Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 20:55
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 2 ] 
 Liberty vs Terrano II 
Autor Správa
Učeň

Registrovaný: Uto, 15.10.2013, 7:43
Príspevky: 16
Odpoveď s citáciou
Vážne uvažujem nad KJ (Cherokee, Liberty). Nie som úplný začiatočník, neradím sa však ani medzi skúsených machrov. Prešiel som cez ARO 240 a teraz mám už pár rokov krátky Ford Maverick (Nissan Terrano II) 2,4i. Zatiaľ maximálna spokojnosť s druhým uvedeným. Používam ako druhé auto doma a víkendové výjazdy (huby, kopce s modelmi vetroňov, sem tam sa odreagovať), žiadny extra ťažký terén, boli však chvíle keď ma musel prísť vytiahnuť traktor. Chystám sa vymeniť Mavericka za niečo iné - hlavný dôvod je, že deti sú už väčšie než ja a chýbajú ďalšie dvere. Na dlhých Terranach mi vadia previsy a manželka odmieta veľký offroad (keď som na služobných cestách s prvým autom používa to ona do práce) a ja zas nechcem padnúť až na úplné SUV :-). Preto padla voľba na spomínané Liberty s manuálnou prevodovkou. Rozpočet je obmedzený tak, že staršie. Prešiel som veľa príspevkov v týchto fórach, tie však moje rozhodnutie skôr spochybňujú. Čítam o talianskych motoroch (mal som kedysi Fiata a už nikdy viac), JEEP poruchovosťou atď.
Moje otázky: - je 2,8 diesel tiež s Talianska? Robí sa 2,8 aj s manuálnou prevodovkou? Čo benzín 2,4i sú tam tiež remeňové rozvody? Nie je tu náhodou niekto kto mi vie zodpovedne ako (bývalý) majiteľ porovnať Terrano vs Liberty? Uzávierka ktorá je spomínaná pri Liberty (KJ) je predpokladám sériovou výbavou a asi je len medzinápravová, čiže oproti Terranu na priechodnosti nezískam. Ako je to s uzávierkou na náprave? Predpokladám, že v sériovej výbave nie je ani samosvor (zvýšená tuhosť) zadného diferenciálu. Dúfam, že u Liberty je aspoň elektronika typu ESP, ktorá by mohla chvíľami pomôcť (môj Maverick nemá). Dá sa ESP a LSD vôbec porovnávať?