4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Jeep cherokee 2,5 TD - únik kvapaliny a neštartuje http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=152&t=3648 |
Stránka 1 z 4 |
Autor: | bacilpyrin [ Str, 06.02.2008, 11:53 ] |
Predmet príspevku: | Jeep cherokee 2,5 TD - únik kvapaliny a neštartuje |
Zistil som mohutný únik kvapaliny (asi pol litra na 100 km). Dal som skontrolovať motor, či nie je prasknutá hlava - chvála bohu hlava je na 99% v poriadku, vodná pumpa tiež. Ale zistil som, že pri zastavení mi uniká para spod kapoty (pri jazde nevidno - uniká asi pod auto). Keď otvorím kapotu nevidno nič para sa rozplynie a všetko je suché. Ani na jednej hadičke nevidno únik. Tak z toho som jeleň. Štartovanie - kto vymyslel to nádherné umiestnenie štartéra v XJ? nakoľko žhaviče žhavia v pohode, povedal som si, že začnem vyčistením štartéra. Pri odstránení hliníkovej fólie s vatou z kolena výfuku som prišiel o dva prsty. Pri odmontovávaní kolena výfuku som prišiel o ďalšie dva prsty a teraz sa s tým posledným snažím odmontovať samostatný štartér. |
Autor: | MARTINO [ Str, 06.02.2008, 12:06 ] |
Predmet príspevku: | |
Teraz sa len opytam ,,mudrejšich,, že či ma 2,5 TD ohrev vody motora? Ak ma tak Ti možem poradit. ![]() |
Autor: | jeepa [ Str, 06.02.2008, 12:19 ] |
Predmet príspevku: | |
Bohužel ohřev vody nemá. |
Autor: | Majod [ Str, 06.02.2008, 12:36 ] |
Predmet príspevku: | Unik Kvapaliny |
Ty máš VM -motor však? |
Autor: | palo-cherokee [ Str, 06.02.2008, 14:01 ] |
Predmet príspevku: | |
skontroluj viečko vyrovnávacej nádržky a tiež skontroluj závit na tej nádržke sem-tam to praskne tak zvláštne, že tam je mikrotrhlina v tom spoji, kde sa napája závit na nádobku a pri zvýšenom tlaku to odfučí preč. A za normálnych okolnosí to vyzerá v poriadku. Ak je to ono, tak len nová nádobka. Bohužiaľ, dá sa to objednať iba ako komplet - celá nádobka aj s vrchnákom aj s tým čidlom nízkej hladiny. Samostatne nie. Ad štartér - daj auto na zdvihák, tak aby bola predná náprava vo vzduchu. Vyhoď sanie. Odmontuj pravý silentblok motora - MOTOR TREBA ZAVESIŤ ALEBO ZAPRIEŤ !!! popovoľuj káble a ich uchytenia - potom sa to dá celkom dobre vybrať |
Autor: | bacilpyrin [ Str, 06.02.2008, 14:13 ] |
Predmet príspevku: | |
Presne tak VM motori priamo z lode z talianska. Akože motor pradie ako mačiatko pokiaľ je zohriaty a ťahúň je to tiež dobrý. Neštartoval - tak som premeral baterku bola vybitá - alternátor nedobíjal - odišiel regler. Altik (Nipon Denso) mi po mesiaci zháňania reglera (nechcel som kupovať starý altik, šak tam tiež regler nemusí byť na 100%) nakoniec opravili v Poľsku. Medzitým mi zmrzla baterka, takže som musel kúpiť novú. Aj tak slabo štartuje - nakoľko som žhaviče odskúšal podľa Vašich rád na fóre a tie bavia, predpokladám, že buď nestíha štartér, alebo padá nafta. keďže štartér musím tak či tak vyčistiť, začal som s ním. A tá voda - skúsim pozrieť veko vyrovnávacej nádoby, či gumičky nie sú zničené. |
Autor: | palo-cherokee [ Str, 06.02.2008, 14:47 ] |
Predmet príspevku: | |
