Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 10:58
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 60 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4  Ďalší
 ako ho uchladiť 
Autor Správa
Čumil

Registrovaný: Str, 15.01.2014, 23:42
Príspevky: 3
Odpoveď s citáciou
Pozdravujem vas ludia,aj ja by som mal jednu prosbu. Pred mesiacom som kupil xj s vm motorom,rocnik 99.No a uz sa menia hlavy hoci ja som mu neublizil-nazvem to "smola"pri kupe :cry: Ale uz by som sa do takehoto srabu nechcel dostat a chcel by som radsej dorobit chladic oleja-to uz mam na zaklade vasich myslienok premyslene a urobit aj dochladzovanie.A tu by som potreboval vediet :smt017 z akeho auta, ci len cerpadlo alebo aj chladic, kam ho napojit, ako je to potom s termostatom na motore ked ho zavrie po schladeni ....A k tomu vsetky dalsie mudre myslienky ktore by mi pri tom pomohli.Dakujem


Ned, 19.01.2014, 21:48
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Nechcem z rana zacinat velmi negativne, ale Ty si si toho velmi nenastastudoval ...
Ako mozes napisat taky blud, ze mas namyslene dochladzovanie, a nevies ci len cerpadlo alebo aj chladic ?

Nabude pohladaj - viewtopic.php?t=1742


Pon, 20.01.2014, 8:51
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55
Príspevky: 384
Bydlisko: Prievidza
Odpoveď s citáciou
Blondy, nieje to len o olejovom chladici, vsetko zalezi od clanku ulozeneho medzi volantom a sedackou. Ak mu chces pomoct s chladenim oleja, tak chladic potrebujes, ci ako inac by si chcel ten olej chladit? Olejove cerpadlo mas v motore takze druhe nepotrebujes, ale termostat je tiez dost dolezity, aby si nemal olej prilis ochladzovany. Da sa jazdit aj bez neho (myslim chladic oleja), ale v terene si sleduj budik s teplotov oleja a ked ti stupne tak ostan a nechaj ho na volnobehu poklepkat a ked klesne teplota mozes ist dalej. Popozeraj ci mas vyvody na motore na chladic, mozno su len zaslepene a isto najdes na nete sadu aj s termostatom.

_________________
Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma)
Nissan Patrol Y60 2,8


Pon, 20.01.2014, 21:09
Profil WWW
Učeň

Registrovaný: Str, 15.09.2010, 8:03
Príspevky: 63
Bydlisko: Veľký Meder
Odpoveď s citáciou
Ja len taku radu ohladom opravy prasknutych hlav.
Ked uz hlava raz praskne, tak ju nedavajte zvarovat, teda aspon nie z tohto motora.
Skusenost hovori ze praskne znova, vedla zvaru...
Davajte novu hlavu, alebo staru ale este neprasknutu.
PS: Mam doma 4 ks hlav z tohto motora, zatial neviem ich stav, pojdu na Röntgen a potom na predaj.
PS2: Na mojom XJ ked som ho kupoval tak som mal pre ochranu prasknutia hlav jedno "vylepsenie".
Na oske termostatu kde je pruzina, tak na opacnej strane som mal na tejto oske nasunutu jednu maticu.
Mala za ulohu zabranit uplnemu zavretiu termostatu. To znamena ze sa mi voda tocila furt dookola a ochladzovala.
Mal som ju na max. 50 stupnoch. V zime auto nekurilo, spotrebu som nezaznamenal vyssiu. Mozno ak by som zbrusil tu maticu tak by som zmenil prietok a dostal teplotu na vyssi stupen, chcelo by to iba experiment napr. dostat vodu na stalich 70 stupnov aby ten motor nebezal v neohriatom rezime. (ak sa teda tych 70 uz povazuje za zohriaty motor...)
V kazdom pripade tych 70 stupnov je asi na prasknutie hlav menej rizikovy ako 90.
PS3: A plati ze pokial auto bolo ponahanane, tak nechat motor na volnobehu trocha poklepkat si...

