4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Webasto ZJ
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=154&t=135
Stránka 7 z 9

Autor:  palo-cherokee [ Str, 08.11.2006, 9:49 ]
Predmet príspevku: 

tak to tu čítam a začína mi byť zima :-)

nemáte niekto secondhandové teplovzdušné (aj vodné) Webasto za dobrú cenu ?

Autor:  DanoDEF [ Str, 08.11.2006, 10:45 ]
Predmet príspevku: 

palo-cherokee píše:
tak to tu čítam a začína mi byť zima :-)

nemáte niekto secondhandové teplovzdušné (aj vodné) Webasto za dobrú cenu ?


Vykurovacia sezona uz zacala...teraz je neskoro hladat.

Autor:  diesel [ Str, 08.11.2006, 20:02 ]
Predmet príspevku: 

palo-cherokee píše:
tak to tu čítam a začína mi byť zima :-)

nemáte niekto secondhandové teplovzdušné (aj vodné) Webasto za dobrú cenu ?


Skúsil by som české fóra.

Autor:  Milan [ Str, 08.11.2006, 22:56 ]
Predmet príspevku: 

palo-cherokee píše:
tak to tu čítam a začína mi byť zima :-)

nemáte niekto secondhandové teplovzdušné (aj vodné) Webasto za dobrú cenu ?
Mam naftove kachle,urcite sa dohodneme.Ruru vystrcis cez okno a budes to mat aj vytunene. :-D O teplovzdusnom neviem nic,okrem tych crepov v T 148.

Autor:  VladoKE [ Pia, 06.04.2007, 20:23 ]
Predmet príspevku:  Re: Webasto ZJ

diesel píše:
Mám dotaz...kde sa zvykne montovať do granda ZJ webasto? Je tam niekde na to vyčlenené miesto? Myslím, že by to v zime brutálne pomohlo chúlostivému VM a mojej chrbtici detto. Má s tým niekto skúsenosti?


Ja ho mám na spolujazdcovej strane motorového priestoru tesne pod spodkom čelného skla.

Autor:  PetrF [ Pia, 06.04.2007, 23:10 ]
Predmet príspevku: 

Nechci se vám míchat do diskuse ale nedá mě to : Dálkový start je na nic protože na volnoběh se to nikdy neohřeje tak jako to ohřeje Vabesto (Vabesto nebo jiná značka super volba),nehledě na to že u Vabesta krom ohřáté vody v motoru sepne i ventilátor topení a vyhřeje interiér včetně rozmrazení oken,spotřeba Vabesta se nedá srovnat se spotřebou motoru,na dálkový start musíš natočit motor studený což mu neprospívá - Vabesto nejdříve ohřeje vodu v motoru a pak startuješ ,motor má pak mnohem delší životnost a benzíňák nepoužije vůbec sytič.

Autor:  diesel [ Sob, 07.04.2007, 8:57 ]
Predmet príspevku: 

Keď ste už vskriesili túto staršiu tému pridám ešte tip pre kutilov. Ako som plánoval spravil som si napokon ten oneskorovač zopnutia ventilátora. Velmy to zefektívňuje ohrev celého auta. Prvých 5-10 min to zbytočne prefukuje interiér studeným až vlažným vzduchom čo spomaluje ohriatie motora. Hlavne keď nieje zapnutá recirkulácia vzduchu v interiéri. Naopak ak je ventilátor na začiatku vypnutý, motor sa zohreje podstatne rýchlejšie a horúcim vzduchom sa interér vykúri raz dva. O šetrení baterky ani nehovoriac.

...a teraz to môže zase zapadnúť prachom až do ďalšej zimy. :D

2PetF: To Vabesto bude asi nejaká čína že? My na SK poznáme len Webasto. :? :wink: :-D

Autor:  PetrF [ Sob, 07.04.2007, 23:34 ]
Predmet príspevku: 

No tak sorry :oops:

Autor:  VladoKE [ Ned, 08.04.2007, 12:05 ]
Predmet príspevku: 

diesel píše:
Keď ste už vskriesili túto staršiu tému pridám ešte tip pre kutilov. Ako som plánoval spravil som si napokon ten oneskorovač zopnutia ventilátora. Velmy to zefektívňuje ohrev ...


Máš automatickú klímu? Ak áno, napíš prosímťa riešenie čo, kde a ako si zapojil.

Mne najviac vadí to, že poobede prídem domov v aute s 21 oC lebo už je teplo, ráno je von -8, zapnem webasto a on si neupraví teplotu na Max alebo aspoň na +26, takže to nie je celkom príjemné. Proste vyhreje auto na posledne nastavenú teplotu a teda neberie do úvahy fakt, že poobede bolo teplo a ráno je zima ako na sibíri.

Autor:  diesel [ Ned, 08.04.2007, 14:03 ]
Predmet príspevku: 

Nie, mám manuálnu. Ak sa nemýlim tak k automatickým klímam webasto dodáva inú kameláž s iným zapojením. Ale nie som tým istý, tuším som to zahliadol v manuále webasta. A v jeepe som aj tak musel so zapojením improvizovať...je to tu uvedené.

Autor:  diesel [ Sob, 22.03.2008, 9:43 ]
Predmet príspevku: 

Chvílu som čakal než to sem napíšem aby som to nezakríkol, ale po týždni snáď už môžem. Aj som váhal či to dať k webastu alebo prídavnému chladiču oleja ale napokon sa mi zdá že webasto má o niečo večšiu zásluhu. :D

Stala sa mi totiž pred týždňom taká vec... Idem si tak bezstarostne po dialnici 120 na tempomat a tu zrazu riadiaca jednotka na mna že PÍÍÍÍP. :shock: Vystresovaný VMkár samozrejme prvý pohlad na teplotu chladiacej kvapaliny...a tam ručička v červenom poli a rozsvietená kontrolka check guages. Okamžite som vypol tempomat a zvolnil jazdu na minimum plynu, lenže teplota nezačala klesať ale vzápetí sa rozsvietila ešte aj kontrolka check engine a zároveň som si všimol, že posilovač neposiluje. Tak som to odstavil na krajnicu, nechal bežať motor a pozrel pod kapotu. Tam samozrejme drážkovaný remeň stál a bol volný. Zakrátko som zistil, že sa rozletela horná plastová vodiaca kladka.

A tu sa dostávam k tomu prečo to tu píšem...keby som neurobil úpravy ktoré som urobil, na 99% by mi praskla jedna alebo viacero hláv. Jednoducho bez funkčného remeňa neexistovala možnosť motor schladiť a po presne takomto prehriatí pri odstavení motora sa teplota v hlavách ešte dodatočne prudko naakumuluje a spôsobí ich prasknutie. Ja som hned ako som zistil vocogo pustil webasto a to mi už vypnutý motor pekne schladilo na 90st. Ďalšia vec, ktorá určite velmi pomohla bol dorobený chladič oleja. Kedže olejové čerpadlo je hnané ozubenými rozvodmi, toto chladenie fungovalo a nedovolilo zrejme také lokálne prehriatie aké by nastalo keby ho nebolo.

Čiže týmto všetkým len znova dávam do pozornosti nanajvýš vhodnú kombináciu VM...nezávyslé kúrenie...chladič oleja. Samozrejme dá sa na to pozrieť aj inak...keby som nebol ignorant a vymenil zavčas remeň aj s kladkami, tak by sa to vôbec nestalo. :-D Lenže...stať sa môže čokolvek a kedykolvek...trebárs brodeniachtivým offroadákom sa to môže stať hocikedy. Rozhodne na obeh kvapaliny nezávyslým kúrením s pomocou chladiča oleja a nebodaj s dorobenou elektrickou vrtulou za chladičom by sa asi dalo opatrne dôjsť do servisu. :wink:

Autor:  efendi [ Sob, 22.03.2008, 12:29 ]
Predmet príspevku:  DIESEL

ahoj, to co pises je ok, ale prosimta jedno mi vysvetli, ,, to webasto ako chladi vodu ked je to pridavne kurenie? da sa to zapnut aj ako obehove cerpadlo?? bo ak ano je mi to jesnee,,

Autor:  diesel [ Sob, 22.03.2008, 12:33 ]
Predmet príspevku:  Re: DIESEL

efendi píše:
ahoj, to co pises je ok, ale prosimta jedno mi vysvetli, ,, to webasto ako chladi vodu ked je to pridavne kurenie? da sa to zapnut aj ako obehove cerpadlo?? bo ak ano je mi to jesnee,,


Webasto(asi každé teplovodné kúrenie) má termostat, ktorý po dosiahnutí cca 90st(presne neviem) vypína plameň a ponechá zapnuté vodné čerpadlo. Čiže ak máš teplotu vody 110st a zapneš webasto, tak sa zapne len jeho vodné čerpadlo...voda cirkuluje cez kúrenie aj chladič, ohrev sa nespustí a jeho elektronika čaká kým teplota vody neklesne.

Autor:  efendi [ Sob, 22.03.2008, 20:30 ]
Predmet príspevku:  Re: DIESEL

diesel píše:
efendi píše:
ahoj, to co pises je ok, ale prosimta jedno mi vysvetli, ,, to webasto ako chladi vodu ked je to pridavne kurenie? da sa to zapnut aj ako obehove cerpadlo?? bo ak ano je mi to jesnee,,


Webasto(asi každé teplovodné kúrenie) má termostat, ktorý po dosiahnutí cca 90st(presne neviem) vypína plameň a ponechá zapnuté vodné čerpadlo. Čiže ak máš teplotu vody 110st a zapneš webasto, tak sa zapne len jeho vodné čerpadlo...voda cirkuluje cez kúrenie aj chladič, ohrev sa nespustí a jeho elektronika čaká kým teplota vody neklesne.



rozumiem, teda je to tak ako som to predpokladal, ze ma vlastne obehove cerpadlo, a kym termospinac nevypne ono nuti vodu do obehu a tym padom je cirkulacia vody aj v chladici,, tedkom je mi to uz jasne a dakujem...

Autor:  Jacko [ Štv, 11.09.2008, 17:46 ]
Predmet príspevku: 

No téma na nezávislé kúrenie sa znova môže oživiť - pomaličky sa zase blíži teta zima... Mám od minulej zimy doma webasto,len som bol lenivý ho namontovať,tak by som to chcel skúsiť teraz,kým si to nerozmyslím a nepredám ho...Nemá niekto namontované webasto na XJčku,aby som nemusel vymýšlať umiestnenie a ešte by ma zaujímalo,kam sa majú napojiť hadice - niekto mi totiž vravel že na kúrenie,ale na to ja z vysoka serem - ja chem mať zohriaty motor...Dík.

Stránka 7 z 9 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/