bacilpyrin píše: Presne tak VM motori priamo z lode z talianska. Akože motor pradie ako mačiatko pokiaľ je zohriaty a ťahúň je to tiež dobrý. Neštartoval - tak som premeral baterku bola vybitá - alternátor nedobíjal - odišiel regler. Altik (Nipon Denso) mi po mesiaci zháňania reglera (nechcel som kupovať starý altik, šak tam tiež regler nemusí byť na 100%) nakoniec opravili v Poľsku. Medzitým mi zmrzla baterka, takže som musel kúpiť novú. Aj tak slabo štartuje - nakoľko som žhaviče odskúšal podľa Vašich rád na fóre a tie bavia, predpokladám, že buď nestíha štartér, alebo padá nafta. keďže štartér musím tak či tak vyčistiť, začal som s ním. A tá voda - skúsim pozrieť veko vyrovnávacej nádoby, či gumičky nie sú zničené. No, z lode alebo z generátora ![]() Ty máš aký rok výroby, že máš Denso altík? A bol to určite regler? Pokiaľ viem, regler je v riadiačke. ![]() Slabo štartuje - ako sa to prejavuje? Slabo točí alebo točí dobre ale slabo chytá? Skús pozrieť naftový filter, či nie je pripchatý. A niekedy tam býva taka závada, že sa zavzdušňuje cez odvzdušňovaciu zátku. Hore, na telese filtra, vedľa ručnej pumpičky, je taká plastová zátka. Je tesnená na O-krúžok. pod ňou je gulička. Tadiaľ sa to niekedy zavzdušňuje. Vymeň O-krúžok, prípadne daj aj teflonovú pásku na závit. A tá voda - tam gumičkám asi nebude nič. Ak, tak by som skôr hľadal tú prasklinu. |
Autor: | Majod [ Str, 06.02.2008, 14:55 ] |
Predmet príspevku: | unik |
Skus zistit ,či ti netlakuje hadice,osobne si myslim že je tesnenie pod hlavou resp hlavami prerazene.Ohadujem to na skodovacku diagnozu.Este sa ta spýtam ,ked stoji motor do rana ,mizne voda?Ak ano pri potoceni motora starterom mas pocit slabej baterky alebo zleho startera a po jednej až dvoch otačkach sa to zlepší? |
Autor: | bacilpyrin [ Str, 06.02.2008, 15:11 ] |
Predmet príspevku: | |
Ty máš aký rok výroby, že máš Denso altík? A bol to určite regler? Pokiaľ viem, regler je v riadiačke. ![]() R.v.1996 Altík Nipon Denso aj ja som sa čudoval, lebo na ruských stránkach píšu že tieto ročníky mali Bosch. Možno predošlý majiteľ vymenil. A regler - no maník v Ke, ktorý sa živý iba altíkmi a štartérmi mi vybral súčiastku z hlavy altíka s tým, že tento regulátor napätia je zlý. Tak mu verím. Bol to taký sivý plastový kus tvaru banánu s naletovaným niečim (odpor, dioda - nebolo to nijak značené). poliak to tiež nedementoval. A altik som si teraz dal premerať pod záťažou a nabija dobre. Slabo štartuje - ako sa to prejavuje? Slabo točí alebo točí dobre ale slabo chytá? Noooooo mám taký dojem, že slabo točí a dva krát mi ani nevyskočil pastorok - takže určite je to aj v tom. Zaujímavé je to hlavne v tom, že raz mi naskočí studený motor po dvoch dňoch státia skoro na šup 2 - 3 x pretočenie štertérom a potom neviem natočiť ani 3 x po 10 sekundách točenia ani teplý motor. A naskakuje mi niekedy po valcoch takže šípim že aj s naftou bude niečo. Skús pozrieť naftový filter, či nie je pripchatý. A niekedy tam býva taka závada, že sa zavzdušňuje cez odvzdušňovaciu zátku. Hore, na telese filtra, vedľa ručnej pumpičky, je taká plastová zátka. Je tesnená na O-krúžok. pod ňou je gulička. Tadiaľ sa to niekedy zavzdušňuje. Vymeň O-krúžok, prípadne daj aj teflonovú pásku na závit. Chcem skúsiť predradiť pred naftový filter priesvitný filter na hrubé nečistoty a na ňom uvidím, či sa zavzdušňuje. Ak hej - tak repas filtra. A tá voda - tam gumičkám asi nebude nič. Ak, tak by som skôr hľadal tú prasklinu.[/quote] Skúsim to zapeniť a uvidím. |
