4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Jeep Cherokee VM - na tri válce...VYRIEŠENÉ
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=152&t=300
Stránka 1 z 5

Autor:  diesel [ Štv, 16.11.2006, 19:29 ]
Predmet príspevku:  Jeep Cherokee VM - na tri válce...VYRIEŠENÉ

Včera som tu špekuloval o EGR a dnes ráno mi náhle pri výjazde na asfaltku začal motor triast a stratil aj zvyšky výkonu. K tým pokusom s tlakom a EGR som sa ani nedostal. Motor začal dymiť svetlým dymom smrdiacim naftou. Voda nemizne teplota v poriadku, žiadne olejové škvrny. Olej v norme, tlak takisto, žiadne známky vody v ňom. Pri behu motora žiadne pazvuky...sičanie...prskanie...dranie až na to silné chvenie a permanentné vynechávanie jedného valca. Po kozultáciách so špecialistami(vďaka Pali a Miro ORC) to vizerá na ucpatú trysku nejakým svinstvom v nafte, závadu čerpadla, prasknuté krúžky alebo inú príčinu velkej straty tlaku v niektorom válci.

Potrebujem asi zmerať tlaky a overiť funkčnosť trysiek. Žial moj kontakt na človeka s tou stolicou zlyhal. Strášne potrebujem auto a nemôžem čakať do konca budúceho týždňa. Neviete niekto kto by mi to cez víkend preveril? :?

Resp. skúsim tie trysky rozobrať aj sám. Na čo dať pozor alebo je nejaký potrebný postup aby som to nedoriadil viac než je?

Každá rada nad zlato. :wink:

Autor:  Milan [ Štv, 16.11.2006, 20:20 ]
Predmet príspevku: 

Vyzera to na trysku,urcite sa pridrela.Aj keby si ju rozobral a isla by rozchodit neviem ci ju dokazes vratit montazou na predpisany tlak bez skusacky trysiek.Nastartuj motor,nechaj na volnobeh a povoluj po jednej trubky pred tryskou.Ak sa povolenim trubky nezmeni chod motora tak ju mas.

Autor:  diesel [ Štv, 16.11.2006, 20:32 ]
Predmet príspevku: 

Milan píše:
Vyzera to na trysku,urcite sa pridrela.Aj keby si ju rozobral a isla by rozchodit neviem ci ju dokazes vratit montazou na predpisany tlak bez skusacky trysiek.Nastartuj motor,nechaj na volnobeh a povoluj po jednej trubky pred tryskou.Ak sa povolenim trubky nezmeni chod motora tak ju mas.


Dík Milan, pred chvílou som sa tento postup dočítal v manuále. Zajtra skúsim. ˇUž mám plnú hlavu teórie v angličtine. :roll:

Autor:  biker [ Štv, 16.11.2006, 21:37 ]
Predmet príspevku: 

Milan píše:
Vyzera to na trysku,urcite sa pridrela.Aj keby si ju rozobral a isla by rozchodit neviem ci ju dokazes vratit montazou na predpisany tlak bez skusacky trysiek.Nastartuj motor,nechaj na volnobeh a povoluj po jednej trubky pred tryskou.Ak sa povolenim trubky nezmeni chod motora tak ju mas.


milan nemas ty nahodou dieselovy mercedes? :wink:

to len tak... ten postup mi je veelmi povedomy :D

Autor:  diesel [ Štv, 16.11.2006, 22:36 ]
Predmet príspevku: 

ten postup je popísaný v manuále ZJ r98, tak neviem čo stým má medveď.

Autor:  Pali [ Štv, 16.11.2006, 22:37 ]
Predmet príspevku: 

O autach viem málo,ale 4l benzín ked trhalo v nom,tak bolo v ri..i veko rozdelovača,palec,cievka-ono sa menilo aj čerpadlo lebo bol tlak 1,7 a mal byt 3.Naftak je niečo iné,ale............

Autor:  Milan [ Štv, 16.11.2006, 22:56 ]
Predmet príspevku: 

Biker mam.skor veteranov,ja MB 220 D a foter MB 200 D.
Diesel tak isto sa to robi aj na medvedoch.Moja specializacia su motory,ale nevozia sa na kolesach.

Autor:  ludo [ Pia, 17.11.2006, 0:13 ]
Predmet príspevku: 

tak sa to robi na KAZDOM diesli...tak ako sa odpajaju fajky zo sviecok na benzinaku ak chcem vediet ci palia vsetky valce....

Autor:  Milan [ Pia, 17.11.2006, 0:39 ]
Predmet príspevku: 

ludo píše:
tak sa to robi na KAZDOM diesli...tak ako sa odpajaju fajky zo sviecok na benzinaku ak chcem vediet ci palia vsetky valce....
:smt023

Autor:  Jeepinka [ Pia, 17.11.2006, 0:58 ]
Predmet príspevku:  Re: VM na tri válce...

diesel píše:
Včera som tu špekuloval o EGR a dnes ráno mi náhle pri výjazde na asfaltku začal motor triast a stratil aj zvyšky výkonu. K tým pokusom s tlakom a EGR som sa ani nedostal. Motor začal dymiť svetlým dymom smrdiacim naftou. Voda nemizne teplota v poriadku, žiadne olejové škvrny. Olej v norme, tlak takisto, žiadne známky vody v ňom. Pri behu motora žiadne pazvuky...sičanie...prskanie...dranie až na to silné chvenie a permanentné vynechávanie jedného valca. Po kozultáciách so špecialistami(vďaka Pali a Miro ORC) to vizerá na ucpatú trysku nejakým svinstvom v nafte, závadu čerpadla, prasknuté krúžky alebo inú príčinu velkej straty tlaku v niektorom válci.

Potrebujem asi zmerať tlaky a overiť funkčnosť trysiek. Žial moj kontakt na človeka s tou stolicou zlyhal. Strášne potrebujem auto a nemôžem čakať do konca budúceho týždňa. Neviete niekto kto by mi to cez víkend preveril? :?

Resp. skúsim tie trysky rozobrať aj sám. Na čo dať pozor alebo je nejaký potrebný postup aby som to nedoriadil viac než je?

Každá rada nad zlato. :wink:


A nemohol jednoducho skocit rozv.remen o jeden zub ?Stalo sa nedavno na 2.1 a chovalo sa to presne ako opisujes.

Autor:  patrik [ Pia, 17.11.2006, 1:17 ]
Predmet príspevku: 

nema remen ale ozubene kolesa :!:

Autor:  Jeepinka [ Pia, 17.11.2006, 1:20 ]
Predmet príspevku: 

Tak uz viem preco to nikoho nenapadlo :oops:

Autor:  patrik [ Pia, 17.11.2006, 1:29 ]
Predmet príspevku: 

pohoda ked som mal xj s tymto motorom tak v servise sa nevedeli dohodnut ci tam je retaz alebo tie kola. lebo na vojageri /asi zle napisane/ je retaz koli hlucnosti.

Autor:  biker [ Pia, 17.11.2006, 11:44 ]
Predmet príspevku: 

diesel píše:
ten postup je popísaný v manuále ZJ r98, tak neviem čo stým má medveď.


medved s tym ma to ze na nom som to robil tak isto,ale vseobecne by to malo plaitit pre vsetky diesle :-D
este jedna finta:neviem ake ma VM cerpadlo ale ci sa nahodou to nepo.... som zistoval na mercedesi! :wink: ze som na volnobeh dvomi prstami len tak chytil kazdu trubku od cerpadla a kazda musi "tlakovat" rovnako. ked islo tri roztrhat a jedna nic tak nemusel byt problem v tryske ale mohlo to byt nieco s cerpadlom.potom uz prisiel na radu taky vynalez (kapilara) a tym sa zistilo viac.

2milan: ja som mal W123 200 D.ten bol slaby uz tak som vymenil motor.nemohol som zohnat 300 5valec tak som dal 240. auto v 100% stave som potom musel predat :?
teraz mam 190 D 2.5 diesel.. chyba mu turbo inak super.

Autor:  palo-cherokee [ Pia, 17.11.2006, 12:06 ]
Predmet príspevku: 

Diesleko moj nazor je ze asi tako ako som hovoril. Pravdepodobne tryska. A ak to nezaznamenala elektronika, tak pokles tlaku nebude. takze moze byt upchata alebo "chcava"
Skus popovolovat jednotlive trubky a zistit ktora to je a potom ju vyber a skus vycistit

Stránka 1 z 5 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/