Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pon, 29.04.2024, 6:24
Dnes je pondelok 29. apríla 2024, meniny má Lea a zajtra Anastázia




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 25 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
 ZJ - vôla v riadení 
Autor Správa
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 05.10.2013, 22:10
Príspevky: 343
Bydlisko: Piešťany
Odpoveď s citáciou
A najdem tento srob teda aj na xj?

Odoslané z HTC One cez Tapatalk 2

_________________
Jeep Grand Cherokee WJ 4,7 V8 H.O. Overland

Jeep Grand Cherokee ZG, 4.5" Rubicon Express Long Arm, 35" Silverstone MT 117 Extreme, navijak, CB, pevnostaky, Ford 8.8 + OX locker, Dana 30 high pinion vystuzena + RCV poloosi, WARN ZEON 12


Str, 30.10.2013, 18:29
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Pred hodinou sme takto myslím aspoň o 30% pomohli práve XJ

Ale pozor, ak máš auto s liftom, a povodny typ spojovacky, moze byt nestabilita spôsobená inými faktormi ako vola v riadení , tomu autu sa totiž geometria v podstate neustále mení za jazdy, asi si inžinieri za mlákou snupli ked toto vymysleli...

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Str, 30.10.2013, 18:49
Profil ICQ WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 05.10.2013, 22:10
Príspevky: 343
Bydlisko: Piešťany
Odpoveď s citáciou
Nie nie, ja mam svoje XJ uplne v seriovom stave 8-) ...nepocitam radio a repro...dakujem zajtra sa na to pozriem. Je to niekde navrchu tej rozvodky riadenia? Odkontrujem, dotiahnem, poskusam, zakontrujem a finito?

_________________
Jeep Grand Cherokee WJ 4,7 V8 H.O. Overland

Jeep Grand Cherokee ZG, 4.5" Rubicon Express Long Arm, 35" Silverstone MT 117 Extreme, navijak, CB, pevnostaky, Ford 8.8 + OX locker, Dana 30 high pinion vystuzena + RCV poloosi, WARN ZEON 12


Štv, 31.10.2013, 0:41
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
No. Zas tak jednoducho nie, pozri najskor volu ložiska nad pitmankou... Potom mierne dotiahnuť. Vyskúšať sa previezť, či sa vracia volant a to opakujes, kým to bude lepšie... My sme to včera robili asi na 5x

Znovu pripomínam, že to nie je všeliek, ale vacsinou pomoze
Ako sa hovorí, za málo peňazí celkom slušná MP3 :-)

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Štv, 31.10.2013, 7:47
Profil ICQ WWW
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Som zabudol, ak tam mas elektrický ventilátor, treba dať von, aby si sa k tomu dostal

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Štv, 31.10.2013, 7:48
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4612
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
RADOFFROAD píše:
No, musím odborníkov na Jeep trochu poopraviť, síce tá skrutka navrchu nie je primárne na nastavenie vole v zuboch, ale je pravda, že na 60% aut sme dosiahnutím dosiahli obrovské zlepšenie, pretože často je vola na spodnom ložisku hriadele pre pitmanku a to sposobuje volu vo volante... Ďalšia vec je, že podružny jav je, že tým dotiahnutím sa aj mierne posunú zuby medzi sebou. Čo je pozitívne, a keďže toto je jednoduchý zásah, odporúčam to vždy aspoň skúsiť...


Dobrý rada nad zlato nič v zlom.

Vôľu na zuboch prevodky vymedzuješ zpredu na centrálnej matici, Týmto spôsobom (dotiahnutým hornej skrutky) to odstrániš na nejakú chvíľu akurát potom môžeš hodiť prevodku do koša nakoľko tá voľa tam bude ešte väčšia ako bola predtým. nehovoriac potom že ľuda naháňajú aj horné kryty, lebo doťahujú doťahujú a vôľa je neustále až ho prasknú.
Ak má vôľu a hýbe sa mu hriadeľ do boku tak v prvom rade treba vymeniť ložisko, nadstaviť zubovú vôľu ako predpisuje výrobca a potom v súčinnosti dostavovať tú hornú skrutku.

A.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Štv, 31.10.2013, 12:15
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 05.10.2013, 22:10
Príspevky: 343
Bydlisko: Piešťany
Odpoveď s citáciou
Ventilator mam povodny na viskospojku..idem sa na to pozriet.

Odoslané z HTC One cez Tapatalk 2

_________________
Jeep Grand Cherokee WJ 4,7 V8 H.O. Overland

Jeep Grand Cherokee ZG, 4.5" Rubicon Express Long Arm, 35" Silverstone MT 117 Extreme, navijak, CB, pevnostaky, Ford 8.8 + OX locker, Dana 30 high pinion vystuzena + RCV poloosi, WARN ZEON 12


Štv, 31.10.2013, 13:13
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
RADOFFROAD píše:
No, musím odborníkov na Jeep trochu poopraviť,


Rado nie som si istý či poopraviť....

RADOFFROAD píše:
síce tá skrutka navrchu nie je primárne na nastavenie vole v zuboch,


Ani primárne, ani sekundárne a ani inak.

RADOFFROAD píše:
ale je pravda, že na 60% aut sme dosiahnutím dosiahli obrovské zlepšenie, pretože často je vola na spodnom ložisku hriadele pre pitmanku a to sposobuje volu vo volante... Ďalšia vec je, že podružny jav je, že tým dotiahnutím sa aj mierne posunú zuby medzi sebou. Čo je pozitívne, a keďže toto je jednoduchý zásah, odporúčam to vždy aspoň skúsiť...


Krátkodobo a pocitovo áno, ale z dlhodobého hľadiska ste tej prevodke pomohli do hrobu.
Jediné čo sa tou skrutkou nastavuje je vzdialenosť pastorka šneku od ozubenia na hlavnej hriadeli (tej čo ide smerom dole k pittman arm). Slúži to na nastavenie sily, ktorou sa vracia volant do stredu. A pretože zuby na tej hriadeli sú rezané asymetricky a na krajoch sú väčšie ako v strede, tak po nesprávnom pritiahnutí dochádza k veľkému pnutiu práve v krajných polohách. Výsledkom je "sekajúce" riadenie, opotrebený šnekový valec, prasknutý vrchný dekel prevodky a tak podobne.

Takže pokiaľ presne nevieš čo robíš a nepoznáš konštrukciu a spôsob nastavovania a vymedzovania vôlí tak ja to skúšať neodporúčam

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Štv, 31.10.2013, 13:22
Profil WWW
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Napísal si skoro to isté čo ja, len premudrelejsie, jasne som niekoľkokrát napísal, že to treba ladiť s citom a skúšať, a že to nepomôže každému. Absolútne nič nehrozí ak sa to doladí ako píšem...

Koniec koncov, toto nie je len u Jeepa ...

Neviem, či to upozornenie na konci si myslel všeobecne, alebo na mňa, ak na mňa, tak sa len pousmejem, ak všeobecne, tak myslím, že dosť podrobne som popísal, ako mozu skúsiť, buď budú úspešní alebo nie a vyhľadajú odbornú pomoc... Jasne tam píšem, že mozu nastať prípady, že to budú musieť vrátiť, ale potom jedine riadenie von, táto skúška je pol hodiny, nie je čo stratiť...

Mimochodom ďalší poznatok je, že pri väčších kolesách sa celé riadenie hýbe niekolko dosť milimetrov, čo sposobuje ďalšiu akoby volu, skrátka sasi, alebo teda polsasi sú z papiera... Vyriešili sme to podlozenim... V mieste najväčšej páky...

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Štv, 31.10.2013, 14:35
Profil ICQ WWW
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
RADOFFROAD píše:
Napísal si skoro to isté čo ja, len premudrelejsie, jasne som niekoľkokrát napísal, že to treba ladiť s citom a skúšať, a že to nepomôže každému. Absolútne nič nehrozí ak sa to doladí ako píšem...

Koniec koncov, toto nie je len u Jeepa ...


No nie úplne. Tam sa toho moc "ladiť" nedá a ak máš k tomu navyše aj veľké kolesá tak sa to blbo skúša. Takže práve tam hrozí že sa to pojebabre


RADOFFROAD píše:
Neviem, či to upozornenie na konci si myslel všeobecne, alebo na mňa, ak na mňa, tak sa len pousmejem,


Všeobecne. Ale štartuješ dobre :-D

RADOFFROAD píše:
...mozu skúsiť, buď budú úspešní alebo nie a vyhľadajú odbornú pomoc... Jasne tam píšem, že mozu nastať prípady, že to budú musieť vrátiť, ale potom jedine riadenie von, táto skúška je pol hodiny, nie je čo stratiť...


v tomto je práve u saginaw prevodky to riziko, že pocitovo tá vôľa dosť zmizne a potom sa po mesiaci-dvoch prejaví oveľa horšie. Takže to upozornenie som myslel presne tak ako som ho napísal.


RADOFFROAD píše:
Mimochodom ďalší poznatok je, že pri väčších kolesách sa celé riadenie hýbe niekolko dosť milimetrov, čo sposobuje ďalšiu akoby volu, skrátka sasi, alebo teda polsasi sú z papiera... Vyriešili sme to podlozenim... V mieste najväčšej páky...


to nie je len problém XJ/ZJ ale aj TJ a iných áut. A hrozí aj vytrhnutie prevodky alebo vylomenie úchytu z jej telesa. Výztuha rámu v mieste montáže prevodky je pre Jeep relatívne bežná vec, vyrába to X firiem. Takisto ako priečnu výztuhu "krku" prevodky.

Keď to zoberieš geometricky, tak na aute s tuhou nápravou, prevodkou riadenia na šasi a panhardkou pôsobí sila prevodky cez štuchačku oproti panhardke a jej uloženiu. Ak chceš tieto sily eliminovať (presunúť inam) tak jediné riešenie je hydroassist alebo full hydro riadenie.

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Štv, 31.10.2013, 17:06
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 25 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: