Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pon, 29.04.2024, 6:01
Dnes je pondelok 29. apríla 2024, meniny má Lea a zajtra Anastázia




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 44 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3
 Zopar otazok ku komponentom na Jeep ZJ 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1808
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pýtal som sa preto lebo mne ráno zhasne hneď po štarte...po opätovnom štarte už motor beží ako má...bolo mi povedané že to je regulátorom tlaku paliva...keď ráno 2-3x najprv zapnem zapalovanie aby čerpadlo natlačilo systém tak motor chytí a beží normálne bez zhasnutia...

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Uto, 31.08.2010, 21:30
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Ned, 06.06.2010, 23:23
Príspevky: 108
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Aha, tak toto som skusal, ked som riesil problem s tym dlhym startovanim. 3-4x som nechal klucik v druhej poloje, aby cerpadlo natlacilo palivo do systemu, ale nepomohlo to.

Toto zhasnutie motora sa stalo po parminutovej jazde, kedy uz auto bolo aspon trosicku zohriate (minimalne kvapalina v chladiacom okruhu). Potom som prisiel na parkovisko, zastal som a hladal, kde sa zapina vyhrievanie zrkadiel vonkajsich a popri tom zhasol motor.

Co som sa zatial docital, moze to byt milion a jedna vec. Zacnem samozrejme od toho najlacnejsieho, cize povytahujem a pomykam konektormi, aj za behu vozidla. Ak to nepomoze, otvorim rozdelovac a vycistim ho. Potom pridu na rad nove sviecky a kable k nim a niekde na konci bude nova PCM, comu by som sa milerad vyhol.

Alebo... este stale ho mozem predat :D. Ale teraz ako som sa on postaral sa mi to uz chce menej. Celkom prima vozitko na zimu. Zacinam ho mat rad. Rychlo kuri a zaparkujem na krajnici aj ked tam bude nahrnuty sneh z pluhu.


Uto, 31.08.2010, 21:43
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1808
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
volnobežné otáčky ti nekolíšu? či nebude problém v servomotorčeku voľnobehu? Keď už si si dal Jeepku takto do poriadku už ju nepredávaj :roll:

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Uto, 31.08.2010, 21:52
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Ned, 06.06.2010, 23:23
Príspevky: 108
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No vlastne, ked som ho na tom parkovisku druhykrat nastartoval, pozeral som rucicku otackomera a ta kolisala trochu. Koniec tej rucicky chodil hore dole mozno o 1 mm, cize velmi malicko. Problem je, ze som si nevsimol, ako chodi rucicka pocas normalneho behu. Cize neviem, ci ma uplne stat na jednom mieste, alebo takto jemnucko kmitat (rozdiel medzi tymi krajnymi polohami je skutocne cca ten 1 mm). Kebyze to nie je normalne, co presne by to naznacovalo a co by som mal pozriet?

EDIT: Bol som teraz skusobne pri aute. Natocil som male videjko, ako asi kolise ta rucicka, nech viete povedat, ci je to normalne alebo nie. Video je tu.

Takisto som skusal cez OBD konektor precitat nejaku diagnostiku, ale soft vypisal, ze neznamy protokol a nepodarilo sa spojit s riadiacou jednotkou. Nechal som si teda vyblikat vsetky ECU kody na palubovke a tam sa nehlasi ziadna chyba.

Tak som vsetky konektory, co som nasiel, vytiahol, ofukol a opatovne zasunul nazad. PCM jednotkou som kdejako pohybal, aj s drotami pod nou. Potocil a popritlacal som zapalovacie kable od rozdelovaca. Vecer este niekam pojdem, uvidim, ako sa bude auto chovat. Zajtra sa zrejme pustim do riadnejsej kontroly elektroniky, tj. meranie odporu na jednotlivych senzoroch, cistenie kontaktov, vybranie PCM a tak... podla toho, co sa stihne a ako bude chut. Vyhoda 8 valca? Ked mi dva nebudu nahodou odpalovat, stalo si pohodlne zajazdim :-).


Uto, 31.08.2010, 21:56
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1808
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
k tým odporom senzorov máš nejaké tabuľky koľko ohmov majú v akom stave vykazovať? či podľa čoho to ideš merať?

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Str, 01.09.2010, 19:14
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Ned, 06.06.2010, 23:23
Príspevky: 108
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Kupil som si mudru knihu od Haynesa, tam sa nachadzaju nejake parametre. Zvysok najdem dnes vecer na nete, aby som sa zajtra mohol dat do prace.

Inak som teraz najazdil asi 30-40 km po meste (aj dialnicne tahy) a pocas jazdy je auto uplne v pohode. Len ten volnobeh sa mi zda, ze ma hlbsi zvuk (asi nizsie otacky) a trochu viac trasie autom (mozno sa mi top fakt len zda). Cize zajtra urcite zacnem rozobratim a vycistenim toho nasavacieho pristroja - tam kde je umiestnena ta klapka, ktora reguluje mnozstvo vzduchu. Vycistim klapku, vycistim ten motorcek, riadne upevnim senzor. Na tom throttle body sa nachadzaju snad 4 komponenty, ktore mozu robit problem.


Str, 01.09.2010, 20:33
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1808
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tak som zvedavý, daj potom vedieť ako si dopadol :smt043

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Str, 01.09.2010, 21:01
Profil
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3012
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Pozri este hadicku podltlaku, tu zadnu co ide z kalibrovaneho vystupu na veku ventilov do sania. Staci malinky dierka a uz to blbne.

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Štv, 02.09.2010, 7:54
Profil WWW
Začínajúci koumák

Registrovaný: Ned, 06.06.2010, 23:23
Príspevky: 108
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tramtadada a som tu zas. Tentokrat som sa venoval vselijakym tym senzorom, throttle body, VIC pocitacu a tak.

Problem je, ze volnobezne otacky sa mi zdaju nizke. Auto ma hlbsi zvuk na volnobehu a zda sami, ze trochu viac obcas trasie karoseiou (rezonancia). Raz aj skapal motor sam od seba. Pri jazde nie je absolutne ziadny problem s tymto.

Jal som sa teda vcera a dnes odmontovavat a merat senzory. Hlavne TPS (senzor polohy klapky/plynu), MAP (tlak vzduchu v nasavani), IAT (teplota nasavaneho vzduchu) a k tomu som prihodil aj motorcek od tej klapky a PCM - hlavny pocitac od motora.

Mal som mudru knihu, kde je popisane, za akych okolnosti ake voltaze a odpory namerat, ale nakoniec sa mi to celkom zunovalo. Bolo by potrebne vyrabat rozne ihly dlhe, aby som sa s multimetrom dostal az k plieskom a tak. Odmeral som par blbosti a z toho co som videl sa zda, ze vsetko funguje OK. Inak konektory uplne neporusene, ako nove, cistucke, nehrdzave. Aj tak som ich prestrekol elektrotech. sprejom na kontakty, nech sa zakonzervuju a usadil nazad.

Throttle body, kde je klapka, je primerane spinave. Nic hrozne, tam problem nebude.

Vytiahol a ocistil som aj PCV ventil, na ktorom boli take stvrdnute olejove usadeniny. Preskumal som aj hadicku, ktora ide od neho do nasavania. Uz nie je gumena, ale riadne tvrda (mozno je to normalne, aby ju nescuclo dokopy). Pri beziacom motore som prilozil prst k ventilu a az som sa zlakol jak mi ho cuclo dnu, tak som usudil, ze podtlak je asi dobry.

Vybral som aj PCM von, aby som ho otvoril a pozrel, ci nie su nejake nafuknute kondenzatory, ale bol tak zalepeny nejakym sivim silikonom zvnutra, ze sa to nedalo ani otvorit. Nechcel som to silou, lebo PCM je posledna vec, co by som chcel poskodit. Opat som prestrekol kontakty a zalozil ho nazad.

Tym sa skoncilo moje badanie, preco mam divny volnobeh. K nicomu som nedospel, ale zase som ani nic nepokazil, takze celkom prima.

Aby som si to trosku vynahradil, jal som sa opravit este carovnu a znamu hlasku COOLANT SENSOR BAD. Toto je v drtivej vacsine pripadov na ZJ sposobene studenymi spojmi na VIC (ten displej pri riadiacej pake). Rozobral som teda komplet cely spodok palubovky, aby som sa tam dostal, vybral som VIC a hned sa tam na konektore nasli min. 2 studene spoje. Vsetky 20 ci kolko kontaktov sa radsej nanovo preletovalo a vsetko sa zlozilo naspat.

Pri jazde VIC par kilometrov neustale hlasil nieco vpredu (blikal ten chladic na aute, ale nepisal nic o senzore). Po par km to prestalo a odvtedy sa to uz neozvalo. Takze zatial predcasne asi slavim uspech, najblizsie dni a tyzdne to budem pozorovat.

Este nejaka fotodokumentacia:

Toto je potrebne rozobrat, aby ste sa dostali k VIC na rocniku 1996 a viac. Na 1995 a nizsie staci odskrutkovat asi 6 srobikov:
Obrázok Obrázok Obrázok

Vybraty VIC:
Obrázok

A ked uz to bolo rozobrate, aspon som poutieral od prachu vsetky tie tazko dostupne zahyby. Snad tento cely serial bude sluzit v buducnosti ako dokaz, ze som sa o auto skutocne staral a oceni to nejaky pripadny zaujemca o hrdzavy a vybuchany Jeep.

A na koniec bonusova otazka: Ako som mal odpojenu baterku, zablokovalo sa mi radio a ziada zadanie kodu. Aby to nestacilo, cas v aute (na VIC) sa nastavuje z radia. Cize teraz mam nenastaveny cas, ktory navyse neustale blika, co je dost otravne. Potrebujem nejako vypatrat, aky kod zadat do radia, ci je univerzalny, alebo sa viaze na seriove cislo mojho radia (ktore som si odfotil, ked som to uz mal rozobrate). Cize... ako sa dostanem k odomykaciemu kodu pre moje radio?


Pia, 03.09.2010, 17:50
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4612
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Takže

kod rádia bud bude napísaný na autorádiu ako býva zyčajne, alebo budeš musieť žiadať ofiko o kód čo budu mastné euráše.

Čas na VIC display sa dá nadstaviť aj samostatne nezávisle od rádia.

Riadiačka je od výroby zaliata v silikone, takže normálne.


A.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Pon, 06.09.2010, 14:57
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Andrej píše:
Takže

kod rádia bud bude napísaný na autorádiu ako býva zyčajne


Andrej sorry, ale ak ho tam niekto nenapíše, tak tam nie je. Z výroby určite nie.

Andrej píše:

alebo budeš musieť žiadať ofiko o kód čo budu mastné euráše.


ani tak nie mastné euráše (max tuším 10, alebo aj zdarma), ale oficiálny postup je taký, že treba mať techničák, zapísané VIN auta a výrobné číslo rádia a s týmito vecami utekať k najbližšiemu oficviálnemu dealerovi značky Jeep. A oni ti kód zistia


Andrej píše:

Čas na VIC display sa dá nadstaviť aj samostatne nezávisle od rádia.


alebo aj nie, závisí to od výbavy auta a ročníka. Niektoré US verzie to mali len cez RDS od rádia


Andrej píše:

Riadiačka je od výroby zaliata v silikone, takže normálne.
A.


navyše je to fóliový plošák, takže bez lepšieho elektrovybavenia zabudni na akékoľvek letovanie

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Uto, 07.09.2010, 12:54
Profil WWW
Začínajúci koumák

Registrovaný: Ned, 06.06.2010, 23:23
Príspevky: 108
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
A som tu zas. Nerad ozivujem mrtvolnu temu, ale rad by som sem dal dalsi prispevok, co som si porobil na aute, taky changelog, ktory sa bude hodit pri buducom predaji.

Posledne upravy boli pred vyse rokom a za cely ten cas auto jazdilo bez problemov. Tuto zimu (-10 °C) sa mi vsak pod autom zacali tvorit mlacky chladiacej kvapaliny (cca 1 dcl na zemi). Vedel som, ze radiator jemne prepusta, lebo na spodnej strane bol tmavsi, ale toto bola novinka. Doslo teda aj na vymenu chladica.

Chladic

Kupil som si pekny novy chladic a aj taku sadu na natlakovanie potrubia (pumpicka s manometrom). Stary chladic sa vylozil, novy zalozil. Kym bol stary vybraty, precistili sa trochu aj rebra na klimovom chladici.

Obrázok

Kedze nic nie je idealne, po skompletovani okruhu a natlakovani (bez vody) sa zistilo, ze to este niekade fuci von. Ako prve sa vymenili stare spony na hadice za kovove stahovacie pasky so skrutkami. To trochu pomohlo, ale este to nebolo ono. Zistilo sa, ze prepusta taka rurka, ktora vedie tusim do vodneho cerpadla. Na obrazku je to ta cierna rurka, co ide popri nadrzke na servo.

Obrázok

Rurka bolo vybrata, stary O-kruzok vymeneny, pomohlo sa mu trosku este silikonom a usadila sa nazad.

Obrázok

Kratky test ukazal, ze auto si konecne drzi tlak a nikde by nemalo nic tiect. 200 km cesta tomu zatial neublizila. Najblizsie dni sa venujem sledovaniu hladiny kvapaliny a budem dufat, ze nie je prasknute tesnenie pod hlavou.

Zadny stabilizator

Nahodil som nazad zadny stabik. Kto si pamata niektory moj predosly post v tomto topicu, vie, ze v zadnom diferenciali nejaky eksper utrhol zaistovaci srobik. Tento mechanik uradoval aj na srobach, ktore drzia zadny stabilizator. Jedna zo styroch bola co? No urvata v zavite.

Takze prislo navarovanie a vyberanie. Po uspesnom zdolani problemu sa s autom lepsie jazdi na ceste, viditelne menej sa naklana v zakrutach. Spokojnost.

Obrázok

Nejake ventily/filtre

Len tak nahodou som kupil aj novy PCV ventil s hadickou na jednu stranu hlavy na motore a na druhu taky ten filter na olejove vypary. Nebolo to treba, ale niekde na zaciatku tohto topicu som sa na ten komponent pytal, tak mi utkvel v pamati. Takze teraz su tam aspon nove. Ked uz nic ine, horsie nez tie stare to nebude.

Udrzba

Dalsie veci su uz pomerne nezaujimave. Prebehla klasicka udrzba ako vymena oleja v motore aj s original filtrom, kontrola oleja v diferencialoch, male nastavenie volantu, skusobna jazda v akoze-terene.

Chcel som vymenit aj truby, lebo moje su nefunkcne, ale tie co som zohnal su tiez nefunkcne. Takze zatial nemozem trubit, musim kupit nove.

Zistene nedostatky

Dve kladky pod remenom vpredu by to pomaly chcelo vymenit. Jedna hadicka od klimy prepusta. Prave zadne lozisko sa zacina ozyvat. O tychto veciach snad niekedy nabuduce.


Pon, 05.03.2012, 18:12
Profil ICQ
Začínajúci koumák

Registrovaný: Ned, 06.06.2010, 23:23
Príspevky: 108
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tak opat nadisiel cas letnej udrzby a kedze toto je uz taky moj topic, dopisem si sem dalsie veci, co sa porobili.

Brzdove platnicky
Stare brzdove platnicky su ako nove, ale mali jednu vadu - stale piskali pri brzdeni. Nebolo to obcasnou spinou medzi dostickou a kotucmi, ani vlhkom, ani nicim inym. Proste kombinacia tych dosticiek a kotucov bola zrejme zla.

Po malom studovani som sa rozhodol, ze vyskusam EBC Greenstuff 6000 [link] na prednu aj zadnu napravu. Zatial sa tvaria, ze su OK. Este ich samozrejme nemam riadne usadene a ani nebude osupana ta horna vrstva na to urcena, ale brzdy uz nepiskaju, alebo len velmi obcas a jemnulinko.

Pri montazi boli dane take anti-squeak podlozky a tiez namazane plochy na to urcenou pastou, co mohlo spravit nejaky svoj efekt. Ak sa to do buducna nebude zhorsovat, tak uplna spokojnost co do brzdneho ucinku aj hluku.

Obrázok

Naboj a manzeta
Na lavom prednom kolese bolo potrebne vymenit naboj, hoci fungoval, uz mal nejaku volu a obcas v nom chruplo. Pri blizsom studiu som odhalil aj vadu na manzete, ktora bola derava a k nicomu. Takze sa zakupil pekny novy naboj aj s manzetou a vsetko pekne naskladalo dokopy.

Obrázok Obrázok

Obrázok

Tlmice
Highlight celeho servisovania. Konecne som namiesto starych a odidenych Ironmanov kupil normalne tlmice. Kedze sa jedna o moje hlavne vozidlo a 90% jazd je v meste, isiel som do beznych cestnych tlmicov. Tentokrat som si vybral znacku Sachs.

Pre dobry pocit som zobral aj novy tlmic riadenia. Staremu viacmenej nic nebolo, ale tak preco nie.

Obrázok

Auto konecne neskace ako koza po ceste a nevozim v aute holuby (hrkutanie tlmicov). Nic nebucha, vsade ticho. Prima hupava jazda. Naozaj velky rozdiel a som uplne najviac spokojny.

Konecne ma motor ten efekt, co ma mat - pri starte moment naklopi karoseriu trochu nabok :-).

Kladky, remen
Vymenena bola tiez napinacia kladka a lozisko na dalsej kladke, lebo bezali skoro nasucho. Pri tejto prilezitosti bol v ramci udrzby vymeneny tiez klinovy remen.


Co este ostava?
• Nieco mi zacalo hrkotat spopod auta, ked po jazde zastanem a zaradim P, pripadne idem velmi pomaly. Pravdepodobne to robi katalyzator. Nenasiel som ziadny plech, ktory by rezonoval.
• Musim vymenit tiahla stabilizatorov.


Pon, 06.08.2012, 0:50
Profil ICQ
Začínajúci koumák

Registrovaný: Ned, 06.06.2010, 23:23
Príspevky: 108
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Opat si do topicu dopisem dalsi change log na aute. Pokial by to v tejto sekcii vadilo, kludne to presunte do Mojho offroadu, aj tak je to uz taky moj topic.

Od posledneho prispevku som vynechal servisovanie, kde sa urobil aj hrkot spod auta [topic] a dali sa aj nove tiahla stabilizatora. Teraz na skoro-jar sa urobili nasledovne veci:

Oprava zadneho diferencialu
Kto si spomina na tento den, vie, ze v zaistovacom koliku v zadnom diferenciali som mal ulomenu srobu (bolo tak od kupy auta). Konecne, o 2,5 roka neskor, som to dal dokopy. Planety sa zoradili v spravnom poradi a ulomenu cast srobika sa po par hodinach podarilo vybrat. Nebolo treba vobec rozoberat diferencial.

Toto mi konecne umoznilo vymenit zadne loziska a gufera na naprave. Taktez sa vizualne skontroloval dif a nalial novy olej s prisadou pre tie lamely. Zopar fotiek pre potesenie oka (uz zlozeny diferencial a kompletne zavrety, utesneny RTV silikonom a nacapovany olej):
Obrázok Obrázok 

Prehliadka predneho diferencialu
Tento som nemal otvoreny od kupy auta. Mal taky zaujimavy ukaz, ze olej bol zmiesany s nejakou ciernou vazelinou. Po vycisteni, zatvoreni a nacapovani cisteho oleja (85W140) sa ukazalo preco - diferencial zacal trosicku hucat. Takze tu vazelinu tam dal niekto kvoli tomuto. Mne to nevadi, ale mozno ju tam niekedy dam nazad. Takto ma aspon dif cisty olej.
Obrázok 

Filtre a oleje
Samozrejme vymeneny motorovy olej + filter, vzduchovy filter, palivovy filter. Skontrolovana hladina oleja v pridavnej prevodovke. Vsetko ako ma byt.

Nahodny objav
Pri prehliadke auta sa objavila roztrhnuta gumicka na brzdovom strmeni. Bola vymenena za novu, vsetko namazane a skontrolovane aj na druhej strane napravy.
Obrázok 

Somarinky
Z malickosti na urobilo este nasledovne:
• Drziak/zavit na pevnu antenu. Namiesto vysuvnej (nefunkcnej) mam teraz pevny drot hruby. Zavesim si tam hore vlajocku s Hello Kitty.
• Prilepene tesnenie proti vode medzi karoseriou a lavymi P a Z dverami hore (vzdy ked som zavrel dvere, sa to posuvalo a vysuvalo z toho zliabku)
• Gumene ulozenie predneho stabilizatora


Zostava urobit
Zda sa, ze robota na tomto aute nikdy nekonci a vzdy sa nieco objavi. Nabuduce sa mozeme tesit na nasledovne:
• Vymena praveho predneho naboja, do lavotocivej zakruty uz huci
• Gumove ulozenie zadneho stabilizatora, dost to klepoce pod autom pri prejazde nerovnostami
• Gumove ulozenia vsetkych ramien - toto este nie je zdaleka kriticke, ale cas to bude treba spravit
• Kvikotanie pocas jazdy, ktore riesim tu - toto je moj najvacsi quest na tomto aute, neviem to vyriesit. Zrejme skusim vymenit aj lavy predny naboj, ktory som daval novy, asi bude na hovno


Sob, 02.03.2013, 23:07
Profil ICQ
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 44 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: