Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Str, 24.04.2024, 9:08
Dnes je streda 24. apríla 2024, meniny má Juraj a zajtra Marek




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 56 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4  Ďalší
 Obmedzovač turba a EGR na VM 2.5TD 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Zistil som pravdepodobnú príčinu "hnilosti" mojho ZJ. Po šmátraní medzi sacími hadicami sa mi z ničoho nič zdvihol výkon a VMko išlo ochotne do otáčok. Po druhom šmátraní v tej istej oblasti sa mi zase výkon vrátil na leňochoda. Šmátranie sa týkalo webasta. Začal som pátrať čo som tam mohol pohnúť keď to tak zareagovalo a zistil som že tá membrána regulácie plniaceho tlaku turba má horný uchytávací šrób vypadnutý a hompála sa len na spodnom. Pravdepodobne som za tú hadičku nejak zatlačil a vyklonil membránu. Tým som zmenil geometriu ovládania prepúšťacieho ventilu.
Tak sa chcem opýtať:
1. Čo môžem zničiť keď odstavím tú reguláciu?
2. Múže byť tá membrána a jej mechanizmus pokazená takým spôsobom, že sa snaží prepúšťať plyny skôr než by mala?
3. Kolko peňazí môže stáť nová membrána?
4. Keď kúpim novú membránu treba ju nejak nastaviť na správny plniaci tlak alebo je už nejak kalibrovaná od výroby?

Dalej mi fučí spred turba okolo tej trubky k membráne kontrole emisií. Ale to podla mna nieje také zásadné.

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Naposledy upravil diesel dňa Str, 15.11.2006, 21:01, celkovo upravené 1



Str, 15.11.2006, 18:44
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
diesel píše:
Zistil som pravdepodobnú príčinu "hnilosti" mojho ZJ. Po šmátraní medzi sacími hadicami sa mi z ničoho nič zdvihol výkon a VMko išlo ochotne do otáčok. Po druhom šmátraní v tej istej oblasti sa mi zase výkon vrátil na leňochoda. Šmátranie sa týkalo webasta. Začal som pátrať čo som tam mohol pohnúť keď to tak zareagovalo a zistil som že tá membrána regulácie plniaceho tlaku turba má horný uchytávací šrób vypadnutý a hompála sa len na spodnom. Pravdepodobne som za tú hadičku nejak zatlačil a vyklonil membránu. Tým som zmenil geometriu ovládania prepúšťacieho ventilu.
Tak sa chcem opýtať:
1. Čo môžem zničiť keď odstavím tú reguláciu?
2. Múže byť tá membrána a jej mechanizmus pokazená takým spôsobom, že sa snaží prepúšťať plyny skôr než by mala?
3. Kolko peňazí môže stáť nová membrána?
4. Keď kúpim novú membránu treba ju nejak nastaviť na správny plniaci tlak alebo je už nejak kalibrovaná od výroby?

Dalej mi fučí spred turba okolo tej trubky k membráne kontrole emisií.
Ale to podla mna nieje také zásadné.


no, ja som EGR vyradil úplne a som spokojný


Str, 15.11.2006, 18:57
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ako??? :shock: :shock: Skúšal som čo sa stane keď odpojím tú podtlakovú reguláciu a ten ventil EGR sa otvoril úplne. :shock: Alebo si ten bypas úplne odmontoval?,?

edit: začína mi dochádzať....asi mám prasknutú pružinu v tej membráne EGR a tade mi neustále unikajú plyny, ktoré by mali hnať turbo....vyhodím toho hajzla! :twisted:

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Str, 15.11.2006, 18:59
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:06
Príspevky: 775
Bydlisko: slovensky grob
Odpoveď s citáciou
Poslať 
diesel aj ja som odpojil ten ERG ventil na galoperi a islo to paradne . len to potom podla mna nesmies vytacat do maxima lebo ten ERG ventil bude zatvoreny a velky tlak v turbe nema ako uniknut do vyfuku


Str, 15.11.2006, 19:23
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
patrik píše:
diesel aj ja som odpojil ten ERG ventil na galoperi a islo to paradne . len to potom podla mna nesmies vytacat do maxima lebo ten ERG ventil bude zatvoreny a velky tlak v turbe nema ako uniknut do vyfuku


O plniaci tlak turba sa stará tlakom spoza turba ovládaná membrána. Tá otvára prieduch spred turba rovno do výfuku.

EGR ovláda elektronika...ktorá reguluje podtlak...ktorý ovláda membránu...ktorá otvára prieduch plynov spred turba a prepúšťa ich za intercooler do sania. Tým núti motorznovu spalovať už spálené plyny a tým znižuje emisie.

Čiže odstavením EGR sa neodstaví regulácia plniaceho tlaku. :wink:
Každopádne skúsim to zablokovať v uzavretom stave.

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Naposledy upravil diesel dňa Str, 15.11.2006, 19:41, celkovo upravené 1



Str, 15.11.2006, 19:40
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
diesel píše:
Ako??? :shock: :shock: Skúšal som čo sa stane keď odpojím tú podtlakovú reguláciu a ten ventil EGR sa otvoril úplne. :shock: Alebo si ten bypas úplne odmontoval?,?

edit: začína mi dochádzať....asi mám prasknutú pružinu v tej membráne EGR a tade mi neustále unikajú plyny, ktoré by mali hnať turbo....vyhodím toho hajzla! :twisted:


tutoky taktoky aha:
Obrázok

len dobre zablendovať tú podtlakovú hadičku, aby nefučalo :-)
ale ak máš zlomenú tú pružinu, tak najprv opraviť a keď už tam budeš, tak vyčistiť.
A ono to nie je unikaním plynov ako takým, to funguje tak, že prio strednom pásme otáčok sa tá klapka otvára a prepúšťa časť výfukových plynov naspäť do sania. Zlepšujú sa tým vraj emisie a blablabla.
To, že turbo dostáva riadne cez p... a že tie plyny majú cez 400 stupňov a že obsahujú kopec bordelu, ktorý zasiera celé sanie... nikoho nezaujíma
aha takto:
Obrázok


Str, 15.11.2006, 19:40
Profil WWW
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
diesel píše:

O plniaci tlak turba sa stará tlakom spoza turba ovládaná membrána. Tá otvára prieduch spred turba rovno do výfuku.


tak, tak. a dá sa jej troch pomôcť :-D ale nerobil by so to

diesel píše:

EGR ovláda elektronika...ktorá reguluje podtlak...ktorý ovláda membránu...ktorá otvára prieduch plynov spred turba a prepúšťa ich za intercooler do sania. Tým núti motorznovu spalovať už spálené plyny a tým znižuje emisie. Čiže odstavením EGR sa neodstaví regulácia plniaceho tlaku. :wink:
Každopádne skúsim to zablokovať v uzavretom stave.


si bol nejaký rýchly. ja som ti smolil návod aj s fotkami, a ty takto :o :D


Str, 15.11.2006, 19:43
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Za ten návod ďakujem. :wink: Už sa neviem dočkať jak zatočím s tým EGR. :-D

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Str, 15.11.2006, 19:52
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Uto, 10.10.2006, 22:26
Príspevky: 322
Bydlisko: Benešovsko CZ
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Toto nemá s EGR nic společného, většina motorů TD, už od prvních Pajer r.v 85, měla totoi zařízení a neměli EGR. Slouží to k tomu že když stoupá tlak plnění turbem a dosáhne určité hranice tak se odevře v turbu kanálek, který pustí část výfukových plynů přímo do výfuku a né na turbínové kolo a tím se sníží otáčky turba i plnšníí motoru. Nastavením tužšího ovládání membránou docílíš vyšší plnící tlak. Ale je tam ještě pojistný ventil v sání, který by při nebezpečném tlaku v sání za turbem odfoukl aby nedošlo k poškození motoru. Když to budeš mít zablokovaný tak ti tento ventil bude stále odfukovat.

_________________
Když auto tak 4x4, teď si pujčuju Patrol GRY61 4.2TD, Mondeo II, 1.8TD janskrceny@seznam.cz tel. +420 723 485 738


Str, 15.11.2006, 19:53
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
HONZA.S píše:
Toto nemá s EGR nic společného, většina motorů TD, už od prvních Pajer r.v 85, měla totoi zařízení a neměli EGR. Slouží to k tomu že když stoupá tlak plnění turbem a dosáhne určité hranice tak se odevře v turbu kanálek, který pustí část výfukových plynů přímo do výfuku a né na turbínové kolo a tím se sníží otáčky turba i plnšníí motoru. Nastavením tužšího ovládání membránou docílíš vyšší plnící tlak. Ale je tam ještě pojistný ventil v sání, který by při nebezpečném tlaku v sání za turbem odfoukl aby nedošlo k poškození motoru. Když to budeš mít zablokovaný tak ti tento ventil bude stále odfukovat.


No veď hej. Si to prečítaj celé. Plniaci tlak turba je jedna vec a spätné sanie výfukových plynov vec druhá.


Str, 15.11.2006, 20:01
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
HONZA.S píše:
Toto nemá s EGR nic společného, většina motorů TD, už od prvních Pajer r.v 85, měla totoi zařízení a neměli EGR. Slouží to k tomu že když stoupá tlak plnění turbem a dosáhne určité hranice tak se odevře v turbu kanálek, který pustí část výfukových plynů přímo do výfuku a né na turbínové kolo a tím se sníží otáčky turba i plnšníí motoru. Nastavením tužšího ovládání membránou docílíš vyšší plnící tlak. Ale je tam ještě pojistný ventil v sání, který by při nebezpečném tlaku v sání za turbem odfoukl aby nedošlo k poškození motoru. Když to budeš mít zablokovaný tak ti tento ventil bude stále odfukovat.


Tu sú paralelne oba systémy. EGR takisto "púšťa žilou" výkonu.
Kontrola plniaceho tlaku prepúšťa hnacie plyny do výfuku.
EGR prepúšťa hnacie plyny do sania za intercooler.

Oba systémy "oslabujú" pohon turba.

edit:Palo, teraz si ma zase ty predbehol... :D

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Str, 15.11.2006, 20:01
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:06
Príspevky: 775
Bydlisko: slovensky grob
Odpoveď s citáciou
Poslať 
zle som to napisal EGR mam (mal som ) zaslepeny a klapku na vyfuku pritiahnutu aby to malo vecsi tlak .


Str, 15.11.2006, 21:22
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
patrik píše:
zle som to napisal EGR mam (mal som ) zaslepeny a klapku na vyfuku pritiahnutu aby to malo vecsi tlak .
Tak to si mal dosť odvážne "natunené". :wink: :D :shock:

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Str, 15.11.2006, 21:37
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:06
Príspevky: 775
Bydlisko: slovensky grob
Odpoveď s citáciou
Poslať 
islo ako gula ale viac ako 2900 otaciek som netocil . :-D pocitovo tak 10-15 koni naviac . a hlavne krutak :D


Str, 15.11.2006, 22:05
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:07
Príspevky: 907
Bydlisko: EU
Odpoveď s citáciou
Poslať 
A pri takomto "túnovaní"je životnosť motora,resp. turba kolko???


Str, 15.11.2006, 23:26
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 56 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: