Dnes je piatok 9. mája 2025, meniny má Roland a zajtra Viktória
Zopar otazok ku komponentom na Jeep ZJ
Autor |
Správa |
zoom
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 06.06.2010, 23:23 Príspevky: 108 Bydlisko: Bratislava
|

Ahoj, mal by som par otazok k niektorym komponentom pre Jeepa ZJ. Jedna sa konkretne o 1996 ZJ Limited 5.2L V8. Chcel by som nakupit nasledovne komponenty "len tak" a rad by som poznal nejaky vas komentar. Takze bolo by to:
1) Viecko na chladic -- Stant 10234 18 psi [ LINK] -- Preventivna vymena, snad kvalitne viecko Stant. Je 18 psi ta spravna hodnota pre moje auto? Videl som aj 16 psi (mozno pre 4.0L?). Momentalne mam na aute tiez 18 psi viecko.
2) Termostat -- Robert Shaw Balanced [ LINK] alebo Stant SuperStat [ LINK] -- Obidva by mali byt lepsie nez normalny termostat. Najvacsia zmena je, ze by mali otvarat pri 180 °F (82 °C) namiesto standardnych 195 °F (90 °C). Celkom dost som sa nacital k tomuto, ze jednoducho je tato hodnota pre ZJ lepsia. Ale ludia su viacmenej rozdeleni na dva tabory. Rad by som pocul vas nazor na toto.
3) Mozno visko spojka na ventilator -- Hayden Heavy Duty alebo Severe Duty [ LINK] -- HD a SD maju vyssie otacky ked zopne spojka, myslim, ze to bude celkom vhodne pre to auto. Chcel by som sa vsak opytat na jednu vec. Ako je pisane na tej stranke, obycajna visko spojka ma " Used with lighter pitch fans (1-1/2” of pitch)" a tie HD/SD zase " Used with deeper pitch fans (2-1/2” of pitch)". Moze mi niekto vysvetlit, co to znamena? Bude ta HD/SD spojka pasovat, ked nic ine nevymenim?
4) Zariadenie na testovanie tesnosti chladiaceho okruhu -- Toto uz planujem kupit dlhsiu dobu. Neviem si vsak poriadne vybrat, chcelo by to nieco lacnejsie, bude to pre velmi obcasne pouzitie. Nasiel som napriklad nejaky tester Stant [ LINK], ktory je na testovanie chladicov a aj viecok. Obsahuje ale len jeden adapter velkosti A (pre ake auta to je?). Potom tu mame rozne nezname znacky ako napriklad toto. Obsahuje to vsak kopec nadstavcov snad pre vsetky auta. Otazka je, ci sa to nerozpadne po prvom pouziti. Mate s takymito vecami nejake skusenosti?
Bol by som rad, keby som sa dozvedel ku kazdej otazke nejaku odpoved/nazor. Vdaka vopred.
|
Ned, 11.07.2010, 15:32 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Takže poporiadku
1, pre V8 je 18 lib. viečko
2, 180 °F je fajn mám na svojom aute rozdiel je značný, akurát v zime sa dlhšie zohrieva, to je jediné čo ma trochu rozčuluje, nekúri to hned ako je na US autá zvykom.
3, HD vysko ak by si mal štandartný termostat 195 °F tak odporučím, mal som na 4l túto kombináciu a bolo to na 1. ALE dávať to pri 180 °F nieje dobré nakoľko jedno aj druhé posúva hodne dolu hranicu teploty, takže budeš jazdiť na podchladený motor  Bud jedno alebo druhé.
Mám štandartnú visko a 195 °F termostat a je to v pohode som na nejakých cez 80°C z teplotov aj v týchto horúčavách.
4, mno v tomto nejako neporadím.
Jo ináč termostat máme skladom, a viečo vieme do cca 5-7 dní mať tu
A.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pon, 12.07.2010, 9:45 |
|
 |
zoom
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 06.06.2010, 23:23 Príspevky: 108 Bydlisko: Bratislava
|

Ahoj, dik za odpoved, trochu netrpezlivo som si este pred nou objednal ten vrchnak a termostat, nechcelo sa mi cakat  . Mam teraz este jeden akutny problem, tak si to dam do vlastneho topicu:
Na Jeepe ostavaju pribrdzene predne kolesa. Niekedy sa to nestane, ale castejsie teda ano. Toto je samozrejme celkom velky problem. Auto je momentalne v servise, kde mali rozobrat predne brzdy a vycistit ich (+ vymenit kotuce). Avsak aj po trojnasobnom rozobrati a zlozeni ostavaju udajne tie brzdy pribrzdene.
Ja akoze celkom dost nutne potrebujem auto, takze by som sa chcel spytat, ci s tym ma niekto skusenost. Co je v takom pripade potrebne vymenit, co moze takmer urcite pomoct? Uplne najsamlepsie by bolo, kebyze snad niekto ma doma funkcne brzdy pre ZJ, alebo dokaze predat nove. Pozeram sa sem, ale netusim, co vsetko moze byt potrebne. Problem je, ze ja by som to tak nejako potreboval zajtra spravit.
Viem, ze na WJ bol problem s brzdami Teves a menilo sa to neskor za Akebono. Myslim vsak, ze sa to tykalo zvlnenia kotucov, neviem ci aj toho, ze ostalo koleso pribrzdene. Ja vsak mam ZJ, takze uz vobec neviem, ci je takyto podobny problem hlaseny aj tu.
Bol by som velmi rad, keby mi niekto napisal, ci je to znamy problem, co treba vymenit a este radsej, kebyze sa to zajtra da dokopy (bud mi niekto preda potrebne veci a ja to necham vymenit, alebo rovno niekto, kto by to urobil).
Auto zatial ostava v servise, este s tym skusia nieco spravit, ale kebyze nie, budem potrebovat surnu pomoc. Vdaka.
|
Str, 14.07.2010, 19:47 |
|
 |
ORC
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 30.05.2007, 10:04 Príspevky: 573 Bydlisko: Bratislava
|

Z mojich skusenosti najcastejsi problem je tu:
Platnicky si po 14tich rokoch pouzivania (vacsinou aj skor) vyderu na vodiacich plochach drazku.
Ak je ta drazka dostatocne hlboka platnicka do nej zapadne a uz sa nema ako vratit ked pustis brzdovy pedal. Najcastejsie sa to prejavi po tom ked vymenis platnicky za nove (hrubsie).
Aj ked si myslim ze ked mas auto v autoservise, takuto vec by si mali vsimnut namiesto toho aby tri krat rozoberali a cistili brzdy. Takze mozno je to aj nieco ine.
Ale 99 percent Jeepov ktore k nam pridu s rovnakym problemom ma chybu prave tu (za mesiac aj 3-4 ks, aj dnes jedno XJ ktoreho majitel musel najprv na ceste hasit poziar brzd hasiacim pristrojom)
Rieseni je niekolko, ale len jedno je poriadne a spolahlive - vymena.
Alebo ak drazka nieje hlboka - obrusenie, pripadne navarenie materialu a obrusenie atd...
Ale aj tak by ma zaujimal nazor pala-cherokee alebo andreja z jeeparts
Btw, niesi ty nahodou stastny novy majitel jedneho z dvoch ZJ ponukanych aj tu na fore dvomi bratmi ??
_________________..všetko pre váš OFF ROAD. www.offroad24.sk , orc@orc.skIronman4x4, Rugged Ridge, Asfir, ARB, AEV, SafariSnorkel, BullFace, Dick Cepek, Mickey Thompson, JamesBaroud, IPF, Pro Comp, Bushranger, FoxShox, Eibach, Misutonida, Delta4x4, AVM, ...
|
Str, 14.07.2010, 21:47 |
|
 |
V8 Power
Učeň
Registrovaný: Sob, 15.05.2010, 9:40 Príspevky: 29 Bydlisko: Bratislava
|
Cau Juro . Ano je to Palov Jeep , teda byvali . A teraz takato vec sa stala . Najprv nic a teraz toto . Auto skoro vobec nejazdilo a moze to byt aj preto nie ? Ale spravi sa to a bude vsetko o.k. . Ved vsetko ostatne je v super stave a velmi zachovale . Proste smola .
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8 Limited , na predaj : http://www.autobazar.eu/sk/card.php?id=1411961 .
|
Str, 14.07.2010, 22:05 |
|
 |
zoom
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 06.06.2010, 23:23 Príspevky: 108 Bydlisko: Bratislava
|
Ano, som majitel jedneho z Jeepov uz. S tym, ze s brzdami je taky problem, som bol normalne oboznameny pred kupou, bral som to s tym. Nikde nie je problem, len tam, ze to teraz potrebujem spravit  . Uz som volal aj s Andrejom, uz som informovany od dalsich ludi, co by mohlo byt, teraz este tuto. No informacii dost, aj ponuk... teraz to len musim zvazit a rozhodnut sa, ako to pre mna bude co najlepsie vyriesit. Zatial dik za ochotu vsetkym.
|
Str, 14.07.2010, 23:28 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Juro čo dodať, popísané do bodky
Presne toto som povedal Zoom-ovi.
Ďalšia závada ak toto je vcelku OK može byť v gumových manžetách na vodítkach, aj ked sa zdá že je OK tak je stará mäkká a potom brzdič vie lavírovať do strán čo nieje žiadúce a ked sa pridaju aj zárezy vymačkané na knuckle tak je problem zarobený.
Treba občas aj toto vymeniť, moja skúsenosť je že rozdiel je značný a aj v brzdnom účinku, čo som si overil na svojom bielom grande.
A.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Štv, 15.07.2010, 9:24 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
Keďže Juraj a Andrej sa tu rozpísali jak českí žandári , tak ja už len doplním, že:
- vymačkané drážky na tehlici sa dajú úspešne vyvariť a vybrúsiť, takže nie vždy je potrebná výmena
- gumené vodítka bŕzd sú SPOTREBÁK - treba to raz za čas proste vymeniť.
|
Štv, 15.07.2010, 13:03 |
|
 |
zoom
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 06.06.2010, 23:23 Príspevky: 108 Bydlisko: Bratislava
|

Tak, myslel som, ze to auto vezmem teraz na vikend a budem trosicku (max. par km za den) jazdit s jemne alebo vobec pribrzdenym kolesom, ale situacia sa mierne skomplikovala. Teraz je to uz udajne v takom stave, ze koleso je celkom dost pribrzdene a po par km skusobnej jazdy sa z tej brzdy az dymi.
Auto teda nadalej ostava v servise, od Andreja som objednal vsetky tie gumene somariny + nejake srobiky navyse, kedze tie veci nemali skladom ani v Chrysleri v Bratislave. Neviem, ci to vsetko bude treba vymenit, ale stoji to par korun, tak preco to nemat nove.
Zatial sa v servise skusi odvzdusnit system a vymenit gumene brzdove hadicky. Aj ked nebudu nahodou na vine, budem rad, ze su nove.
Dalsi postup este vymyslim, nakolko teraz budem najblizsie pomerne dlho v praci. Ak by nezvysil cas v terajsom servise, prinajhorsom by som ho odtiahol niekde inde v ramci Bratislavy a tam by sa vymenili hoci aj cele brzdy. Tu je pekny pofoteny navod, ako vyvarit tie kovove celuste, alebo co je to, presne ako hovoril palo-cherokee. Kedze ja take nastroje nemam a s mojou zrucnostou som rad, ze vymenim ziarovku v svetle, tak by som v pripade potreby zakupil nove. Priebezne vas budem informovat.
|
Štv, 15.07.2010, 13:49 |
|
 |
zoom
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 06.06.2010, 23:23 Príspevky: 108 Bydlisko: Bratislava
|
Cau opat, takze brzdy nie su opravene, auto sa zrejme pokusim dnes vecer zobrat k sebe. Chcel by som sa opytat, ci je niekto v Bratislave, kto by bol ochotny sa na to pozriet hoci aj hned dnes vecer, pripadne zajtra vecer. Mam uz pri sebe tie veci od Andreja, ale je mozne, ze bude treba urobit aj tie knuckle, kde sa vyderu drazky.
V podstate by som potreboval niekoho, kto by sa tak trochu obetoval, pretoze ja mozem teraz len takto po veceroch a celkom dost by som potreboval to auto sfunkcnit.
Idealne by bolo, kebyze to mozem odtial rovno zaviezt niekam, kde by sme sa na to pozreli, alebo co ja viem co. Samozrejme nie zadarmo, potrebujem to jednoducho cim skor a dobre opravit. Dik moc.
|
Pia, 16.07.2010, 18:41 |
|
 |
zoom
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 06.06.2010, 23:23 Príspevky: 108 Bydlisko: Bratislava
|

Zdravicko, tak opatovne vysielam s mojim monologom. Kedze jeden clovek nemohol a nikto dalsi sa neozval, odtiahol som auto 200 km k mojmu cloveku. Ten prehliadol brzdy, usudil, ze velmi vycistene teda neboli a jal sa to robit sam. Nasleduje par obrazkov pre potesenie oka.
Jeden z valcekov pred vycistenim. Kopec bordelu, brzdova kvapalina v strmeni uz nejaka tmava a zamutena, za kyblik vazeliny vsade. Take obite, ze ked ste vytiahli tesnenie zvnutra, tak sa tam piest nedal rukou vobec zastrcit:
Prachovky, ktore mali teraz asi taku funkciu, ze same vyrabali bordel, ktory sa nasledne dostal k piestiku:
Knuckle s par zubkami. Kedze som nove nemal, boli pekne obrusene a zarovnane zo vsetkych hran, kde sa pohybuju platnicky:
Nasleduje vycisteny piestik, oskrabany a vycisteny bordel zo strmena a vsetko zlozene dokopy (vratane tych dvoch somariniek, na ktorych to chodi do boku):
Secteno a podtrzeno, auto teraz brzdi paradne. Hned som to odskusal cestou domov (~ 200 km) a bol som sa aj povozit mierne v terene. Vyskusal som, ci korektne funguje ABS a reku funguje. Takze hura, o problem menej. Pocas celej cesty som sa zastavil dvakrat, aby som skontroloval brzdy. Ani raz z nich nesalalo teplo, okamzita spotreba tiez nebola podozriva, takze sa zda, ze vsetko funguje OK.
Opraveny bol tiez piest na kufrove dvere (mal som novy v kufri), takze uz sa pekne otvara sam dohora a drzi a este prave brzdove svetlo (nefunkcna ziarovka).
Teraz ostava uz len nasledovne:
• Zadne loziska su nejake vykvedlane a bude ich treba vymenit
• Zadne kotuce nesli dat vobec dole (nemali sme ten nastroj na ich stahovanie, bude to tam pekne zahrdzavene)
• Rucna brzda nefunguje
• Vyrovnat volant (mam ho pootoceny, ked chcem ist rovno)
• Este viac opravit death wobble efekt. Ten bol celkom drsny, lebo som nemal namontovani predny stabilizator (bol v kufri), teraz uz je naspat a je to omnoho lepsie, ale pri prechode cez jamu citit, ze ma auto tendenciu do toho ist, ale do takych 2 sekund sa to vsak samo stabilizuje. Cize jazdit sa s tym v pohode da
• Opravit snimac vonkajsej teploty (asi skusim objednat novy a vymenim ho)
• A samozrejme par detailov, ako na kazdom ojazdenom aute
Dakujem teda vsetkym, ktori sa ozvali a (snad) celkom spravne identifikovali pricinu zaseknutych brzd. Teraz budem par dni jazdit po meste, takze mnoho brzdenia - uvidime, ako sa to bude spravat.
|
Str, 21.07.2010, 0:34 |
|
 |
enduro
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 27.11.2006, 22:58 Príspevky: 597 Bydlisko: Banská Štiavnica
|
tak gratulujem.. predpokladam, ze pomohla az navsteva Ziliny, vsak?
ale mohol by si sem dat kontakt na ten servis, kde brzdy trikrat rozobrali a vycistili? pritom sa neunuvali skontrolovat stav piestikov?? 
_________________ Dodge Durango 3.6 FlexFuel Limited 2015 Ex: Jeep GrandCherokee Limited 2,5 TD 2" spacers, Rancho 5000 Ex: Jeep GrandCherokee Limited 5,9 LX V8 SelecTrac, Flowmaster, K&N Ex: Jeep GrandCherokee Overland 4.7 H.O. Rancho 5000 1,5"
|
Str, 21.07.2010, 12:00 |
|
 |
zoom
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 06.06.2010, 23:23 Príspevky: 108 Bydlisko: Bratislava
|

Nie, navsteva Zilny to nebola, opravoval to clovek z rodiny. Som vsak presvedceny, ze keby som navstivil Zilinu, ich servis tu v Bratislave, alebo ORC, tak by to tiez dopadlo dobre. Napokon oni vsetci mi poradili, co konkretne s brzdami je a co treba zakupit.
Co sa tyka toho servisu, kde mi to robili, nejdem tu nikoho pranierovat. Boli robene aj dalsie veci a tie su OK, brzdy teda neurobili, co mi vopred povedali a nic mi za pokus o ich napravu neuctovali. Obdrzal som akurat nove dosticky Textar, takze pohoda (tu znacku mam rad  ). Z mojej strany nie je dovod, aby som tu rozkrikoval to ci ono.
Teraz sa zameriam na dopilovanie zvysnych "detailov", ku ktorym sa dnes pridalo aj to, ze mi zrazu nejde otvorit kapota. To su vsak cisto mechanicke veci a po nakupe dielov sa to da vsetko stihnut za jeden vikend. Zatial som rad, ze mam pojazdne auto. To snad vydrzi, zvysok sa da riesit postupne a za behu.
EDIT: Kapota mi uz ide otvorit, nasiel som zaistovaci hacik  . Doteraz ho nebolo potrebne odistit, teraz sa asi prvykrat lepsie zacvakol, tak som sa mierne splasil.
|
Str, 21.07.2010, 22:06 |
|
 |
TomasBA
Začínajúci koumák
Registrovaný: Uto, 13.02.2007, 21:38 Príspevky: 140 Bydlisko: BA/PK
|
Zoom, super prispevky, dobre citanie. Tesim sa ked si pojdeme pojazdit.
OT: Nezabudni zobrat potom aj cloveka co ta vozil do servisu a rozmlatil si pritom prednu napravu na retardery 
_________________ ...dlha seda Y61 2.8TD (1998) s elektronickym cerpadlom ...Ex dlha zelena Y61 2.8TD (1999) s mechanickym cerpadlom ...popripade pomoze Pajero Sport 2.5TD (1998)
|
Štv, 22.07.2010, 21:09 |
|
 |
zoom
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 06.06.2010, 23:23 Príspevky: 108 Bydlisko: Bratislava
|

Jej, cau Tomato. No niekedy sa snad pojdeme povozit niekam, ale najskor musim dat do poriadku auto  . Dnes som dolieval olej, hladina ktoreho mala byt OK, akurat ze som bol snad 1,5 cm pod spodnou ryskou. Nalial som tam 1,5 litra oleja a dostal som sa asi 1 cm pod FULL. Pre porovnanie do auta ide 4,7 l oleja. Tak som zvedavy, kam sa ten olej medzicasom podel za tych par dni a co som stihol zodrat. Bojim sa, ze budem musiet rozobrat cely motor a pozriet sa, ako sa maju loziska od klukovky. Neviem, ci si to nahovaram, ale teraz, ako som siel potichu domov, som pocuval motor a od 1500 rpm je jemne pocut taky kovovy zvuk. Moze to vsak kludne byt aj podvozok, nejaka vibracia alebo neviem co. Uz som ale jeden Jeep takto rozobraty videl (tiez presiel desiatky km s malo olejom) a ziadalo si to vybrus klukovky a nove loziska, takze som v stave miernej paniky.
Otazka pre obecenstvo: Momentalne mam v Jeepe ZJ 5.2L V8 olej 10W-60. Podla servisneho manualu tam ma ist 5W-30 alebo 10W-30 (do nasich teplot skor 10W-30). Moja otazka je, aky olej tam dat? Cital som, ze 10W-60 je celkom prima do vysokych teplot a do namahanych motorov, co by mozno celkom odpovedalo, mozno nejaky offroad a tak? Ide mi len o to, ci je 10W-60 nejaka finta, ako 180 °F termostat namiesto originalneho 195 °F. Ktory olej odporucate do tohto auta pre jazdu po meste a obcasne vybehnutie na luku?
A este keby ste boli od tej dobroty a povedali mi, co za komponent je to na obrazku oznaceny sipkou? Hladal som po internete, v servisnych manualoch, ale nenasiel som nic.
EDIT: Este jedna otazka. Obcas sa mi stane, ze auto zahlasi, aby som dolial chladiacu kvapalinu. Stalo sa mi to dnes asi 2 ci 3-krat. Myslim, ze vzdy ked to vypisalo, som siel niekde do mierneho kopca, alebo z kopca, ale raz tusim aj po rovine. V tej rezervnej nadrzke je kvapaliny niekolko cm nad ADD. Teplota vody je tiez normalna (~98 °C). Je toto bezna vec pri ZJ? Moze za to vselijake prehadzovanie vody v nadrzke, pripadne vadny snimac?
Ide mi o to, ze v servisnom manuali som cital, ze auto meria hladinu chladiacej kvapaliny kazdu sekundu a musi namerat 30× za sebou, ze je nedostatok, aby to zahlasil, to znamena 30 sekund cisteho casu. Viem vsak, ze tak dlho som do kopca nesiel, ked to hlasilo. Tak ja len ci je to nejaka specialita ZJ, alebo by bolo dobre sa na to pozriet?
|
Pia, 23.07.2010, 23:07 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|