_________________
Jeep Grand Cherokee Limited 5,9 LX V8, 2" FAT BOB'S Garage spacers, Rancho 5000, SelecTrac, Flowmaster, K&N
EX: Jeep Cherokee Sport 2.5TD, 2" spacers, Rancho 5000


Uto, 21.01.2014, 9:30
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
keďže s týmto motorom aké-také skúsenosti mám :-) tak takto:

90% prasknutých hláv je dôsledok tepelného šoku po odstavení vyhriateho motora. Tiehlavy majú príliš malý prietok na to, aby samocirkuláciou dokázali odvádzať teplo z vyhriateho 250kg kusa liatiny.
A tomu podložka pod termostatom nepomôže. Riešenie je prídavné dobehové čerpadlo na cirkuláciu vody. Štandardný termostat je 72°C,

Chladenie toho motora je dosť na hranici - musí byť v 100% stave. Ten motor je v XJ aj v ZJ dosť nešťastne namontovaný, chýba mu priestor a obeh vzduchu. Dá sa tomu pomôcť výduchmi na kapote

Vývody na chladič oleja to v Jeepe nemá (narozdiel od Alfy a tuším aj Frontery). Niektoré majú výmenník voda-olej. Kity chladičov oleja samozrejme existujú, ale bez termostatu to nemá význam

Samozrejme sa dá špekulovať aj ďalej - iný chladič, elektrické vetráky namiesto viskospojky....

Dlhodobo spoľahlivé riešenie sú iné hlavy s väčšími vodnými kanálmi a kombinácia vyššie uvedeného

2Eddie: tieto hlavy sa zvárať dajú relatívne bez problémov. Len sa to nesmie "zasopliť" poľským spôsobom. Najčastejšie to praská medzi ventilmi a pri komôrke. Ak sa to má zvárať tak to treba vyfrézovať celkom do hĺbky a zvárať zohriate. A toto vie dosť málo ľudí.

Pri montáži hláv (akýchkoľvek) je dôležité ich zrovnanie na jedno upnutie spolu s príložkami, správny výber tesnenia a správny postup doťahovania.

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Uto, 21.01.2014, 11:53
Profil WWW
Učeň

Registrovaný: Str, 15.09.2010, 8:03
Príspevky: 63
Bydlisko: Veľký Meder
Odpoveď s citáciou
palo-cherokee píše:
2Eddie: tieto hlavy sa zvárať dajú relatívne bez problémov. Len sa to nesmie "zasopliť" poľským spôsobom. Najčastejšie to praská medzi ventilmi a pri komôrke. Ak sa to má zvárať tak to treba vyfrézovať celkom do hĺbky a zvárať zohriate. A toto vie dosť málo ľudí.


Nooo mne to soplili v Budapesti ale nezda sa mi ze by to bola nejaka fušerácka firma.
Samozrejme do ich technologickeho postupu nevidim, takze stat sa mohlo hocico.
Vedel by si pripadne sprostredkovat nejaky kontakt na firmu/cloveka co to teda vie ako to robit?

_________________
Jeep Grand Cherokee Limited 5,9 LX V8, 2" FAT BOB'S Garage spacers, Rancho 5000, SelecTrac, Flowmaster, K&N
EX: Jeep Cherokee Sport 2.5TD, 2" spacers, Rancho 5000


Uto, 21.01.2014, 13:12
Profil
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 12.01.2014, 13:27
Príspevky: 163
Bydlisko: P. Polhora (BR)
Odpoveď s citáciou
Nechcem Vám do toho veľa mudrovať, ale najviac je životnosť toho motora ovplyvnená tým kto na ňom jazdí. Ak to nevie nech si kúpi niečo iné. Ten motor nemá domyslené chladenie v teréne keď tam nie je nápor vzduchu, Mal som ho 2 roky a žiadna vážna porucha. Nikdy som sa s ním nepohol kým sa nezohrial, Pravidelne čistiť chladič. Pokiaľ je možné chladič klímy aj so všetkým čo k nemu patrí demontovať. A nevytáčať ho do otáčok.
Ten kto chce s ním jazdiť extrém, by mal uvažovať o prídavnom chladení alebo vymeniť ten motor za niečo iné.

_________________
Y 61


Uto, 21.01.2014, 18:48
Profil
Čumil

Registrovaný: Str, 15.01.2014, 23:42
Príspevky: 3
Odpoveď s citáciou
Som doma a mozem reagovat.Dakujem za reakcie, ale nic co som potreboval som sa nedozvedel.Tak este raz.Motor sa da vo vacsom zatazeni dochladit napr. olejovym chladicom, ktory ked pracuje tak, ze termostat drzi teplotu na optime,dochladzuje, ale setri aj olej-jeho kvalitu nie mnozstvo :lol: .(Toto!!! som myslel ze mam uz domyslene ako z coho a kam.)Ale po vypnuti motora prestane "voda" cirkulovat, prestava chladit, teplota od bloku zohrieva hlavy, tam voda zovrie a hlava praskne.Minimalne Palo-cherokee ma dorobene chladenie a to elektricku vodnu pumpu, ktora pracuje po vypnuti motora a dochladzuje hlavy.Ja potrebujem vediet z akych aut sa da pumpa pouzit, ci staci "vodu" iba tocit, alebo by tam mal byt aj pridavny hoci maly chladic s ventilatorom.Tieto dva komponenty by sa po klesnuti teploty na prijatelnu hodnotu vypli.Dalej je mi jasne ze motor sa da prehriat aj inak a hlavy mozu prasknut aj za jazdy.Ale nic z toho som pisat nechcel, kym som si neprecital niektore odpovede.Mam rad technicke veci a rad sa ucim "aj s vasou pomocou" novemu.A tesim sa cim ma este prekvapi moj novy pomocnik.A ten medzikus by sa kludne mohol urazit :smt023 .Ak som napisal nieco zle budem rad ked ma opravite,a vopred dakujem za rozumne odpovede k veci.


Uto, 21.01.2014, 21:37
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
Príspevky: 2047
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
El. Čerpadlo vody mal napr. M-B 190D 2.5, určite aj iné medvede. Joe bude vedieť viac

_________________
Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4


Uto, 21.01.2014, 21:44
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55
Príspevky: 384
Bydlisko: Prievidza
Odpoveď s citáciou
blondy nechapem za co by si sa mal urazat, ako si polozil prvotnu otazku tak ti aj bola zodpovedana. Keby si to hned takto konkretizoval, vsetkym by bolo jasne o co ti ide, to nic v zlom ;-)

Ak dorobis chladenie oleja + cirkulaciu vody po vypnuti motora urcite tym motoru neublizis, prave naopak. Podla mna ti bude stacit ak voda bude cirkulovat po vypnuti motora aj cez radiator kurenia, keby mu prepojis vodu z chladica, po kratkej jazde by ti tam hnalo studenu vodu, kedze na kratkej trase vodu moc neprehrejes.

_________________
Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma)
Nissan Patrol Y60 2,8


Uto, 21.01.2014, 22:03
Profil WWW
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Blondy píše:
Ale po vypnuti motora prestane "voda" cirkulovat, prestava chladit, teplota od bloku zohrieva hlavy, tam voda zovrie a hlava praskne.Minimalne Palo-cherokee ma dorobene chladenie a to elektricku vodnu pumpu, ktora pracuje po vypnuti motora a dochladzuje hlavy.


Mal som kedysi, uz nemam. Ja mam ine hlavy , inak riesenu vodnu pumpu, HD chladic aj viskospojku, pridavny el. vetrak a pripadny dobeh rieseny cez webasto.
A inak dobehove cerpadlo z cohokolvek - VW, BMW Webasto, Eber...

Blondy píše:
Ja potrebujem vediet z akych aut sa da pumpa pouzit, ci staci "vodu" iba tocit,

V zasade ano, ale musis zabezpecit prietok. A takisto ovladanie, pretoze ta teplota vylezie hore kludne aj 10 min po vypnuti motora.
A blbo sa riesi napajanie.


Blondy píše:
Dalej je mi jasne ze motor sa da prehriat aj inak a hlavy mozu prasknut aj za jazdy.

Ano prehriat sa da. Pretazovanim, podtacanim....A pritom sa moze kadeco pojebabrat.Ale praskanie za jazdy je velka rarita. Vzdy to praskne az potom.

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Uto, 21.01.2014, 22:31
Profil WWW
Čumil

Registrovaný: Str, 15.01.2014, 23:42
Príspevky: 3
Odpoveď s citáciou
Toto uz boli ovela konkretnejsie a pre mna zaujimavejsie odpovede.Autom budem jazdit hlavne na dost kratke trate, ale s vozikom a velku cast na redukovanej jednotke, da sa povedat ze na volnobehu,cim pomalsie tym lepsie (na voziku budu ule a vcely),takze pozorovat budiky bude kedy,ale ked pridem na miesto budem mat ine starosti a nie sa este venovat autu.Preto to chcem takto osetrit.Palo cherokee pise ze sa blbo riesi napajanie.Moja predstava je elektricky termostat nastaveny na 80 stupnov ktory bude snimat teplotu priamo na hlave,po zastaveni cvaknem vypinac ktory zopne dobehove cerpadlo a termostat ho po klesnuti pod 80stupnov vypne,pripadne znova zapne.Napajanie "priamo" od baterky.či...? Dakujem.


Str, 22.01.2014, 5:51
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 24.05.2012, 12:56
Príspevky: 988
Bydlisko: Povazie
Odpoveď s citáciou
palo-cherokee píše:
V zasade ano, ale musis zabezpecit prietok. A takisto ovladanie, pretoze ta teplota vylezie hore kludne aj 10 min po vypnuti motora.
A blbo sa riesi napajanie.


Nejake konkretne riesenie s postupom montaze by nebolo?

_________________
Patrol & Patrol...

ex: Wrangler JK s talianskym Detroit dízlom
ex: Pajero 2.8


Str, 22.01.2014, 11:05
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Str, 16.06.2010, 20:49
Príspevky: 305
Bydlisko: Strezenice-City
Odpoveď s citáciou
Ja mam ZJ co je trosku tazsie ako XJ a mam tam len pridavny elektricky vetrak a vysulozil som prec chladic klimy (umretej) Jazdim teren a obcas sa prehreje. Ale vzdy zastavim a necham ho klepat nech sa ochladi. A ako ti pisal Palo o tom chladeni oleja, tak to tu kedysi potvrdil aj Diesel ze to v pohode stiha chladit motor aj v tazkom terene. Tak v prvom rade skus to. Ja ked budem mat zbytocne money tak to tiez nahodim aby som trosku ulahcil tomutu strasne poruchovemu motoru ako xxx ludi tvrdi. Motor je dobry, len treba doriesit to chladenie. Palo Chero ti upresni detaily.

_________________
5,2 plyňák V8, postupne sa začína podobať na auto ;)


Str, 22.01.2014, 11:11
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 16.04.2015, 8:12
Príspevky: 84
Odpoveď s citáciou
Ahojte,

Opäť otázka zaciatocnika :o . Je normqalne ked idem cca 5km do dosť strmého stupania ze sa mi mori zohreje tesne pod 100stupnov? Rýchlosť samozrejme nizka cca 50km/h. Potom ked zastanem behom 2min sa ochladi na 90stupnov. Dik

_________________
JEEP CHEROKEE LIMITED 2.5TD '97


Pia, 01.05.2015, 17:21
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 60 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: