4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Vodny chladic - ZJ http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=154&t=15245 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | starky [ Ned, 08.07.2012, 21:09 ] |
Predmet príspevku: | Vodny chladic - ZJ |
mam chladic zvrchu zatrety tmelom nakolko mi to tam presakuje a akonahle prekroci teplota 100°C a vypnem motor tmel povoli a zacne presakovat,no pokym motor bezi tak sa nic take nedeje aj pri vyssej teplote. -moze to robit vicko chladica (18lb)aj ked nevyzera byt nejake poskodene -prepadovu hadicku od chladica po odpojeni normalne prefuknem ustami - ta zapchata nie je |
Autor: | MARTINO [ Ned, 08.07.2012, 22:00 ] |
Predmet príspevku: | |
Presakovat Ti to začne ked prestane cirkulovat voda t.j. ked vypneš motor ...neexpiremintoval by som a pozhanal by som novy resp. dobry chladič ![]() |
Autor: | finder [ Ned, 08.07.2012, 22:20 ] |
Predmet príspevku: | |
Odpovedal si si sam, a doplnim Martina. Zdvihne sa ti tam tlak ... Riesenim je pomaly (horuca voda je svina) odfuknut cez viecko, ale ako dlho ta to bude bavit ... ? |
Autor: | starky [ Štv, 12.07.2012, 15:51 ] |
Predmet príspevku: | |
![]() nepomoze mi 16lb vicko ?? chladic teraz neriesim - neni nato,zatial ! ! |
Autor: | palo-cherokee [ Pia, 13.07.2012, 13:34 ] |
Predmet príspevku: | |
ked presakuje chladic tak ti nepomoze ani 100lbs viecko !!! chladiaca sustava na tomto aute je tlakova a regulaciu robi prave viecko. Cim vyssi tlak, tym neskor sa vari voda. Preto je to tak ako to je. Ak ta sustava netesni = ma atmosfericky tlak, tak voda vrie pri 100°C a to je zle ! Takze bud chladic oprav poriadne alebo ho vymen. Inak to fungovat nebude. |
Autor: | dado [ Pia, 13.07.2012, 13:40 ] |
Predmet príspevku: | |
Ale vyrovnavacia nadrzka je uz mimo tlakovej casti. Ci nie ? Pytam sa lebo tam mam len vicko z nejakekej bandasky. A tesni len na 50 %. |
Autor: | starky [ Pia, 13.07.2012, 14:00 ] |
Predmet príspevku: | |
palo-cherokee píše: ked presakuje chladic tak ti nepomoze ani 100lbs viecko !!! chladiaca sustava na tomto aute je tlakova a regulaciu robi prave viecko. Cim vyssi tlak, tym neskor sa vari voda. Preto je to tak ako to je. Ak ta sustava netesni = ma atmosfericky tlak, tak voda vrie pri 100°C a to je zle ! Takze bud chladic oprav poriadne alebo ho vymen. Inak to fungovat nebude. pali tak mi prosim porad ako to mam opravit,daval som tam tmel do 115°C a ten vzdy po vypnuti motora povolil,pokial motor bezal tak to bolo OK je nejaky specialny tmel alebo nieco na lepenie takychto veci ?? AK je nejaky tmel do akej teploty by mal byt nieco som nasiel do 121°C http://www.olejshop.cz/lepidla-a-tmely/ ... ml-60-022/ |
Autor: | MARTINO [ Pia, 13.07.2012, 15:03 ] |
Predmet príspevku: | |
Vymen chladič ,zbytočne to budeš "platat" a zradi Ta to v najnevhodnejšej chvili ![]() nikde som počul,že tmel Ti može do buducna poškodit aj vodnu pumpu ../ale neviem čo je na tom pravdy/ |
Autor: | palo-cherokee [ Pia, 13.07.2012, 16:09 ] |
Predmet príspevku: | |
dado píše: Ale vyrovnavacia nadrzka je uz mimo tlakovej casti. Ci nie ? Pytam sa lebo tam mam len vicko z nejakekej bandasky. A tesni len na 50 %. ano ta je mimo (u benzina samozrejeme - neplati pre diesel ! ) a tu kludne "zavries" aj sprckou ![]() |
Autor: | starky [ Pia, 13.07.2012, 19:44 ] |
Predmet príspevku: | |
MARTINO píše: Vymen chladič ,zbytočne to budeš "platat" a zradi Ta to v najnevhodnejšej chvili ![]() nikde som počul,že tmel Ti može do buducna poškodit aj vodnu pumpu ../ale neviem čo je na tom pravdy/ momentalne potrebujem eury na nieco ine takze chladic musi pockat (vydrzat) preto platam ! inak je to len taka drobna trhlinka na vrchu chladica aj preto rozmyslam nad tmelom ! ! |
Autor: | RENSO [ Pia, 13.07.2012, 22:40 ] |
Predmet príspevku: | |
to je jedno aká trhlinka, to neni škodovka tu pracuje motor pri 110°C kde je najpodstatnejší rozdiel (čiže tlak tlak tlak), tam ked má kade unikať tlak tak utečie... a je zle... tam musí byť úplne odvzdušnený systém pretože ked to má vzduch tiež sa skoro a vela hreje. presne toto riešim aj ja ale na YJ, a inak ako výmenou chladiča to nevidím... Palino moja otázka na teba, mohla byť chyba u mna aj v tom že som nechal chladič zo starej 2,5-ky kde je iné veko nalievania alebo neni? mám pocit že chladič je aj zanesený, od vody, a že tlak mi uniká cez viečko hore, nalievaciu nádržku z NonHo systemu som vyhodil a napojil som to priamo na kúrenie... až dám nový chladič a novu pumpu, pod hlavu nové tesnenie, a hlava je už v HU na repase, dufam že už nebude mať byť kde inde problém skusim ti poradiť, ked velmi špekuluješ do výplaty, kup ten lepší tmel, zalep to poriadne, a nalej tam poriadnu nemrzku, tuším G12-ka má bod varu niečo okolo 118°C to ti tiež pomôže. |
Autor: | starky [ Sob, 14.07.2012, 10:23 ] |
Predmet príspevku: | |
G12 co som cital je do novsich aut a je na baze etylenglykolu neurobi to nejaku galibu ?? do starsich G10 - aku mam teda dat ? samozrejme by som staru zmes uplne vyplachol a nalial novu ! edit: do 5,2 ide G11-modro-zelena ! chladic som zalepil tymto a drzi to jak slak,voda nepreteka ani po vypnuti klucika http://www.olejshop.cz/lepidla-a-tmely/ ... ml-60-022/ |
Stránka 1 z 1 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |