Dnes je štvrtok 18. apríla 2024, meniny má Valér a zajtra Jela
Obmedzovač turba a EGR na VM 2.5TD
Autor |
Správa |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Pri "nedávnom" vŕtaní sa v motore som videl, že EGR ventil sa vlastne otvára v smere prúdenia plynov. Pri skúšaní pridávať plyn pri odpojenej podtlakovej hadičke som videl že plyny si ho otvárajú po určitom tlaku aj samé. Takže sa mi zdá, že nestačí len odpojiť a zaslepiť tú hadičku ale treba aj mechanicky zablokovať tú membránu. Aj pocitovo som nezaznamenal žiadnu zmenu po "len" odpojení podtlakovej regulácie. Alebo mám pružinu za membránou zoslabnutú? Vám to nejak výkonovo reaguje len odpojením podtlaku?
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Uto, 28.11.2006, 19:58 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4310 Bydlisko: ZA
|
nie, videl si správne
treba tam dať záslepku z plechu alebo niečoho
ja tam mám taký tenký oceľový plech
|
Str, 29.11.2006, 11:07 |
|
|
Jacko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:07 Príspevky: 907 Bydlisko: EU
|
A čo s tým vlastne získate?
|
Str, 29.11.2006, 11:50 |
|
|
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
palo-cherokee píše: nie, videl si správne treba tam dať záslepku z plechu alebo niečoho ja tam mám taký tenký oceľový plech
Dík, to som potreboval počuť.
2Jacko: Pár koníkov a nižšiu spotrebu....teoreticky. 8)
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Str, 29.11.2006, 13:36 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4310 Bydlisko: ZA
|
Jacko píše: A čo s tým vlastne získate?
ako píše Diesel, možno pár koníkov a menšiu spotrebu
ale hlavne menej bordelu v sacom potrubí a v turbe a tým menej
karbónu v motore a teda teoreticky dlhšiu životnosť atď... atď ....
ale zasa možno väčšie emisie (aj keď na EsTéKá to bolo v norme aj bez EGR)
Edit:
keď to zablokovanie EGR privádzača smradov do sania doplníš o otvorený KN filter namiesto reštriktívneho filterboxu nech sa motoru lepšie dýcha, k tomu nejaký ten chladič oleja aby sa nespotil a poladenú riadiacu jednotku - tak to ide jaxviňa
Naposledy upravil palo-cherokee dňa Str, 29.11.2006, 20:23, celkovo upravené 1
|
Str, 29.11.2006, 14:21 |
|
|
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Sacie potrubie som mal dole a môžem potvrdiť, že bolo zaprasené karbónom jak divá sviňa. Pre plnú hlavu iných problémov a hysterické tempo som sa vykašlal čistiť to.
Inak už len logicky vzaté je to humus. Predstavte si, že bežíte zadychčaní a niekto vám ešte do huby fúka smrad z výfuku. Tak sa asi cíti ten chudák motor.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Str, 29.11.2006, 16:58 |
|
|
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4612 Bydlisko: Hlavná dedina
|
diesel píše: Sacie potrubie som mal dole a môžem potvrdiť, že bolo zaprasené karbónom jak divá sviňa. Pre plnú hlavu iných problémov a hysterické tempo som sa vykašlal čistiť to. Inak už len logicky vzaté je to humus. Predstavte si, že bežíte zadychčaní a niekto vám ešte do huby fúka smrad z výfuku. Tak sa asi cíti ten chudák motor.
No to je hnus velebnosti. To su ale vymysli heh
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Str, 29.11.2006, 18:11 |
|
|
PEŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.02.2007, 18:42 Príspevky: 566 Bydlisko: senk
|
Martin 4 píše: EGR = Exhaust Gas Recycling = prepúšťanie časti výfukových plynov späť do sania. Účelom je ochudobniť nasávaný vzduch o kyslík a tým znížiť teplotu spalovania a tým aj produkciu oxidov dusíka (NOx) EGR ventil sa otvára iba v určitých režimoch. Jeho odstavením nič neskazíte, ale nezabudnite ho zase sfunkčniť pred emisnou kontrolou.
Nechapem preco, ved vyfuky by mali byt lepsie ak do motora nebude vhanany uz raz spaleny spinavy vzduch
|
Štv, 03.01.2008, 19:36 |
|
|
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Keď to už paco otvoril doplním čerstvú skúsenosť z emisnej a odstaveným EGR. Dosiahnuté hodnoty pri teste boli polovičné oproti prípustným...takže v pohode.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Štv, 03.01.2008, 19:45 |
|
|
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
Ono neviem presne ake su testy na emisnej, len viem ze sa to robi pri zvysenom zatazeni, resp. vyssich otackach. Tam sa uz recirkulacia autmaticky uplne vypina, preto tie polovicne hodnoty...
_________________ zelena mrdka
|
Štv, 03.01.2008, 21:42 |
|
|
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Nevím jak je to u dieselů ale má.li EGR benzín,tak se na místě neotevře. Otvírá se jen při dosažení provozní teploty a ustálený jízdě.
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Štv, 03.01.2008, 22:31 |
|
|
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Neviem aká je teória ale keď som experimentoval s EGR tak som si všimol, že aj pri odpojenej hadičke sa otváral od určitých otáčok len samotným tlakom plynov na klapku. Takže v prípade že je cez tú hadičku otváraný podtlakmi, niet sily ktorá by ho naopak zavrela. Jedine že by tou hadičkou bol privádzaný pozitívny tlak a ten ho cez memránu zatváral. O tom ale pochybujem.
Emisné testy na diesle u nás v kocúrkove merajú dymivosť na plnej knedle.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Pia, 04.01.2008, 10:31 |
|
|
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
Hejhej,naplno. Ono jeto o tom ze ked uz potrebujes maximalny vykon, potrebujes maximum kysliku, a ten vo vyfuku uz nemas, tak preto sa to v plnom zatazeni vypina. V podstate sa jedna o oteplovanie zmesy tymito plynmi, z toho vyplivaju mensie emisie tusim nespalenych uhlovodikov...
_________________ zelena mrdka
|
Pia, 04.01.2008, 12:25 |
|
|
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Hmm...otázka je jednoduchá: membrána EGR je ovládaná tlakom alebo podtlakom? Lebo ak podtlakom tak je jeho uzavretie aspon teda u ZJ 2,5TD vo vysokých otáčkach nemožné. Tuším sa na to pozriem...
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Pia, 04.01.2008, 15:44 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
Ovláda to podtlak.
EGR je na to, aby sa snížením obsahu kyslíka vo valcoch znížila teplota spaľovania a tým aj produkcia NOx.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Pia, 04.01.2008, 15:47 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|