4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Postrehy zo ZJ
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=154&t=1085
Stránka 1 z 1

Autor:  Andrej [ Pon, 19.02.2007, 11:40 ]
Predmet príspevku:  Postrehy zo ZJ

Takže tu pridávam pár postrehov čo sa mužu hodiť.

Ako vieme ZJ 4l ma trochu zvláštne riešený olejový filter, cez medzikus. Pre výmenu filtra pohoda, ale trochu problém nastane ked človek potrebuje vymeniť tesnenia v tom medzikuse. Odchádza hlavne to ktoré je pri bloku motora. Moje bolo uplne stvrdnuté a stlačené. Problém spočíva v demontáži a montáži tohto medzikusu. Je to v podtsate trubka cez ktorú ide olej a tá sa doťahuje torxom T60. A kedže sudruzi v ndr nedke udelali chybu, tak sice orech torx tam človek nasadí ale nie už račnu a ni trhák. Velmi málo miesta. Z Dadm som t už riešil na cz fore. On má urobený samo kluč kde zbrusil torx a navaril rúčku. Hold nie každý to má. Takže ja použil samozrejme orech torx a 1/2" kluč tona a kus sklepanej rúrky aby som predlžil páku. Na torx sice pasuje aj 12 plochý klúč ale ten čo mal ja tak otvoril, takže letel dokoša.

Foto náradia:
Obrázok

Takže týmto sa to docela podarí uvolniť. V poslednej fáze prišli na radu blicky, pretože trox sa už oprel o kasňu a nešlo dalej povolovať. Prplavá robota ale dá sa.

Prechod na olejový filter z bloku motora:
Obrázok

Samotný kus:
Obrázok

Postup je opačný, nahodiť všetky tesnenia a spätne namontovať na blok. Doporučujem označiť ako sú otvory v stredovej časti medzikusu, nimi prechádza olej do filtra. Zároven dávať pozor na vymedzovací kolík čo je na bloku motora, zapadá do vybratia v medzikuse. Po úspešnom namontovaní a primeranom dotiahnutí už olej nebude unikať.

Ďalší postreh sa týka spojovacích tyčiek medzi stabilizátorom a nápravou.
Je to jednoduchej konštrukcie ale má to jeden háčik. Samotná tyčka má v dolnej časti gumový silentblok a v nom kovové púzdro a to vie rado prihrdzavieť k skrutke, ktorou je dotiahnuté k náprave. Ja to musel nahrievať a potom dosť pracne vytlkať nemalím kladivom. Treba to pravidelne kontrolovať a z času načas to treba premazať vazelínou a bude to v pohode nebude problém stiahnuť podom dole.

edit:opravil som ti tie strechy :wink:
diesel

Autor:  Milan [ Pon, 19.02.2007, 11:49 ]
Predmet príspevku: 

Ako vidim,v kazdom pripade je dobre mat doma autogen. :-D

Autor:  Andrej [ Pon, 19.02.2007, 11:53 ]
Predmet príspevku: 

Milan píše:
Ako vidim,v kazdom pripade je dobre mat doma autogen. :-D


Hej ale všade s ním nemožeš a na nejaké veci nepomože :-D

Autor:  dado [ Pon, 19.02.2007, 14:49 ]
Predmet príspevku: 

K tym tyckam stabika:
Kto ma stastie ako ja, tak sa mu podari ten spodny silentblok tycky rozobrat. Mne sa dala stiahnut tycka aj z gumou a kovova cast (rurka), ktora bola prihrdzavena ku skrutke zostala na nej. Ta kovova rurka je delena staci po nej pobuchat a trochu zapacit vodarenskym hasakom. Potom pekne povoli, bohuzial skrutka je pod tou rurkou v zalostnom stave a treba ju vymenit.

Autor:  Andrej [ Pon, 19.02.2007, 14:54 ]
Predmet príspevku: 

Presne silentblok vymačkaný až hroza. Ja tie trubky mal hodne prihrdzavené, a defakto aj skrutky zhrdzavené, budem ich ešte meniť. Al aj tak to dá roboty.

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/