Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 26.06.2025, 22:25
Dnes je štvrtok 26. júna 2025, meniny má Adriána a zajtra Ladislav, Ladislava




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 14 ] 
 Motor XJ 4,6i 
Autor Správa
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 07.10.2006, 15:53
Príspevky: 180
Bydlisko: Čadca
Odpoveď s citáciou
Takto krásne vyzerá motor od Harleya na XJ

Palino píše:
harley píše:
Včera jsem přivezl převrtanej blok s přebroušenou a uloženou klikou a s usazenejma pístama.Hned jsem ho stříknul,jak jsem měl v plánu. Bude v barevný kombinaci jako se dělají Magnum motory od Moparu. Oranžová,hlava a vana stříbrná a dekly černý :P 8) .

teď pracuju na hlavě :wink:

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Ta spodní fotka má reálnej odstín oranžový.



Tak už mi Harley pomaly pripravuje motor do XJ.



Mal by mať okolo 260 koní.

_________________
Jeep Cherokee 4,6i
Suzuki KQ 700


Uto, 23.01.2007, 14:09
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09
Príspevky: 646
Bydlisko: Praha
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Koně by tak nějak měly bejt ale hlavně ten krouťák! 450Nm!

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz


Uto, 23.01.2007, 14:17
Profil WWW
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 07.10.2006, 15:53
Príspevky: 180
Bydlisko: Čadca
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Takže ďalšia investícia, okrem motora bude,po prečítaní viaccerých príspevkov, sací filter+celý kit,sviečky, káble ale o tom sa už budem radiť s tebou.

_________________
Jeep Cherokee 4,6i
Suzuki KQ 700


Uto, 23.01.2007, 14:28
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09
Príspevky: 646
Bydlisko: Praha
Odpoveď s citáciou
Poslať 
:D
Je jedno krásný motorkářský přísloví:

"A biker´s work is never done!"

Tady platí taky! :-D

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz


Uto, 23.01.2007, 14:33
Profil WWW
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 07.10.2006, 15:53
Príspevky: 180
Bydlisko: Čadca
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Harley píše:
:D
Je jedno krásný motorkářský přísloví:

"A biker´s work is never done!"

Tady platí taky! :-D


Tak,.vzhľadom k tomu,že neovládam žiadny cudzí jazyk,asi mi to budeš musieť preložiť. :oops:

_________________
Jeep Cherokee 4,6i
Suzuki KQ 700


Uto, 23.01.2007, 14:42
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09
Príspevky: 646
Bydlisko: Praha
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Motorkářova práce nikdy nekončí.

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz


Uto, 23.01.2007, 15:28
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4605
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Slinty slinty toto je fakt pecka ach jo :-D to bude mazel. Pali bude teraz aj pri motore spávať :-D

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Uto, 23.01.2007, 17:18
Profil
Koumák

Registrovaný: Ned, 12.11.2006, 22:01
Príspevky: 184
Odpoveď s citáciou
Poslať 
parada :) a co tam este upravene okrem toho vrtania? kto to robil?


Uto, 23.01.2007, 20:08
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00
Príspevky: 1239
Bydlisko: Senica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Harley píše:
Motorkářova práce nikdy nekončí.


no toto je teda pravda 8) ziadny stock produkt nieje nikdy dost dobry 8)

Harley: :smt023 :smt023 tak toto je uz ine kafe-vazne profi :smt038

btw kolko stoji komplet prerabka origo motora na toto a co vsetko tam este bude lepsie ako na povodnom?

_________________
Zlatníctvo-Hodinárstvo


Str, 24.01.2007, 0:18
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09
Príspevky: 646
Bydlisko: Praha
Odpoveď s citáciou
Poslať 
:D Sem rád,že se líbí.

Je to běžná úprava ve státech. Je toho o tom mraky napsáno a je i několik variant a cest jak to udělat a co použít. Taky vzhledem k tomu,že amíci jsou v tuningu motorů jedničky,a taky velcí nadšenci,tak každá verze a typ úpravy je i odzkoušenej nejen v praxi ale i na motorový brzdě a tak se ví,jaká úprava bude mít jaký parametry.
Takže já jsem zvolil jednu s variant a tu jsem jen lehce doplnil o svoje výpočty a moje zkušenosti. Zase né nic zázračnýho a laboratorního jen takový zpreciznění některejch detailů.Konkrétně přesně sníženej blok,úpravený spal.prostor v pístu a přesně odměřená na minimu antidetonační omůrka(squish band).
Takže běžnej 4,0L blok se převrtá na třetí výbrus a použije se klika z Jeepový starý I6 4,2L. A taky 4,2 ojnice. Tahle klika má větší zdvih než čtyřlitrová ale aby nevyběhly zase písty ven s bloku,tak se použijí i kratší 4,2 ojnice. Takhle je ale zase píst moc nízko a tak se snižuje vršek bloku asi o 1,1mm,podle toho,jak byl blok přesně vyroben. Někdo to nechává utopený já ne.
Takhle vznikne obsah 4,6L (kdyby se to převrtalo na 6tej výbrus,tak je obsah 4,7L ale už není možnost dalšího výbrusu.)
Takže tohle je takovej základ úpravy.Klikovky a ojnice jsou mezi těmahle motorama plně záměný stejně jako ložiska.
Já klikovku a ojnici použil s Wagoneera( myslím 81rok? už si nepamatuju,co sme to s Martym koupili). Tu sem nechal zkontrolovat na magnetoskopii,stejně tak i blok, a pak přebrousit na plusový ložiska. Pak jsem to nechal v motorářský firmě,co se dělá výbrusy a broušení klikovek (f. Berk) uložit klikovku,ojnice a písty do motoru.
Ostatní je už na mě. Výběr vačky,zabrušení ventilů a tak vše co je k sestavení motoru třeba. Taky sem musel udělat povrchovku,protože bez toho by mě to nebavilo. :D . dělám barevnou kombinaci jako jsou od Moparu jejich natuněný Magnum motory ,tzn. oranžovej blok,stříbrná hlava a černý dekly.

Na týhle úpravě je hezká jedna věc. S venku se ten motor vůbec nezmění(technicky) vše na něj pasuje a nikdo větší obsah a výkon nevidí. Vše je dělaný s běžnejch ND na Jeep,žádnej spešl drahej tuning-díly. Jedině snad vačka od Crane ale ta je i u nás běžně dostupná. Navíc to funguje i stovární. Né ale tak efektivně.
Parametry tahle varianta má taky impozantní. Jsou na úrovni mý 5,9 V8. 250-270 Hp a 450-60Nm krouťák!

No a někdo se ptal na cenu. Já vím,na kolik mě to přišlo v dílech a v cenách práce,kterou sem musel zadat.není v tom moje snažení a některá drobotina.Taky spoustu věcí pro někoho přeháním a šlo by v některejch případech ušetřit ale já sem zvyklej takhle dělat.
Cena je na úrovni kompletní generálky stávajícího motoru.Takový fakt poctivý,kdy se mění vše.samozřejmě,nestojí to o tovíc,co mě stálo pořízení bloku-hlavy-klikovky a ojnic.To už většinou každej má když dělá generálku. Zase ale musí odstavit auto,a čekat,až se generálka dodělá.takhle se dá s autem furt jezdit a pak jen prohodit motory a původní motor ještě prodat.
Takže mě to přišlo na 40tis.Kč plus ještě jsou nutný větší vztřiky a ty příjdou asi do deseti tis..
Nedělám auto motory ale myslím,že je to cena průměrný generálky a vlastně vytvoření novýho motoru. O parametrech ani nemluvě.

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz


Str, 24.01.2007, 10:29
Profil WWW
Koumák

Registrovaný: Ned, 12.11.2006, 22:01
Príspevky: 184
Odpoveď s citáciou
Poslať 
sikovne vymyslene,tie zameny :-)
co si to upravoval na tom pieste? ukaz :-)
a nekombinuje sa toto aj prechipovanim, prip. s nejakou upravou sania?
lebo takto by som tipoval ,ze najviac zisku da ta vacka 8)


Štv, 25.01.2007, 16:11
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09
Príspevky: 646
Bydlisko: Praha
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Samozřejmě.Vačka dělá hodně v relativně sériovým motoru. Stejně tak i otevřený sání a dobrej vejfuk.

Písty normálně mají spalovací prostor v nich. Já musel kvůli kratším ojnicím,snížit vršek bloku( 1,1mm) aby písty byly na nule zároveň s blokem v horní úvrati a abych antidetonační mezírku která je mezi hlavou a pístem dostal na hodnotu maximálně 1,2mm. Jenomže zároven tím sem zvednul kompresní poměr přes 10:1 a to je moc pro silniční motor. Proto jsem jen udělal větší zahloubení v pístech a trochu vybral spalovací prostor v hlavě. Tím jsem se dostal na kompresi 9,2:1. Je to jednak počítaný a i odměřovaný biretou.
Nic zásadního.

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz


Štv, 25.01.2007, 19:23
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09
Príspevky: 646
Bydlisko: Praha
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Pár odkazů na tuhle úpravu:

www.jeep4.0performance.4mg.com/stroker.html

www.angelfire.com/my/fan/specs.html

http://www.jeep4.0performance.4mg.com/tech_specs.html

http://www.angelfire.com/my/fan/stroker.html

http://www.angelfire.com/my/fan/selection.html

http://www.angelfire.com/my/fan/prep.html

http://www.angelfire.com/my/fan/assembly.html

http://www.angelfire.com/my/fan/parts.html

http://www.angelfire.com/my/fan/updates.html

http://www.angelfire.com/my/fan/faqs.html

http://home.pacbell.net/jay_w007/Hesco_motor.html

http://home.pacbell.net/jay_w007/torque_specs.html

http://home.pacbell.net/jay_w007/dyno_sheet_text.html

http://www.madxj.com/MADXJ/technical/te ... ummary.htm

http://www.bc4x4.com/tech/bryce/stroker/stroker.cfm

http://www.bc4x4.com/tech/bryce/stroker/research.cfm

http://www.bc4x4.com/tech/bryce/stroker/assembly.cfm

http://www.bc4x4.com/tech/bryce/stroker/install.cfm

http://www.bc4x4.com/tech/bryce/stroker/epilogue.cfm

http://www.hescosc.com/shop.asp?action=cat&catID=7550

http://www.printroom.com/ViewAlbum.asp? ... m_id=48070

http://www.jpmagazine.com/techarticles/ ... er_engine/

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz


Štv, 25.01.2007, 19:38
Profil WWW
Koumák

Registrovaný: Ned, 12.11.2006, 22:01
Príspevky: 184
Odpoveď s citáciou
Poslať 
jeee co mi to robis? :smt142 toto sem budem chodit studovat mesiac :)


Štv, 25.01.2007, 23:46
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 14 ] 

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: