4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
ZJ 2,5TD Coolant level low http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=154&t=3502 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | enduro [ Str, 23.01.2008, 17:07 ] |
Predmet príspevku: | ZJ 2,5TD Coolant level low |
Asi mesiac ma sporadicky otravuje VIC pipanim, blikanim chladica v piktograme a hlaskou Coolant level low. Prvykrat sa objavila asi dva mesiace potom, ako som sa stal stastnym majitelom. Samozrejme, najprv som skontroloval hladinu vo vyrovnavacej nadrzke - hladina bola pri studenom motore na ryske HOT TOP. Ked som motor dobre zohrial, tak ze otvorilo vsetko co treba, hladina klesla na normalnu uroven. Teplota motora neprekrocila 90. Hlaska sa ale objavovala nadalej, v nepravidelnych intervaloch. Niekedy cely den ani tuk, inokedy to hukalo do zblbnutia. Nasledne som zistil, ze konektor k cidlu vysky hladiny kapaliny vo vyrovnavacej nadrzke je odpojeny - zapojil som ho, ale nic sa nezmenilo. Tak som to povazoval za falosny poplach, niekde som vygooglil, ze problem moze byt v studenom spoji vo VIC, ktory sa udajne objavuje najma v rocniku 96. V pondelok sme boli obzerat jackovo XJ a vsimol som si, ze on ma opacne otoceny (odvzdusnovaci?) ventil na vrchu na chladici. Ja som s nim dovtedy nic nerobil, nechal som to tak, ako to bolo v case ked som voz kupoval a 2000 km nic nehukalo. Tak som to skusil zvrtnut opacne (ma to len dve polohy - zatvorene, otvorene) a uz druhy den sa hlaska neobjavuje. Aka je spravna poloha tohto ventilu a aka je jeho funkcia? ![]() ![]() |
Autor: | diesel [ Str, 23.01.2008, 20:16 ] |
Predmet príspevku: | |
no jedna poloha je otvorené(vtedy sa dá dosť ztuha vytiahnuť) a druhá zatvorené. Ak sa nemýlim tak zamyká sa to v smere hodinových ručičiek. Malo by sa to otvoriť pri napĺňaní systému chladiacou kvapalinou aby odišiel vzduch z chladiča. Tie poplachy pochybujem že môžu s týmto súvisieť....ak by to bolo totiž nejak omylom pootvorené, unikala by ti voda a to sa dá ťažko prehliadnuť. |
Autor: | jeepa [ Str, 23.01.2008, 21:41 ] |
Predmet príspevku: | |
To signalizuje poruchu toho uvolněného kablu a musíš to vymazat na počitači.Ten odvzdušnovák aby fungoval,tak se musí po otočení povytáhnout,jinak nemá vliv na kterou stranu je otočenej. |
Autor: | enduro [ Štv, 24.01.2008, 9:34 ] |
Predmet príspevku: | |
Takze teraz by to malo by zatvorene, otocil som to v smere ruciciek, doprava. Hrubu silu som na tom neskusal, takze som nezistil, ze sa to da vytiahnut. Pokial som teda jazdil dva mesiace s otvorenym (odistenym) stoplikom, tak sa aj cudujem, ze ho nevytisol tlak v systeme. Inak chladiaca sa nestraca ani sa nestracala. Je pravda, ze tie poplachy s tymto asi nesuvisia, pretoze vcera to zase raz piplo, ale frekvencia je daleko nizsia ako predtym. Zrejme to hukalo uz aj talianovi, tak vytiahol kabel, nakolko sa nazdaval, ze je zle cidlo v nadobke. Keby to svietilo stale, alebo len po nastartovani raz a dost, tak by som bral tu alternativu, ze to treba zmazat, ale ked sa to objavuje nepravidelne a sporadicky??? |
Autor: | Harley [ Štv, 24.01.2008, 10:05 ] |
Predmet príspevku: | |
Co se tý hlášky týče,tak je to upozornění na nízkou hladinu ve vyrovnávací nádobce. Nic víc to nehlídá a přímo s chlazením to nemá nic společnýho.Takže jestli to furt hlásívá,tak je problém buď v tom samotným čidlu hladiny a nebo někde ve vedení. Možná vyčištění paměti by mělo stačit. Zkus jen odpojit baterku a podrž pár secund klíček v poloze "start" .Když ani po tom to nepřestane,tak zkus velkou diagnostiku. To s tím ventilem neznám,to benzíny nemaj. |
Stránka 1 z 1 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |