Dnes je nedela 16. júna 2024, meniny má Blanka a zajtra Adolf
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 14 ] |
|
Autor |
Správa |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3012 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Cele to bude o improvizacii pri vymene tlmica riadenia :
Povodny origo tlmic mal za sebou uz cca. 130 tis. km. Tak som ho vymenil lebo trochu uz aj tiekol. 31" pneu spravia svoje. Ale na pocudovanie pri stlacani a tahani sa nijak neprepadal. Ale aj tak som malo objednany novy tak som ho vyhodil. Tak som ho vymenil za Crown. Toto som sprvil niekedy v novembri 2007.
Teraz v lete som dostal taky DW v 90 km/hod na obe strany, ze som musel zastat a predychat to. (viem ze DW nezavisi len od tlmica riadenia)Doma som vliezol pod auto a cuduj sa svete tiekol. V podstate som sa nejako nedivil, bol najlacnejsi s ponuky. Z tohoto vypliva ze Palo - Cherokee mi radil dobre, aby som zobral nieco lepsie. (... som zgrlos ,no ) Ale myslel som si ze to nie je akutne riesit. Cize, ano vysral som sa nato.
Teraz vo stvrtok som bol v Lucenci na pohovore do novej prace. Dopadlo to dobre. Tak som cestou domou trochu ZJ od radosti vytocil (aj ten benzin je uz lacny...) Zase som dostal taky DW ze som musel za piskotu gum zastat aby som neskoncil v jarku. A to som siel len cca. 70 km/hod a rozbiehal som sa.
Cely piatok som studoval a porovnaval rozne znacky tlmicov (riadenia a pruzenia), ktore by sa dali pouzit namiesto origo tlmica riadenia. A aj som nasiel v podstate na ZJ ako tlmic riadenia pasuje zadny tlmic pruzenia z Lada Niva. Hned som bol v obchode ze ho kupim - bohuzial predavali len sadu 2 ks tak som zavahal. Sice aj tak stali len 1100 Sk (2 ks) Ked som bol uz dom napadla ma myslienka spravit dvojity tlmic riadenia. Nakoniec som to aj tak nekupil. A kupim asi nejaky lepsi origo. ( ak by sa dakomu predsa len doma valal nejaky zadny tlmic z Lada Niva, aj vybity, rad vas ho zbavim a odskusam ho v praxi )
Dnes mi to aj tak nedalo.
Menil som zadne tlmice pruzenia, zase za tie na mieru robene. (na jednom povodnom mi praskol uchyt) Tak som len tak zo srandy prilozil zadny tlmic pruzenia k tlmicu riadenia. Zisil som ze tlmic pruzenia je len o 2 cm dlhsi. Tak som prelisoval silentbloky a zalozil. Vosiel celkom lahko.
Vedel som ze tym, ze je dlhsi pri toceni doprava budem ma polomer otacanie vacsi. Tak som to nejak zmeral a polomer tocenia doprava sa zvacsil cca. o 1,5 m ( pri plnom vytoceni na doraz). Bude ma to obmedzovat v podstate pri manevrovani pri parkovani. V beznej premavke to nezaznamenam. S cim sa da celkom dobre zit kym nekupim novy tlmic riadenia.
|
Sob, 13.12.2008, 14:03 |
|
|
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
dado nechcem sa robit mudry aj tak to neni z mojej hlavy, ale palo chero tu nedavno pisal ze za DW sa moze skryvat nieco ine ako len vyteceny tlmic riadenia, ja s nim celkom suhlasim je to zbytocne prelepovanie. Ak mas nieco na riadeni na prd tak ti aj sebelepsi tlmic za dva tri roky vymlati. Jasne tlmic treba asi kvalitnejsi aj ked ja som asi rovnaky zgrlos ako ty ale aj napriek tomu by som isiel po tom kde moze byt chyba, lebo DW nedostanes len koli tomu ze je zdochnuty tlmic.
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Sob, 13.12.2008, 18:21 |
|
|
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3012 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
.... ja viem pisem to v 4 riadku v zatvorkach...
V inom prispevku som dnes pisal, ze si podvozok sadol, tym padom sa mi zmenil zaklon napravy. Okrem toho menim zvysle capy jednu stranu mam spravenu a druhu, na ktoru som vo stvrtok dostal DW vymenene este niesu.
|
Sob, 13.12.2008, 19:22 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
Citácia: masurko Zaslal: je to zbytocne prelepovanie
nie je to tak, väcsie koleso väcsi tlmic = normalny postup
je to logicke a nie je to "prelepovanie"
samozrejme za predpokladu, ze vsetko ostatne je skontrolovane a v poriadku...
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Sob, 13.12.2008, 19:42 |
|
|
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3012 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Po viacerych viac - menej negativnych reakciach na viacerych forach tykajucich sa mojej zastavby tlmica pruzenia na miesto tlmica riadenia, som bol dnes znova presne na tej istej trase LC-RS a spat otestovat moju prestavbu. usek kde som dostal v 70 km/hod DW som raz prechadzal 80 km/ hod a druhykrat 100 km/hod. Nezaznamenal som ani naznak DW.
Reakcii foristov ze tlmic pruzenia nebude fungovat lebo bude vo vodorovnej polohe su zavadzajuce a vobec sa nepotvrdili. Ani po prejdeni 60 km som nezanamenal ziadne problemy z riadenim, DW a pod.
Stary tlmic riadenia som rozobral a naoko sa nelisi nicim inym od tlmica pruzenia. ( mozno niektorych prekvapim, ale bol dvojcinny) Ma tam akurat medzi vonkajsim obalom a valcom v ktorom sa pohybuje piest taku sietku. Olej samozrejme cez nu volne preteka.
Hladina oleja sa rozleje do dlzky tak isto pri tlmici riadenia ako aj pri tlmici pruzenia. Vychadza mi z toho ze teoreticky v tomto pripade zabera len cast piestu ponorena do oleja. ( pri objeme naplne ktora tam bola tak len pri max. vytoceni do lava)
Samozrejme verim ze aj napriek mojmu zisteniu sa bude nadalej tvrdit ze tlmic pruzenia nefunguje ako tlmic riadenia. Bohuzial (skor vdaka bohu) ten moj funguje
|
Ned, 14.12.2008, 18:28 |
|
|
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
no normalne by som sa hadal, že tlmič pruženia nemôže byť dvojčinný...resp nedáva mi to zmysel. aspon iný priebeh odporu stlačenia a roztiahnutia. ale teda neviem ako je to v skutočnosti.
to DW mi pripadá už skôr ako karmická záležitosť než exaktne "určitelné" príčiny. Teraz som mal na ZJ vôlu jak prasa na gulovom čape...predtým na zvyslákoch, záklon som nastavoval podla počasia, zbiehavosť podla nálady, T3 som vobec nedal vyvažovať a žiadny traslák sa nedostavil. Predtým na XJ som musel všetky "nepohody" prednej nápravy pracne odstrániť než som ho vyriešil.
|
Ned, 14.12.2008, 18:53 |
|
|
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3012 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Neviem ci vsetci rozumieme pod slovom dvojcinny to iste.
Z googlu :
Vozidlá majú dvojčinné kvapalinové tlmiče pruženia, čo znamená, že kladú odpor proti stláčaniu aj rozťahovaniu. Pritom hodnota odporu pri rozťahovaní tlmiča pruženia je podstatne väčšia, ako pri jeho stláčaní.
S tymto suhlasim vyrobca v Presove to tiez tak uvadza a ja som svoje zadne tlmice tiez tak navrhoval
http://www.vappresov.sk/files/vyrobnysk5.pdf
Tlmic riadenia musi byt teda na 100 % tiwz dvojcinny, kedze tlmi v oboch smeroch, akurat utlmove hodnoty su rovnake pre tah aj tlak.
|
Ned, 14.12.2008, 19:23 |
|
|
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
dado píše: Tlmic riadenia musi byt teda na 100 % tiez dvojcinny, kedze tlmi v oboch smeroch, akurat utlmove hodnoty su rovnake pre tah aj tlak.
myslím že sa rozumieme, dvojčinnosť som v tomto prípade bral ako rovnaký účinok pri stláčaní a rozťahovaní. čo teda definícii nezodpovedá.
ale predsa ked pri tlmiči riadenia je žiaduci rovnaký účinok oboma smermi ako môže vyhovovať pre to isté použitie tlmič pruženia?
|
Ned, 14.12.2008, 20:02 |
|
|
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3012 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
diesel píše: ale predsa ked pri tlmiči riadenia je žiaduci rovnaký účinok oboma smermi ako môže vyhovovať pre to isté použitie tlmič pruženia?
Normalne, pri zadnych tlmičoch pruženia zo serioveho ZJ je rozdiel utlmovych hodnot v tahu a tlaku mala. A cez servo to necitit. Navyse ten tlmic ma uz nieco za sebou. Ja som si myslel ze ked budem tocit dolava tak to pojde tazsie. Ale rozdiel nepoznat.
|
Ned, 14.12.2008, 21:21 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4306 Bydlisko: ZA
|
2Dado: ten Crown tlmič si rozobral??? Škoda. Bol by som ti ho pozrel a prípadne vymenil v rámci záruky
|
Pon, 15.12.2008, 14:19 |
|
|
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3012 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Nie Crown od teba, ale ten povodny som rozobral. Dakujem za ochotu, ale nemam ani papiere od neho a uz som vylisoval z neho silentbloky a okrem teho je prestriekany na strieborno. Ale ak ho chces aj tat vymenit, nebudem sa branit.
|
Pon, 15.12.2008, 15:00 |
|
|
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|
Keď už je to tu tak pekne technicky rozobraté, pomohlo by popísať aká je vlastne úloha tlmiča riadenia? Vďaka.
_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Ned, 22.02.2009, 12:02 |
|
|
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3012 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Ulohou tlmica riadenia je obmedzit prenos razov a kmitov od pneumatik cez tiahla riadenia az po volant a obmedzit vznik kmitania kolies v horizontalnom smere.
|
Ned, 22.02.2009, 14:31 |
|
|
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|
Takže obmedzuje tie sily, ktoré sa prejavujú tak ako by mi niekto iný mal snahu točiť volantom na jednu a druhú stranu?
_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Ned, 22.02.2009, 17:37 |
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 14 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|