Dnes je piatok 9. mája 2025, meniny má Roland a zajtra Viktória
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 15 ] |
|
nastavitelne ramena??????????
Autor |
Správa |
panak331
Učeň
Registrovaný: Štv, 10.03.2016, 23:49 Príspevky: 78 Bydlisko: Puchov
|
Zdravim chcem sa spytat mam podvozok Rc 4 palcovy s nastavitelnymi ramenami a mam taky problem ze neviem ako mam nastavit ramena aby to bolo dobre  gumy mam 31 zatial som to len tak od oka  ale este to nemam dokoncene neda sa ta dlzka toho ramena niako vypocitat alebo ako sa to robi taketo cosi robim prvy krat diki za kazdu radu 
_________________ Jeep Grand Cherokee ZJ 1996 5,2 V8
|
Uto, 20.09.2016, 22:26 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
meter, uhlomer, geometria uhol kardanu je nadradený záklonu čapu
|
Uto, 20.09.2016, 22:35 |
|
 |
panak331
Učeň
Registrovaný: Štv, 10.03.2016, 23:49 Príspevky: 78 Bydlisko: Puchov
|
 neexistuje niaka miera napr spodne zadne rameno pri 31 gumach ma byt tolko a tolko cm vyhol by som sa x hodinam nervov a nadavania a usetril by so vela casu  alebo neda sa to niak vyratat pretoze to robim doma svojpomocne na zemi a zdvihut auto povolit rameno vysrobovat alebo zasrobovat dat rameno naspet polozit auto pozriet na to a zistim ze to neni ono a znova... Keby mam zdvihak tak je to o inom Mne sa zda ze zadne gumy mam stale moc pri prahu dveri je tam medzera tak 4cm to asi neni dobre či? Cital som aj navod na montaz ale tam nic neni 
_________________ Jeep Grand Cherokee ZJ 1996 5,2 V8
|
Uto, 20.09.2016, 23:27 |
|
 |
Medvedev
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 24.07.2014, 14:21 Príspevky: 996 Bydlisko: Bratislava
|
Načo dvyhas auto koli ramenam? Lahnes pod auto a das dole rameno. Ne? Teda ak nemáš jamu.
_________________ Jeep Grand Cherokee 5,9 v8, gear ratio 4.56 , Np 242 1995, Magnaflow metallic cat, Flowmaster 50, ARB locker, Prins Lpg, HUG 5409 FI AIRGAP kit, HUG 5504 BIG GULP THROTTLE BODY, Suzuki GSX S 1000
|
Uto, 20.09.2016, 23:54 |
|
 |
panak331
Učeň
Registrovaný: Štv, 10.03.2016, 23:49 Príspevky: 78 Bydlisko: Puchov
|
jamu nemam trochu to musim vzdy zdvihnut lebo je tam zly pristup ja som to myslel tak ze ak ma niekto taky podvozok ze to zmera je to tolko a tolko cm a funguje mu to dobre tak by som to skusil tak nastavit a uvidi sa ci to bude ok alebo este je sada od rc tiez 4 palcovy kit a tam su pevne ramena nie stelovacie a na tych pevnych musi byt niaka dlzka. napr:http://www.escape4x4.cz/podvozek-rough-country-lift-kit-nitro-jeep-grand-cherokee-zj-4-ramena/d-72413/
_________________ Jeep Grand Cherokee ZJ 1996 5,2 V8
|
Str, 21.09.2016, 0:40 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
No nie každý tu má zrovna RC podvozok.
Druhá vec dve rovnaké autá nemusia byť rovnaké.
Ale v zásade po takomto lifte budeš mať vždy koleso bližšie k prahu, nakoľko ak by si ho mal vycentrované tak v predu ti narazí do panhardky a v zadu ti to škrtne o nádrž, alebo jej kryt ak máš.
V zásade predné oproti serii predlž cca 15mm zadné na dlžku oko-oko na 440mm. Ak máš aj horné štelovacie tak budeš predlžovať aj tie. Tam je nadradený uhol sklonu kardanu pred uhlom záklonu ako už aj Palochero písal.
Ono nie je presne dané že to bude toľko a toľko sú len nejaké odporúčané hodnoty a potom sa to dolaďuje. Kvalitnejšie podvozky majú vždy dané o koľko máš predlžiť ramená horné aj dolné na východziu pozíciu.
A každé auto je iné, vezie inú prídavnú hmotnosť (narádie, výbava atď.). Máš pevnosťák je to iné.
A.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Str, 21.09.2016, 8:35 |
|
 |
indian
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 25.12.2013, 16:15 Príspevky: 556 Bydlisko: Bratislava
|
v instalacnom manualy ku RC mas presne napisane, kolko inchov " ma mat kazde rameno, preratas na cm a nastavis. zbytocne spekulovat na uhlami, ked sa tomu nerozumies.
