4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Obmedzovač turba a EGR na VM 2.5TD
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=152&t=292
Stránka 2 z 4

Autor:  Martin 4 [ Štv, 16.11.2006, 1:21 ]
Predmet príspevku: 

EGR = Exhaust Gas Recycling = prepúšťanie časti výfukových plynov späť do sania. Účelom je ochudobniť nasávaný vzduch o kyslík a tým znížiť teplotu spalovania a tým aj produkciu oxidov dusíka (NOx) EGR ventil sa otvára iba v určitých režimoch. Jeho odstavením nič neskazíte, ale nezabudnite ho zase sfunkčniť pred emisnou kontrolou.

Potom je tam ešte ovládanie rozvádzača turba tou podtlakovou membránou to ste tu už rozmazali fest aj s poistným odfukom.

Ešte čakám kedy dôjde na radu Waste Gate zovaný tiež Pop-Off ventil :lol:

Autor:  Jacko [ Štv, 16.11.2006, 9:41 ]
Predmet príspevku: 

Maťko,ale ten pop-off ventil sa montoval asi iba do benziňákov nie? :shock:

Autor:  Martin 4 [ Štv, 16.11.2006, 9:59 ]
Predmet príspevku: 

pop-off ventil je na zníženie tlaku v sacom zberači pri prudkom znížení otáčok (typicky pri radení) Vtedy pop-off ventil odpustí tlak, aby zotrovačnosťou sa dotáčajúca turbinka nebola brzdená protitlakom vzniknutým po prudkom poklese odberu vzduchu motorom. Ventil sa otvorí aj na menej než sekundu, tlak sa zníži a pri nasledujúcom razantnom pridaní plynu je turbinka ešte roztočená a reaguje rýchlejšie = menej sa prejaví "turbodiera"

Principiálne a technicky nič nebráni montáži pop-off ventilu aj na dízel, ale ešte to nikto nepotreboval pretože dízle sa obvykle na razatnú akceleráciu nepoužívajú....

Autor:  patrik [ Štv, 16.11.2006, 15:42 ]
Predmet príspevku: 

neviem predal som :D :-D

Autor:  Xader [ Štv, 16.11.2006, 16:16 ]
Predmet príspevku: 

btw. pop-off ventil sa montuje uz nejaku dobu aj do dieslov ... na slovensku tusim niekde pri Kezmarku a v CR na kazdom rohu :D
staci zagooglit a najdete ...

Autor:  Jacko [ Štv, 16.11.2006, 23:13 ]
Predmet príspevku: 

čo by sme googlili,veď máme teba :twisted:

Autor:  Xader [ Štv, 16.11.2006, 23:20 ]
Predmet príspevku: 

kua to je tiez pravda :-D :-D :-D

http://www.ahc.cz/audiclub/forum.php?prispevek=12086

http://www.tuningklub.sk/forum_r.php?ff ... 12&rpage=3

Autor:  diesel [ Štv, 16.11.2006, 23:28 ]
Predmet príspevku: 

Neviete náhodou preložiť čo sa píše o tom "pop off" tutoľa pri tom senzore na tryske prvého válca? Angličtina nie moc dobrý ja. :oops:

Obrázok

Autor:  Milan [ Štv, 16.11.2006, 23:55 ]
Predmet príspevku: 

Take iste trysky su v mercedesoch,ale kablik tam nieje.Moj nazor;kedze cez vyvody ide prepadova nafta z trysky do trysky postupne po valcoch az do valca 1 ,odtial trubkou do nadrze,moze to byt senzor na rozsypanu alebo zadrenu trysku,kedze pri tlaku 110 atm ,115 atm nova.Pri novej nema ist z prepadu nic.Vychadzam z toho ze ten snimac je iba na prvom valci.Ak by to bolo na kazdom,je to uz o niecom inom.

Autor:  ludo [ Pia, 17.11.2006, 0:18 ]
Predmet príspevku: 

pop off - natáhnout bačkory (zemřít)
pop off - upláchnout
pop off - prásknout do bot
pop off - vybuchnout

Autor:  Milan [ Pia, 17.11.2006, 0:59 ]
Predmet príspevku: 

ludo píše:
pop off - prásknout do bot


Hovori sa,nozicky nozicky utekajte lebo vas oserem.
Ale k veci,trysky sa nastavuju na 150 az 158 atm a kablikom sa hlasi stav tlaku.Asi prepadovej nafty.

Autor:  diesel [ Pia, 17.11.2006, 8:37 ]
Predmet príspevku: 

Ten senzor je skutočne len na prvom válci. Má mať odpor 110 Ohmov +/-10 pri 20st...premerám. Postupnosť vstrekov do válcov je 1 3 4 2.

tu sú aj tie tlaky:
Obrázok

Autor:  palo-cherokee [ Pia, 17.11.2006, 11:56 ]
Predmet príspevku: 

diesleko, na 1. valci je senzor, ktorý hlási riadiacej jednotke, že ide vstrek. ten pop-off co je tam uvedený, znamená tlak, pri ktorom dôjde k otvoreniu ihlového ventilu trsky a vstreknutiu paliva do valca.
Ak ten údaj nesedí, nenatočíš motor a svieti check engine. Ale ak je v hajzli iná dýza, tak tá jednotka o tom nevie. Teda vie, ale iba v prípade, že by tam došlo k poklesu tlaku v celom systéme

Autor:  Milan [ Pia, 17.11.2006, 12:02 ]
Predmet príspevku: 

Vycital som z toho,
otacky 900,
vstrekovanie 1 3 4 2,
tlak vstrekovacieho cerpadla 400 - 450 atm.
tlak trysiek 150 - 158 atm.
Prepady trysiek su prepojene,ak jedna nebude dobre odstrekovat pojde to cez prvu a ta to bude signalizovat.Moj nazor.

Autor:  palo-cherokee [ Pia, 17.11.2006, 12:10 ]
Predmet príspevku: 

este doplnim: ten senzor na 1. tryske hovori pocitacu, ze kedy odpaluje 1. valec a od toho sa riadi aj management motora

Stránka 2 z 4 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/