Dnes je nedela 16. júna 2024, meniny má Blanka a zajtra Adolf
Autor |
Správa |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3012 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Tecie mi olej zo zadneho difu cez lavu poloos. Je to Dana 35 C Pravdepodobne je znicen gufero. Ako sa vymiena ? Vypustim olej vyberiem C klip vysuniem poloos...Ako ho dostanem von ?
|
Uto, 29.05.2007, 10:08 |
|
|
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Musíš pak sundat brzdovej štít a pak gufero vydloubnout. Kdybych to dělal,a já to už dělal,když jsem koupil Granda,tak jsem vyměnil i to ložisko na poloose. Simering jen tak nezačne téct. Většinou se někde udělá vůle v uložení. Repair sadu jsem koupil v RDR .
Na ložisko je třeba vytahovák. Je jednoduchý si ho udělat podle origo manuálu. Ale půjde to asi jakým koliv stahovákem,co má možnost vytahování s děr.
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Uto, 29.05.2007, 10:26 |
|
|
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
Taka rada, aby si vybral c-clip, musis najskor vytiahnut tu osku z diffu, ta je zaistena takym stiftom, a tam je ta sranda. Je to nejaky hviezdicovy sraub romeru medzi 6-7mm. Pokial mas na to nejaky orech, ok.(na mna kazdy pozeral jak na dementieva ked som si nieco take v obchode pytal). Ak nie, nezlakni sa, majzlikom to povolis. Neboj, neznicis ho, majzlik je z poddajnejsieho materialu. Americky sraub nieje z balta ako tie z Ara:)
_________________ zelena mrdka
|
Uto, 29.05.2007, 19:54 |
|
|
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
pal píše: Je to nejaky hviezdicovy sraub romeru medzi 6-7mm. Pokial mas na to nejaky orech, ok
je to 1/4" dvanásťhran. Očkový klúč kúpiš trebárs vo firme fabory.sk....som už múdry jak rádio, ked som tu nakúpil rozumy .
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Uto, 29.05.2007, 20:02 |
|
|
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3012 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Vcera som sa na to pozrel. Tak to len tak smokli. Ale ked som presiel v kuse 500 km tak to uz zacalo frkat von. Ten simering som si prezrel, je hned na zaciatku. Vyzera byt OK v lozisko tiez nie je vola. Ale vymenim to vsetko.
Ako je to stymi klucmi ? Treba mi 1/4" hviezdicovi, alebo dvanast hran ? Aky dalsi ockovy mi treba ?
|
Str, 30.05.2007, 9:49 |
|
|
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Je to běžnej 12ti hranej 1/4" klíček. Zkus to nedokurvit něčím jiným. 8)
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Str, 30.05.2007, 11:33 |
|
|
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
Inak ja som mal aj 1/4 12-hran, ale smykal sa hned zo zaciatku, som si myslel ze nepasuje. Ale ked vravite ze musi, tak to uz asi niekto predomnou dokur... Asi ho budem musiet uz navzdy zatahovat a odtahovat iba majzlikom:)
_________________ zelena mrdka
|
Str, 30.05.2007, 22:43 |
|
|
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3012 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
|
Štv, 31.05.2007, 5:20 |
|
|
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
pal píše: Inak ja som mal aj 1/4 12-hran, ale smykal sa hned zo zaciatku, som si myslel ze nepasuje. Ale ked vravite ze musi, tak to uz asi niekto predomnou dokur... Asi ho budem musiet uz navzdy zatahovat a odtahovat iba majzlikom:)
Asi tam už nejaký majsterko narval metrickú 6ku, potom už je 1/4" velká. Ja som hneĎ kúpil očko v palcoch a sedelo dokonale. A mám istotu, že kedykolvek to znovu bez problémov povolím. Ak začne človek improvizovať v takýchto nezmysloch môže si narobiť desaťnásobne viac roboty, starostí a nákladov ako keby zbehol do obchodu a kúpil presne to čo treba. Ja som bol tiež vždy barbar na takéto veci ale už to postupne začínam chápať, že to nestojí za to.
dokonca na "těhlici" som si kúpil 1/2" orech napriek tomu, že je to prakticky metrická 13ka. Pri nasadení je to ale dosť velký rozdiel v pevnosti držania dvanásťhranu a v takých kritických spojoch to môže byť rozhodujúci rozdiel.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Štv, 31.05.2007, 6:55 |
|
|
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
majzlik je majzel, sekac na beton, heheh
Na margo palcakov, tiez citim rozdiel medzi 1/2 a 13, len mi je luto tych ,,metrickych servisov,, kde idu metricky opravovat ameriku. Uz som nasiel tolko doku... veci, joj, aspon ze mam doma este zopar witvorthovych sraubov na vymenu. BTW neviete niekto o predajni v okoli TT, kde by sa dali nejake witv. kupit? (nebodaj witv s jemnym stupanim) Zasoby z kosacky uz dochadzaju
_________________ zelena mrdka
|
Štv, 31.05.2007, 9:51 |
|
|
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4611 Bydlisko: Hlavná dedina
|
pal píše: BTW neviete niekto o predajni v okoli TT, kde by sa dali nejake witv. kupit? (nebodaj witv s jemnym stupanim) Zasoby z kosacky uz dochadzaju
Skus Fabory v BA pri letisku maju kadečo
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Štv, 31.05.2007, 9:54 |
|
|
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Diesel
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Štv, 31.05.2007, 11:26 |
|
|
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|
Harley píše: ... když jsem koupil Granda,tak jsem vyměnil i to ložisko na poloose. Simering jen tak nezačne téct. ....
Mne odtiaľ nič netečie zato mi hučí zadná náprava. Mám nové ložiská v šuflíku a tipujem to na nich avšak dal som to aj do servisu, kde mi vymenili náplň v dife a samozrejme nepomohlo, oni tomu hovoria že mám "zadný diferenciál trošku hlučnejčí" ono kto nevie tak to nepočuje ale mne to vadí a taká diagnostika v servise keď s tým autom prejde 100 metrov rýchlosťou 20 km/h má pre mňa žiadnu vypovedaciu hodnotu.
Prečo si menil ložiská?
_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Pon, 04.06.2007, 20:24 |
|
|
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4611 Bydlisko: Hlavná dedina
|
VladoKE píše: Harley píše: ... když jsem koupil Granda,tak jsem vyměnil i to ložisko na poloose. Simering jen tak nezačne téct. .... Mne odtiaľ nič netečie zato mi hučí zadná náprava. Mám nové ložiská v šuflíku a tipujem to na nich avšak dal som to aj do servisu, kde mi vymenili náplň v dife a samozrejme nepomohlo, oni tomu hovoria že mám "zadný diferenciál trošku hlučnejčí" ono kto nevie tak to nepočuje ale mne to vadí a taká diagnostika v servise keď s tým autom prejde 100 metrov rýchlosťou 20 km/h má pre mňa žiadnu vypovedaciu hodnotu. Prečo si menil ložiská?
Vlado zrejme maš už dosť vyčvachtaný diferenciál - velká vola. Skus lahnúť pod auto a zatočiť kardanom kolko ti to dovolí kým zaberú zuby. Ja mam toto isté na prednom diferáku, kardanom pootočím takých 10-15st. kým cvaknú zuby. Treba vymeniť prevody tj hrušku a kolo diferenciálu.
Ja čakaám kým sa to uplne vysype a potom dam 4,11 prevody.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pon, 04.06.2007, 20:29 |
|
|
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|
Andrej píše: Vlado zrejme maš už dosť vyčvachtaný diferenciál - velká vola. Skus lahnúť pod auto a zatočiť kardanom kolko ti to dovolí kým zaberú zuby. Ja mam toto isté na prednom diferáku, kardanom pootočím takých 10-15st. kým cvaknú zuby. Treba vymeniť prevody tj hrušku a kolo diferenciálu. Ja čakaám kým sa to uplne vysype a potom dam 4,11 prevody.
no nie som si istý či niečim pootočím, mám viskospojku a tá je definitívne v <|>í ale možn o sa mýlim a pootočiť sa bude dať
_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Pon, 04.06.2007, 20:37 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|