Autor: | bacilpyrin [ Str, 06.02.2008, 15:32 ] |
Predmet príspevku: | Re: unik |
Majod píše: Skus zistit ,či ti netlakuje hadice,osobne si myslim že je tesnenie pod hlavou resp hlavami prerazene.Ohadujem to na skodovacku diagnozu.Este sa ta spýtam ,ked stoji motor do rana ,mizne voda?Ak ano pri potoceni motora starterom mas pocit slabej baterky alebo zleho startera a po jednej až dvoch otačkach sa to zlepší? Hadice netlakuje, ani para nejde z výfuku a motor ide pekne - neklepoce, ani maslo nie je na krytke oleja - takže tesnenie ani hlava to nebudú. Voda mizne iba pri jazde. Baterka nová a nabitá - štartér točí slabo - zdá sa mi. |
Autor: | enduro [ Str, 06.02.2008, 16:23 ] |
Predmet príspevku: | |
Čo sa týka úniku kvapaliny, tak s tým skúsenosť nemám... Čo sa týka zlého štartovania, tak to je aj môj problém o ktorom som aj tu písal. Studený motor aj po týždni chytí na 2 zvrtky, zohriaty tak ako píšeš 3x po 10 sekúnd... Tipoval som to na opotrebované čerpadlo, niekde som sa dočítal, že skúsiť schladiť čerpadlo kýblom studenej vody (opatrne), ale to môj problém neriešilo... Potom som skúsil odpojiť konektor zo snímača teploty motora - výsledok sa dostavil, štartuje bez problémov aj zohriaty... Zrejme je chyba v nejakej jednotke, ktorá riadi dĺžku žhavenia v závislosti od teploty motora a okolitej teploty..., zatial som ju nehladal, lebo podla kábla od žhavičov to ide niekam pod palubku trochu vpravo od stredu, takže s tým počkám kým bude teplejšie... Skús to skôr, ako budeš dávať dole štartér... treba z konektora vytiahnuť takú poistnú sponu, až potom ide konektor odpojiť z čidla... |
Autor: | MARTINO [ Str, 06.02.2008, 17:13 ] |
Predmet príspevku: | |
jeepa píše: Bohužel ohřev vody nemá. Dobre tak ak nie je ohrev vody,tak Ti skusim poradit,len tak ,že ak Ti ide para a unika kvapalina ,tak nechaj naštartovany motor a sleduj či Ti niekde neslzi okolo niektorej hadice resp. nejakeho spoja a nasledne to kvapka na horuci vyfuk a tym padom sa hned vyparuje ,tak ja len tolko ![]() ![]() |
Autor: | Andrej [ Štv, 07.02.2008, 9:32 ] |
Predmet príspevku: | |
Dalšia vec skús prezreť všetky spoje ako hovorí Martino, mne tak unikala chladiaca, kvapkalo rovno na motor nikde ani škvrnka mokreho tým pádom. Nakoniec hadica to bol ahadica do splaňovača, málo dotiahnutá zo spodnej strany to tlačilo vodu. |
Autor: | jeepa [ Štv, 07.02.2008, 21:06 ] |
Predmet príspevku: | |
Tu nádobku bych neřešil.Muj motor tlakuje,tak už druhej rok jezdim s povolenou zátkou na ndobce a voda se nestráci a motor se ani nehřeje. |
Autor: | pfka1 [ Štv, 07.02.2008, 23:44 ] |
Predmet príspevku: | |
moja skusenost..kazda amerika co som mal tratila vodu,nejako som sa nedopatral kde, ked som to fyzicky nenasiel,ani som to nevyriesil ale stari majstri amerikanci ma vzdy upokojili ze to tak na amerikach chodi.../pozdravujem milana do nitri-opatoviec/ viem ze mas diesel-aby sa toho niekto zbytocne nechytil-za stojaceho auta tak ako pisu chalani zacni-hadice,eskapasky,expanska,zatka/niekedy sa vekom oslabi v nej pruzina,po odstaveni a vypnuti motora sa zvysi tlak a cez nu sa to vytrati do exp.nadoby,a teoreticky s nej von ako para/ |
Stránka 1 z 4 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |