Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 09.05.2025, 19:56
Dnes je piatok 9. mája 2025, meniny má Roland a zajtra Viktória




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 136 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Ďalší
 ZJ predna naprava 
Autor Správa
Proviantak
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32
Príspevky: 887
Bydlisko: trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
nakolko som ja mal drobne vybracie s kardanu v zadu , rieseny taktiez dvojkriz pri redukcke a do diffu jedeen kriz, zasiel som na rozum za SPRTKOM do ALEX kardanservisu ZA a islo sa studovat do knih a tabuliek.
strukturalna rada v knihach bola :
dvojkriz rozklada za predpokladu spravnej funcie stredovej gule uhol sklonu na 1/2 = ak zaklon kardanu voci redukcke je 10st., tak uhlkazdeho s dvoch krizov je 5st. , pricom uhol uvodneho a koncoveho kriza maju byt rovnake ...
TZN. ze uho diffu voci kardanu ma byt vzdy polovica uhla kardanu voci redukce. Cize ani obr. A ani obr. B nieje koser...
obrazok A je uplne na prd nakolko kardan nemoze pracovat bez zaklonu - diff-kardan.
obrazok B je spravny v pripade pouzitia jednoduchych krizov na oboch koncoch.


v pripade nejasnosti kontaktujte : Robert SRTKA ; http://www.kardanservis.sk/

_________________
KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,


Ned, 11.01.2009, 9:26
Profil WWW
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3010
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
OK. Dakujem. Vyskusam to nastavit tak ako popisujes.

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Ned, 11.01.2009, 10:23
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
fajer, najprv sa mi zdalo to čo Ti v tom kardanservise povedali ako blbosť, ale čím dlhšie som nad tým rozmýšlal tým je mi jasnejšie že je to presne tak. Potom ale všetky tie nákresy, ktoré všetci poznáme, sú hrubo neúplné ak nechcem povedať že vadné. Až teraz mi je jasné že dvojkríž umožňuje a zároveň vyžaduje dvojnásobný uhol zalomenia kardanu oproti strane s jednoduchým krížom. Vďaka za uvedenie veci na správnu mieru. :smt023


Ned, 11.01.2009, 10:40
Profil
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3010
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Mohli by ste to niekto nakreslit ?

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Ned, 11.01.2009, 11:21
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
hned to bude...


Ned, 11.01.2009, 11:33
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 19.10.2006, 19:18
Príspevky: 101
Bydlisko: Kysucký Lieskovec
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no to som aj ja zvedavý lebo mam s toho guláš


Ned, 11.01.2009, 11:42
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
čísla sú ako príklad...a samozrejme schematicky... :oops: :-D
nejde o ne, ale o ich vzájomný pomer

Obrázok


Ned, 11.01.2009, 11:49
Profil
Proviantak
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32
Príspevky: 887
Bydlisko: trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
TAk TAK
este bola moznost riesit to ala CV kardan na homoklboh , ale to je posukiresenie...

_________________
KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,


Ned, 11.01.2009, 13:20
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
To je uplna kravina co ti chlapik z kardan servisu povedal.
ahha: http://www.4x4wire.com/toyota/tech/driveline/
Obrázok

Proste to MUSI byt priame. Ak niekto neveriobrazku vrchnemu, tak na spodnom je mozne vidiet 2 spravne sposoby zuhlovania KH.
Obrázok
Okrem bezneho spodneho setupu je mozny aj ten horny sposob. Tento princip vyuziva aj CV kardan, alias dvojkriz. Len hriadel medzim spodnym a hornym krizom je zmenseny na minimum. Tym padom je vystupna uhlova rychlost z CV krizu konstantna!!! Uz nieje porebne ju upravovat kadejakymi polovicami uhlov vystupu z rozvodovky. Uz jedine priamo, lebo iba pri nulovom uhle je mozne udrzat konstantnu uhlovu rychlost. Druha alternativa je pouzitie homoklbu za dvojkrizom. Alebo este jeden dvojkriz pri dife. potom je uz oplne jedno kde su ake uhly.
Toto je bez debaty, a nechapem ako moze chlapik ktory sa tym zivi tvrdit opak. To o niecom svedci...

_________________
zelena mrdka


Ned, 11.01.2009, 14:46
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
strukturalna rada v knihach bola :
dvojkriz rozklada za predpokladu spravnej funcie stredovej gule uhol sklonu na 1/2 = ak zaklon kardanu voci redukcke je 10st., tak uhlkazdeho s dvoch krizov je 5st. , pricom uhol uvodneho a koncoveho kriza maju byt rovnake ...



Az teraz som si vsimol ze napisane to je dobre, len ste si to vratane chlapika servismana zle vylozili.
V ten vete je rozobrana funkcia dvojkriza, nie celeho CV kardanu!!!
pricom uhol uvodneho a koncoveho kriza maju byt rovnake ...
Uvodny a koncovy kriz v tejto vete ale reprezentuje dva krize v dvojkrizi. Ten treti o ktorom sa bavime tu uz spominany nieje!

_________________
zelena mrdka


Ned, 11.01.2009, 14:51
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no ano, to je jasné, že je to presne pol na pol(v dvojkríži). Ale ide o to či zalomenie rovnakým smerom ruší eliptické dráhy koncov krížov. A teda ten efekt trhaného točenia sa. ak áno...máš pravdu. Ak nie...má pravdu kardanspecialist.


Ned, 11.01.2009, 15:06
Profil
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3010
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pal píše:
Obrázok


Ale, taktomi to huci.

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Ned, 11.01.2009, 15:12
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
jasne ze sa rusi. Vsak naco ine by bol konstruovany dvojkriz??? Ja mam vstupy na oboch CV kardanoch priamo do diffov a ziadne problemy s vibraciami nemam. Dado ma problem v niecom inom.
Proste Dado hladaj problem niekde inde, krize, loziska, akekolvek vole aj na drazkach.

_________________
zelena mrdka


Ned, 11.01.2009, 15:14
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Dado, nemohol by si to skúsiť nastaviť? Buď to zmizne alebo to bude ešte horšie. :wink:


Ned, 11.01.2009, 15:16
Profil
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3010
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Skusim, len sa mi nechce liezt v tejto zime pod auto.

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Ned, 11.01.2009, 15:21
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 136 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: