Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 11.05.2025, 7:52
Dnes je nedela 11. mája 2025, meniny má Blažena a zajtra Pankrác




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 55 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4  Ďalší
 Jeep cherokee 2,5 TD - únik kvapaliny a neštartuje 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 10:33
Príspevky: 747
Bydlisko: Trenčianske Teplice, Košice
Odpoveď s citáciou
Zistil som mohutný únik kvapaliny (asi pol litra na 100 km). Dal som skontrolovať motor, či nie je prasknutá hlava - chvála bohu hlava je na 99% v poriadku, vodná pumpa tiež. Ale zistil som, že pri zastavení mi uniká para spod kapoty (pri jazde nevidno - uniká asi pod auto). Keď otvorím kapotu nevidno nič para sa rozplynie a všetko je suché. Ani na jednej hadičke nevidno únik. Tak z toho som jeleň.

Štartovanie - kto vymyslel to nádherné umiestnenie štartéra v XJ? nakoľko žhaviče žhavia v pohode, povedal som si, že začnem vyčistením štartéra. Pri odstránení hliníkovej fólie s vatou z kolena výfuku som prišiel o dva prsty. Pri odmontovávaní kolena výfuku som prišiel o ďalšie dva prsty a teraz sa s tým posledným snažím odmontovať samostatný štartér.

_________________
Nikdy sa nehádaj s blbcom. Niekdo by si nemusel všimnúť, že je medzi vami rozdiel.

LAND ROVER Discovery II.


Str, 06.02.2008, 11:53
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45
Príspevky: 3143
Bydlisko: VYCHOD PO
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Teraz sa len opytam ,,mudrejšich,, že či ma 2,5 TD ohrev vody motora? Ak ma tak Ti možem poradit. :wink:

_________________
My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom.

ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk


Str, 06.02.2008, 12:06
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 13.12.2007, 8:55
Príspevky: 25
Bydlisko: Prostějov
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Bohužel ohřev vody nemá.

_________________
Jeep je super auto


Str, 06.02.2008, 12:19
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32
Príspevky: 647
Bydlisko: Ko PD
Odpoveď s citáciou
Ty máš VM -motor však?

_________________
UAZ,,Wrangler CRD


Str, 06.02.2008, 12:36
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
skontroluj viečko vyrovnávacej nádržky
a tiež skontroluj závit na tej nádržke
sem-tam to praskne tak zvláštne, že tam je mikrotrhlina v tom spoji, kde sa napája závit na nádobku a pri zvýšenom tlaku to odfučí preč.

A za normálnych okolnosí to vyzerá v poriadku.

Ak je to ono, tak len nová nádobka. Bohužiaľ, dá sa to objednať iba ako komplet - celá nádobka aj s vrchnákom aj s tým čidlom nízkej hladiny. Samostatne nie.

Ad štartér - daj auto na zdvihák, tak aby bola predná náprava vo vzduchu. Vyhoď sanie. Odmontuj pravý silentblok motora - MOTOR TREBA ZAVESIŤ ALEBO ZAPRIEŤ !!!
popovoľuj káble a ich uchytenia - potom sa to dá celkom dobre vybrať

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Str, 06.02.2008, 14:01
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 10:33
Príspevky: 747
Bydlisko: Trenčianske Teplice, Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Presne tak VM motori priamo z lode z talianska. Akože motor pradie ako mačiatko pokiaľ je zohriaty a ťahúň je to tiež dobrý. Neštartoval - tak som premeral baterku bola vybitá - alternátor nedobíjal - odišiel regler. Altik (Nipon Denso) mi po mesiaci zháňania reglera (nechcel som kupovať starý altik, šak tam tiež regler nemusí byť na 100%) nakoniec opravili v Poľsku. Medzitým mi zmrzla baterka, takže som musel kúpiť novú. Aj tak slabo štartuje - nakoľko som žhaviče odskúšal podľa Vašich rád na fóre a tie bavia, predpokladám, že buď nestíha štartér, alebo padá nafta. keďže štartér musím tak či tak vyčistiť, začal som s ním.

A tá voda - skúsim pozrieť veko vyrovnávacej nádoby, či gumičky nie sú zničené.

_________________
Nikdy sa nehádaj s blbcom. Niekdo by si nemusel všimnúť, že je medzi vami rozdiel.

LAND ROVER Discovery II.


Str, 06.02.2008, 14:13
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
bacilpyrin píše:
Presne tak VM motori priamo z lode z talianska. Akože motor pradie ako mačiatko pokiaľ je zohriaty a ťahúň je to tiež dobrý. Neštartoval - tak som premeral baterku bola vybitá - alternátor nedobíjal - odišiel regler. Altik (Nipon Denso) mi po mesiaci zháňania reglera (nechcel som kupovať starý altik, šak tam tiež regler nemusí byť na 100%) nakoniec opravili v Poľsku. Medzitým mi zmrzla baterka, takže som musel kúpiť novú. Aj tak slabo štartuje - nakoľko som žhaviče odskúšal podľa Vašich rád na fóre a tie bavia, predpokladám, že buď nestíha štartér, alebo padá nafta. keďže štartér musím tak či tak vyčistiť, začal som s ním.

A tá voda - skúsim pozrieť veko vyrovnávacej nádoby, či gumičky nie sú zničené.


No, z lode alebo z generátora :-)
Ty máš aký rok výroby, že máš Denso altík? A bol to určite regler? Pokiaľ viem, regler je v riadiačke. :shock:

Slabo štartuje - ako sa to prejavuje? Slabo točí alebo točí dobre ale slabo
chytá?

Skús pozrieť naftový filter, či nie je pripchatý. A niekedy tam býva taka závada, že sa zavzdušňuje cez odvzdušňovaciu zátku.
Hore, na telese filtra, vedľa ručnej pumpičky, je taká plastová zátka. Je tesnená na O-krúžok. pod ňou je gulička. Tadiaľ sa to niekedy zavzdušňuje. Vymeň O-krúžok, prípadne daj aj teflonovú pásku na závit.

A tá voda - tam gumičkám asi nebude nič. Ak, tak by som skôr hľadal tú prasklinu.

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Str, 06.02.2008, 14:47
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32
Príspevky: 647
Bydlisko: Ko PD
Odpoveď s citáciou
Skus zistit ,či ti netlakuje hadice,osobne si myslim že je tesnenie pod hlavou resp hlavami prerazene.Ohadujem to na skodovacku diagnozu.Este sa ta spýtam ,ked stoji motor do rana ,mizne voda?Ak ano pri potoceni motora starterom mas pocit slabej baterky alebo zleho startera a po jednej až dvoch otačkach sa to zlepší?

_________________
UAZ,,Wrangler CRD


Str, 06.02.2008, 14:55
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 10:33
Príspevky: 747
Bydlisko: Trenčianske Teplice, Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ty máš aký rok výroby, že máš Denso altík? A bol to určite regler? Pokiaľ viem, regler je v riadiačke. :shock:

R.v.1996 Altík Nipon Denso aj ja som sa čudoval, lebo na ruských stránkach píšu že tieto ročníky mali Bosch. Možno predošlý majiteľ vymenil. A regler - no maník v Ke, ktorý sa živý iba altíkmi a štartérmi mi vybral súčiastku z hlavy altíka s tým, že tento regulátor napätia je zlý. Tak mu verím. Bol to taký sivý plastový kus tvaru banánu s naletovaným niečim (odpor, dioda - nebolo to nijak značené). poliak to tiež nedementoval. A altik som si teraz dal premerať pod záťažou a nabija dobre.

Slabo štartuje - ako sa to prejavuje? Slabo točí alebo točí dobre ale slabo
chytá?


Noooooo mám taký dojem, že slabo točí a dva krát mi ani nevyskočil pastorok - takže určite je to aj v tom. Zaujímavé je to hlavne v tom, že raz mi naskočí studený motor po dvoch dňoch státia skoro na šup 2 - 3 x pretočenie štertérom a potom neviem natočiť ani 3 x po 10 sekundách točenia ani teplý motor. A naskakuje mi niekedy po valcoch takže šípim že aj s naftou bude niečo.


Skús pozrieť naftový filter, či nie je pripchatý. A niekedy tam býva taka závada, že sa zavzdušňuje cez odvzdušňovaciu zátku.
Hore, na telese filtra, vedľa ručnej pumpičky, je taká plastová zátka. Je tesnená na O-krúžok. pod ňou je gulička. Tadiaľ sa to niekedy zavzdušňuje. Vymeň O-krúžok, prípadne daj aj teflonovú pásku na závit.


Chcem skúsiť predradiť pred naftový filter priesvitný filter na hrubé nečistoty a na ňom uvidím, či sa zavzdušňuje. Ak hej - tak repas filtra.

A tá voda - tam gumičkám asi nebude nič. Ak, tak by som skôr hľadal tú prasklinu.[/quote]

Skúsim to zapeniť a uvidím.

_________________
Nikdy sa nehádaj s blbcom. Niekdo by si nemusel všimnúť, že je medzi vami rozdiel.

LAND ROVER Discovery II.


Str, 06.02.2008, 15:11
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 10:33
Príspevky: 747
Bydlisko: Trenčianske Teplice, Košice
Odpoveď s citáciou
Majod píše:
Skus zistit ,či ti netlakuje hadice,osobne si myslim že je tesnenie pod hlavou resp hlavami prerazene.Ohadujem to na skodovacku diagnozu.Este sa ta spýtam ,ked stoji motor do rana ,mizne voda?Ak ano pri potoceni motora starterom mas pocit slabej baterky alebo zleho startera a po jednej až dvoch otačkach sa to zlepší?


Hadice netlakuje, ani para nejde z výfuku a motor ide pekne - neklepoce, ani maslo nie je na krytke oleja - takže tesnenie ani hlava to nebudú.
Voda mizne iba pri jazde.
Baterka nová a nabitá - štartér točí slabo - zdá sa mi.

_________________
Nikdy sa nehádaj s blbcom. Niekdo by si nemusel všimnúť, že je medzi vami rozdiel.

LAND ROVER Discovery II.


Str, 06.02.2008, 15:32
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 27.11.2006, 22:58
Príspevky: 597
Bydlisko: Banská Štiavnica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Čo sa týka úniku kvapaliny, tak s tým skúsenosť nemám...

Čo sa týka zlého štartovania, tak to je aj môj problém o ktorom som aj tu písal. Studený motor aj po týždni chytí na 2 zvrtky, zohriaty tak ako píšeš 3x po 10 sekúnd... Tipoval som to na opotrebované čerpadlo, niekde som sa dočítal, že skúsiť schladiť čerpadlo kýblom studenej vody (opatrne), ale to môj problém neriešilo...

Potom som skúsil odpojiť konektor zo snímača teploty motora - výsledok sa dostavil, štartuje bez problémov aj zohriaty... Zrejme je chyba v nejakej jednotke, ktorá riadi dĺžku žhavenia v závislosti od teploty motora a okolitej teploty..., zatial som ju nehladal, lebo podla kábla od žhavičov to ide niekam pod palubku trochu vpravo od stredu, takže s tým počkám kým bude teplejšie...

Skús to skôr, ako budeš dávať dole štartér... treba z konektora vytiahnuť takú poistnú sponu, až potom ide konektor odpojiť z čidla...

_________________
Dodge Durango 3.6 FlexFuel Limited 2015
Ex: Jeep GrandCherokee Limited 2,5 TD 2" spacers, Rancho 5000
Ex: Jeep GrandCherokee Limited 5,9 LX V8 SelecTrac, Flowmaster, K&N
Ex: Jeep GrandCherokee Overland 4.7 H.O. Rancho 5000 1,5"


Str, 06.02.2008, 16:23
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45
Príspevky: 3143
Bydlisko: VYCHOD PO
Odpoveď s citáciou
Poslať 
jeepa píše:
Bohužel ohřev vody nemá.


Dobre tak ak nie je ohrev vody,tak Ti skusim poradit,len tak ,že ak Ti ide para a unika kvapalina ,tak nechaj naštartovany motor a sleduj či Ti niekde neslzi okolo niektorej hadice resp. nejakeho spoja a nasledne to kvapka na horuci vyfuk a tym padom sa hned vyparuje ,tak ja len tolko :oops: :wink:

_________________
My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom.

ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk


Str, 06.02.2008, 17:13
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4605
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Dalšia vec skús prezreť všetky spoje ako hovorí Martino, mne tak unikala chladiaca, kvapkalo rovno na motor nikde ani škvrnka mokreho tým pádom. Nakoniec hadica to bol ahadica do splaňovača, málo dotiahnutá zo spodnej strany to tlačilo vodu.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Štv, 07.02.2008, 9:32
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 13.12.2007, 8:55
Príspevky: 25
Bydlisko: Prostějov
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tu nádobku bych neřešil.Muj motor tlakuje,tak už druhej rok jezdim s povolenou zátkou na ndobce a voda se nestráci a motor se ani nehřeje.

_________________
Jeep je super auto


Štv, 07.02.2008, 21:06
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 30.01.2008, 6:38
Príspevky: 284
Bydlisko: krupina-/nemusite sa pfkovat -staci PETER,petko atd/
Odpoveď s citáciou
Poslať 
moja skusenost..kazda amerika co som mal tratila vodu,nejako som sa nedopatral kde, ked som to fyzicky nenasiel,ani som to nevyriesil ale stari majstri amerikanci ma vzdy upokojili ze to tak na amerikach chodi.../pozdravujem milana do nitri-opatoviec/ viem ze mas diesel-aby sa toho niekto zbytocne nechytil-za stojaceho auta tak ako pisu chalani zacni-hadice,eskapasky,expanska,zatka/niekedy sa vekom oslabi v nej pruzina,po odstaveni a vypnuti motora sa zvysi tlak a cez nu sa to vytrati do exp.nadoby,a teoreticky s nej von ako para/

_________________
ked to nejde silou,skus to este silnejsou silou...pripadne si precitaj navod na pouzitie...........REBELY FOREVER-AND YOU?(':smt134')


Štv, 07.02.2008, 23:44
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 55 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: