Dnes je piatok 9. mája 2025, meniny má Roland a zajtra Viktória
Autor |
Správa |
fajer
Proviantak
Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32 Príspevky: 887 Bydlisko: trencin
|
nakolko som ja mal drobne vybracie s kardanu v zadu , rieseny taktiez dvojkriz pri redukcke a do diffu jedeen kriz, zasiel som na rozum za SPRTKOM do ALEX kardanservisu ZA a islo sa studovat do knih a tabuliek.
strukturalna rada v knihach bola :
dvojkriz rozklada za predpokladu spravnej funcie stredovej gule uhol sklonu na 1/2 = ak zaklon kardanu voci redukcke je 10st., tak uhlkazdeho s dvoch krizov je 5st. , pricom uhol uvodneho a koncoveho kriza maju byt rovnake ...
TZN. ze uho diffu voci kardanu ma byt vzdy polovica uhla kardanu voci redukce. Cize ani obr. A ani obr. B nieje koser...
obrazok A je uplne na prd nakolko kardan nemoze pracovat bez zaklonu - diff-kardan.
obrazok B je spravny v pripade pouzitia jednoduchych krizov na oboch koncoch.
v pripade nejasnosti kontaktujte : Robert SRTKA ; http://www.kardanservis.sk/
_________________ KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,
|
Ned, 11.01.2009, 9:26 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
OK. Dakujem. Vyskusam to nastavit tak ako popisujes.
|
Ned, 11.01.2009, 10:23 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
fajer, najprv sa mi zdalo to čo Ti v tom kardanservise povedali ako blbosť, ale čím dlhšie som nad tým rozmýšlal tým je mi jasnejšie že je to presne tak. Potom ale všetky tie nákresy, ktoré všetci poznáme, sú hrubo neúplné ak nechcem povedať že vadné. Až teraz mi je jasné že dvojkríž umožňuje a zároveň vyžaduje dvojnásobný uhol zalomenia kardanu oproti strane s jednoduchým krížom. Vďaka za uvedenie veci na správnu mieru. 
|
Ned, 11.01.2009, 10:40 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Mohli by ste to niekto nakreslit ?
|
Ned, 11.01.2009, 11:21 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
hned to bude...
|
Ned, 11.01.2009, 11:33 |
|
 |
pinno
Začínajúci koumák
Registrovaný: Štv, 19.10.2006, 19:18 Príspevky: 101 Bydlisko: Kysucký Lieskovec
|
no to som aj ja zvedavý lebo mam s toho guláš
|
Ned, 11.01.2009, 11:42 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
čísla sú ako príklad...a samozrejme schematicky...
nejde o ne, ale o ich vzájomný pomer

|
Ned, 11.01.2009, 11:49 |
|
 |
fajer
Proviantak
Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32 Príspevky: 887 Bydlisko: trencin
|
TAk TAK
este bola moznost riesit to ala CV kardan na homoklboh , ale to je posukiresenie...
_________________ KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,
|
Ned, 11.01.2009, 13:20 |
|
 |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
To je uplna kravina co ti chlapik z kardan servisu povedal.
ahha: http://www.4x4wire.com/toyota/tech/driveline/
Proste to MUSI byt priame. Ak niekto neveriobrazku vrchnemu, tak na spodnom je mozne vidiet 2 spravne sposoby zuhlovania KH.
Okrem bezneho spodneho setupu je mozny aj ten horny sposob. Tento princip vyuziva aj CV kardan, alias dvojkriz. Len hriadel medzim spodnym a hornym krizom je zmenseny na minimum. Tym padom je vystupna uhlova rychlost z CV krizu konstantna!!! Uz nieje porebne ju upravovat kadejakymi polovicami uhlov vystupu z rozvodovky. Uz jedine priamo, lebo iba pri nulovom uhle je mozne udrzat konstantnu uhlovu rychlost. Druha alternativa je pouzitie homoklbu za dvojkrizom. Alebo este jeden dvojkriz pri dife. potom je uz oplne jedno kde su ake uhly.
Toto je bez debaty, a nechapem ako moze chlapik ktory sa tym zivi tvrdit opak. To o niecom svedci...
_________________ zelena mrdka
|
Ned, 11.01.2009, 14:46 |
|
 |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
strukturalna rada v knihach bola : dvojkriz rozklada za predpokladu spravnej funcie stredovej gule uhol sklonu na 1/2 = ak zaklon kardanu voci redukcke je 10st., tak uhlkazdeho s dvoch krizov je 5st. , pricom uhol uvodneho a koncoveho kriza maju byt rovnake ...
Az teraz som si vsimol ze napisane to je dobre, len ste si to vratane chlapika servismana zle vylozili.
V ten vete je rozobrana funkcia dvojkriza, nie celeho CV kardanu!!!
pricom uhol uvodneho a koncoveho kriza maju byt rovnake ...
Uvodny a koncovy kriz v tejto vete ale reprezentuje dva krize v dvojkrizi. Ten treti o ktorom sa bavime tu uz spominany nieje!
_________________ zelena mrdka
|
Ned, 11.01.2009, 14:51 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
no ano, to je jasné, že je to presne pol na pol(v dvojkríži). Ale ide o to či zalomenie rovnakým smerom ruší eliptické dráhy koncov krížov. A teda ten efekt trhaného točenia sa. ak áno...máš pravdu. Ak nie...má pravdu kardanspecialist.
|
Ned, 11.01.2009, 15:06 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
|
Ned, 11.01.2009, 15:12 |
|
 |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
jasne ze sa rusi. Vsak naco ine by bol konstruovany dvojkriz??? Ja mam vstupy na oboch CV kardanoch priamo do diffov a ziadne problemy s vibraciami nemam. Dado ma problem v niecom inom.
Proste Dado hladaj problem niekde inde, krize, loziska, akekolvek vole aj na drazkach.
_________________ zelena mrdka
|
Ned, 11.01.2009, 15:14 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Dado, nemohol by si to skúsiť nastaviť? Buď to zmizne alebo to bude ešte horšie. 
|
Ned, 11.01.2009, 15:16 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Skusim, len sa mi nechce liezt v tejto zime pod auto.
|
Ned, 11.01.2009, 15:21 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|