4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

liberty 2.5crd zimny start...
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=153&t=11871
Stránka 2 z 3

Autor:  RADOFFROAD [ Uto, 30.11.2010, 9:19 ]
Predmet príspevku: 

Citácia:
Oron72
PríspevokZaslal:
rado
to bolo na to zhavenie


jasne chapem, ale kua mne takto startovali aj v lete, hm...

Autor:  Andrej [ Uto, 30.11.2010, 10:06 ]
Predmet príspevku: 

Jo diagnostiku vieme aj tu v ZA.

A.

Autor:  palo-cherokee [ Uto, 30.11.2010, 12:07 ]
Predmet príspevku: 

tomo525 píše:
meral som...prud tam ide!! ale zhavilo to nejak dlho kontrolka zhavenia uz davno zhasla a do zhavicov isiel este asi 30 sek. prud....pockal som kym prestane a s PROBLEMAMI som nastartoval....



kontrolka je jedna vec a samotné žhavenie vec druhá. To že kontrolka zhasne znamená len signál pre vodičal, že môže štartovať. Ale žhaviče môžu dožhavovať ešte niekoľko minút po naštartovaní.
Takže ja by som sa primárne zameral na tie žhaviče že či naozaj žhavia tak ako treba.

Prípadne skús "nažhaviť" niekoľkokrát po sebe bez štartovania že čo to urobí

Autor:  OFFroad4wd [ Uto, 30.11.2010, 16:29 ]
Predmet príspevku: 

ako presne ti naskakuje motor? toči toči a nič? ako? tak lenivo alebo ide vyskočiť?

Autor:  tomo525 [ Uto, 30.11.2010, 21:35 ]
Predmet príspevku: 

OFFroad4wd: lenivo ako keby ta baterka mala dost a pri tom je nova ledva ledva zo 2 -3 razi pretoči motorom a nič, zopakujem a potom naskoči...

Autor:  palo-cherokee [ Uto, 30.11.2010, 22:39 ]
Predmet príspevku: 

pises ze "lenivo" toci motorom, nevladze.... lenze diesel (z principu funkcie) na nastartovanie potrebuje otacky.

skus inu baterku, pripadne zmeraj startovaci prud (ak mas ako)
Odber startera pri zohriatom motore max 200A , pri studenom max 350A
aky tam mas olej v motore? (nie znacka ale parametre)

Autor:  tomo525 [ Uto, 30.11.2010, 22:59 ]
Predmet príspevku: 

nooo skusim zmerat mam kde...olej mam 10W40

Autor:  palo-cherokee [ Uto, 30.11.2010, 23:45 ]
Predmet príspevku: 

pre 2,5crd je (podľa Chryslerového dokumentu MS-6395) ale predpis 5W30 syntetika :roll:

resp, píšu, že áno aj 10W40, ale iba vtedy ak spĺňa MS-6395 (čo asi žiadny EU olej tejto triedy nespĺňa) Pretože oil normy u nás a v US sú mierne posunuté.

Autor:  blahos [ Str, 01.12.2010, 0:08 ]
Predmet príspevku: 

tipujem to na štarter :D

Autor:  traktoristaa [ Pia, 03.12.2010, 12:13 ]
Predmet príspevku: 

Mne robilo to iste. Mam Xj 2,5Td. Pri -2-5 to zle startovalo(nepravidelny chod, 2-3 krat startovanie). Vymenili sa zhavice a zatial (pri -3) na prvy sup.

Autor:  bum [ Pia, 03.12.2010, 12:30 ]
Predmet príspevku: 

Skoro v každej predajni autobaterii máju merak na baterku zájdi nech ti zmerá max A a kapacitu ono pri autách čo neštartujú na ťuk aj nova baterka odíde

Autor:  elmino [ Pia, 03.12.2010, 14:56 ]
Predmet príspevku: 

tvoj problem bude najskor v baterii,no druhy v poradi je starer,mne to aj tocilo a nenaskocilo (cidlo zhavenia by to chcelo vymenit)zhavice premerane(vsetky rovnake hodnoty,rozdiel v ticicinach)vsetky ok.uz ma nebavilo kazde rano tanecny ritual okolo auta aby hajzel naskocil.dal som nove NGK a no problem.oni sa casom asi aj tie sviecky unavia a uz potom nafunguju ako maju.
PS:predam zhavice ako nove super cena :D :D

Autor:  tomo525 [ Uto, 21.12.2010, 21:34 ]
Predmet príspevku: 

takze chlopi konecne som sa dostal k autu...problem bol v baterii bol prerazeny clanok..... :roll: dakujem vsetkym za ochotu... :D

Autor:  rustycj [ Str, 22.12.2010, 15:06 ]
Predmet príspevku: 

ved si povedal ze mas novu baterku

Autor:  redbyron [ Pon, 16.01.2017, 16:53 ]
Predmet príspevku:  Re: liberty 2.5crd zimny start...

KJ - Síce 2,8 CRD 120kW (ca 160k km). No skúsim tu aby sme nezakladali nové vlákno.
Ca do nuly všetko v poriadku, pri nízkych teplotách -15 a viac je problém ho nahodiť. Ak stojí menej ako 8 hodín tak OK. Musím ho krútiť dlho. Valce nahadzuje postupne a musím mu pomáhať štartérom. Za autom smrad od nespálenej nafty. Príznaky sú na žhaviče. Každý má ca 0,5 ohmu, odber ca 13A za studena - pri krátkom pripojení na akumulátor. Baterka nie je nová ale vládze krútiť dlho (77 Ah Vartu som práve dal reklamovať, deň pred uplynutím záruky, bolo to ešte horšie - v mraze nahodila len ak bola tesne pred tým nabitá). Štartér menený pred dvomi rokmi (Ebay z Nemecka ca 130 € vypadá rovnako no nezaručím, že nie je Čína). Pulzy idú do žhavičov (merané osciloskopom). Kontrolka na prístrojovke nesvieti žiadna. Otázky: Sú v KJ 2,8 CRD vedené tie štyri káble z riadiaceho "relé" k žhavičom samostatne? Auto som kupoval staršie vraj sa tam používali karemické žhaviče (7V - ?) - ako poznám, že tam niekto nedal iné (12 V) žhaviče? Resp ak ich tam aj dal (ak ich vyskrutkujem a nejako identifikujem) ako poznám či je spínacie "relé" určené pre 12V alebo 7V žhaviče ? Podľa ktorého snímača teploty pozná riadiaca jednotka že je mu zima? Skúšal som jednoduchou diagnostikou - pri -2 st C hlásila teplotu motora +12 st C (merané cca po 5 hodinách od odstavenia motora). Ešte poznámka - Pri jazde po diaľnici v lete ak idem nad 120km/h a fúkne mu nárazový vietor tak sa pravdepodobne reštartuje riadiaca jednotka (vickrát to pípne). Že by vadná váha vzduchu? Môže mať vplyv na biedne studené štarty? Je pravda, že KJ 2,8CRD nemá kontrolku žhavenia? Budem vďačný za každú radu.

Stránka 2 z 3 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/