4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Chladič motora
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=154&t=18468
Stránka 1 z 2

Autor:  eddie [ Štv, 16.01.2014, 8:18 ]
Predmet príspevku:  Chladič motora

Ahojte,
tečie mi chladič, takže som si objednal nový od Thermotecu, presne na môj model.
Teraz mám dilemu či ho nevrátiť, s predajcom som sa dohodol o tejto možnosti ak nebude pasovať.
Meriam hrúbku chladiča a porovnávam s origošom.
Original má cca. 37mm a tento nový 27mm. A to znamená že ten nový má asi o 1/3 chladiacej plochy menej.
Čo si myslím že je dosť a môže to mať následky. Alebo sa mýlim?
Neriešil niekto takúto náhradu a vedel by poradiť výrobcu ktorého chladič rozmerovo sedí s origošom.
Bral som Thermotec pretože má dobré referencie a cenu 100E. Nerád by som riešil chladič za 300E preto hľadám lacnejšiu alternatívu. Dík za každú radu.

Autor:  finder [ Štv, 16.01.2014, 8:48 ]
Predmet príspevku:  Re: Cladič motora

http://www.euro-saturn.sk/katalog.php?s ... el_znacka= ????

Autor:  palo-cherokee [ Štv, 16.01.2014, 11:38 ]
Predmet príspevku:  Re: Chladič motora

Vitaj v klube :-D

ak si chcel chladič na ZJ 5,9 tak bolo treba kúpiť chladič na ZJ 5,9. Áno, je drahý. Pretože sa tých áut dokopy vyrobilo len 14tisíc. Z výroby má to auto tzv "Max Cooling" Preto je chladič o 1 rad hrubší.
podobný sa používal aj na 5,2 ZJ určených pre HCZ a s továrenským ťažným. Ale to je jedno.
Podstatné je že to bohužiaľ NEMÁ LACNÚ NÁHRADU !!!

A to sa týka 99% performance chladičov. U veľa US áut existujú 3 druhy chladenia.

základné - základný model auta určený pre chladné klimatické zóny, bez ťažného ....
štandardné - štandardná výbava, bez ťažného, určená pre normálne podmienky
Heavy Duty - zvýšený výkon alebo auto s ťažným - väčšinou príplatková výbava
ešte u niektorých modelov je Performance - toto je napríklad prípad 5,9
no a samozrejme aftermarket

99% výrobcov lacných náhrad chladičov si berie za vzor ten základný model


a odpoveď na otázku - nie , s tým novým sa to neuchladí
(a zistíš to v najmenej vhodnej chvíli)

a platí aj pre 2,5TD - to auto má už z výroby biedne chladenie, tak tam daj chladič ako treba. medený, 3radový.

Autor:  eddie [ Štv, 16.01.2014, 14:58 ]
Predmet príspevku:  Re: Chladič motora

Potrebujem uchladit 177kW.
Bol som pozriet ten aftermarket z hora uvedenej www adresy.
Hrubku ma od oka cca. 35mm, lebo chlapec v obchode nemal hlbkomer na šublere.
Cena prijatelnych 170E.
Dik palo-cherokee za info no asi zatial vynecham moznost objednat od vas, i tak mi uz jednu objednavku vybavujete :wink:

P.S. Inak obchodak spomynal ze tieto nove chladice su sice plochou mensie ale ze vraj su konstruovane novsou technologiou a teda ich efektivnost je rovnaka. K tomu sa neviem vyjadrit ledaze by ten hlinik mal nejaku super primes, konstrukcne su rovnake, fyzika nepusti...

Autor:  finder [ Štv, 16.01.2014, 15:50 ]
Predmet príspevku:  Re: Chladič motora

Palo, len tak pre srandu kralikov:
Dajme tomu, ze som lakomy jak prasa a ulakomim sa na ten tensi chladic.
Co by sa stalo (A ci je to mozne), nasadit termostat s nizsou teplotou (Az otvori o par stupnou skor) + chladic oleja k tomu.

Fungovalo by to, alebo ani moc nie ?
(je mi jasne, ze alternativny chladic + novy alternativny termostat + chladic oleja, uz presahuje asi cenu nove origo chladica).

Autor:  palo-cherokee [ Štv, 16.01.2014, 16:19 ]
Predmet príspevku:  Re: Chladič motora

eddie píše:
Potrebujem uchladit 177kW.

177kW je výkon motora. teplotný výkon je plus mínus autobus 100-120 kW

eddie píše:
Bol som pozriet ten aftermarket z hora uvedenej www adresy.
Hrubku ma od oka cca. 35mm, lebo chlapec v obchode nemal hlbkomer na šublere.
Cena prijatelnych 170E.

P.S. Inak obchodak spomynal ze tieto nove chladice su sice plochou mensie ale ze vraj su konstruovane novsou technologiou a teda ich efektivnost je rovnaka. K tomu sa neviem vyjadrit ledaze by ten hlinik mal nejaku super primes, konstrukcne su rovnake, fyzika nepusti...


Fyzika nepustí, to máš pravdu.Staré včelie príslovie hovorí že objem chladiča by mal byť objem v cui+50. Tvoj motor má 360cui Takže potrebuješ chladič s objemom cca 400-420 cui = cca 6,5 - 7 litrov vody. A toto do jednoradového chladiča nenapcháš. Takže ak ho tam chceš dať, tak minimálne odpoj chladiaci okruh A/T a zapoj ho na samostatný prídavný chladič


finder píše:
Dajme tomu, ze som lakomy jak prasa a ulakomim sa na ten tensi chladic.


No v bežnej cestnej premávke asi aj nič, ale závisí od typu auta.
Problémy nastanú napríklad v lete v kolóne alebo pri horskom stúpaní, ťahaní vozíka...

finder píše:
Co by sa stalo (A ci je to mozne), nasadit termostat s nizsou teplotou (Az otvori o par stupnou skor)


Termostat síce otvorí skôr ale pokiaľ chladič nemá dostatočný odovzdaný výkon tak tým nič neriešiš. Teda áno, riešiš to, že za bežnej jazdy asi dostaneš teplotu kúsok nižšie (posunieš bod regulácie) ale pri záťaži si na tom úplne rovnako. Proste fyzika nepustí - prietok vzduchu x odovzdaný výkon

finder píše:
+ chladic oleja k tomu.
Fungovalo by to, alebo ani moc nie ?
(je mi jasne, ze alternativny chladic + novy alternativny termostat + chladic oleja, uz presahuje asi cenu nove origo chladica).


V tejto kombinácii by to fungovať mohlo. Ak to dobre spočítaš, tak menšiu účinnosť chladiča vody by si dohnal chladením oleja.

Autor:  eddie [ Štv, 16.01.2014, 16:35 ]
Predmet príspevku:  Re: Chladič motora

Napadlo ma skúsiť dať tú dzúru zvariť...

Autor:  eddie [ Pia, 17.01.2014, 12:59 ]
Predmet príspevku:  Re: Chladič motora

Po konzultaciach s veducim v servise ma odradil od zvárania. Jeho skúsenosť je taká že to dával riešiť 2 firmám.
Po istom čase sa mu ale zákazníci vrátili s rovnakým probémom, zvar vydržal nejaký čas a potom to pustilo.
Po istom počte takýchto skúseností sa rozhodol neponúkať takéto riešenie svojim zákazníkom a rovno nechať ten chladič vymeniť za nový.

Tudy cesta nevede...

Autor:  palo-cherokee [ Pia, 17.01.2014, 13:35 ]
Predmet príspevku:  Re: Chladič motora

kde presne to tečie? máš foto?

Autor:  eddie [ Pia, 17.01.2014, 15:59 ]
Predmet príspevku:  Re: Chladič motora

Obrázok

Autor:  eddie [ Pia, 17.01.2014, 15:59 ]
Predmet príspevku:  Re: Chladič motora

Obrázok

Autor:  palo-cherokee [ Pia, 17.01.2014, 17:15 ]
Predmet príspevku:  Re: Chladič motora

to vyzerá že to je zhnité , nie prerazené. toto zvariť.... :shock:

Autor:  eddie [ Pia, 17.01.2014, 17:26 ]
Predmet príspevku:  Re: Chladič motora

V podstate s tebou súhlasim. Toto som si všimol až teraz pri fotení keď som z neho dával dole ten sajrajt drôtenou kefou, tak z toho začali padať zhnité kúsky.
Spočiatku som myslel že tam je malá diera, lebo to iba smoklilo...

Autor:  eddie [ Pia, 17.01.2014, 17:33 ]
Predmet príspevku:  Re: Chladič motora

palo-cherokee píše:
a platí aj pre 2,5TD - to auto má už z výroby biedne chladenie, tak tam daj chladič ako treba. medený, 3radový.


Takže ideme kupovať nový chladič. :cry:
Tu píšeš medený 3radový.
Pozriem na jeepparts.sk a tam je uvedené:
Počet řad: 2

Ak si teda objednám od vas co teda dostanem?
Vyrobca je Crown, alebo...?

Autor:  palo-cherokee [ Pia, 17.01.2014, 18:36 ]
Predmet príspevku:  Re: Chladič motora

ve´d to tam píšem jasne - medený 3radový máme pre 2,5TD :-)

pre ZJ V8 máme 2radový

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/