Dnes je piatok 27. júna 2025, meniny má Ladislav, Ladislava a zajtra Beáta
AW4 Automat do XJ 2,5 diesel ?
Autor |
Správa |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|

Už sa to tu niekde rozoberalo a záver bol že je to blbosť,ale
nikto dostatočne odborne nepovedal prečo.
http://www.stu-offroad.com/engine/aw4.htm
tuto maník prehadzuje XJ-čkovú AW4 do Wranglera TJ namiesto AX-15
je to síce benzín, ale nevadí - princíp je rovnaký.
(Dala by sa použiť prevodovka 30RH - 3stupňový automat, dával sa do
XJ 2,5 benzín, ale zle sa zháňa a 3stupňový automat je prežitok)
Takže AW4
Keď to zhrniem:
PRE:
AW4 je bežne k zohnaniu, je spoľahlivá, "pekne radí", dá sa
urobiť manuálne ovládanie "a la Tiptronic"
http://forums.off-road.com/jeep-mid-siz ... t-2nd.html
Do XJ pasuje bez závažných úprav na podvozku a v interiéri, mechanicky je to
"Bolt On"
"Darcov orgánov" je pomerne dosť, takže prípadné dielce sú ľahko zohnateľné aj u nás
AW4 - má vlastnú TCU, teda minimum káblov k autu (asi 8), a je nezávislá
na BCM a PCM v aute, pretože má svoje senzory, napriek tomu dokáže komunikovať
s PCM a BCM cez SCI kábel a CCD bus
PROTI
bude treba vyrobiť adaptér na spojenie motor - prevodovka
(ale 2,5Td používa adaptér aj pri mechanických prevovovkách)
Diesel má menší výkon, ale zasa väčší krútiaci moment a TCU je naprogramovaná
na iný motor - myslím tým z hľadiska otáčok pri ktorých má radiť.
Takže by to chcelo buď preprogramovať TCU, alebo jej vstupné senzory.
(čo je tiež riešiteľné cez OBD II, ale len metódou pokus - omyl)
Otázka je ako sa bude AW4 chovať pri prenose veľkého krútiaceho momentu diesela
pri nízkych otáčkach
Je to časovo pomerne náročná prestavba
aký je váš názor na túto prestavbu? Prosím chcel by som iba komentáre k veci a aspon trochu na odbornej úrovni. Ďakujem.
|
Štv, 27.09.2007, 8:51 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Do 96 má svojí řídící jednotku. Je jen částečně diagnostikována. V podstatě ne. Od 97+ je ŘJ společná s motorovou. Přes CCD bus určitě nejde.
Diesel nemá větší krouťák než 4,0L benzín, Má snad 2,5Td 300Nm? Ani náhodou. Nicméně,to pro automat není problém naopak zkousne větší zátěž než manuál a jeho spojka. Krom přenastavení řadích bodů(nejde to přenastvit,musel bys dát jinou řídící jednotku musíš dát i jinej konvertor který bude mít jinej stall speed aby odpovídal slabšímu motoru. Převodový stupně budou taky moc těžký pro slabej motor. Zkus se rozjet na dvojku a v tomhle případě skoro jakoby na trojku.
Já si myslím,že je to nesmysl.Spousta peněz,času a energie a výsledek bude žalostnej.
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Štv, 27.09.2007, 9:18 |
|
 |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
To s tymi vysokymi prevodmi je pravda. Okrem toho, chces zabijat naftak automatom? Ty sa rozbehnes do kapca pri 1000 ot. S automatom by si ho musel vyhnat kludne cez 2000, aby ta kvapalina pretlacila lopatky turbinky. NIesom zastancom automatov.... A ta robota okolo toho.
_________________ zelena mrdka
|
Štv, 27.09.2007, 9:39 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|

Harley píše: Do 96 má svojí řídící jednotku. Je jen částečně diagnostikována. V podstatě ne. Od 97+ je ŘJ společná s motorovou. Přes CCD bus určitě nejde. U diesela je to trochu ináč. Motor má od 97 svoju MSA spojenú cez bus s BCM. Áno, riadiaca jednotka motora je len čiastočne diagnostikovaná. TCU od AW4 komunikuje s BCM cez SCI wire a má vlastnú diagnostiku. Harley píše: Diesel nemá větší krouťák než 4,0L benzín, Má snad 2,5Td 300Nm? Ani náhodou. v sériii nie 85 kW 116 PS 270 NM , ale po chipe áno  102 kW 139 PS 350 NM. Hodnoty na brzde - aspoň u mňa, sú 96 kW, 324 Nm (to už je po uplatnení koeficientu skreslenia. Namerané boli vyššie  ) Harley píše: Nicméně,to pro automat není problém naopak zkousne větší zátěž než manuál a jeho spojka. Krom přenastavení řadích bodů(nejde to přenastvit,musel bys dát jinou řídící jednotku musíš dát i jinej konvertor který bude mít jinej stall speed aby odpovídal slabšímu motoru. Převodový stupně budou taky moc těžký pro slabej motor. Zkus se rozjet na dvojku a v tomhle případě skoro jakoby na trojku. Prenastavenie radiacich bodov - dá sa preprogramovať TCM / TCU Ten konvertor - to bude asi vážny problém Prevodové stupne - samozrejme rátam so zmenou stáleho prevodu v diferenciáloch. Harley píše: Já si myslím,že je to nesmysl.Spousta peněz,času a energie a výsledek bude žalostnej.
|
Štv, 27.09.2007, 9:49 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Upravenej nebo převrtanej čtyř litr má taky víc,vycházím ze série .Když se třeba nadupává kompresorem či turbem,tak nedoporučujou manuál. Automat vydrží víc.
Když kompenzuješ převody v rozvodovce,jak budeš dál kompenzovat větší kola? Výběr stálejch převodů není nekonečnej.
Pal,nemáš pravdu, s automatem vytočím motor přes dva tis,vyjímečně. S manuálem jezdíš a přeřazuješ furt nad dva tis. V terénu na redukci,to jedu na volnoběh.
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Štv, 27.09.2007, 11:12 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
Takže keď zhrniem pre a proti - zatiaľ s oponentúrou podľa Harleya
možné to je, ale za predpokladu výmeny konvertora a preprogramovania TCU. - podmienka je pre-97 prevodovka, lebo potom už TCU bolo súčasťou PCM
programovateľné TCU napríklad tu:
http://www.high-impact.net/transmission_and_gear/1auto_pcm.htm
a tiež som sa dozvedel, že konvertor sa dá použiť z inej prevodoky z AW rodiny - niektoré Toyoty a dokonca vraj nejaký Lexus
Inak Harley - k tomu manuálu a ľahkosti/ťažkosti prevodových stupňov -
v tom máš asi pravdu , AW4 má dooosť rýchlu jednotku
AW4 Transmission
1st 2nd 3rd 4th 5th Rev
2.804 1.531 1.00 0.753 NA
NV3550 Transmission
1st 2nd 3rd 4th 5th Rev
4.01 2.33 1.39 1.00 0.78 3.57
takže zhrniem to tak že možné to je, ale asi to za to nestojí
inak zaujímavé je aj toto :
http://www.high-impact.net/transmission_and_gear/1auto_od_noncomp.htm
|
Štv, 27.09.2007, 14:14 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Určitě to možný je! Všechno jde jen je otázka,zda za to výsledek stojí a přinese očekávaný.
Příjde mi dost složitý vyřešit už jen propojení. Třeba jak řešit absenci TPS,jak připojit Kick down kabel a nejen připojit ale aby běhal ve správným poměru s klapkou a TPS.
Konvertor se dá taky řešit. je spousta tunigovejch který jsou pro konkrétní použití. Avšak cena!.
Víš že jsem zastáncem automatu a hlavně pro offroad ale tohle fakt za to nestojí.
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Štv, 27.09.2007, 17:02 |
|
 |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
Harley, teraz som tu mal Pajo 3,5 V6 a rozbeh do mensieho kopceka bez redukcii, no dve tisic najmenej. A to oneskorenie na pridanie plynu... Neviem ake su dnesne novodobe automaty, ale toto stare veru nemusim.
_________________ zelena mrdka
|
Štv, 27.09.2007, 23:12 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Pal, sedis v blbych autach.
Z mojej praxe viem, ze pri stati, na kick down reaguje moje ZJ rychlejsie ako hociktore ine zo spojkou. Nestracam totiz cas pustenim spojky.
|
Pia, 28.09.2007, 6:34 |
|
 |
ludo
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 01.11.2006, 12:26 Príspevky: 424 Bydlisko: Bratislava
|
Dado..pokial viem kick down je podradenie o viac ako jeden stupen pri prudkom pridani plynu za jazdy.............mylim sa?
_________________ Grand Cherokee V8 4,7 WJ
Jeep Wrangler 2,5 YJ
|
Pia, 28.09.2007, 8:29 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Preco za jazdy ? Ak sa to potom vola ked stojim a zosliapnem pedal na podlahu ? (ked nie kick down, tak mam potom na mysli toto)
|
Pia, 28.09.2007, 10:16 |
|
 |
ludo
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 01.11.2006, 12:26 Príspevky: 424 Bydlisko: Bratislava
|
Dado....mam pocit ze ....rozjazd....odpich co ja viem....je vela vyrazov.. kick down som vzdy vnimal ako podradenie..ked ides...pianko 80 ...dupnes na plyn a automat podradi o dva stupne dolu a vystartujes....podla motoru ako raketa alebo ....pomalsie...
_________________ Grand Cherokee V8 4,7 WJ
Jeep Wrangler 2,5 YJ
|
Pia, 28.09.2007, 10:28 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
No, dolezite je, ze vieme co som tym myslel. 
|
Pia, 28.09.2007, 12:12 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|

Intenzitu akcelerace ovlivňuje právě Kick down kabel . Podle něj převodovka pozná intenzitu sešlápnutí plynovýho pedálu a akceleraci motoru.
To,že je v automatu prokluz je jasný. Od toho maj převodovky Lock upy aby prokluz nebyl. Taky záleží na konvertoru,kde má stall speed. To je bod kdy se prokluz v měniči dál nezvyšuje a podle kvality měniče,jeho dizajnu a jeho technickýmu stavu dosahuje efektivnost přenosu až 99%! Většinou bejvá mezi 2-2,5tis rpm.
Nevím v jakým stavu bylo auto ve kterým si jezdil,nicméně jízda přes 2tis. otáček je u mě vyjjímkou , a na redukci můžu jet po stěně a dva tisíce nedosáhnu.
Cestovní rychlost 110-120Km/h a jedu pod dva tisíce.
je to jedno,tobě automat nevyhovuje,já bych zase jiný auto než automat nechtěl.měl jsem taky kecy že automat nikdy a jedině řadící páku ale hodně rychle jsem po zkušenosti názor změnil. I ve sportovním autě po tom,co jsem poznal jak a se řídí Lamborghiny nebo BMW M3/5/6 se sekvenční převodovkou. Nikdy nikdo nepřeřadí tak rychle a přesně a pod plynem,jako sekvence.
Do terénu je zrovna automat ideální,pro měkčí záběr při rozjezdu ve výjezdech ti umožní plynulý pod nebo přeřazení bez rizika utržení kol a stráty adheze,s autem můžeš při uvíznutí líp houpat(1-R) a neriskuješ spálení spojky.Můžeš se v klidu věnovat řízení a překážkám.
Má svoje mínusy jasně ale pro běžný ježdění furt vidím jen přínos.
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Pia, 28.09.2007, 16:15 |
|
 |
Marty
Učeň
Registrovaný: Štv, 14.12.2006, 15:38 Príspevky: 57
|

uvažoval jsem o zástavbě starýho tříkvaltovýho automatu do 2,1Td ale nakonec jsem to vzal, protože už jenom napasování automatu na jinej motor mi příde že za to nestojí. Moc práce a výsledek žalostnej jak napsal harley. U AW-4 ky se to všechno ještě komplikovalo další elektrikou který moc nevládnu a nehodlám se do ní pouštět. Tím netvrdím že to nejde, spíš bych řek že to prostě nestojí za to. A v nespoední řadě je otázka nárůstu spotřeby u dýzlu. Jestli by na tom pak nebyl skoro jako 4,0 ...
jo jinak se dělali i 2,1tdky s automatem ale viděl jsem v životě jenom jednu, ale byl to starej tříkvaltovej a neviděl jsem zapojení a nic jinýho co bych k tomu moch podotknout, jen to že měli z fabriky 4.56 převod.
Co se týče celkovýho zpřevodování myslím že už byses dostával někam mimo převodů který by zkousla 30ka, protože pokud vezmu originál auto na sériovejch kolech s automatem tak si myslím že by bylo potřeba tak 4.11 spíš 4.56 a pokud bych chtěl pak dávat větší kola 31ky ti nadělej 4.88 a 33ky už nedáš protože je neuvezeš a pomalejší převod pro HP30 se nedělá ....
jinak automat je v terénu samoozřejmně výhodou, vidim to i na závodech kde člověk sleduje akorát brány a ne kterej kvalt má zrovna zařazenej + mám vždycky dost výkonu pokuď ho potřeuju a v neposlední řadě práce oběma nohama současně na plynu i brzdě ....
|
Pia, 28.09.2007, 17:13 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|