Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 15:21
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 76 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší
 ZJ nepreraduje od 1 hore 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4612
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
sambergpd

Takto v každom prípade by si sa mal odhodlať s tým prísť do ZA k Palovi. Bez nejaked diagnostiky sa dalej nepohneme, može to byť len nejaký governor solenoid či čidlo.

A kedže máš rok auta 95-96 tak tam možeš mať buď 46RH čo je hydraulická at prevodovka alebo 44RE čo je elektricky ovládaná automatka.

A na diagnostike sa čo to dá zistiť. A potom jedine ked ju človek kuchne.

ak máš ako dopraviť auto do ZA tak sa dohodni s Palom a pozreme sa tomu na zúbok.

Potom sa dá povedať čo je lepšie.

Niekedy je lepšie spraviť poriadne repas, niekedy sa dá zohnať aj At v dobrom stave, ale tých je ako šafránu najme tu na SK.



A možem prehlásiť že moja AT čo ide do jedného granda po pretesnení a doštelovaní radí ako víno a podla opotrebena pásových brzd a lamiel pri správnom servise a zaobchádzaní bude slúžiť ešte niekolko yx stotisíc km.

A.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Str, 18.11.2009, 12:20
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
sambergpd píše:
mne známi z prahy doniesol olej MOPAR ATF4+ ale nemel označenie7176 ale 9106 alebo 9601,už neviem presne. je možné, že mal iné označenie ako7176?? a aj tak mi to neradí:( vie mi niekto povedať približnu cenu takeho normalneho repasu automatu na ZJ 5,2 95-96?? prípadne druhý kus?? prípadne poradiť,čo je rozumnejšie??


to kto ti poradil taku mudru radu, ze ked vymenis 5 litrov oleja v prevodovke tak zacne radit?
Aky mas snou problem? Nesmrdi olej po spalenine? Co za sedimenty boli vo vani?

_________________
zelena mrdka


Str, 18.11.2009, 17:57
Profil ICQ
Učeň

Registrovaný: Uto, 29.07.2008, 21:54
Príspevky: 21
Bydlisko: prievidza
Odpoveď s citáciou
Poslať 
neviem tam nikde nájsť označenie,len viem,že je to ta kratšia,lebo v kamarátovom ZJ je ta prevodovka o nejakych 8cm dlhšia.

nikto mi neporadil výmenu oleja,ja som auto kúpil nepojazdné,predošlému majiteľovi to radilo a z ničoho nič prestalo.vtedy vydávala tragický zvuk upchatého olejového čerpadla.po rozobratí som zistil,že je upchatý chladič oleja,a filter bol tiež nepriepustný.dal som nový olej,filter,prečistil som chladič... čerpadlo stíchlo,R+1 radí pekne,2 trošku slabšie,3-4 málo kedy a rýchlobeh vôbec a ked sa poriadne zohreje začne svietiť kontrolka nad vypínačom Doff.

ja by som veľmi rád k Palovi na PC, ale nemám na čo drobčeka naložiť:)


Str, 18.11.2009, 20:06
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4612
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Hm ta automatka teda dostla na frak.

Niekedy pomože častejšia výmena oleja ako keby si robil preplach. Len len výmena oleja a filtra nepomože, treba aj doštelovať pásové brzdy a nadstaviť vstupný a výstupný tlak oleja. Bez toho je to polovičná robota.

Druhá vec može byť chytený aj solenoidový zväzok, teda jeho časti elektrické.

Príčin vela bez diagnostiky alebo samodiagnostiky moc nepohneme ďalej

A.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Str, 18.11.2009, 22:43
Profil
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3012
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Andrej píše:
treba aj doštelovať pásové brzdy a nadstaviť vstupný a výstupný tlak oleja. Bez toho je to polovičná robota.


Zvladnem to na parkovisku pred barakom ? Nejake detaily ?

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Str, 18.11.2009, 23:16
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ako andrej vravi, nadstav brzdy (bands) a ked nepomoze chod na diagnostiku. Ndastavovat tlaky je podla mna zbytocnost. Mas ich nadsavene fabricky, same od seba sa nerozsteluju. nadstavuju sa len za pomoci dlzkovej miery, nie podla manometra. Radenie moc neovplyvnia.
Netreba z toho robit vedu. Ak toto nepomoze tak mas problem. Potom asi najistejsie bude zohnat druhu prevo. Ked mas uz nieco riesit s cerpadlom tak opravu nezaplatis.

Dado:
http://www.dodgeram.org/tech/transmissi ... nd_adj.htm

_________________
zelena mrdka


Str, 18.11.2009, 23:17
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4612
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Defakto to zvládneš aj na parkovisku Dado, akurát budeš od ATF nakolko predná brzda sa šteluje zvonka druhá zvnútra vane. A potrebuješ malý momenták od 5Nm, teda presnejšie uťahuješ 8Nm a podla druhu At povoluješ určitý počet otáčo kńaspať ten štelovací šrob.

Druhá vec Pal sice máš pravdu že z výroby to je naštelované, ale nikdy nevieš čo kto s tým možno pohol. A nadstavuje sa to jednak podla mierky a jednak podla prípravku ktorý má presne špecifikovanú dlžku. Tie tlaky vstupný a výstupný sa ovplyvnujú navzájom, druhá vec že maju vplyv na radenie prevodovky, najme ak je RH ale aj RE kde síce je to elektricky radené ale je to aj tak určované tlakom z tlakového čidla.

sambergpd - ak už bolo niečo v sústave upchate je lepšie ju pozreť riadne, hold si spravil výplach a tak človek už nevie čo bolo vo vani a na magnete. Teda ak nieje niečo v poriadku a dochádza k nadmernému obrusu, bude to poznať aj nadalej.

HLAVNE napíš aké auto máš presne a čo tam máš za prevodovku, alebo ju pofoť, alebo najdi štítok a napíš mi jeho číselný kod, potom sa dá zisťiť čo tam máš za AT a vieme čo dalej.

A.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Str, 18.11.2009, 23:46
Profil
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3012
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 


Takto my to prelozilo : Viete to niekto opravit ?

Odporúčané intervaly pre nastavenie brzdiacich pásov: pri výmene kvapaliny a filtra, 24.000 míľ alebo 24 mesiacov, podľa toho čo nastane skôr

popis a postup nastavenia pásov:

Predný pás je v činnosti pri radení ovláda 2-ky. Zadný pás pri radení 3. -ky a spiatočky. Pri radení 3-ky prevodovka preradí z 2-ky naspäť do 1-ky, pričom predný brzdiaci pás zabrzdí prednú spojku a zadný brzdiaci pás pribrzdí bubon druhej spojky a dôjde k zaradeniu 3-ky.

Ak sú pásy zle nastavené a predný pás sa uvoľnuje príliš neskoro (ostáva visieť), prevodovka sa blokuje, čo skracuje jej životnosť. Ak sa predný pás odbrzďuje príliš skoro tak pri prera´dovaní z 2 do 3 vyletia otáčky motora nahor - pocitovo prevodovka "šmýka" - čo tiež skracuje životnosť

nastavenie:

zadný pás:
1. Uvoľnite kontramatku nastavovacej skrutky. Dotiahnite nastavovaciu skrutku na 8 Nm.
2. potom povoľte nastavovaciu skrutku o predpísaný počet otáčok (pozri nižšie)
3. pridržte nastavovaciu skrutku a dotiahnite kontramatku na 34 Nm


predný pás:
1. Uvoľnite kontramatku nastavovacej skrutky. Dotiahnite nastavovaciu skrutku na 8 Nm.
2. potom povoľte nastavovaciu skrutku o predpísaný počet otáčok (pozri nižšie)
3. pridržte nastavovaciu skrutku a dotiahnite kontramatku na 41 Nm

Ak použijete predlžovací adaptér C-3705 (len predný pás) tak na 5 Nm.


parametre: (o koľko otáčok povoliť)

predný pás

42RE - 3 a 5/8 otáčky

44RE - 2 a 1/4 otáčky

46RH - 2 a 7/8 otáčky


zadný pás

42RE - 4 otáčky

44RE - 4 otáčky

46RH - 2 otáčky


edited and revised by P.Ch.

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Štv, 19.11.2009, 9:20
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4612
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Kua Dado nemáš servis manuál v angličtine? tam je to presne popísané aj z obrázkami.

Nieje to nič zložité.

A je tam pravda pasové brzdy sa navzájom ovplyvnujú, teda je vhodné štelovať obe naraz.

A.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Štv, 19.11.2009, 9:56
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1808
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
nemate niekto fotky ako presne to tam vovnutri v prevodovke vyzera?

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Štv, 19.11.2009, 10:11
Profil
Učeň

Registrovaný: Uto, 29.07.2008, 21:54
Príspevky: 21
Bydlisko: prievidza
Odpoveď s citáciou
Poslať 
konečne som sa k tomu dostal,tak som nafotil tu moju AT ako sa dalo. chcem skusiť dotiahnuť tie pásy,len neviem,ktorý tip AT mám,lebo tam nieje žiadny štítok. neviete mi poradiť čo je to za tip??

Obrázok


Obrázok

Obrázok

Obrázok


Ned, 22.11.2009, 18:57
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4612
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
čo máš za auto? 4l, 5,2l?
ktorý rok?

pač to čo nafotil je pravdepodobne RE42
max RE44 z vanou do určiého roku.

ináč keby chcel druhú vanu tak mám k dispozícií, je hlbšia, tj z väčším objemom, keby chcel možem pustiť a možeš si dorobiť vypušťak.

A.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Ned, 22.11.2009, 20:14
Profil
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3012
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Mal by to byt 5,2 aspon podla vyfukoveho potrubia. A tam sa dvala 44 RE.

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Ned, 22.11.2009, 23:11
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45
Príspevky: 3148
Bydlisko: VYCHOD PO
Odpoveď s citáciou
Poslať 
To su hadanky :lol: ale asi to bude nakoniec XJčko ?

viewtopic.php?p=83222&highlight=#83222

_________________
My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom.

ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk


Ned, 22.11.2009, 23:17
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4612
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No to asi ťažko Martino, tie fotky ru RE alebo RH prevodovky nie AW4 :-D

A kurnajs to by si už mohol vedieť doparoma :-D

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Pon, 23.11.2009, 0:28
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 76 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: