4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Jeep ZJ 5.2 - vyplach AT a vymena motor.oleja
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=154&t=14488
Stránka 1 z 7

Autor:  starky [ Pia, 17.02.2012, 13:49 ]
Predmet príspevku:  Jeep ZJ 5.2 - vyplach AT a vymena motor.oleja

ahojte
predtym ako som zalozil temu som hladal no nenasiel takuto temu ani prispevok(teda prispevok nejaky bol)...mozno neviem hladat :(

Vymena oleja v motore:Olej mozem vypustit studeny ?? (odstavene neprestartovane auto)
alebo je lepsie nachvilu prestartovat(zohriat) a nasledne nechat chvilu olej stiect a potom vypustit ?

Preplach AT:Zhodim vanu a filter(Do vane spravim vypustak),skontrolujem ci sa nenachadza obrus v oleji,nastavim REAR BAND potom aj FRONT BAND,vycistim vanu a nahodim filter , vanu a tesnenie(nove) naspat...
Nalejem novy olej(cca to co som vypustil),nastartujem a preradim na par sekund z P-R-D-2-1 a naspat do P,vypustim olej cez vypustak a zopakujem cely postup este 2x

Pointa pribehu :-) : Staci zopakovat tento postup 2x nato aby som dostal vsetok stary olej z obehu prec ??
Ak mate niekto ine postupy prosim napiste sem,presne rozpisane

dik ! :-)

Autor:  Andrej [ Pia, 17.02.2012, 14:04 ]
Predmet príspevku:  Re: vyplach AT a vymena motor.oleja ZJ 5.2

Motorový olej je lepšie vypúšťať zohriaty.

O prevodovke sme už písali aj emailom toho hodne, 2x je minimum, potom radšej 1x ročne vymen olej v AT.

A.

Autor:  starky [ Pia, 17.02.2012, 14:33 ]
Predmet príspevku: 

ano popisali sme toho hodne a som zato velmi vdacny ! ! Chcem len spoznat aj ine postupy a nazory, tod vsio :-)

Autor:  starky [ Uto, 21.02.2012, 11:18 ]
Predmet príspevku: 

este sa spytam:da sa do olej. vane na AT narezat zavit ? chcem to na vypustaci srob :-)

Autor:  Andrej [ Uto, 21.02.2012, 11:34 ]
Predmet príspevku: 

narezať ani nie je to tenký plech, z vnútra navariť maticu z jemným stúpaním, a tesnenie použiť medenú podložku.

A.

Autor:  starky [ Uto, 21.02.2012, 11:37 ]
Predmet príspevku: 

ok,diky moc

Autor:  palo-cherokee [ Uto, 21.02.2012, 13:00 ]
Predmet príspevku: 

lepšie je vyrobiť "maticu s okrajom, do vane navŕtať dieru a maticu nasunúť zvonka a zavariť z oboch strán.
Resp. je to pomerne tenký plech, takže asi lepšie zaletovať mosadzou.

Autor:  starky [ Uto, 21.02.2012, 22:12 ]
Predmet príspevku: 

dakujem aj tebe Pali !
dnes som zhodil tu vanu a našiel som v nej "slaby " obrus vid foto...supiny alebo jak to nazvat z lamiel tam neboli len troška toho obrusu..je to moc špatne ??? Vyplach som zatial nerobil preistotu,chcem najprv nejaky nazor na ten obrus
inak v AT bol olej DEXRON matno -tmavo cerveny,nesmrdel !
dalej som nastavil bandy,ten predny to je pekne naprd pristup :-)
Tlak je nastaveny(LINE PRESSURE) na 3,4cm-moze byt ?

a co sa tyka toho vypustaku ten dam spravit pri dalsej vymene,dnes som nezohnal ziadneho zvaraca :D a vanu + tesnenie+filter som uz nahodil.
uvidim co mi poviete na ten mierny obrus ak to nie je az take hrozne,spravim este preplach ..tento krat vyskusam transfuziou ..uz sa my nechce ist pod auto a znovu zhadzovat vanu 3x v takej kose :-D vsetko to robim vonku

obrus vo vani
Obrázok

toho obrusu bolo tak naprst
Obrázok

pohlad na magnet
Obrázok

Autor:  Andrej [ Str, 22.02.2012, 11:39 ]
Predmet príspevku: 

Ten obrus je príšerný, toto by si nemal nájsť vo vani. Jednoznačne zlý olej, nedoštelovaný AT tak výsledok nadmerný obrus lamiel a pásov.

ZA normálnych okolností tých šupiniek by si mal mať skoro nič a skor taký kal ako toto.

A.

Autor:  starky [ Str, 22.02.2012, 11:52 ]
Predmet príspevku: 

ahoj tak myslis ze sa mi neoplati robit ten vyplach ?? Prosim ta je to az take hrozne ten obrus?? nepomoze vymena noveho oleja ??

Autor:  palo-cherokee [ Str, 22.02.2012, 13:36 ]
Predmet príspevku: 

vyplach sa oplati. pri jednej vymene vymenis len nieco okolo jednej tretiny naplne. takze teraz mas v at neidentifikovatelnu zmes olejov

Autor:  starky [ Str, 22.02.2012, 14:20 ]
Predmet príspevku: 

ahoj a co si myslis o tej transfuzii ?? mozem to urobit aj tymto sposobom aj ked ma ADO upozornil ze to moc vhodny sposob preplachu nie je :-)

este upresnim tu transfuziu:
rozpojit spatecku oleja AT od chladica, navliect dlhsie hadice na rozpojene konce aby ciahli do nadoby vedla auta
potom naliat cca 4 litre oleja nad mierku,nastartovat a preradit z P R D 2 1 a spat do P,vypnut motor.
doliat to co vytieklo a opakovat postup kym nebude tiect cisty novy olej


mozem skusit tento sposob ?? :-)

Autor:  starky [ Pia, 24.02.2012, 16:13 ]
Predmet príspevku: 

nikto mi neporadil ohladom tej trasfuzky a tak som to riskol :-)
Takze ked som rozpojil spatecku AT (na spodu chladica) po nastartovani mi olej netiekol od chladica ako som cakal ale priamo zo spatecky :shock:
Z AT vytieklo aj s vypustenim vane zhruba 9 litrov stareho oleja.
hned jak zacal tiect novy olej som to nechal este chvilu cca 2 litre a skoncil som.Nalial po rysku nechal ho zohriat a znova skontroloval..olej je kusok pod ryskou OK

Autor:  starky [ Pia, 24.02.2012, 20:27 ]
Predmet príspevku: 

tak som to bol odskusat cca 20km, o nieco sa to zlepsilo ale stale sa mi zda ze to nema tie spravne migy (šmyka to aj tak ,sice nie az tak ako predtym ale smyka)
este ma napadlo po doliati noveho oleja my klesli zahadne otacky predtym 800 a teraz 500 :-)
po pusteni brzdy hned tahal sam ale po pridani plynu sa mi nelubi ten presmyk
asi sa musim objednat v ZA :D

Autor:  starky [ Ned, 26.02.2012, 14:34 ]
Predmet príspevku: 

nasiel som na prevodovke takuto dierku je to OK alebo to mam zatret ?? Dost cez ten otvor slizi olej

Obrázok

Obrázok

Stránka 1 z 7 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/