Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 29.03.2024, 8:39
Dnes je piatok 29. marca 2024, meniny má Miroslav a zajtra Vieroslava




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 76 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší
 ZJ nepreraduje od 1 hore 
Autor Správa
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 28.11.2007, 23:14
Príspevky: 302
Bydlisko: Alemagne, BA, BB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
palo a andy maju recht, ako obvykle, heh.
vo wiesenthali stoji liter mopar 9602 ATF+4 cca 10 eur +/-

a ktomu valvoline by bolo idealne vidiet specku, inac mozem skonstatovat len ze: skupy dva krat kupi (niekedy aj prevodovku :) )

_________________
OFF - `97 JEEP ZG 5.2 MAGNUM V8
ON - `05 Chrysler 300C 5.7 HEMI V8 NA PREDAJ
SUV - `14 JEEP WK2 kachle


Naposledy upravil sparc dňa Sob, 29.08.2009, 16:36, celkovo upravené 1



Štv, 27.08.2009, 18:33
Profil
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3012
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Napr. specifikacie od Mobil :

Mobil ATF+3®

Viscosity
cSt @ 40ºC 33.7
cSt @ 100ºC 7.6
cP @ -40ºC 18,000
Viscosity Index 200
Flash Point, ºC (ºF) 180 (356)
Pour Point, ºC (ºF) -42 (-44)
Gravity, API 31
Color Red

Mobil DEXRON-VI ATF

Viscosity
cSt @ 40ºC 29.5
cSt @ 100ºC 5.83
cP @ -40ºC 11,500
Viscosity Index 145
Flash Point, ºC (ºF) 220 (428)
Gravity, API 35.76
Color Red

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Štv, 27.08.2009, 19:41
Profil WWW
Čumil

Registrovaný: Štv, 27.11.2008, 22:32
Príspevky: 5
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nico dik za ponuku ale uz dohodnute s Andym Jeepka ide cez tyzden do servisu pojde tam ATF a dufam ze bude sluzit este dlho. Teda dik vsetkym co pomohli a poradili.

_________________
ZJ 4,0l


Sob, 29.08.2009, 13:18
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 02.01.2008, 16:09
Príspevky: 74
Bydlisko: Kosice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
aj ked mam svoj nazor na autorizovane servisy...v kosiciach vo wiesenthale mi poradili mopar atf 4+ do ZJ...a za ziadnych okolnosti tam neliat dexron

_________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 V8...it's a JEEP thing


Pon, 31.08.2009, 13:48
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4612
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No takže automatka má dalšie pokračovanie :-D

Po doliati oleja v ORC, defakto jedno akého momentálne sa po pár dnoch zase stratilo určité množstvo a automat prestal zase radiť.

Dnes celý den sa venoval tomuto autu.

Toto sa vylialo z vane automatu, vzdialene to pripomínalo kedysi olej do automatu, to čo je vo vani bolo silno hnedočervenej farby smrdiacej po spálenom, tj olej sa trochu pripálil na pekáči.

Obrázok

Následne sa doštelovali brzdné pásy, nový filter, vana očistiť hore na auto a naliať olej.

Potom sa došlo na prvotnú príčinu problemov. Automatku už niekto menil teda pôvodná z auta mala spálené lamely tak dali druhú, ževraj funkčnú. Teda funkčná bola pokial z nej nezačal unikať olej. Osobne mám dojem že tiež tá automatka mala svoje najlepšie za sebou a mlela zotrvačnosťou. udržba sa na nej zrejme moc nerobila, to vysvetlovali aj brzdiace pásy. Ale išla. Unik oleja sposobilo zadné gufero medzi automatkou a prídavkou, bolo stvrdnuté na kamen a lamalo s apri vytiahnutí. Unikaním oleja dostala svoje anfrak aj automatka. Aj ekd mám dojem že možno bola načatá len pri výmene v cz vymenili olej a tým pádom vypláchli vanu od obrusiva. Toho bolo nič vo vani. Prekvapivo sa zdalo že všetko bude šlapať ako má.

Hold asi vyššia moc zasiahla a auto začalo radiť len medzi 1-2.

Po konzultáciach z Palom sme došli nato že miesto 42RE dali do auta 44RE, prešteloval som predný brzdiaci pás, nakolko všetko ansvetčovalo tomu že problem teraz bude tu.

No zrejme bude aj inde. Auto musí každopádne na diagnostiku, aby sa vylúčila elektrická vada. Potom sa kompletne od základu nadstavý celý automat a uvidíme čo to povie.

Rozoberať almaru sa mi vonkoncom nechce, to je to posledné nevyhnutné čo sa prípadne bude robiť.

Takže na dlaších foto spoj kadial pretláčalo olej von

Obrázok

a nasadené nové gufero výstupu automatu.

Obrázok

Pokračovanie následne.

A.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Štv, 03.09.2009, 21:29
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03
Príspevky: 553
Bydlisko: xx
Odpoveď s citáciou
Poslať 
nechcem prilievat zbytocne olej do ohna, v mnohych servisoch aj tu v kanade povedia ze nalej tam dextron aj ked mas dat atf+, ale ATF+ a Dextron III nie su zamenitelne oleje, nakolko to Plus je dost dolezite, zvlast pre chrysler prevodovky. Prevodovka potom este vydrzi tak 20-30 tisic km a ide do vacnych lovist. Ford a GM su na tom troska inak.


Pon, 21.09.2009, 4:31
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4612
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ďalšie udalosti boli jednoznačné auto sme samozdiagnostikovali a kedže je to rok 96 tak už má RJ pre vyššie ročníky a chybu poukazovalo okrem lambdy aj na teplotné čidlo v AT a jeden governor vadný.

Zo starej AT sme vymontovali kompletný zväzok elektriky dal sa do 44RE a automat šlape ako má, teda s prihliadnutím že má už nejakých pár sto tisíc km nabehaných.

A.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Pon, 21.09.2009, 8:55
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45
Príspevky: 3148
Bydlisko: VYCHOD PO
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Oprašim staru temu nakolko dnes som pre kontrolu AT vytiahol mierku z Granda aj ja a pre zaujimavost davam do pozornosti text ,ktory tam je napisany :wink:

"Max level hot idling in neutral-do not overfill -use MOPAR "ATF PLUS" type 7176 auto trans fluid or Dexron II "

Vid priloženy "mini" obrazok mierky :

Obrázok :wink:

Tak si myslim,že je asi jasne ,ktory typ oleja je na prvom mieste do automatu :wink:

_________________
My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom.

ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk


Uto, 10.11.2009, 22:06
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03
Príspevky: 553
Bydlisko: xx
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pekne Martino...takze ty to uz vies co ti ide do prevodovky, ostatni by mohli urobit tiez tak, a potom az pride cas vymeny oleja tam naliat to co im mierka pise.

Ti, ktori nerozumeju citanemu textu......nech leju "lepsi "olej :D


Str, 11.11.2009, 0:53
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ak chapem, tak ste vymenili Governor solenoid a radi opat pekne?
Inak pre info, nieje problem v US kupit governor solenoid + temp. and pressure solenoid do 100E az domov.
Mal som podobny problem, prevo radila iba za jedna. Po dotiahnuti predneho bandu to zmizlo, ale stale to nebolo 100%ne. Vsimol som si ze tecie olej spoza TC, nic uz, rozhodol som sa pre jeho vymenu spolu s kompoziciou. Teda prevo dole, TC dole, cerpadlo dole. Ked som to uz mal otvorene, popozeral som na creva a vsimolsom si predna sada lamiel bola spalena az na plech, silonovy kruzok bol roztaveny. Samozrejme vsetko som zamenil za nove a poskladal. Teda vyplyva z toho to, ze ak sa v pravidelnych intervaloch nedotahuju bandy, neodnesie si to iba troska zodrany band, ale aj lamely vnutri. Pocitam ze tato prevo bude mat zhodny problem, kedze aj olej smrdel po spalenine. Tos teda je troska mylna predstava, ze pri spalenom oleji ho staci vymenit a dotiahnut bandy. povacsine byva oprava len kratkodoba. Tolko vravi moja skusenost.

Ked sme pri tych pasoch a ich dotahovani - pocital som vela US tranny diskusii, a caso majtri na prevodovky odporucali povolovat band iba o 1-1/2 otacky. Namiesto 2 7/8. Vraj menej trpi, a dochadza ku lepsiemu radeniu. Na mojej 46RE za studeneho stavu na nizkom plyne dochadzalo ku javu ked pri preradzovani z 1 do 2 vybehli hore otacky a opat spdala na 1. Povolil som band iba o 1 1/2 otacky, teda servo potrebuje menej oleja na napnutie bandu, a uz ku tejto anomalii nedochadza. Tazko povedat cim to bolo zapricinene, ale toto mi pomohlo. Uvidim ako sa bude spravat ked vymenim GPS

_________________
zelena mrdka


Str, 11.11.2009, 9:33
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
laci73 píše:
pekne Martino...takze ty to uz vies co ti ide do prevodovky, ostatni by mohli urobit tiez tak, a potom az pride cas vymeny oleja tam naliat to co im mierka pise.

Ti, ktori nerozumeju citanemu textu......nech leju "lepsi "olej :D


,,lepsi,, a hlavne lacnejsi. V US casto naleju Dexron + aditivum, netusim ake. Vraj sa to uz potom podoba ATF+4, ale len do doby kym sa olej zohreje, potom uz nedosahuje taku vykonnost ako ATF+4.
toho hovori za vsetko - Dexron ATF is a liquid death for chryco trannys.

_________________
zelena mrdka


Str, 11.11.2009, 9:49
Profil ICQ
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03
Príspevky: 553
Bydlisko: xx
Odpoveď s citáciou
Poslať 
:-) zabavil som sa......neviem ci je este lacnejsi olej ako dexron.......ATF 4+ nerobi kazdy, a je relativne drahy, predava sa v malych litrovych flasiach za cca 9-10 $ za flasku ( BC, canada), ATF3+ sa zhana tazsie, ale liter stoji asi 3$ a dexron II a III kupis vsade aj v bandaskach, kde vo verlkom baleni sa hybe cena za liter okolo dolara.

Ak si vezmeme ze do XJ ide 4 litre oleja....smiesne peniaze aj na slovensku, ak to vezmes do uvahy dlzku vymenneho intervalu. Ani keby som menil na trucku, kde ide 18 litrov oleja do automatu ( Mercon V) som neuvazoval, co je lacnejsie ale to co tam ma ist....ano, stalo to 180 $ + dan, ale auto potrebujem kazdy den, ma najazdenych skoro 200 tisic za 4 roky a ide ako hodinky.

Aditivy sa pouzivaju vo forme kondicionerov, ktore ti drzia tesnenia makke, hlavne pre starsie auta, ktore uz zacinaju mat sem tam problemy. Taktiez znizuju penivost niektorych typov olejov. Vyrobca to nezakazuje, ale ani nedoporucuje, niekedy vsak pomozu. Zaklad, je vsak predpisany olej v predpisanom mnozstve......ano lacnejsi, ani drahsi, ani viac a ani menej. taktiez merat hladinu oleja podla predpisov vyrobcu, nie ako radi vacsina.Taktiez je potrebne dodrziavat vymenne intervaly, nakolko je to dost podstatne.





Taktiez tahanie privesov, odhrnanie snehu skracuje vymenne intervaly, samozrejme brodenie potokov a riek tiez. Ak pracujete v miestach, kde je auto permanentne vo vode, ako su zachranne prace pri zaplavach olej by sa mal menit denne.....viem, silne kafe pre slovaka.


Str, 11.11.2009, 17:12
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4612
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Pal vpodstate tak, vymenil sa kábelový zväzok a doštelovali sa pásové brzdy.

V piatok som sa kutral vo svojej RE42, nakoľko bolo treba pomeniť pár gufier a okružkov, nakolko to už trochen tieklo cez konektory a shift lever.

A pri tom zistil že aj ked dával dosť na frak prevodovke a neviem ako predchádzajúci majitelia, ale prevodovka je pôvodná a ešte pri správnej údržbe odjazdí ďalších xy sto tisíc km.

To ako je ktorá prevodovka zodratá je bez jej rozobratia nezistitelné.
A aj tá čo tam je u ronie9 má už tiež dosť za sebou. Kolko vydrží je otázka servisu, štýlu jazdy a ďalších vecí.

Ak už je niečo fest spálené tak je to na .... a bud sa to preberie na nejaký čas alebo nie.

A ak čas dovolí asi nejaké RE budu repasované a volné k predaju.

A v nejakej dohladnej dobe sa ideme kuknúť na jednu 46RH ktorá je zrelá na komplet repas.

A.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Ned, 15.11.2009, 16:12
Profil
Učeň

Registrovaný: Uto, 29.07.2008, 21:54
Príspevky: 21
Bydlisko: prievidza
Odpoveď s citáciou
Poslať 
mne známi z prahy doniesol olej MOPAR ATF4+ ale nemel označenie7176 ale 9106 alebo 9601,už neviem presne. je možné, že mal iné označenie ako7176?? a aj tak mi to neradí:( vie mi niekto povedať približnu cenu takeho normalneho repasu automatu na ZJ 5,2 95-96?? prípadne druhý kus?? prípadne poradiť,čo je rozumnejšie??


Uto, 17.11.2009, 20:16
Profil
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3012
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
sambergpd píše:
mne známi z prahy doniesol olej MOPAR ATF4+ ale nemel označenie7176 ale 9106 alebo 9601,už neviem presne. je možné, že mal iné označenie ako7176?? a aj tak mi to neradí:( vie mi niekto povedať približnu cenu takeho normalneho repasu automatu na ZJ 5,2 95-96?? prípadne druhý kus?? prípadne poradiť,čo je rozumnejšie??


7176 bolo oznacenie oleja ATF. Potom bol ATF +2, ATF +3. ATF + 3zosatalo oznacenie (7176). To ze mam ATF + 4 (9602) ine oznacenie nevadi.

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Str, 18.11.2009, 9:49
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 76 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: