Dnes je nedela 16. júna 2024, meniny má Blanka a zajtra Adolf
Jeep Cherokee VM - na tri válce...VYRIEŠENÉ
Autor |
Správa |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
![Odpoveď s citáciou Odpoveď s citáciou](./styles/wow_alliance/imageset/sk/icon_post_quote.gif)
Včera som tu špekuloval o EGR a dnes ráno mi náhle pri výjazde na asfaltku začal motor triast a stratil aj zvyšky výkonu. K tým pokusom s tlakom a EGR som sa ani nedostal. Motor začal dymiť svetlým dymom smrdiacim naftou. Voda nemizne teplota v poriadku, žiadne olejové škvrny. Olej v norme, tlak takisto, žiadne známky vody v ňom. Pri behu motora žiadne pazvuky...sičanie...prskanie...dranie až na to silné chvenie a permanentné vynechávanie jedného valca. Po kozultáciách so špecialistami(vďaka Pali a Miro ORC) to vizerá na ucpatú trysku nejakým svinstvom v nafte, závadu čerpadla, prasknuté krúžky alebo inú príčinu velkej straty tlaku v niektorom válci.
Potrebujem asi zmerať tlaky a overiť funkčnosť trysiek. Žial moj kontakt na človeka s tou stolicou zlyhal. Strášne potrebujem auto a nemôžem čakať do konca budúceho týždňa. Neviete niekto kto by mi to cez víkend preveril?
Resp. skúsim tie trysky rozobrať aj sám. Na čo dať pozor alebo je nejaký potrebný postup aby som to nedoriadil viac než je?
Každá rada nad zlato. ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
Naposledy upravil diesel dňa Štv, 23.11.2006, 20:28, celkovo upravené 2
|
Štv, 16.11.2006, 19:29 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3263 Bydlisko: Nitra
|
Vyzera to na trysku,urcite sa pridrela.Aj keby si ju rozobral a isla by rozchodit neviem ci ju dokazes vratit montazou na predpisany tlak bez skusacky trysiek.Nastartuj motor,nechaj na volnobeh a povoluj po jednej trubky pred tryskou.Ak sa povolenim trubky nezmeni chod motora tak ju mas.
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Štv, 16.11.2006, 20:20 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Milan píše: Vyzera to na trysku,urcite sa pridrela.Aj keby si ju rozobral a isla by rozchodit neviem ci ju dokazes vratit montazou na predpisany tlak bez skusacky trysiek.Nastartuj motor,nechaj na volnobeh a povoluj po jednej trubky pred tryskou.Ak sa povolenim trubky nezmeni chod motora tak ju mas.
Dík Milan, pred chvílou som sa tento postup dočítal v manuále. Zajtra skúsim. ˇUž mám plnú hlavu teórie v angličtine. ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Štv, 16.11.2006, 20:32 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
biker
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00 Príspevky: 1241 Bydlisko: Senica
|
Milan píše: Vyzera to na trysku,urcite sa pridrela.Aj keby si ju rozobral a isla by rozchodit neviem ci ju dokazes vratit montazou na predpisany tlak bez skusacky trysiek.Nastartuj motor,nechaj na volnobeh a povoluj po jednej trubky pred tryskou.Ak sa povolenim trubky nezmeni chod motora tak ju mas.
milan nemas ty nahodou dieselovy mercedes?
to len tak... ten postup mi je veelmi povedomy ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
|
Štv, 16.11.2006, 21:37 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
ten postup je popísaný v manuále ZJ r98, tak neviem čo stým má medveď.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Štv, 16.11.2006, 22:36 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
Pali
Učeň
Registrovaný: Ned, 12.11.2006, 19:38 Príspevky: 72 Bydlisko: okr.Bardejov
|
O autach viem málo,ale 4l benzín ked trhalo v nom,tak bolo v ri..i veko rozdelovača,palec,cievka-ono sa menilo aj čerpadlo lebo bol tlak 1,7 a mal byt 3.Naftak je niečo iné,ale............
|
Štv, 16.11.2006, 22:37 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3263 Bydlisko: Nitra
|
Biker mam.skor veteranov,ja MB 220 D a foter MB 200 D.
Diesel tak isto sa to robi aj na medvedoch.Moja specializacia su motory,ale nevozia sa na kolesach.
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Štv, 16.11.2006, 22:56 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
ludo
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 01.11.2006, 12:26 Príspevky: 424 Bydlisko: Bratislava
|
tak sa to robi na KAZDOM diesli...tak ako sa odpajaju fajky zo sviecok na benzinaku ak chcem vediet ci palia vsetky valce....
_________________ Grand Cherokee V8 4,7 WJ
Jeep Wrangler 2,5 YJ
|
Pia, 17.11.2006, 0:13 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3263 Bydlisko: Nitra
|
ludo píše: tak sa to robi na KAZDOM diesli...tak ako sa odpajaju fajky zo sviecok na benzinaku ak chcem vediet ci palia vsetky valce.... ![:smt023](./images/smilies/023.gif)
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Pia, 17.11.2006, 0:39 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
Jeepinka
Učeň
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 22:01 Príspevky: 49 Bydlisko: Nitra
|
![Odpoveď s citáciou Odpoveď s citáciou](./styles/wow_alliance/imageset/sk/icon_post_quote.gif)
diesel píše: Včera som tu špekuloval o EGR a dnes ráno mi náhle pri výjazde na asfaltku začal motor triast a stratil aj zvyšky výkonu. K tým pokusom s tlakom a EGR som sa ani nedostal. Motor začal dymiť svetlým dymom smrdiacim naftou. Voda nemizne teplota v poriadku, žiadne olejové škvrny. Olej v norme, tlak takisto, žiadne známky vody v ňom. Pri behu motora žiadne pazvuky...sičanie...prskanie...dranie až na to silné chvenie a permanentné vynechávanie jedného valca. Po kozultáciách so špecialistami(vďaka Pali a Miro ORC) to vizerá na ucpatú trysku nejakým svinstvom v nafte, závadu čerpadla, prasknuté krúžky alebo inú príčinu velkej straty tlaku v niektorom válci. Potrebujem asi zmerať tlaky a overiť funkčnosť trysiek. Žial moj kontakt na človeka s tou stolicou zlyhal. Strášne potrebujem auto a nemôžem čakať do konca budúceho týždňa. Neviete niekto kto by mi to cez víkend preveril? Resp. skúsim tie trysky rozobrať aj sám. Na čo dať pozor alebo je nejaký potrebný postup aby som to nedoriadil viac než je? Každá rada nad zlato. ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
A nemohol jednoducho skocit rozv.remen o jeden zub ?Stalo sa nedavno na 2.1 a chovalo sa to presne ako opisujes.
_________________ Toyota 4runner.......... neni co dodat.
|
Pia, 17.11.2006, 0:58 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
patrik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:06 Príspevky: 775 Bydlisko: slovensky grob
|
nema remen ale ozubene kolesa ![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
_________________ discovery td5
|
Pia, 17.11.2006, 1:17 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
Jeepinka
Učeň
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 22:01 Príspevky: 49 Bydlisko: Nitra
|
Tak uz viem preco to nikoho nenapadlo ![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
_________________ Toyota 4runner.......... neni co dodat.
|
Pia, 17.11.2006, 1:20 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
patrik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:06 Príspevky: 775 Bydlisko: slovensky grob
|
pohoda ked som mal xj s tymto motorom tak v servise sa nevedeli dohodnut ci tam je retaz alebo tie kola. lebo na vojageri /asi zle napisane/ je retaz koli hlucnosti.
_________________ discovery td5
|
Pia, 17.11.2006, 1:29 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
biker
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00 Príspevky: 1241 Bydlisko: Senica
|
diesel píše: ten postup je popísaný v manuále ZJ r98, tak neviem čo stým má medveď.
medved s tym ma to ze na nom som to robil tak isto,ale vseobecne by to malo plaitit pre vsetky diesle
este jedna finta:neviem ake ma VM cerpadlo ale ci sa nahodou to nepo.... som zistoval na mercedesi! ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif) ze som na volnobeh dvomi prstami len tak chytil kazdu trubku od cerpadla a kazda musi "tlakovat" rovnako. ked islo tri roztrhat a jedna nic tak nemusel byt problem v tryske ale mohlo to byt nieco s cerpadlom.potom uz prisiel na radu taky vynalez (kapilara) a tym sa zistilo viac.
2milan: ja som mal W123 200 D.ten bol slaby uz tak som vymenil motor.nemohol som zohnat 300 5valec tak som dal 240. auto v 100% stave som potom musel predat
teraz mam 190 D 2.5 diesel.. chyba mu turbo inak super.
|
Pia, 17.11.2006, 11:44 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4306 Bydlisko: ZA
|
Diesleko moj nazor je ze asi tako ako som hovoril. Pravdepodobne tryska. A ak to nezaznamenala elektronika, tak pokles tlaku nebude. takze moze byt upchata alebo "chcava"
Skus popovolovat jednotlive trubky a zistit ktora to je a potom ju vyber a skus vycistit
|
Pia, 17.11.2006, 12:06 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|