Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 20:55
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 2 ] 
 Liberty vs Terrano II 
Autor Správa
Učeň

Registrovaný: Uto, 15.10.2013, 7:43
Príspevky: 16
Odpoveď s citáciou
Vážne uvažujem nad KJ (Cherokee, Liberty). Nie som úplný začiatočník, neradím sa však ani medzi skúsených machrov. Prešiel som cez ARO 240 a teraz mám už pár rokov krátky Ford Maverick (Nissan Terrano II) 2,4i. Zatiaľ maximálna spokojnosť s druhým uvedeným. Používam ako druhé auto doma a víkendové výjazdy (huby, kopce s modelmi vetroňov, sem tam sa odreagovať), žiadny extra ťažký terén, boli však chvíle keď ma musel prísť vytiahnuť traktor. Chystám sa vymeniť Mavericka za niečo iné - hlavný dôvod je, že deti sú už väčšie než ja a chýbajú ďalšie dvere. Na dlhých Terranach mi vadia previsy a manželka odmieta veľký offroad (keď som na služobných cestách s prvým autom používa to ona do práce) a ja zas nechcem padnúť až na úplné SUV :-). Preto padla voľba na spomínané Liberty s manuálnou prevodovkou. Rozpočet je obmedzený tak, že staršie. Prešiel som veľa príspevkov v týchto fórach, tie však moje rozhodnutie skôr spochybňujú. Čítam o talianskych motoroch (mal som kedysi Fiata a už nikdy viac), JEEP poruchovosťou atď.
Moje otázky: - je 2,8 diesel tiež s Talianska? Robí sa 2,8 aj s manuálnou prevodovkou? Čo benzín 2,4i sú tam tiež remeňové rozvody? Nie je tu náhodou niekto kto mi vie zodpovedne ako (bývalý) majiteľ porovnať Terrano vs Liberty? Uzávierka ktorá je spomínaná pri Liberty (KJ) je predpokladám sériovou výbavou a asi je len medzinápravová, čiže oproti Terranu na priechodnosti nezískam. Ako je to s uzávierkou na náprave? Predpokladám, že v sériovej výbave nie je ani samosvor (zvýšená tuhosť) zadného diferenciálu. Dúfam, že u Liberty je aspoň elektronika typu ESP, ktorá by mohla chvíľami pomôcť (môj Maverick nemá). Dá sa ESP a LSD vôbec porovnávať?
Vopred vďaka za akékoľvek info.
P.S Netrafil som sa do priečinka malo to byť v sekcii KJ 2002-2013.


Str, 16.10.2013, 17:30
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Liberty je relatívne "malé" auto - aspoň poodľa mňa. Nemá to nijak veľký kufor, oproti XJ skoro žiadny. Neviem ako krátky Maverick, nedokážem to porovnať.

2,5CRD a 2,8 CRD je VM Motori z Talianska, ale zatiaľ sa to nijak závažne nekazí. Jedno aj druhé je celkom podarené. XY 2,8 vrčí vo Wrangleroch relatívne bez problémov. Remeňový rozvod, pozor na intervaly výmeny. Olej detto.

2,8 s manuálom sa robí - je tam 6° prevodovka NSG370. Ale osobne by som radšej automat.
2,4DOHC benzín je taký "vysavač" :-) A áno, rozvody sú remeňom. Asi najlepší motor pre Liberty je 3,7 benzín. Nevýhoda je malý kufor a teda horšie riešiteľné prípadné LPG.

Uzávierka je len medzinápravová a aj to nie pri všetkch modeloch.
2,4 benzín a 2,5CRD mala len prídavku command trac - bez medzinápravového difu (ako terrano)
Selectrac len pre 3,7 a 2,8, najčastejšie len s A/T. S manuálom príplatkovo.
Vzadu môže/nemusí byť lamelové LSD. ESP to nemá, to je až od modelu KK.

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Uto, 19.11.2013, 12:20
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 2 ] 

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: