4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Klepanie 4.0 ZJ
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=154&t=16571
Stránka 1 z 1

Autor:  matorsk [ Pia, 01.02.2013, 0:22 ]
Predmet príspevku:  Klepanie 4.0 ZJ

Ahojte, mam problem s Jeepom ZJ 96 4.0 a to taky ze klepe, ked je motor uplne studeny (stal celu noc) tak neklepe a zacne to az po chvili, ked pridam tak to prestava byt pocut, niekedy to ustane ked je motor trosku ponahanany, ale napr po pridani otacok na volnobehu a klesnuti zacne klepat znovu, este som si vsimol ze ked zaradim D a stojim na brzde klepot skoro ustane aj ked je na N a ked zaradim P klepe zas.

Zatial som vymenil: hydrostely, ojnicne loziska, olej ( Valvoline 10w40 ), filter, rozvody a sviecky.

Tlak oleje pri studenom motore pri 4, po zohriati ( po cca 60 km) nieco pod 3 ale po pridani na 2000 otacok stupe az za 4 skoro na max.

Klepanie vychadza skor zo spodu motoru a to medzi motorom a prevodoukou ( po prilozeni srobovaku medzi ucho a motor/prevodovku to ide z motoru)

Veniec zotrvacnika je dotiahnuty.

Mna napada len piestny cap, ale ked som to pozeral az take vole tam neboli a nejde mi do hlavy ze to sem tam ustane.

Este jeden poznatok, pri jazdne a pridavani tak pocut nejaky klepot medzi 2000-3000 otackami, ale velmi malo zretelny.

Hlavne je to ze po pridani na volnobehu a ubrani to zacne klepat celkom dost a postupne to prestava ale pocut to.

PS: mam tam aj plyn a klepe aj na benzine aj na plyne.

Viete mi prosim poradit alebo ma nasmerovat :-)

btw, zacalo to po vymene oleja a pri vymene hydrostelov som myslel ze ma porazi, po dani dole vyka bol taky nanos "vazeliny" ze nebolo vydno pruziny ventilov, a to iste ked som dal hlavu dole, nebolo vydno stare hydrostely :-D vsetko som cistil cely den plus prepplach novym olejom a preplachovacom plus novy olej a novy filter. sajrajtu tam bolo hodne :-(.

po tejto skusenosti, moze klepat aj konik, boli vydrate ako tam slabo dotekal kvoli bordelu olej, ale to ked bude treba vymenim celkom rychlo kedze staci dat vyko dole.

Este raz dakujem za rady.

Autor:  palo-cherokee [ Pia, 01.02.2013, 12:19 ]
Predmet príspevku:  Re: Klepanie 4.0 ZJ

matorsk píše:
Ahojte, mam problem s Jeepom ZJ 96 4.0 a to taky ze klepe, ked je motor uplne studeny (stal celu noc) tak neklepe a zacne to az po chvili, ked pridam tak to prestava byt pocut, niekedy to ustane ked je motor trosku ponahanany, ale napr po pridani otacok na volnobehu a klesnuti zacne klepat znovu, este som si vsimol ze ked zaradim D a stojim na brzde klepot skoro ustane aj ked je na N a ked zaradim P klepe zas.



A skrutky co drzia hydromenic si dotiahol poriadne a na lepidlo?
Kryci plech skrine hydromenica je spravne zalozeny v drazke?

matorsk píše:
Zatial som vymenil: hydrostely, ojnicne loziska, olej ( Valvoline 10w40 ), filter, rozvody a sviecky.


Ak si menil hydrostely bez vymeny vacky, tak to bola zytocna robota.

matorsk píše:

Klepanie vychadza skor zo spodu motoru a to medzi motorom a prevodoukou ( po prilozeni srobovaku medzi ucho a motor/prevodovku to ide z motoru)
Veniec zotrvacnika je dotiahnuty.



Ale tam predsa ziadny zotrvacnik nie je :-) Je tam len kus plechu s ozubenym vencom (tzv flexplate) a na to sa uchytava hydromenic.
Zotrvacnu hmotu robi prave hydromenic.

Autor:  matorsk [ Pia, 01.02.2013, 18:27 ]
Predmet príspevku: 

- Skrutky som dotiahol riadne ale nie na lepidlo :-)
- Kryci plech je spravne ale klepe to snim ci bez neho.
- no vacka je moc draha keby stala tak okolo 100 ecok tak to vymenim ale nie 400 ci kolko ju mas na stranke :-), ale keby si videl ten bordel v motore a hydrostely boli toho plne tak to az taka zbytocna robota nebola, co sa vlastne moze stat, sak vacka vyzerala ok.
- jasne, zotrvacnik tam nieje myslel som flexplate

btw. myslis keby klepal hydrostel a vymeni sa len hydrostel a nie vacka bude to klepat dalej?

Autor:  Oron72 [ Pia, 01.02.2013, 21:27 ]
Predmet príspevku: 

to ty si vymenil za peugeota?

Autor:  matorsk [ Pia, 01.02.2013, 21:46 ]
Predmet príspevku: 

jop, preco, priznaj co stym bolo :-D

Autor:  Tepes [ Pia, 01.02.2013, 23:12 ]
Predmet príspevku: 

Nič si z toho nerob...mne presne takto isto klepe Mitsubishi Pajero v6...r.v.1995...nieže by som Ti chcel ,, zasierať ,, vlákno, ale konštatujem, že tiež netuším čo to môže byť, ale čo som čítal Tvoj rozpis, tak presne toto robí aj mne a už ma to náramne nasiera...ešte dodám že ked štartujem, stále vytláčam pedáľ spojky...motor naštartuje a zklepoce...pustím spojku - opätovne vytlačím a pustím a klepot pominie...idem dole kopcom, klepot začne...dojdem do cieľa, klepot na voľnobeh ako ďas...asi Ti to robí podobne čo ?

Autor:  matorsk [ Sob, 02.02.2013, 9:58 ]
Predmet príspevku: 

Ahoj, v podstate hej, akurat rano ked je studeny ide krasne, ale ked sa pohynam este ked je sudeny klepe ze ho do kabiny pocut, ale za chvilku ok, no a potom pocut slabe klepanie od 2000-3000 ale to musi byt ticho vnutri bez radia aby som to pocul, cize nic hrozne, ale robi to aj na plyne aj na benzine rovnako, aaaale ked na neutraly dostanem motor do tychto otacok, nic neklepe a nic nepocut, ale ked pustim plyn a padne to z tychto otacok dole tak je to taky nepravidelny klepot a potom pravidelny :(. Asi sa na..... a vymenim tam motor a z tochto spravim strokera, btw nemate tu niekto 4.0 ktory ide tak ako ma ? a za dobry peniaz? diki

Autor:  Klokan [ Sob, 02.02.2013, 20:56 ]
Predmet príspevku: 

OJNICNE LOZISKA ? :roll:

Autor:  Oron72 [ Sob, 02.02.2013, 21:12 ]
Predmet príspevku: 

Klokan píše:
OJNICNE LOZISKA ? :roll:


asi by som zacal tam :D

Autor:  matorsk [ Ned, 03.02.2013, 2:36 ]
Predmet príspevku: 

Ojnicne su vymene a motor ma tlak oleja dobry... oron ako vies ze som menil, ak o tom aute nieco vies tak napis...

mne to vychadza skor na piestny cap, ale neviem ci sa to takto prejavuje ako som hore pisal.

Autor:  Oron72 [ Ned, 03.02.2013, 8:38 ]
Predmet príspevku: 

nemozem zradit kamarata :D ,ale predošlý majitel s tim moc dobre nezaobchadzal.

Autor:  matorsk [ Ned, 03.02.2013, 10:19 ]
Predmet príspevku: 

To sa nemusis bat ;-), ratal som s tym ze stym nieco je aj podla tych argumentov predavajuceho, akurat som z tej vymeny vysiel horsie, ale to sa stava, vies co stym aspon robili nech zbytocne nebadam, ale minimalne olej tam nikto nemenil, na to som prisiel hned, a kadejakych aditiv tam asi tiez bolo ktore ked sa vyplachli to islo do cudu, ostatne veci som uz dal dokopy, teraz je jedine otazka ci prehodit motor za druhy, oron niesi ty ten typek s elektrickou cigaretou co bol s chalanom? Inac mne to tak pripada ze si chalan kupil opicu ale nemal na banany :-D

Autor:  Klokan [ Ned, 03.02.2013, 10:51 ]
Predmet príspevku: 

ojnice vymenene ale co loziska ? zhodit vanu nemoze trvat viac ako 2 hod :roll: ja ked som mal alfu romeo 156 2,4 jtd tak som to kupil ties ze po vymene naplni co je sice pekne ale alfa je moc fajnova na oleje a tak aj loziska odisli no ked som nechal vychladnut auto a nastartoval tak nic uplne potichu islo a ked sa zohrialo tak to klepalo jak zrary renolt 11 :D vymenil som loziska a nalial tam nazas ten olej a o nejakych 17 km som zasa stal a cakal na odtah :roll:

Autor:  matorsk [ Ned, 03.02.2013, 11:05 ]
Predmet príspevku: 

Klokan, moc nechapem :-D ja som menil ojnicne loziska, nie ojnice, jedine co nieje vymenene su loziska na kluke ale ako som sa dozvedel nedavno :-) chodilo to auto bez vymeny oleja a takmer bez oleja, mozno pridrete, takze asi tak, ktozvie co tam bude, moja otazka na druhy overeny motor trva ak niekto ma, do tohto uz nepojde ani cent :-D.

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/