Dnes je pondelok 16. júna 2025, meniny má Blanka a zajtra Adolf
PLZ help neštartuje XJ2,1 diesel
Autor |
Správa |
gadzo
Koumák
Registrovaný: Ned, 04.05.2008, 4:55 Príspevky: 159 Bydlisko: BA
|
Neviem naštartovať.  Nažhavím, prvý krát akoby išlo chytiť a potom nič, len točí a ani prd. Po opätovnom nažhavení už nič. Skúšal som asi 10 min. a nebol cítiť ani smrad nafty. Môže to robiť palivové čerpadlo, prípadne zasratý filter, alebo čo by to mohlo byť? Doteraz štartoval na brnknutie. Olej motor nežere, imobilizér nemám.
_________________ Dacia Duster 1,5 dCi Mercedes SLK Opel Tigra
|
Uto, 25.11.2008, 13:35 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
gadzo píše: Neviem naštartovať.  Nažhavím, prvý krát akoby išlo chytiť a potom nič, len točí a ani prd. Po opätovnom nažhavení už nič. Skúšal som asi 10 min. a nebol cítiť ani smrad nafty. Môže to robiť palivové čerpadlo, prípadne zasratý filter, alebo čo by to mohlo byť? Doteraz štartoval na brnknutie. Olej motor nežere, imobilizér nemám.
Skus skontrolovať či je tlak na lište palivovej, neviem presne ako to má diesel (  ) prípadne či počuješ palivové čerpadlo, či ti neumrelo, či tlačí, skontroluj filter či nieje upchatý. Potom uf ja končím nejako v tomto renolt motore nevyznám, ale snád neičo mudre napíšu ty čo chovajú diesele
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Uto, 25.11.2008, 13:42 |
|
 |
gadzo
Koumák
Registrovaný: Ned, 04.05.2008, 4:55 Príspevky: 159 Bydlisko: BA
|
Palivove čerpadlo nie je poháňané od vačky?
_________________ Dacia Duster 1,5 dCi Mercedes SLK Opel Tigra
|
Uto, 25.11.2008, 13:50 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
gadzo píše: Palivove čerpadlo nie je poháňané od vačky?
To nefím ale asi bude, nemám detajlnejšií nákres motoru tak len tápam, to sa priznám.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Uto, 25.11.2008, 13:58 |
|
 |
Juro
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 12.12.2007, 23:16 Príspevky: 408 Bydlisko: Rybnik LV
|
Palivove č myslim že s rozvodoveho r.
_________________ LR Discovery 300tdi
|
Uto, 25.11.2008, 14:10 |
|
 |
laci73
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03 Príspevky: 553 Bydlisko: xx
|
1: odkalit filter ak sa da
2: skontrolovat zhavice ci dobre zhavia
3: tym ze sa vyrazne ochladilo.....prisady do nafty
4: moze ti spadovat nafta netesnostou palivoveho potrubia, to znamena ze je tam vzduchova bublina.
|
Uto, 25.11.2008, 18:01 |
|
 |
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 8014 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|

Juro píše: Palivove č myslim že s rozvodoveho r.
palivove cerpadlo mas v vo vstrekovacom cerpadle zabudovane,, ale predovsetkym skontroluj ci ti ide prud do volnobeznej elektromagnetickej trysky co mas na cerpadle, vzadu pri vysokotlakovych trubkach, a ked je prud tak pri zopnuti klucika na zapalovanie to musi kusok cvaknut, ale pocut to velmi slabo, potom skontroluj ci mas tlak paliva v privode do cerpadla a skus mu rucne dotlacit ak to mas vobec na palivovom filtru,navrchu ,posial mas origo americke tak nemas na tom, ak uz mas insi tak mozna mas na tom,ale kazdopadne skontroluj tlak ci mas v privode palivovej trubky co ide od filtra do vstrekovacieho cerpadla bud tou rucnou pumpickou co som spominal, alebo jeden nech startuje a pretaca s motorom a ty uvolni holander na cerpadle a uvidis ci tlaci naftu na prepade a ak rukou pumpujes tak na privode,,,, a takisto skontroluj vsetky zhaviace zhavice, bo ok ti 2 vypadli tak to nenatocis co sa zblaznis,,,uz ked len co 1na vypadnee mas problem zo startovanim,ale ked tebe nedymyy, tak mas problem s pryvodom paliva, a to skontroluj ako je vysie uvedene, a takisto skus kompresorom pretlacit vzduch od palivoveho filtra do nadrze ci nahodov privod neni upchaty, ,,,potom daj vediet ,,
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Uto, 25.11.2008, 18:02 |
|
 |
gadzo
Koumák
Registrovaný: Ned, 04.05.2008, 4:55 Príspevky: 159 Bydlisko: BA
|
Dík moc. Skúsim všetko. Motor dymí, keď pridám jak šlak, ale nežerie olej, tak neviem, či nie sú v ťahu trysky. Ale tryskami by to nemalo byť, lebo ako som písal, tak doteraz štartoval perfektne. Na filtri nemám žiadnu pumpu, ktorou by som mohol natiahnuť naftu. Ten kábel, čo ide k vstrekovaciemu čerpadlu som kedysi skúšal odpojiť a okamžite zhasol motor. Vyzerá to na to, že nedostáva palivo, lebo chytiť chce len prvý krát, potom už ani nemá snahu. Zajtra to pozriem, dám vedieť. 
_________________ Dacia Duster 1,5 dCi Mercedes SLK Opel Tigra
|
Uto, 25.11.2008, 18:37 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|

renoltový trachtór je ako každý starý trachtór.
To znamená, že pokiaľ má kompresiu a naftu, tak vrčí.
Predpokladám, že všetky remene sú na mieste, baterka je v richtiku a motor predtým išiel "normálne"
Predpokladám že žhaviče sú tiež v poriadku. Ak si si nie istý, tak ich vyšróbuj a pekne po jednom otestuj či žhavia. (závit na kostru a vrch na +12V) POZOR - majú celkom slušný odber, takže zvonkový drôt určite stačiť nebude .
ďalej :
Ak nevrčí, tak:
rýchly test dodávky paliva PO čerpadlo
potrebujeme:
1 žiarovka s káblikom alebo skúšačka, 1 PET fľaša alebo iná vhodná nádoba (lievik), hadica vhodného priemeru, nafta a nejaké tie kľúče, pomocník tiež nie je zlý.
postup:
skús, či po zapnutí kľúčika ide +12V na ovládanie elmag. ventilu čerpadla
AK ÁNO:
nasuň nachystanú hadicu jedným koncom na lievik a odpoj pôvodnú hadicu, ktorá privádza do čerpadla naftu a pripoj tam hadicu z lievika. Nalej tam naftu. Skús naštartovať. Ak nafta z lievika mizne, motor by mal chytiť.
Ak nie, skús odvzdušniť - povoľ holendre na tryskách a zatoč.
Ak nie, skús prečistiť ten elmag. ventil (ak nie tak výmena)
Ak vyššie uvedené viedlo k naštartovaniu renoltieho trachtóra, tak:
1. skontroluj filter - ak si ho nemenil, pred rokom, tak vymeň
2. skontroluj tesnosť príruby na filtri a gumičky okolo
3. ak máš na filtri (na jeho dekli) pumpičku (taká zátka šrobovacia, po odšrobovaní sa dá vytiahnuť) skontroluj, či tesní.
4. ak je tam pumpička, bude tam aj spätný ventil - ten tiež rád pustí a potom sa to zavzdušňuje
AK NIE: (ak nejde +12V do ventilu)
treba hľadať chybu v elektrike
núdzovo sa dá priviesť +12V z baterky priamo na ventil cez nejaký vhodný vypínač (aby bolo čím zdochnúť motor)
AK NIE (ak nič z toho nezabralo, prípadne nevieš ako ďalej)
tak sa radšej obráť na niekoho, kto sa vyzná v dieseloch.
Lebo ďalej to už asi bude o tryskách alebo čerpadle samotnom, a to sa moc samo-domo robiť nedá
|
Uto, 25.11.2008, 22:15 |
|
 |
gadzo
Koumák
Registrovaný: Ned, 04.05.2008, 4:55 Príspevky: 159 Bydlisko: BA
|
Ten elektromagnet na čerpadle cvakne. K nafte som sa ešte nedostal, len som pozeral na filtri tú pumpu. Mám tam len umelý šrób a vedľa z boku bazmek, kde sa dá pripojiť hadička. Na čerpadle, nad tým elektr. ventilom je niečo, čo vyzerá, že by v tom mohla byť nejaká membrána, ale je to zafixované farbou, tak nechcem do toho zbytočne rýpať - to je čo?
Z čerpadla ide ešte jedna hadica, ale nie ku filtru, ale niekde smerom dozadu auta - aj tam má byť nafta?
Jebne ma z toho črepa. Teraz som dorobil zadne brzdy a zase toto. 
_________________ Dacia Duster 1,5 dCi Mercedes SLK Opel Tigra
|
Štv, 27.11.2008, 15:07 |
|
 |
Juro
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 12.12.2007, 23:16 Príspevky: 408 Bydlisko: Rybnik LV
|
Chlape pokoj neuražaj jeep hlavu hore vlastnime hoby vozidlá ktore vyžaduju sem tam niečo, ja pokial su na to love čo žial  robim okolo neho rad a s chutou tak skus aj ty s elanom nech sa dari
_________________ LR Discovery 300tdi
|
Štv, 27.11.2008, 22:57 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Hold bohužial črepa z neho urobili len a len ludia, ktorý sa o to skor nestarali ako starali, pač tu povačšinou panovalo a asi aj panuje šak máš jeep ten musí vydržať. Na 90% vec čo sa tu rieši je len dosledok zanedbaného servisu nič viac, poznám to na vlastnej koži. 
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Štv, 27.11.2008, 23:10 |
|
 |
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3301 Bydlisko: Nitra
|
A nafta ti po odpojeni jednej trubky a pri startovani ide?
Tabacek,klidek,pohoda
Ta druha hadicka z cerpadla bude prepad nafty do nadrze.
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Štv, 27.11.2008, 23:35 |
|
 |
gadzo
Koumák
Registrovaný: Ned, 04.05.2008, 4:55 Príspevky: 159 Bydlisko: BA
|
Takže porucha nájdená. Palivový filter bol totálne upchatý. Postupoval som podľa Palyho, takže na odpojenú hadičku, ktorá ide do čerpadla som nastrčil lievik, kam som nalial naftu. Po zapnutí spínačky nafta hneď klesla, chvíľu som točil, dolieval naftu a na druhý krát chytilo. Prívod od nádrže je voľný, skúšal som prefúknuť, potom ťahať. Filter je objednaný, budem ho mať v pondelok za niečo cez 1400,-SK. (údajne na centrálnom sklade majú len dva kusy a ešte nikto ho nikdy neobjednával).
Super dík moc všetkým, špeciálna vďaka patrí palo-cherokee.

_________________ Dacia Duster 1,5 dCi Mercedes SLK Opel Tigra
|
Sob, 29.11.2008, 11:25 |
|
 |
MARTINO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45 Príspevky: 3143 Bydlisko: VYCHOD PO
|
gadzo píše: ... Filter je objednaný, budem ho mať v pondelok za niečo cez 1400,-SK. (údajne na centrálnom sklade majú len dva kusy a ešte nikto ho nikdy neobjednával). ...
Len sa opytam ,že ,,Palivovy filter ,, stoji 1400 sk?  ..sa mi zda nejak vela na Renault motor... 
_________________My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom. ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk
|
Sob, 29.11.2008, 13:06 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|