Dnes je piatok 29. marca 2024, meniny má Miroslav a zajtra Vieroslava
Autor |
Správa |
sparc
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 28.11.2007, 23:14 Príspevky: 302 Bydlisko: Alemagne, BA, BB
|
palo a andy maju recht, ako obvykle, heh.
vo wiesenthali stoji liter mopar 9602 ATF+4 cca 10 eur +/-
a ktomu valvoline by bolo idealne vidiet specku, inac mozem skonstatovat len ze: skupy dva krat kupi (niekedy aj prevodovku )
_________________ OFF - `97 JEEP ZG 5.2 MAGNUM V8 ON - `05 Chrysler 300C 5.7 HEMI V8 NA PREDAJ SUV - `14 JEEP WK2 kachle
Naposledy upravil sparc dňa Sob, 29.08.2009, 16:36, celkovo upravené 1
|
Štv, 27.08.2009, 18:33 |
|
|
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3012 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Napr. specifikacie od Mobil :
Mobil ATF+3®
Viscosity
cSt @ 40ºC 33.7
cSt @ 100ºC 7.6
cP @ -40ºC 18,000
Viscosity Index 200
Flash Point, ºC (ºF) 180 (356)
Pour Point, ºC (ºF) -42 (-44)
Gravity, API 31
Color Red
Mobil DEXRON-VI ATF
Viscosity
cSt @ 40ºC 29.5
cSt @ 100ºC 5.83
cP @ -40ºC 11,500
Viscosity Index 145
Flash Point, ºC (ºF) 220 (428)
Gravity, API 35.76
Color Red
|
Štv, 27.08.2009, 19:41 |
|
|
ronie9
Čumil
Registrovaný: Štv, 27.11.2008, 22:32 Príspevky: 5 Bydlisko: BA
|
Nico dik za ponuku ale uz dohodnute s Andym Jeepka ide cez tyzden do servisu pojde tam ATF a dufam ze bude sluzit este dlho. Teda dik vsetkym co pomohli a poradili.
_________________ ZJ 4,0l
|
Sob, 29.08.2009, 13:18 |
|
|
Spoofer
Učeň
Registrovaný: Str, 02.01.2008, 16:09 Príspevky: 74 Bydlisko: Kosice
|
aj ked mam svoj nazor na autorizovane servisy...v kosiciach vo wiesenthale mi poradili mopar atf 4+ do ZJ...a za ziadnych okolnosti tam neliat dexron
_________________ Jeep Grand Cherokee 5.9 V8...it's a JEEP thing
|
Pon, 31.08.2009, 13:48 |
|
|
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4612 Bydlisko: Hlavná dedina
|
No takže automatka má dalšie pokračovanie
Po doliati oleja v ORC, defakto jedno akého momentálne sa po pár dnoch zase stratilo určité množstvo a automat prestal zase radiť.
Dnes celý den sa venoval tomuto autu.
Toto sa vylialo z vane automatu, vzdialene to pripomínalo kedysi olej do automatu, to čo je vo vani bolo silno hnedočervenej farby smrdiacej po spálenom, tj olej sa trochu pripálil na pekáči.
Následne sa doštelovali brzdné pásy, nový filter, vana očistiť hore na auto a naliať olej.
Potom sa došlo na prvotnú príčinu problemov. Automatku už niekto menil teda pôvodná z auta mala spálené lamely tak dali druhú, ževraj funkčnú. Teda funkčná bola pokial z nej nezačal unikať olej. Osobne mám dojem že tiež tá automatka mala svoje najlepšie za sebou a mlela zotrvačnosťou. udržba sa na nej zrejme moc nerobila, to vysvetlovali aj brzdiace pásy. Ale išla. Unik oleja sposobilo zadné gufero medzi automatkou a prídavkou, bolo stvrdnuté na kamen a lamalo s apri vytiahnutí. Unikaním oleja dostala svoje anfrak aj automatka. Aj ekd mám dojem že možno bola načatá len pri výmene v cz vymenili olej a tým pádom vypláchli vanu od obrusiva. Toho bolo nič vo vani. Prekvapivo sa zdalo že všetko bude šlapať ako má.
Hold asi vyššia moc zasiahla a auto začalo radiť len medzi 1-2.
Po konzultáciach z Palom sme došli nato že miesto 42RE dali do auta 44RE, prešteloval som predný brzdiaci pás, nakolko všetko ansvetčovalo tomu že problem teraz bude tu.
No zrejme bude aj inde. Auto musí každopádne na diagnostiku, aby sa vylúčila elektrická vada. Potom sa kompletne od základu nadstavý celý automat a uvidíme čo to povie.
Rozoberať almaru sa mi vonkoncom nechce, to je to posledné nevyhnutné čo sa prípadne bude robiť.
Takže na dlaších foto spoj kadial pretláčalo olej von
a nasadené nové gufero výstupu automatu.
Pokračovanie následne.
A.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Štv, 03.09.2009, 21:29 |
|
|
laci73
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03 Príspevky: 553 Bydlisko: xx
|
nechcem prilievat zbytocne olej do ohna, v mnohych servisoch aj tu v kanade povedia ze nalej tam dextron aj ked mas dat atf+, ale ATF+ a Dextron III nie su zamenitelne oleje, nakolko to Plus je dost dolezite, zvlast pre chrysler prevodovky. Prevodovka potom este vydrzi tak 20-30 tisic km a ide do vacnych lovist. Ford a GM su na tom troska inak.
|
Pon, 21.09.2009, 4:31 |
|
|
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4612 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Ďalšie udalosti boli jednoznačné auto sme samozdiagnostikovali a kedže je to rok 96 tak už má RJ pre vyššie ročníky a chybu poukazovalo okrem lambdy aj na teplotné čidlo v AT a jeden governor vadný.
Zo starej AT sme vymontovali kompletný zväzok elektriky dal sa do 44RE a automat šlape ako má, teda s prihliadnutím že má už nejakých pár sto tisíc km nabehaných.
A.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pon, 21.09.2009, 8:55 |
|
|
MARTINO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45 Príspevky: 3148 Bydlisko: VYCHOD PO
|
Oprašim staru temu nakolko dnes som pre kontrolu AT vytiahol mierku z Granda aj ja a pre zaujimavost davam do pozornosti text ,ktory tam je napisany
"Max level hot idling in neutral-do not overfill -use MOPAR "ATF PLUS" type 7176 auto trans fluid or Dexron II "
Vid priloženy "mini" obrazok mierky :
Tak si myslim,že je asi jasne ,ktory typ oleja je na prvom mieste do automatu
_________________My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom. ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk
|
Uto, 10.11.2009, 22:06 |
|
|
laci73
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03 Príspevky: 553 Bydlisko: xx
|
pekne Martino...takze ty to uz vies co ti ide do prevodovky, ostatni by mohli urobit tiez tak, a potom az pride cas vymeny oleja tam naliat to co im mierka pise.
Ti, ktori nerozumeju citanemu textu......nech leju "lepsi "olej
|
Str, 11.11.2009, 0:53 |
|
|
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
Ak chapem, tak ste vymenili Governor solenoid a radi opat pekne?
Inak pre info, nieje problem v US kupit governor solenoid + temp. and pressure solenoid do 100E az domov.
Mal som podobny problem, prevo radila iba za jedna. Po dotiahnuti predneho bandu to zmizlo, ale stale to nebolo 100%ne. Vsimol som si ze tecie olej spoza TC, nic uz, rozhodol som sa pre jeho vymenu spolu s kompoziciou. Teda prevo dole, TC dole, cerpadlo dole. Ked som to uz mal otvorene, popozeral som na creva a vsimolsom si predna sada lamiel bola spalena az na plech, silonovy kruzok bol roztaveny. Samozrejme vsetko som zamenil za nove a poskladal. Teda vyplyva z toho to, ze ak sa v pravidelnych intervaloch nedotahuju bandy, neodnesie si to iba troska zodrany band, ale aj lamely vnutri. Pocitam ze tato prevo bude mat zhodny problem, kedze aj olej smrdel po spalenine. Tos teda je troska mylna predstava, ze pri spalenom oleji ho staci vymenit a dotiahnut bandy. povacsine byva oprava len kratkodoba. Tolko vravi moja skusenost.
Ked sme pri tych pasoch a ich dotahovani - pocital som vela US tranny diskusii, a caso majtri na prevodovky odporucali povolovat band iba o 1-1/2 otacky. Namiesto 2 7/8. Vraj menej trpi, a dochadza ku lepsiemu radeniu. Na mojej 46RE za studeneho stavu na nizkom plyne dochadzalo ku javu ked pri preradzovani z 1 do 2 vybehli hore otacky a opat spdala na 1. Povolil som band iba o 1 1/2 otacky, teda servo potrebuje menej oleja na napnutie bandu, a uz ku tejto anomalii nedochadza. Tazko povedat cim to bolo zapricinene, ale toto mi pomohlo. Uvidim ako sa bude spravat ked vymenim GPS
_________________ zelena mrdka
|
Str, 11.11.2009, 9:33 |
|
|
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
laci73 píše: pekne Martino...takze ty to uz vies co ti ide do prevodovky, ostatni by mohli urobit tiez tak, a potom az pride cas vymeny oleja tam naliat to co im mierka pise. Ti, ktori nerozumeju citanemu textu......nech leju "lepsi "olej
,,lepsi,, a hlavne lacnejsi. V US casto naleju Dexron + aditivum, netusim ake. Vraj sa to uz potom podoba ATF+4, ale len do doby kym sa olej zohreje, potom uz nedosahuje taku vykonnost ako ATF+4.
toho hovori za vsetko - Dexron ATF is a liquid death for chryco trannys.
_________________ zelena mrdka
|
Str, 11.11.2009, 9:49 |
|
|
laci73
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03 Príspevky: 553 Bydlisko: xx
|
zabavil som sa......neviem ci je este lacnejsi olej ako dexron.......ATF 4+ nerobi kazdy, a je relativne drahy, predava sa v malych litrovych flasiach za cca 9-10 $ za flasku ( BC, canada), ATF3+ sa zhana tazsie, ale liter stoji asi 3$ a dexron II a III kupis vsade aj v bandaskach, kde vo verlkom baleni sa hybe cena za liter okolo dolara.
Ak si vezmeme ze do XJ ide 4 litre oleja....smiesne peniaze aj na slovensku, ak to vezmes do uvahy dlzku vymenneho intervalu. Ani keby som menil na trucku, kde ide 18 litrov oleja do automatu ( Mercon V) som neuvazoval, co je lacnejsie ale to co tam ma ist....ano, stalo to 180 $ + dan, ale auto potrebujem kazdy den, ma najazdenych skoro 200 tisic za 4 roky a ide ako hodinky.
Aditivy sa pouzivaju vo forme kondicionerov, ktore ti drzia tesnenia makke, hlavne pre starsie auta, ktore uz zacinaju mat sem tam problemy. Taktiez znizuju penivost niektorych typov olejov. Vyrobca to nezakazuje, ale ani nedoporucuje, niekedy vsak pomozu. Zaklad, je vsak predpisany olej v predpisanom mnozstve......ano lacnejsi, ani drahsi, ani viac a ani menej. taktiez merat hladinu oleja podla predpisov vyrobcu, nie ako radi vacsina.Taktiez je potrebne dodrziavat vymenne intervaly, nakolko je to dost podstatne.
Taktiez tahanie privesov, odhrnanie snehu skracuje vymenne intervaly, samozrejme brodenie potokov a riek tiez. Ak pracujete v miestach, kde je auto permanentne vo vode, ako su zachranne prace pri zaplavach olej by sa mal menit denne.....viem, silne kafe pre slovaka.
|
Str, 11.11.2009, 17:12 |
|
|
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4612 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Pal vpodstate tak, vymenil sa kábelový zväzok a doštelovali sa pásové brzdy.
V piatok som sa kutral vo svojej RE42, nakoľko bolo treba pomeniť pár gufier a okružkov, nakolko to už trochen tieklo cez konektory a shift lever.
A pri tom zistil že aj ked dával dosť na frak prevodovke a neviem ako predchádzajúci majitelia, ale prevodovka je pôvodná a ešte pri správnej údržbe odjazdí ďalších xy sto tisíc km.
To ako je ktorá prevodovka zodratá je bez jej rozobratia nezistitelné.
A aj tá čo tam je u ronie9 má už tiež dosť za sebou. Kolko vydrží je otázka servisu, štýlu jazdy a ďalších vecí.
Ak už je niečo fest spálené tak je to na .... a bud sa to preberie na nejaký čas alebo nie.
A ak čas dovolí asi nejaké RE budu repasované a volné k predaju.
A v nejakej dohladnej dobe sa ideme kuknúť na jednu 46RH ktorá je zrelá na komplet repas.
A.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Ned, 15.11.2009, 16:12 |
|
|
sambergpd
Učeň
Registrovaný: Uto, 29.07.2008, 21:54 Príspevky: 21 Bydlisko: prievidza
|
mne známi z prahy doniesol olej MOPAR ATF4+ ale nemel označenie7176 ale 9106 alebo 9601,už neviem presne. je možné, že mal iné označenie ako7176?? a aj tak mi to neradí:( vie mi niekto povedať približnu cenu takeho normalneho repasu automatu na ZJ 5,2 95-96?? prípadne druhý kus?? prípadne poradiť,čo je rozumnejšie??
|
Uto, 17.11.2009, 20:16 |
|
|
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3012 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
sambergpd píše: mne známi z prahy doniesol olej MOPAR ATF4+ ale nemel označenie7176 ale 9106 alebo 9601,už neviem presne. je možné, že mal iné označenie ako7176?? a aj tak mi to neradí:( vie mi niekto povedať približnu cenu takeho normalneho repasu automatu na ZJ 5,2 95-96?? prípadne druhý kus?? prípadne poradiť,čo je rozumnejšie??
7176 bolo oznacenie oleja ATF. Potom bol ATF +2, ATF +3. ATF + 3zosatalo oznacenie (7176). To ze mam ATF + 4 (9602) ine oznacenie nevadi.
|
Str, 18.11.2009, 9:49 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|