Dnes je štvrtok 9. mája 2024, meniny má Roland a zajtra Viktória
Jeep ZJ • Surna pomoc - potrebujem stary naboj + vymena v BA
Autor |
Správa |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4612 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Na ZJ nedá teda dobre myslíš, len náboj ako taký samotný výrobok má jedno označenie od MOPAR - Chrysler číslovanie a iné číslo keď to niekto vyrába, aj tajvanské majú iný číselný kód ako je origo.
Neboj a ešte keď toho občas vstúpia fiaťaci tak je to guláš priam ukážkový ako sa dajú prečíslovať diely.
A.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Uto, 26.03.2013, 18:41 |
|
|
zoom
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 06.06.2010, 23:23 Príspevky: 108 Bydlisko: Bratislava
|
MARTINO: Presne oznacenie naboja neviem, ale malo by to byt BR930014, ako pisal palo-cherokee. Ked budes mat zaujem, mozem ho cely detailne pofotit, az pride - snad tam budu nejake vyrazene cisla.
Andrej: No vyzera to tak, ze je to ten naboj. Teda aspon dufam, ze ho nevymenim a zvuk ostane, to by uz bolo naozaj moc.
Kazdopadne, naboj od ORC mam v kufri (diky) a na zajtra predbezne dohodnutu montaz. Dam vediet, ked to budem mat na aute, ci to bolo ono.
|
Uto, 26.03.2013, 19:30 |
|
|
mato_srubka
Koumák
Registrovaný: Pon, 01.08.2011, 17:07 Príspevky: 167 Bydlisko: Kysuce
|
Tieto Jeep / Chrysler / Ford ložiská sa pre INA/FAG vyrábajú tu u nás v Kysuckom Novom Meste.
Mohol by si odfotiť to staré škrípajúce? Hlavne označenie, ak je to FAG vyrobené u nás, tak to označenie bude na tej ploche, kde ti dosadá matica na utiahnutie hnacieho hriadeľa. Prípadne by mohlo byť označené na vonkajšom priemere tej príruby, na ktorú sa upevní brzdový kotúč.
Ináč, keď je ložisko namontované v servise tak ako má byť, tak sa dá reklamovať. Teda aspoň u nás to funguje tak, že ak je reklamacia oprávnená (poškodené ložisko sa rozoberie a zanalyzuje), tak by sa malo vymeniť za nové. Malo by, lenže neviem posúdiť, keďže sa nám ich veľa nevracia a drvivá väčšina je neodborná manipulácia.
|
Uto, 26.03.2013, 19:40 |
|
|
zoom
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 06.06.2010, 23:23 Príspevky: 108 Bydlisko: Bratislava
|
Cely naboj pochadza niekde z eBayu, nemali ani napisanu znacku naboja. Podla nejakych indicii to tipujem na Omix-Ada. Namontovane to bolo po znamosti - to je kvalitna praca a tam problem nie je (robi sa tak cele auto).
Ked sa mi to podari dnes vymenit, tak vecer doma odfotim to stare a dam ti sem fotky, ale velmi pochybujem, ze by to bolo INA/FAG. To bude nejaka indicka vychytralost z pliesku od konzervy.
|
Str, 27.03.2013, 14:36 |
|
|
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4612 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Takže asika to bude zase jeden z tých výhodných dielov z číny A.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Str, 27.03.2013, 14:39 |
|
|
mato_srubka
Koumák
Registrovaný: Pon, 01.08.2011, 17:07 Príspevky: 167 Bydlisko: Kysuce
|
No pri ZJ je dôležité utiahnuť maticu na hnacom hriadeli na správny moment a nie od oka. Práve tieto ložiská do Jeepjek / Chrysler / Fordov, čo sa vyrábajú v Kysuci majú kvôli vyššej odolnosti pri axiálnom namáhaní dosť veľký kontaktný úhol na obežných dráhach a z toho dôvodu sú citlivejšie na správny uťahovací moment. Teda, pokiaľ sú utiahnuté správne, vydržia viac, ale pokiaľ to s utiahnutím preženieš, pôjde ich životnosť dole. Tie foto potešia
|
Str, 27.03.2013, 16:03 |
|
|
zoom
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 06.06.2010, 23:23 Príspevky: 108 Bydlisko: Bratislava
|
Tak uz som tu z vyletu. K vymene naboja nakoniec nedoslo, nakolko ten nahradny, co som obdrzal, bol kratsi asi o 6 mm a tym padom brzdovy kotuc trel o ochranny plech za nim. Spravilo sa aspon to, ze z mojho terajsieho naboja sa strhlo tesnenie, takze bolo vidno loziskove gulicky. Na pohlad tam bolo pomerne dost vazeliny, ale pridalo sa o nieco viac. Naboj sa zalozil nazad a skusobna jazda ukazala, ze to stale hukoce. Ani po 30 km ceste sa to nezlepsilo (ze by sa vazelina roztrela po celom lozisku). Ale zdalo sa mi, ze ustalo take to kvikotanie, ktore som riesil. Je teda mozno, ze tie dva javy spolu tak uplne nesuvisia a mozno tam hrkoce nieco ine ako naboj. Kazdopadne to vyzera tak, ze s tym autom aspon nieco odjazdim, kedze naboj bol premazany. Dufam, ze to nerobi ten na druhej strane a nevykydam sa niekam do pola po ceste. A ak to nerobi ani jeden naboj, zase nejaka vec, co mozem riesit... Porobil som aj tie obrazky, ale kedze naboj siel nazad na auto, tak len tak narychlo telefonom: Oznacenie na lozisku je: SLOVAKIA Z-559347-AM G134EDIT: Este co sa tyka toho utahovania, teraz som sa rozpraval s clovekom, co mi robi auto a spomenul si, ze sme to utahovali momentovym klucom na 105 alebo 115 Nm. Tu som nasiel, ze Front Driveshaft Lock Nut ma byt utiahnuty na 115 Nm, takze toto sme snad spravili dobre.
|
Štv, 28.03.2013, 0:08 |
|
|
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4612 Bydlisko: Hlavná dedina
|
zoom píše: Este co sa tyka toho utahovania, teraz som sa rozpraval s clovekom, co mi robi auto a spomenul si, ze sme to utahovali momentovym klucom na 105 alebo 115 Nm. Tu som nasiel, ze Front Driveshaft Lock Nut ma byt utiahnuty na 115 Nm, takze toto sme snad spravili dobre. A totoku si kde našiel?? Páč v servisnom manuále pre ZJ XJ, TJ je predpísaný moment dotiahnutia 237Nm A pre JK čo má samoistnú maticu je to 135Nm Ak to feši našiel v tec doku tak pre jeep sa radšej doň ani nepozerá. A.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Štv, 28.03.2013, 12:06 |
|
|
ORC
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 30.05.2007, 10:04 Príspevky: 574 Bydlisko: Bratislava
|
zoom píše: nakolko ten nahradny, co som obdrzal, bol kratsi asi o 6 mm si mohol zavolat ked si to mal rozobrate. Asi sme zo smeti vytiahli z nejakeho starsieho XJ, TJ, YJ, ci coho. Mohli sme pohladat este iny...
_________________..všetko pre váš OFF ROAD. www.offroad24.sk , orc@orc.skIronman4x4, Rugged Ridge, Asfir, ARB, AEV, SafariSnorkel, BullFace, Dick Cepek, Mickey Thompson, JamesBaroud, IPF, Pro Comp, Bushranger, FoxShox, Eibach, Misutonida, Delta4x4, AVM, ...
|
Štv, 28.03.2013, 12:29 |
|
|
zoom
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 06.06.2010, 23:23 Príspevky: 108 Bydlisko: Bratislava
|
Andrej: To som ja nasiel na tej stranke a podla toho sa to aj utahovalo. Takze ocividne zle, lebo teraz to uz aj ja kukam v servisnom manuali a samozrejme mas pravdu. Nabuduce radsej budem pozerat tam ako niekde po nete. Ked budem vymienat tieto dva naboje za nove, dotiahnem to na 237 Nm.
ORC: Hej napadlo ma to, ale vymienalo sa to asi 20-30 km od Bratislavy niekedy o 20:00 vecer, tak kto by chodil za mnou hore dole. Kaslem na to, odjazdim na tom, co je. Teraz, ked bol ten naboj rozobraty a videl som, ze je namazany, tak sa tomu snad nic nestane.
Tie dva ci tri tyzdne uz nejako prezijem, potom dam vediet, ci a ako sa to podarilo odstranit.
|
Štv, 28.03.2013, 13:33 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4311 Bydlisko: ZA
|
Ten naboj co si sa tam pokusal dat je na XJ a TJ od 2001 Na ZJ pasovat nebude (iba ze by si vymenil celu otoc za novsiu) zoom píše: Tu som nasiel, ze Front Driveshaft Lock Nut ma byt utiahnuty na 115 Nm, takze toto sme snad spravili dobre. to je sice pekne ale FRONT DRIVESHAFT je predny kardan a nie poloos
|
Štv, 28.03.2013, 15:34 |
|
|
mato_srubka
Koumák
Registrovaný: Pon, 01.08.2011, 17:07 Príspevky: 167 Bydlisko: Kysuce
|
Hmm no tak tým, že bolo ložisko málo utiahnuté, tak sa zničilo. Nápravové ložiská sú navrhnuté na určité optimálne predpätie (závisí od konkrétneho prípadu), a keď ho nemajú (teda sú utiahnuté slabšie alebo silnejšie od optima), tak ich životnosť ide dole, hlavne, keď sú utiahnuté silnejšie, tam to vtedy ide prudko dole. Predpokladám, že obežné dráhy sú už poškodené, ale ak nemáš čo stratiť, tak by som ho utiahol na ten predpísaný moment, trošku ložisko stuhne a ak poškodenie nieje veľké, tak to ešte chvíľu vydrží, ale každopádne to chce nové ložisko (celý náboj, keďže sa jedná o ložisko s dvoma integrovanými prírubami). Podľa kódu môžem bud. týždeň pozrieť, kedy bolo vyrobené (G134) a keď tak, ho skús reklamovať (ja viem, ale nič som nevidel ).
|
Štv, 28.03.2013, 17:05 |
|
|
zoom
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 06.06.2010, 23:23 Príspevky: 108 Bydlisko: Bratislava
|
Ano je mozne, ze to tak bolo. Stary naboj bol dany nazad a snad trochu viac utiahnuty. Nove naboje su na ceste ku mne a po vymene budu utiahnute na spravny moment 237 Nm. Uz som pouceny, nabuduce budem studovat servisny manual a obrazky.
Co sa tyka reklamacie, vobec nic sa mi nechce reklamovat. Pochybujem, ze nieco vyreklamujem a ani sa mi moc nechce zavadzat, ak to nahodou bolo mojou vinou sposobene. Pokial chces, ja ti ten naboj kludne dam a ked ho vymenis, ten vymeneny si mozes nechat.
Tieto 2-3 tyzdne to uz nejako odhrkocem (zniem ako elektricka iduca do zakruty), nasledne dam auto (snad uz naozaj) dokopy. Potom vas tu updatnem, co bolo vo veci.
|
Štv, 28.03.2013, 20:58 |
|
|
Klokan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 28.12.2009, 20:22 Príspevky: 1037 Bydlisko: Pezinok Lošonec
|
Ja len dodam ze ten prejav vlakovej supravy zacina uz od rozjazdu a vedro plne francuzakov od 25 km /h este by som mrkol na diff a ten dvojkriz alebo co to je na kardane ten homosexualny klb
_________________ Jeep zj 4.0 1994 Jeep xj 4.0 H.O.1996 Mazda 323 bf turbo 4wd Multipla CNG Ex. Jeep cherokee 2.1 Ex.LKT 81 T Ex.UKT 6340 Ex .suzuki samurai 1,3 sj510 0904976223
|
Štv, 28.03.2013, 21:09 |
|
|
zoom
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 06.06.2010, 23:23 Príspevky: 108 Bydlisko: Bratislava
|
Tak, a o necely mesiac je zahada vyriesena. Dosli mi SKF naboje z Ameriky, vyuzil som skvele sluzby v tomto drbnutom state (7 dni trvalo, kym isli komponenty zo 4 skladov cez celu US do centralneho skladu, tam mi to prebalili a DHL mi to priniesla na Slovensko; nasledne sa to 5 dni zdrziavalo na colnici, kym tam ti darmozraci kavickovali). Na SKF nabojoch z US su pekne nalepky Made in Slovakia , aj takto funguje globalizacia. Kazdopadne naboje som vymenil a utiahol na (tentokrat uz naozaj) spravny moment, este som kvoli tomu schvalne kupoval novy momentovy kluc. Zistilo sa, ze pravy predny naboj bol uz celkom v haji, takze prenasal nejake vibracie do karoserie. Lavy predny (ktory som cely cas upodozrieval), bol viacmenej ticho. Takze naboje naskrutkovane a bol cas na skusobnu jazdu. Hucanie a vibracie od naboja ustalo, ale to skripanie ako ked ide vlak a elektricka do zakruty ostalo. Pruser. Po dalsej prehliadke podvozku sa prislo na vinnika - predny kardan. Odsroboval sa predny kardan, skusobna jazda bez neho. Auto je krasne, hladke, tichucke. Po blizsej obhliadke kardanu sa nasla aj presna pricina a kedze nie som zbehly v terminologii, posluzia fotky. Vadne je ihlickove lozisko v takomto tomto instrumente, ktore sa napaja na samotny kardan sem: Dalsie veci ako napr kardanove krize, samotny kardan, druhy koniec, atd. su v poriadku. Budem musiet teda zohnat tamtu vec.
|
Ned, 21.04.2013, 14:36 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|