Dnes je piatok 9. mája 2025, meniny má Roland a zajtra Viktória
Jeep Grand Cherokee 2,5 TD 1997 natlakovany chladiaci system
Autor |
Správa |
miro282
Učeň
Registrovaný: Ned, 18.02.2018, 10:52 Príspevky: 26
|

Dobry vecer,potreboval by som poradit s Jeepom,je to Grand Cherokee 2,5 TD nestastny VM motor,rok vyroby 10/1997.Minuly rok,ked sa auto doviezlo z IT tak som ho dal premerat u mechanika na splodiny CO2 v chladiacom systeme ci nahodou nie su zle hlavy,alebo tesnenia-a vsetko dopadlo dobre,vobec sa nezafarbila ta modra tekutina v tom pristroji.Potom so mal auto u druhého mechanika asi rok,nahadzoval vstrekovacie cerpadlo,ktore som dal zrepasovat,lebo tieklo-na aute sa vôbec nejazdilo.Vtedy mal rozobratu celu stenu a chladiaca kvapalina bola vypustena-otazne je ci to po zlozeni odvzdusnil. Auto som dal na predaj s tym,ze motor je odkontrolovany a v 100% stave.Na aute sa moc nejazdi,len ked pride nejaky kupec,lenze vcera prisiel zaujemca a po jazdeni otvoril uzaver na nadrzke a vytlacilo vodu silnym tlakom.Auto jazdi normalne,voda co som pozeral sa nestraca,nevytlaca ju samovolne-len ked idem otvorit nadrzku-velmi je natlakovany system,teplotu motora pri jazde ukazuje vzdy tak do 60 stupnov,ale na volnobehu,ked sme sa to pokusali odvzdusnovat som si vsimol ze vyslo na 100 stupnov.Tak ma napadlo ci to moze robit aj zavzdusneny system,ked to predtým bolo rozobrate,alebo sa nieco stalo s hlavami,alebo tesnenim? A na volnobehu teraz v zime ide vlazny vzduch a ked mu pridam,alebo za jazdy ide teplejsi,ale nie horuci a pri pridani plynu pocut bublanie vody ako keby v radiatore kurenia . Dnes sme to chceli odvzdusnit s tym odvzdusnovakom co je na vodnom chladici,len ked sme to otvorili pri nastartovanom motore tak vystrekol gejzir vody,po case sa to skludnilo a isli odtial bublinky vzduchu.Vie niekto poradit takto na dialku? Za pripadne navrhy ako co zdiagnostikovat vopred dakujem. Teoreticky pri jazdeni,kym by som nechcel otvorit tu nadrzku,tak by som si to asi nikdy ani nevsimol ze to takto tlakuje.
|
Uto, 04.12.2018, 20:46 |
|
 |
MARTINO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45 Príspevky: 3143 Bydlisko: VYCHOD PO
|
nemudrujem....ale si mysliš ,že po odjazdeni resp.zohriati motora len tak otvoriš nadržku a čakaš,že budeš pozerat na studenu nenatlakovanu vodu? 
_________________My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom. ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk
|
Uto, 04.12.2018, 23:30 |
|
 |
miro282
Učeň
Registrovaný: Ned, 18.02.2018, 10:52 Príspevky: 26
|
MARTINO píše: nemudrujem....ale si mysliš ,že po odjazdeni resp.zohriati motora len tak otvoriš nadržku a čakaš,že budeš pozerat na studenu nenatlakovanu vodu?  Ten mechanik co bol so záujemcom o auto povedal ze po vypnuti motora a následnom otvoreni uzaveru na nadrzke nesmie takto voda vytlacit-ale fakt to vypadalo ze to poriadne tlakuje.Sice uzaver ma dve polohy,najprv to dal do prvej nech odfukne vzduch,ale uz pri tom prvom uvolneni zacala tlacit voda cez vicko.Neviem aky ma byt tlak v tomto motore v zohriatom stave,ale aj mne sa to zda,ze to tlaci az moc.
|
Uto, 04.12.2018, 23:56 |
|
 |
enduro
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 27.11.2006, 22:58 Príspevky: 597 Bydlisko: Banská Štiavnica
|
Po otvoreni uzaveru zohriateho tlakoveho systemu vzdy dojde k vytlaceniu kvapaliny - preto je tam vacsinou napisane Do not open when hot alebo nieco podobne. Ale podla toho ze ti to buble a slabo kuri tak je viac menej iste ze je to aj zavzdusnene.. Auto postav prednymi kolesami na rampu, alebo zdvihakom zdvihni predok vyssie. Pri studenom motore cez nadrzku nalievaj kvapalinu a priebezne stlacaj spodnu hadicu chladica, co pomoze vytlacit cast vzduchu v systeme. Nadrzku nalej na vrchnu rysku a nechaj otvorenu. Potom nastartuj, otvor naplno kurenie a sleduj hladinu v nadrzke. Dolievaj ked poklesne. Nechaj motor dostatocne zohriat, aby otvorilo termostat. Takto by sa mal system sam odvzdusnit. Napokon uprav hladinu na spravnu uroven. Na nadrzke su dve rysky - spodna je Top cold, vrchna je Top hot, co oznacuje vysku hladiny pri studenom a pri zohriatom motore. Pri tejto procedure sa oplati vymenit aj viecko nadrzky za par euro.
_________________ Dodge Durango 3.6 FlexFuel Limited 2015 Ex: Jeep GrandCherokee Limited 2,5 TD 2" spacers, Rancho 5000 Ex: Jeep GrandCherokee Limited 5,9 LX V8 SelecTrac, Flowmaster, K&N Ex: Jeep GrandCherokee Overland 4.7 H.O. Rancho 5000 1,5"
|
Str, 05.12.2018, 9:06 |
|
 |
miro282
Učeň
Registrovaný: Ned, 18.02.2018, 10:52 Príspevky: 26
|

enduro píše: Po otvoreni uzaveru zohriateho tlakoveho systemu vzdy dojde k vytlaceniu kvapaliny - preto je tam vacsinou napisane Do not open when hot alebo nieco podobne. Ale podla toho ze ti to buble a slabo kuri tak je viac menej iste ze je to aj zavzdusnene.. Auto postav prednymi kolesami na rampu, alebo zdvihakom zdvihni predok vyssie. Pri studenom motore cez nadrzku nalievaj kvapalinu a priebezne stlacaj spodnu hadicu chladica, co pomoze vytlacit cast vzduchu v systeme. Nadrzku nalej na vrchnu rysku a nechaj otvorenu. Potom nastartuj, otvor naplno kurenie a sleduj hladinu v nadrzke. Dolievaj ked poklesne. Nechaj motor dostatocne zohriat, aby otvorilo termostat. Takto by sa mal system sam odvzdusnit. Napokon uprav hladinu na spravnu uroven. Na nadrzke su dve rysky - spodna je Top cold, vrchna je Top hot, co oznacuje vysku hladiny pri studenom a pri zohriatom motore. Pri tejto procedure sa oplati vymenit aj viecko nadrzky za par euro. Viecko nadrzky by som rad vymenil,len ho nikde nemaju,asi sa to da kupit len ako cela sada s nadrzkou jedine v predajni Jeep.A pri odvzdusnovani mam nechat otvoreny aj ten maly odvzdusnovak na chladici,ci len staci mat otvorenu nadrzku kde sa nalieva voda? Dnes som objednany do dielne idu mi zerat tie splodiny CO2 v chladiacom systeme a potom chcem vymenit termostat a poriadne odvzdusnit,tak uvidíme co s tym bude.
|
Str, 05.12.2018, 9:27 |
|
 |
miro282
Učeň
Registrovaný: Ned, 18.02.2018, 10:52 Príspevky: 26
|
Dnes sme zmerali splodiny CO2 v chladiacom systeme a modra tekutina sa zafarbila na zelenu,tak ak to nepredam v takomto stave,tak ma bude cakat vymena tesnenia pod hlavou a odtlakovanie vsetkych hlav-popripade dat zavarit,alebo zohnat novu.
|
Str, 05.12.2018, 14:29 |
|
 |
peterpreprava
Začínajúci koumák
Registrovaný: Štv, 22.10.2015, 18:08 Príspevky: 119 Bydlisko: ŠALA
|
MIRO - Aj kamarát mal toto isté ale na chere 2.5 asi ten istý motor a tiež to bolo tesnenie pod hlavou .
|
Str, 05.12.2018, 19:03 |
|
 |
miro282
Učeň
Registrovaný: Ned, 18.02.2018, 10:52 Príspevky: 26
|
peterpreprava píše: MIRO - Aj kamarát mal toto isté ale na chere 2.5 asi ten istý motor a tiež to bolo tesnenie pod hlavou . Iba tesnenie? nemal prasknutu ziadnu hlavu?
|
Str, 05.12.2018, 23:26 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Je jedno či mal nemal. Ono pri tej robote čo s tým je dať dole hlavy a dať ich minimálne odtlakovať už asi nebude hrať rolu. A zrovna pri tomto kachlaku ak by museli ísť dole hlavy a nevedel som ako kto zaobchádzal z autom tak odtlakovanie a zrovnanie hláv je priam svätá povinnosť ak to nechceš robiť 2x.
A.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Štv, 06.12.2018, 8:04 |
|
 |
peterpreprava
Začínajúci koumák
Registrovaný: Štv, 22.10.2015, 18:08 Príspevky: 119 Bydlisko: ŠALA
|
Andrej to presne napísal . Len pozor na takúto vec.!!!!!! Ked to robili kamarátovi hlavy mal v poriadku . dali ich zbrúsiť , zložili a stále celé zle . zobrali sme to k inému mechanikovi kam nosím od vtedy všetky naše autá /14 / a po rozobratí povedal že chyba bola v tom že síce dal obrúsiť hlavy ale nejaké podložky čo sú tam nedal a tým sa to po pritiahnutí skrížilo a tam bola galiba. Ja sa tomu nerozumiem a nejak detaili si až tak nepamatam ale spravil opravil a chero od vtedy šlape. Možno niekto bude namietať ale ja píšem len čo som počúval nie čo viem urobiť. Možno to niekomu pomože .
|
Pia, 07.12.2018, 13:31 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
@Peterpreprava :
rozumieš nerozumieš-píšeš správne
hlavy sa musia zrovnávať komplet vrátane tých krajných prítlačných dosiek a cellé sa to robí v prípravku a na jedno upnutie
|
Pia, 07.12.2018, 13:39 |
|
 |
peterpreprava
Začínajúci koumák
Registrovaný: Štv, 22.10.2015, 18:08 Príspevky: 119 Bydlisko: ŠALA
|
|
Pia, 07.12.2018, 13:44 |
|
 |
miro282
Učeň
Registrovaný: Ned, 18.02.2018, 10:52 Príspevky: 26
|
Uz som sa s jednym znamym rozpraval,on mal to iste a upozornoval ma na to,ze vetky hlavy aj s podlozkami sa musia zfrezovat,len najhorsie je to ze musi ist cely motor von,lebo je vsadeny prilis daleko pod torpedo.Grand Cherokee ma strasne zly pristup k zadnym srobom.
|
Pia, 07.12.2018, 16:45 |
|
 |
peterpreprava
Začínajúci koumák
Registrovaný: Štv, 22.10.2015, 18:08 Príspevky: 119 Bydlisko: ŠALA
|
V tomto ti neporadím ale pamataj - život neni pežíčko 
|
Pia, 07.12.2018, 17:20 |
|
 |
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 8011 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
miro282 píše: Uz som sa s jednym znamym rozpraval,on mal to iste a upozornoval ma na to,ze vetky hlavy aj s podlozkami sa musia zfrezovat,len najhorsie je to ze musi ist cely motor von,lebo je vsadeny prilis daleko pod torpedo.Grand Cherokee ma strasne zly pristup k zadnym srobom. nemusi ist motor von,  vobec, cocotina priatelu,,  je to makacka alenemusi ist von,, 
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Pia, 07.12.2018, 18:39 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|