej,dost ho tam je, a trochu ho je citit takou spaleninou.takze je na vymenu a preto to nejde tak ako ma? ako dlho vydrzi olej v automate ako casto ho treba menit?

Autor:  efendi [ Uto, 27.12.2016, 21:57 ]
Predmet príspevku:  Re: XJ problem z Full a Part time

Vladoffroad píše:
tak som pozrel ten olej,dost ho tam je, a trochu ho je citit takou spaleninou.takze je na vymenu a preto to nejde tak ako ma? ako dlho vydrzi olej v automate ako casto ho treba menit?


olej kazdopadne vymen ako aj filter, no a nezabudni dostelovat aj brzdiace pasy,, ak to nevies alebo si nerobyl tak radsej sa tu spoj s palomcheroke od ZA,,Kotrcina, a budes mat pokoj a budes spokojny,,ak ti ho zoservisuje tak ta prevodovka ma byt nesmrtelna,, z jeepov ma 4 liter xj najlepsie najmenej poruchove,, ale oil a filter treba menit kazdopadne cca po 30 000km a nesmie ist dotoho hociaky oil, ale special iba dotoho tovarensky urceny!!!!! tusim ATF +4 ale nie som si uz isty,,inac odfajkas prevodovku :smt151 ,, takze sa kazdopadne spoj tu s palomcherom a poraditi a zoservisuje za krestansku cenu a nie je drahy .... :smt151

Autor:  Andrej [ Str, 28.12.2016, 8:15 ]
Predmet príspevku:  Re: XJ problem z Full a Part time

Ješkovi vôči Efendi. Tys tomu dal.

Takže poporiadku. Dotyčný má XJ 4l takže je tam japonská AW4. Takže olej Dexron III, štelovať sa tam nič nešteluje, takže vypustiť olej, dať dole dekel prevodovky vymeniť filter, nový olej. Je tam mierka kde je vyznačené kde má byť olej ak je studený a teplý, prípadne len keď je zohriaty.
Pri vypúšťaní sa pozri čo z toho tečie, ak je to metalízované, tak je jasné že tam prebehol nadmerný obrus lamiel čo by indikovalo šmýkanie. Rovnako vo vani olejovej ak nájdeš bordel nalepený na magnete v nejakom veľkom množstve tak nie moc dobré. Jemný kal môže byť, ale nie nejako extra.
Výmena oleja je podľa toho ako jazdíš, ak netrápiš v teréne tak cca každých +- 100 tisíc, ak tomu dávaš záhul, tak by to skrátil na cca polovicu, alebo keď varíš chladiačku v motore, tak tiež ideálne vymeniť olej v prevodovke, nakoľko dostáva dosť zabrať.
Takže najmenej bolestivé je vymeniť olej filter a potom uvidíš. Ak to bude šmýkať ďalej tak je niekde problém, buď solenoidy (tiež narobia paseku a auto nieje schopné radiť) alebo Ti odchádzajú lamely.


A.

Autor:  efendi [ Str, 28.12.2016, 13:37 ]
Predmet príspevku:  Re: XJ problem z Full a Part time

Andrej sak pisem ze uz sa nepamatam presne na ten olej,, alek tej prevodovke,, ,, xj nema brzdiace pasy?? v prevodovke?? bo s tym nie som si isty bo co som mal wj ten mal aj ked je insia porevodovka,,, nuz ale som ho odporucil k Palkovi a s tym ze mu urcite poradi,, bo prevodovku som este na xj nerobyl tak preto,, ponevac maju blbuvzdorne prevodovky ,,:smt019 :D

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/