vsade sa pise, ze uhol kardanu je dolezitejsi ako zaklon ale nie je to uplne pravda. ked nastavis uhol kardanu na presne, zaklon je tak mimo, ze to ide cele zle. treba najst kompromis medzi zaklonom a uhlom kardanu, aby boli vibracie co najmensie a zaroven auto drzalo stopu a netancovalo po ceste zlava do prava (zaklon)
_________________ Jeep Cherokee XJ 5.3
|
Str, 21.09.2016, 8:42 |
|
 |
panak331
Učeň
Registrovaný: Štv, 10.03.2016, 23:49 Príspevky: 78 Bydlisko: Puchov
|
tak dneska som akosi zlozil zadnu napravu a vypada to celkom ok este uvidim ako sa to bude chovat v terene. uhol kardanu som kdesi cital ze ma byt cca 7 stupnov,je to tak ci sa mylim? zadne ramena su horne aj dolne stelovacie ale predne su stelovacie iba dolne,tie horne co su tam seriove budeu asi kratke rozmyslal som nad tym ze by som v nich vymenil silentbloky nadvaril ich na potrebnu dlzku a trochu spevnil mozem to tak spravit ci je to kravina inak diki za odpovede
_________________ Jeep Grand Cherokee ZJ 1996 5,2 V8
|
Str, 21.09.2016, 23:07 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Pri 4" lifte sú rozhodne seriové horné ramená krátke.
Otázne či by som sa s nimi babral alebo ak si zručný a máš vybavenie prípadne dostupné vybavenie u niekoho nespichol nové ramená.
To Indián: no ak vybruje kardan nie moc dobré, rýchlo rozmlátiš kríže. A ono je to tak že pri 2" lifte to moc neriešiš, pri 3,5" lifte pri podvozku RE sa s tým pohráš a je to stále čosi v norme čo sa týka záklonu, pri 4,5" lifte od RE už je lepšie mať v kľude kardan, záklon je dosť na hranici, ale ešte jazditeľné. Všetko nad je bohužiaľ problém nakoľko musíš pri tom uhle riešiť kardan a bez pootočenia C-úchytov na náprave je to na ceste tragédia. Najlepšie na tom je staré pred faceliftové zj 5,2 nakoľko ma tuším najdlhší predný kardan, nevýhoda že na náprave je homoklb. a má menší rozsah výsuvu. Tak či tak je vždy cítiť nejaké to zhoršenie jazdných vlastností oproti serii.
A.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Štv, 22.09.2016, 9:06 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
všetko čo tu píšu hlapci je pekné a v zásade aj pravdivé. Samozrejme staviteľné ramená sú pri tomto lifte nutnosť. Ako som už písal uhol kardanu je nadradený záklonu ale v praxi sa ide na kompromis Otočenie C-čiek na náprave je správne (ale prácne a náročné) riešenie V prípade ZJ stačí vymeniť prednú nápravu za high pinion a vyhráš skoro 4° na uhle kardanu a tým pádom sa pri správnom nastavení ľahko dostaneš do tolerancie pre obe hodnoty 
|
Štv, 22.09.2016, 9:58 |
|
 |
panak331
Učeň
Registrovaný: Štv, 10.03.2016, 23:49 Príspevky: 78 Bydlisko: Puchov
|
ramena prerobit neni problem,doma mam sustruh takze by som mohol sprabvit aj nove,zobral kus niakej hrubostennej trubky na sustruhu by som spravil oka na silendbloky tie tam navaril nalisujem silendbloky a hotovo len si to musim presne zmerat dlzku ramena aby bol uhol kardanu co najlepsi. a chcel by som aj prerobit uchyt + cap na painhardke namiesto capu tam dat silendblok a je po problemoch s capom len neviem aky silendblok tam mam dat z coho by tam pasoval? alebo este ma napadlo neviem ci to neni kravina ale skusit dat na horne ramena na jednu stranu a na painhardku namiesto capu unibal?unibally sa daju kupit len bude asi problem vyrobit pre ten uniball oko je tam matka a zavit vo vnutry  ale dalo by sa to spravit ci? 
_________________ Jeep Grand Cherokee ZJ 1996 5,2 V8
|
Štv, 22.09.2016, 12:49 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
objavil si ameriku unibal na panhardke vozim xy rokov. a nie som sam to iste plati pre horne ramena a mame aj navarovacie unibaly hotove
|
Štv, 22.09.2016, 17:53 |
|
 |
panak331
Učeň
Registrovaný: Štv, 10.03.2016, 23:49 Príspevky: 78 Bydlisko: Puchov
|
Krištof Kolumbus sa moze schovat  aka je cena tych navaracich uniballov a este by som potreboval tlmic riadenia od rubiconu ak ho mate tak za kolik. a repas capov na tyci riadenia oplati sa to robit vydrzi to alebo kupit rovno novu tyc. diki a ak sa da poslite foto tych unibalov 
_________________ Jeep Grand Cherokee ZJ 1996 5,2 V8
|
Štv, 22.09.2016, 22:55 |
|
 |
Jano cherokee
Učeň
Registrovaný: Štv, 05.09.2019, 23:18 Príspevky: 10
|
Pozdravujem, chcel by som sa opýtať menil som spodne rameno na Jeep liberty a bohužiaľ som si nepozrel ako bolo tam založené staré a keď som to skladal a čistil podložky mastil šriby zistil som že sa to šteluje, neviete mi prosím poradiť ako to ma bit, za info ďakujem. Rameno je klasické tov výroba.
|
Ned, 15.03.2020, 11:14 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
No ako to má byť Ti povie geometria, doma s tým nič neurobíš pokiaľ si si nepoznačil polohu ofsetu na spodnej štelovacej skrutku. Musíš na geometriu a tam doladiť aby sedel odklon.
A.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pon, 16.03.2020, 9:41 |
|
 |
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 15 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|